Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kyllä sulla tulee vanheneminen olemaan raskasta kun oot niin ulkonäkökeskeinen"

Vierailija
01.07.2016 |

Näin sanoi äitini.

Meikkaan kyllä, mutta tekeekö se minusta niin ulkonäkökeskeisen että vanheneminen tulee olemaan minulle raskasta? Onko meikkaaminen siis vain nuoria varten?
En mä meikkaa näyttääkseni nuorelta vaan koska haluan punoittavat finniarvet ja mustapäät piiloon. Silmänrajaukset ja ripsivärit laitan jotta silmäni korostuvat kasvoissa. Miten tästä voi päätellä, että vanheneminen tulee olemaan minulle raskasta?

Olen sitä mieltä että vanhat ja ryppyisetkin kasvot kaunistuvat kun ihonväri on tasainen ja silmät meikattu esiin. Miksi vanhenemisen takia pitäisi lopettaa meikkaaminen ja vain suostua olemaan ruma? Minä aion olla viehättävä hautaan asti, olinpa kuinka ryppyinen tahansa.

Kun ihminen uskoo itse itseensä, muutkin uskovat häneen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisten (suomalaisnaisten?) suhtautuminen ulkonäköön on sekopäistä. Ei saisi meikata, koska se on turhamaista. Mutta jos ei meikkaa, saa kuulla outoja kommentteja ulkonäöstään ("Onpa sulla huono iho" tai "Näytätpä väsyneeltä" jne.) Ei saa olla ruma, mutta ei saa parantaa ulkonäköään. Eikä nättikään saa olla eikä oikeastaan yhtään minkäänlainen, koska aina jotakuta ärsyttää. Että olepa siinä sitten. 

Vierailija
2/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhenemisen takia pitäisi lopettaa meikkaaminen ja vain suostua olemaan ruma?

Etkö todella pidä itseäsi ulkonäkökeskeisenä...?

Viehättävyys ei ole kiinni meikkaamisesta.

Ai juu, äitisi on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisten (suomalaisnaisten?) suhtautuminen ulkonäköön on sekopäistä. Ei saisi meikata, koska se on turhamaista. Mutta jos ei meikkaa, saa kuulla outoja kommentteja ulkonäöstään ("Onpa sulla huono iho" tai "Näytätpä väsyneeltä" jne.) Ei saa olla ruma, mutta ei saa parantaa ulkonäköään. Eikä nättikään saa olla eikä oikeastaan yhtään minkäänlainen, koska aina jotakuta ärsyttää. Että olepa siinä sitten. 

Hmm.. En kyllä ole koskaan kuullut keski-ikäisten suomalaisnaisten kommentoivan noin mun tai kenenkään muunkaan naisen meikkaamista tai ulkonäköä.

Vierailija
4/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, osittain äiti voi olla oikeassa tai sitten ei. Se on hänen vanhahtava näkökanta. Itsekin meikkaan ja koskaan en ole niin vanha että lopettaisin. Meikkaan kuitenkin vähän, jotta saisin rumuuteni jotenkin edes vähän piiloon. Ja jos se vanheneminen on raskasta, olkoon sitten, mulle se on sitä ja entäs sitten. Veikkaan ettei kukaan halua vanheta, kukapa haluaisi olla askeltakaan lähempänä kuolemaansa???

Vierailija
5/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. En kyllä ole koskaan kuullut keski-ikäisten suomalaisnaisten kommentoivan noin mun tai kenenkään muunkaan naisen meikkaamista tai ulkonäköä.

Hän puhuikin omista tavoistaan.

Vierailija
6/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen. Samoin ap.

Vierailija
7/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaus nyt ei minusta ole ulkonäkökeskeisyyden merkki. Mutta totta on, ettää ulkonäkökeskeisillä ihmisillä vanheneminen saattaa kirpaista enemmän. Jos oma itsetunto on rakentunut muiden positiivisten kommenttien varaan voi niiden häviäminen kirpaista. Täälläkin avlla joku kaunis keski-ikää lähestyvä suri kun miehet eivät enää kiinnitä huomiota - jotkut suurin piirtein samannäköiset, mutta identiteettinsä toisella lailla rakentaneet naiset eivät niistä muiden huomioista ole piitanneet eivätkä edes huomaa muutosta. Ihminen, joka on tottunut saamaan erityishomiota/kohtelua ulkonäkönsä takia voi muutoksen tullessa hämääntyä. Jos äitisi tarkoitti varoittaa tällaisesta niin hyvä, jos vain keljuili meikkauksestasi ja kivasta ulkonäöstäsi kohauta olkapäitä kateellisen rutinoille.

Vierailija
8/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ulkonäkökeskeisyys on muuta(kin) kuin meikkaamista. Jos olet ulkonökökeskeinen, niin sinulla tulee olemaan nonta kriisiaikaa elämässä, esim.raskausaika. Mutta ehostaminen on normaalia eikä siitä pelkästään voi tehdä ulkonäkökeskeisyysarvioita. Tuollaisesta ulkopuolisten ulkonäkökommenteista se ulkonäkökeskeisyys kasvaa ihmiselle.

Itsellenikin kalskahti tuo lause "miksi pitäisi suostua olemaan vain ruma"

Vierailija
9/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, sinulla on lyttääjä-äiti :) Tuskin nyt kuitenkaan puolta valveillaoloajasta käytät ulkonäön hoitoon. Silloin voi jo pitää pinnallisena.

Vierailija
10/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien ja tyttärien suhteet ovat kimurantteja, ja niissä voi olla paljon kateutta ja arvostelua suuntaan ja toiseen. Kehottaisin ap:ta miettimään, mitä hän itse on sanonut äidistään, tämän tyylistä ja ulkonäöstä. Ne huomiot saattavat jossakin vaiheessa tulla vastaan omalla kohdalla.

Vierailija
11/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voisivat kyllä panostaa enemmän ulkonäköönsä. Vanhetakin voi tyylikkäästi ja kauniisti, ei haittaa yhtään vaikka vanhanakin olisit kiinnostunut ulkonäöstäsi. Ikääntymiselle ei kukaan mitään voi, mutta ei siitä nyt mitään kriisiä tarvitse tehdä. Enemmän harmittaa ne, jotka jo kolme-neljäkymppisinä lyövät hanskat tiskiin ja antavat itsensä lihoa ja lopettavat ulkonäköönsä panostamisen. Onneksi täällä Helsingissä näkee tyylikkäitä ja onnellisen näköisiä vanhoja rouvia, siinä tavoitetta ainakin itselleni.

Vierailija
12/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein kuullut miten naiset tuhahtelevat, että "mulla on onneksi muutakin sisältöä elämässä kuin ulkonäön puunaaminen", koska joku toinen nainen kehtaa meikata ja laittaa tukan nätiksi. Kuvittelenko joku oikeasti, että jos vähän kiharrat hiuksia niin silloin koko elämä pyörii sen kihartimen ympärillä ja mitään muuta ei elämään mahdu?

Vierailija
13/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näitä palstalla vihattuja ihmisiä, jotka eivät ole koskaan meikanneet. Silti pidän itseäni ihan viehättävänä. Siksi minunkin korvaani särähtää tuo "suostua olemaan ruma". Jos ihminen on mielestään lähtökohtaisesti ruma, on itsetunnossa vikaa. Se voi tietenkin olla äidin syy.

Vierailija
14/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en meikkaa arjessa, mutta vanheneminen tulee silti olemaan vaikeaa. Ei niinkään rypistyminen, vaan fyysinen rappeutuminen ja itsenäisyyden menettäminen.

Ja miksi en meikkaa? Iho on hyvä muutenkin, silmämeikki leviää aina poskille ja näytän pandalta, huulipuna ei pysy, poskipuna saa minut näyttämään suttuiselta jne.

Minusta on surullista, että nuoret hyväihoiset naiset laittavat kasvoilleen vahanaamiolta näyttävän meikin.

Vierailija
15/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta mietin tätä kun katselin eilen Cristiano Ronaldoa. Että hänellä tulee olemaan vanheminen rankkaa.

Useinhan miehet komistuvat ja "miehistyvät" vanhetessaan, tulee vähän silmäryppyjä, ohimot harmaantuu jne tyyliin George Clooney.

Mutta Ronaldo, pretty boy, sori vaan, toi juttu ei enää toimi yli kolmikymppisenä, puhumattakaan kun tulee 40 mittariin.

Ja ap:lle osanottoni, äitini on juuri samanlainen.

Vierailija
16/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "suostua olemaan ruma"? Meinaatko että vain meikillä voi olla kaunis?

Vierailija
17/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "suostua olemaan ruma"? Meinaatko että vain meikillä voi olla kaunis?

Ei se meikittömyys ole mikään kirkkain kruunu.

Vierailija
18/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tod.näk. äitisi ikäinen (51) ja meikkaan edelleen kuten sinä, ap. Tasoitan meikillä ihon epätasaista väriä, joka ei ole vuosien saatossa parantunut. Värjään kulmani ja meikkasn silmäni, että ne erottuisivat. Hiuksiakin käsittelen. Olen väreiltäni sellainen vaalea maanntienvärinen, joka häviäisi tapettin ilman meikkiä ja korostusta. Olen silti kaikkea muuta kuin ulkonäkökeskeinen! Oma äitini oli aikanaan kuten sinun äitisi, ja se teki huonoa itsetunnolleni. Laita äidillesi jauhot suuhun, korosta hyviä puoliasi ja häivytä huonompia ja nauti naiseudestasi!

Vierailija
19/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen, ja tuskin oon ainoa. Eräs tuttava jaksoi aina kommentoida meikkaamistani, joka on arkisin aina vähintään meikkivoidetta ja ripsaria. Kerran näki mut ilman meikkiä ja oli heti kommentoimassa, kuinka oon sairaan näköinen ja miten naamakin omituisesti punoittaa. Muitakin kommentteja oon kuullu ja aina muilta naisilta.

Vierailija
20/21 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nuori työkaveri meikkaa aina todella raskaasti. Kilo Joe Blascoa, ripsaria toinen kilo jne. Kun hän tuli ilman meikkiä töihin, en ollut tunnistaa. Ja hän näytti paljon nuoremmalta ja sievältä ilman meikkiä, meikin kanssa keski-ikäiseltä tantalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan