Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni väitti olevansa sukupuolineutraali

Vierailija
01.07.2016 |

Selitti kuinka osti syntymättömälle lapselleen punaisia vaatteita, että voi pojallekin laittaa punaista. Sanoi, että olisi ollut joku todella ihana lila paita, mutta ei voinut ostaa, sillä se olisi jo liikaa pojalle, johonkin kuulemma se raja pitää vetää.

Minä luulin, että sukupuolineutraali on sellainen, jonka poika voi olla vaikka pinkissä paidassa. Miksi edelleen on tyttöjen ja poikien värit? Olen nähnyt paljon vaalenapunaisia vaatteita jo pojillekin tehtynä. Esim. H&M:llä poikien puolella oli vaaleanpunaiset shortsit ja kauluspaita.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolen erottaa paremmin värien avulla.

Vierailija
2/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun tulee saada erottaa vauvan sukupuoli? Että tiedät pitääkö sanoa potraksi tai suloiseksi? Yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin oon mies joka oli vangittuna naisen vartaloon... kokonaiset 9kuukautta.

Vierailija
4/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo kovin sukupuolineutraalilta ajattelulta kuulosta, jos miettii noin paljon "poikien ja tyttöjen värejä".

Vierailija
5/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää erottaa?

Vierailija
6/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, mä olen aina luullut, että jalkovälistä sen tietää.

Vierailija
7/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolineutraalius on sairasta, miksei voida hyväksyä että valtaosa ihmisistä (ne, joilla ei ole jotain geneettistä häiriötä) syntyy joko tytöksi tai pojaksi?

Halutaanko esim.tytön sukupuoli häivyttää siksi, että naiseuden koetaan olevan jotenkin huonompi kuin mieheys?

Vierailija
8/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuule tiedäkään!

Vierailija
9/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on naiseus?

Vierailija
10/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolineutraalius on sairasta, miksei voida hyväksyä että valtaosa ihmisistä (ne, joilla ei ole jotain geneettistä häiriötä) syntyy joko tytöksi tai pojaksi?

Halutaanko esim.tytön sukupuoli häivyttää siksi, että naiseuden koetaan olevan jotenkin huonompi kuin mieheys?

Oikeasti susta on siis sairasta, että esim poika pitää pinkkiä päällä? Olet itse sairas. Miksi sukupuolien korostaminen olisi arvokkaampi kanta kuin sukupuolineutraalius?

Vierailija
11/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuule tiedäkään!

Sit vissiin täytyy katsoa väreistä :)

Vierailija
12/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sukupuolineutraalius tarkoita sukupuolten häivyttämistä vaan esim. sitä, että lapsi voi tehdä niitä asioita, mistä on kiinnostunut, eikä häntä johdateta niiden asioiden pariin, jotka perinteisesti nähdään tyttöjen tai poikien juttuina.

Vierailija
13/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti susta on siis sairasta, että esim poika pitää pinkkiä päällä? Olet itse sairas. Miksi sukupuolien korostaminen olisi arvokkaampi kanta kuin sukupuolineutraalius?

En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta ei poika pinkissä paidassa tai tyttö vihreässä paidassa ole sairasta. Sairasta on se fanaattinen sukupuolineutraaliuden puolesta meuhkaaminen.

Sukupuolisensitiivisyyden tarkoitus ei edelleenkään ole häivyttää sukupuolia, vaan varmistaa, että kumpikin sukupuoli saa tehdä asioita sukupuolestaan riippumatta.

Mun tyttö näyttää tytöltä ja hänellä on tytön nimi, hän rakastaa autoja. Se on normaalia. Vastaavasti olisi epänormaalia, jos en antaisi hänelle autoja toiveesta huolimatta "koska tytöt eivät leiki autoilla" tai pyrkisin välttämään kaikkea tyttömäistä, ettei kukaan vain luule häntä tytöksi.

Vierailija
14/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina mennään tähän sukupuolen korostaminen vs. häivyttäminen -keskusteluun. Sukupuolineutraalin kasvatuksen kannattajat ovat sitä mieltä, ettei sukupuolta ole tarpeen erikseen korostaa, ja perinteisten sukupuoliroolien kannattajat puolestaan ajattelevat, että sukupuolineutraalius on sukupuolen häivyttämistä. Kummankaan kannan puolustajat eivät itse näe asiaa samoin kuin vastapuoli: sukupuolineutraaliuden kannattajat eivät ajattele häivyttävänsä sukupuolta vaan ettei sitä tarpeettomasti alleviivata, ja vastapuolen mielestä jako tyttöjen ja poikien vaatteisiin ei ole tarpeetonta sukupuolen korostamista vaan sukupuolten luonnollisten taipumusten tukemista. Tämä on mielipidekysymys!

Vierailija
15/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka helvetti nuo värikoodit on edes keksinyt. Vauvat ei ymmärrä niistä hölkäsen pöläystä jos mammat ei niitä koko ajan korosta. Problem solved.

Vierailija
16/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttönä mun lempiväri oli sininen. Omia lapsiani (tyttö ja poika) olen pukenut ihan kaikkiin väreihin, saavat neutraalilta pohjalta valita lempivärinsä.

Vierailija
17/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa maissa värit ei ole samat.

Etelä-Euroopassa vaaleanpunainen on pojan väri ja vaaleansininen tytön.

Vierailija
18/18 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua häivyttää naiseutta. Eikä kumpikaan sukupuoli ole toistaan parempi.

Oma tyttöni ei suostu laittamaan päälleen kuin pinkkiä ja mekkoja. Poikani lempiväri on vaaleanpunainen. Miksi tämä on hyväksyttävää vain tytöltäni, mutta ei pojaltani?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi