MAALISKUISET meidän kuukausi lähestyy!!! (ma-ti)
Kommentit (45)
Nythän me tosiaan aletaan jakaantua ihan urakalla. :) Toivotaan, että kenelläkään ei mene pitkästi yli!!
Täällä ei mitään uutta. Nyt on jo reilu pari viikkoa poltellu lähes joka ilta alamahaa ja selkää menkkakipumaisesti. Eilen aamulla sellaista tuntemusta oli aika pitkäänkin ja mietin, että tuliskohan tässä kohta lähtö synnärille. No, ei ole tullut ainakaan vielä. Yöllä tunsin, että jotain valui vähän housuun ja mietin, että mistä sen tietää onko se vaan vetistä valkovuotoa vai tihkuuko lapsivettä???
SPORT75, mulla tuli tänään vähän samanlainen fiilis siitä oman vartalon takaisin saamisesta, kun olin kaverin kanssa kaupungilla. Olispa ollut kiva ostella ihania kevätvaatteita ja mielellään entisessä koossa... Eipä nyt vielä kannata mitään uusia vaatteita edes miettiä, kun ei tiedä kauanko siihen synnytyksen jälkeen menee, ennen kuin maha edes vähän kutistuu. Mulla ei mahdu varmaan pitkään aikaan mitkään muut vaatteet päälle, kun nämä mammavaatteet, joihin alkaa ehkä " vähän" kyllääntyä. Nämä on tietysti tosi pinnallisia ajatuksia, mutta silti käy mielessä.
Voi MINE, kuullostaapa kyllä tukalalta sun olo!! Koita jaksaa vielä kärvistellä!
Jaksamista myös kaikille muillekin vaivoista kärsiville!
t: Hömppä ja masukki 38+3
Kaupunkireissu heitetty. Kaikkea muuta kyllä tuli hankittua kun ne imetysliivit joita menin hakemaan, tyypillistä....
No saimpahan uuden syyn suunnistaa kaupoille loppuviikosta, taidan lähteä ihan itsekseni sen verran moneen kauppaan oli rattaiden kanssa meno/liikkuminen hankalaa (kuinkahan sitten tuplien kanssa keväämällä käy, taitaa jäädä shoppailut vähemälle tämän joukkion kanssa:)
Hyvin jaksoin vielä tallustella koko matkan kaupunkiin lykkien rattaita, sattui vielä ihana aurinkoinen pakkasilmakin. Nyt on olo kyllä kuin " tapetulla madolla" , lonkkia ja pohkeita kolottaa ja väsyttää armottomasti, saa nähdä kuinka ensiyönnä uni maittaa, täällä mummolassa kun toi patjakaan ei ole ihan huippuluokkaa.
Caddie, en kyllä suosittele flunssaisena hierontaan menoa, voi iskeä pahemman sortin tauti päälle kun kuona-aineet lähtee liikkeelle.
Flunssaa näyttäisi olevan yleisestikkin liikkeellä maaliskuisten parissa, parantumisia sairastupiin toivottelen, flunssaisena/kuumeisena ei ole nimittäin mitään herkkua synnyttää nimimerkillä kokemusta on...(esikoisesta).
Nyt taidan siirtyä takavasemmalle paimentamaan jälkikasvua, huomenna tiedossa laskiaismäkeä, hernerokkaa ja mummin tuoreita kermapullia.
Hauskaa illanjatkoa toivottelee,
maisa
Kun tuota hierontaakin työkseni teen niin, tulin myös sanomaan, et ei kannata mennä flunnsaisena hierontaan. Se vaan lisää tulehdusta. Toivotaan sulle pikaista paranemista, ettei tarvis kipeenä synnyttää!
=) Maarge
Moikka,
ensinnä isot onnittelut uusille " lapsellisille" !
Tutanna, voi kurjuus noiden oireiden kanssa! Toivottavasti kaikki käy parhain päin - kuin niin saatat jäädä sairaalareissulle?
-No joo, kyselen vaikka kukaan ehkä ei ole vastaamassa-
Eli raskausmyrkytysoireiden takia tarkkailuun vai peräti käynnistys olis edessä?
Täälläkin on vähän tukkoista nenää liikkeellä. En sitten tiedä, onko flunssaa pukkaamassa vai onko pelkästään tuo rakennuksilla roikkuminen ärsyttänyt nyt muutenkin herkkiä limakalvoja. Aika pölyistä kun siellä tietenkin on. Täytynee kaivaa sarvikuono esille ja tehdä nenähuuhtelu, jos vaikka vähän auttaisi.
Kiva kyllä korkata tuo maaliskuu - alkaa olla ihan jännittävää availla näitä ketjuja. Oma la tuolla loppukuussa tosin tuntuu olevan iäisyyksien päässä, paitsi näköjään lähipiiristä. Appi kyselee joka kerta että joko kohta, joko kohta, äiti soitti lauantaina ja varmisti etten satu olemaan jo sairaalassa " kun hällä oli aivan sellainen olo" , miehen kummi haluaisi nähdä mahani että pääsee kunnolla veikkaamaan kumpi olis tulossa, muut tutut kyselevät muuten vain eräpäivää tai muina miehinä mitäs teille kuuluu -juttuja...
Nyt mahaa kiristelee siihen malliin, että taidanpa lähteä pitkälleni :). Illalla olis Clint Eastwoodin leffa, joka varmaan tulee katsottua eli sohvailta tiedossa!
Mutta kylläkin niistä rattaista. Mä en tiedä minkä mallin ostit Gessuista ja meillähän on jo muutaman vuoden vanha malli mutta piti ihan käydä tarkistamassa asia ja ei se selkänoja tosiaan ihan makuuasentoon mene. Tosin mulla on se käsitys ettei nykyisin oikeen saa mennäkkään ihan täyteen vaakatasoon. Hyvin meillä ainakin kantokassin kanssa toimi rattaat pojalla ja nyt vauvallakin olisi niitä tarkoitus käyttää.
Onnea myös mun puolesta kaikille jo vauvansa saanneille.
Omaa napaa: eli eilen illalla olin ihan järkyttävän kipeänä. Ei voinut istua, ei seistä ei maata eikä mitään muutakaan. Olinkin melkeen varma että lähtö laitokselle tulisi yöllä mutta onneksi ei sentään. En sitten tiedä kiinnittyikö vauva vai mitä mutta vatsa on ihan eri mallinen ja olo paljon parempi. Tosin yöllä iski sitten kurkkukipu ja nuha joten mullakin on nyt sitten flunssanpoikasta. Tosiaan tuntuu olevan liikeellä sitä kovastikkin.
-M- rv 38+3
Eli neuvolan terkkari sanoi, että todennäköisesti ottavat tarkkailuun osastolle ja jos ei olo ala kohentua, niin sitten ruvetaan miettimään sitä käynnistystäkin.
Vaan en tosiaan tiedä sen tarkemmin, keskiviikkona varmaan jo enemmän.
Hyviä vointeja teille muille! :)
Tutanna 36+0
Ihan ensiksi onnea viela kerran kaikille urakkansa tehneille. Nythan me saadaan jannittaa jo lahes paivittain.. Ja on helmikuun viimeinen paiva, mika tarkoittaa etta huomenna on MAALISKUU!!!!! Jippiiii.
TUTANNAlle tsemppia huomiseen, ja MINElle jaksuja. Varmaan ihan kamala oleminen tuollaisen masun kanssa, mutta toivottavasti ei enaa mene kauan..
Mulla on kaikki merkit lahestyvasta synnytyksesta lopahtaneet kuin lehmanhanta¿ Saa nahda kauanko on odottelua viela jaljella. Ei tunnu pikkuinen paljon valittavan milta Aidista toiveista, taitaa olla tuolla masussa viela niin turvallista, lampoista ja mukavaa... Mies laulaa joka ilta ennen nukkumaanmenoa ( ihan oikeasti kamala laulunaani) synnytyslaulun, mutta eipa nayta tehoavan.. Painvastoin, vaavi varmaan ajattelee etta tuonne en ainakaan uskalla menna :)
Me ollaan alettu saamaan lahjoja naapureilta ja puolitutuilta. Itse olen tosin aina ajatellut, etta lahjoja saadaan vasta sitten kun vauva on syntynyt. Ihmettelen, mutta otan toki vastaan¿. Eilen eras puolituttu toi meille korin, jossa aivan ihanan suloinen nalle, potkarit, kengat, koliikkitippoja, vaippoja jne. Eli tallainen tyyli taalla meidan asuma-alueella. Mua varmaan pidetaan tosi kamalana tyyppina, kun en ole tajunnut lahjoja lahes vieraille ihmisille ostaa! Ei ole ihan suomalaisen ajattelumallin mukaista..
Mutta oikein hyvaa tiistaipaivaa kaikille maalismasuille,
Browniette 38+5
[color=pink4] Täällä ei mitään uutta, päivät menee odotellessa eteenpäin... rupee kyllä olee jo aika tylsää. Sitä hirveesti odotti että pääsee äitiyslomalle, mutta nyt on jo ihan tylsistynyt... siivoamista päivä toisensa perään, kun ei muutakaan keksi.
Turvotus on ihan järkyttävää, iltaisin en saa mitään kenkiä jalkaan. Missäköhän kengissä meinaan lähteä synnyttämään? Jos sekään päivä tulee... sormien nivelet on ihan jäykät, ei toimi kunnolla. Tuleekohan näistä enää normaalit...?
Eilen ompelin vauvan huoneeseen verhot. Jos sitä vielä tänään jotain ompelisi, peittoja tai jotain...
NapNap rv38+6 [/color]
Meillä oli heti aamusta neuvola, ja kaikki näyttäisi edelleen olevan hyvin. Kymppi oli vihdoin mennyt rikki, joten ei ole ihan surkea tämä minunkaan odotukseni ;). Hemppari jatkaa hidasta laskuaan vaikka syön lääkkeen aina aamuyöllä taatusti tyhjään mahaan ja vielä appelsiinimehun kera. Mikähän tähän nyt auttaisi? Vielä ei ole mitään hätää kun hb on 120, mutta kun normaalisti se on minulla 140 niin eron kyllä huomaa virkeystilassa...
Iloisin uutinen oli, että Toukan pää on viimeinkin kääntynyt alaspäin! Muu vartalo toki on aivan kummallisesti täysin poikittain tuossa napani tasolla... En ymmärrä millainen kumiukko sieltä on tulossa... Pää ei kuitenkaan ole kiinnittynyt, joten pitää vaan toivoa että se pysyy siellä alhaalla. Ensi viikolla on sitten vika lääkäri ja kaipa se kertoo jos johonkin toimenpiteisiin pitää tuon asennon kanssa ryhtyä.
NAPNAP valitti turvotusta - siitä kärsitään täälläkin. Sormia ja varpaita särkee koko ajan, erityisesti öisin. Inhaa. Ja kengät puristavat koko ajan - jouduin pyytämään isän kenkiä lainaan... Kyllä vähän hävettää kulkea numeron 44 kengissä, kun ei ole tämä jalkani ihan siro muutenkaan... Kaupungille kyllä vielä ängen omat kengät jalkaan vaikka mikä olisi!
Joku oli POLTTANUT MASUAAN ja saa kaikki sympatiani! Kuvittelin että olen ainut joka ei ymmärrä uusia mittasuhteitaan ja teloo masua jatkuvasti... Kylläpä nyt helpotti oloa... ;) Itse tosiaan törmäsi oveen viime viikolla ja sain haavan masuun, se oli yllättävän pitkään kipiä. Nyt onneksi jo lähes parantunut. Aina kuitenkin tuntuu että ovet aukeavat jotenkin lähempää kuin pitäisi, eikä pöytäkään ole enää koskaan riittävän lähellä... Siitä tulee kyllä ihmeellinen hetki kun tämä pallo tästä edestä häviää ja maailma muuttuu jälleen " oikean kokoiseksi" ! No - ehkä siitä tulee muutenkin ihmeellinen hetki... ;)
Vaan nyt pitäisi alkaa valmistautumaan kaupungille lähtöön: tänään ostetaan viimeiset (?) harsot ja kestovaippojen pesuaineet ym...
Suhni & Toukka (35+4, eikä vielä kannata edes laskea päiviä la:an )
Meillä 2003 Gesslein Highligh-kärryt ja kyllä se pohja taitaa mennä aika vaakatasoon - jos nyt 1-2 senttiä on pääpuoli ylempänä, en oikein muista. Mutta sehän ei haittaa, päinvastoin, jos vauvan pääpuoli on pikkuisen ylempänä. Hyvät vaunut ovat olleet, olemme olleet supertyytyväisiä. Nyt voin käyttää sitä pehmeää koppaa myös X-adventuren tuplissa, jotka ostin. Hoitolaukku oli ainoa vähän omituinen, käytinkin enemmän isoa olkalaukkua hoitolaukkuna kuin Gessun omaa ' jättipussukkaa' .
Synntystä enteilevistä merkeistä piti kommentoida, että ei niitä välttämättä ensisynnyttäjällä edes ole! Eikä silti tarvitse mennä kamalasti yliajalle. Jos lohduttaa :-)
Pipsukka 35+2
[color=YellowGreen]Olipa aamulla kirpeä pakkanen. Kahdeksan aikaan oli -17 astetta ja just äsken katsoin mittarista niin onkin enää -12 astetta. Oikein kivasti tuo aurinko tuntuu jo lämmittävän. Ihanaa, kevät tulee (ja ikkunat muistuttaa myös siitä, pitäs pestä)!
NEUVOLAKUULUMISIA täältä. Mulla oli tänään se viimeinen neuvolalääkäri. Ihan oikeesti mua rupee kohta tosissaan ahdistaa tää painonnousu, taas oli viikossa tullu 900g, vaikka tuntuu etten jaksa enää syödäkään, kun koko ajan on ähky olo, kai se on tää turvotus, joka painoa lisää. Ei jääny enää paljon uudesta kymmenluvusta... Eilen illalla jalat oli kuin tukit ja pyysin miestä hieromaan mun pohkeita ja kylläpä sattui tuohon vasempaan pohkeeseen. Lääkäri käski tarkkailla turvotusta ja jos ei mee ohi sillä, että nostaa jalat ylös tai jos aamullakin on vielä turvotusta etenkin toispuoleisesti, niin pitää mennä lääkäriin näyttämään, kun voi olla vaarana laskimotukos. HUI! Paineet kuitenkin hyvät, 110/71 ja pissa puhdas. Sf-mitta 33½cm ja käsikopelolla lääkäri arvioi vauvan syntymäpainoksi 3200g-3400g eli samaa luokkaa kuin tuo esikoinenkin syntyessään. Tiukasti oli mosse rt:ssä ja laskeutunutkin. Lääkäri tuolta alakautta tunnusteli päänluita. Kohdunkaulaa kuitenkin jäljellä se sama 3cm, mutta pehmentynyt, joten ei lääkärin mukaan taida olla etukäteen tääkään lapsi maailmaan tulossa. Onneksi oonkin varautunut ylimenoon jo alusta asti. Sykkeet n. 135... saa nähdä, kumpi sieltä onkaan tulossa. Seuraava neuvola sitten 9.3.
Tälle päivälle ohjelmassa kohta ulkoilua ja laskiaispulliakin (tai laiskiaispullia, kuten neiti niitä kutsuu :)) on tuolla keittiössä, jospa niitä ruuan jälkeen syötäisiin laskiaisen kunniaksi. Nam! No, onko mikään ihme, että paino nousee, kun musta on tullut ihan kauhee herkkupeppu. Ennen ei makeat tehneet juurikaan kaupppaansa mulle, mutta nyt kyllä tekee. Neidillä muskari tänään ja sen jälkeen aateltiin mennä neidin kanssa hieman ostoksille. Jospa jotain vauvanvaatetta tarttuis mukaan (ei ois kyllä väliksi, kun kaapit pursuaa vaatetta, mutta kun ne on niin suloisia). Huomenna oon kyllä menossa Jumboon siskoni kanssa, että sinne vois säästää isommat ostokset.
Mukavaa laskiaistiistaita kaikille! Ja voimia synnyttämään pääseville!
-Monkey ja mosse rv. 36+6-
Odottavat tunnelmat täälläkin.. huomenna tosiaan maaliskuun eka päivä ja meidän LA! Lähtöhän voi todellakin tapahtua ihan koska vaan ja ilman ennakovaroituksia, mutta näyttää siltä että Nestori on kirjottanu vähän pidemmän vuokrasopimuksen ja hengailee tuolla masussa kauemmin :) Eilen yritin olla ajattelematta koko asiaa (ja juu voitte arvata miten onnistu!) kun tuntuu, että päivät menee vaan miettiessä koska ja miten ja joko nyt? Varmasti mitä enemmän asiaa miettii ja jännittää niin sillon aivan varmasti menee yliaikaseksi..
Mut joo, tulee kun on tullakseen.
Tänään ois taas neuvola iltapäivällä ja taas saa kuulla, että vieläkö sinä tulit ja diiba daaba.. No pääseepä kuulemaa taas vauvan sydämen jumpsustuksen ja toteamaan että oon turvoksissa kun leipätaikina. Mulla on kehräsluu kadonnu ihan kokonaan ja vaikka jalassa olis vaan semmoset kiristämättömät sukat niin kyllä jää hienot painaumat kun hetken niitä pitää. Samoin sormet on kun nippu nakkeja. Ja mies vielä kehtas eilen illalla sanoa, että ompa sulla kivat tollaset mummonilkat! Oli lähellä etten lyöny! Ei vaan enää huumori jaksa riittää.. No, onneks se ymmärtää, tai ainakin yrittää ymmärtää.
Mutta nyt pitäis varmaan mennä laittamaa jotain muuta päälle kun oo vielä yöpaidassa ja vaikka mennä tekemään pieni kävelylenkki tuonne aurinkoon. Eiköhän se vähän piristä.
Mukavaa tiistaita kaikille ja pidetään lippu korkeella! Maalisuoralla ollaan oikeestaan kaikki :)
Kati ja Nestori -rv39+6
(tosi omaperäisiä nää mun aloitukset nykyisin, kuvastaa vissiin hyvin tota pääkopan sisältörakennetta tätä nykyään....:)
Riitaa ja metelöintiä kuuluu meidän aamuun. Lapset heräsivät aamulla sen puoli tuntia liian aikaisin, joten aamupala, pukeminen, leikkiminen ja nyt uloslähteminen takkuaa ihan totaalisesti. Ei oikein jaksais vaihteeksi " hyvin" nukutun yön jälkeen...huoh...
Tällaisina päivinä olen täysin tyytyväinen tähän nykyiseen olomuotooni, helpompaa tämä on taistella näiden vekaroiden kanssa mahan kuin vauvan kanssa ja tuskin sitä itsekkään (ainakaan alkuun) kovin paljon pirteämpänä/hyväntuulisempana aamulla herää....
Omaan oloon ei mitään uutta, samaa " oireetonta" meininkiä kuin ennenkin. Maanantaina seuraava polikäynti, neuvolaan en sopinutkaan uutta aikaa kun tuolla polilla joudun nyt " ramppaamaan" sen verran usein.
Toivottavasti kuulemme tänään taas uusia vauvauutisia, huomennahan me korkataan sitten se meidän oma kuukausi käyntiin-kivaa...
Kaikille tasapuolisesti jaksamista ja supistuksia niitä toivoville,
toivottelee
Maisa ja huonosti käyttäytyvät miehet x3
En sitten eilen enää jaksanut tulla kuulumisia kertomaan kun mentiin neuvolan jälkeen vielä kyläilemään kaverin luo. Oli kaveri tehnyt eilen positiivisen raskaustestin. Eli lisää vauvoja kaveripiiriin!
Neuvolassa mitattiin verenpaine ja ekalla mittauksella oli 143/96 viiden minuutin päästä 130/87. En nyt oikein tiedä mikä se oikea lukema on. Pissa oli puhdas ja hemppa 149. Paino pysynyt samoissa ja vauvan syke 135. Maanataina uusi aika jonne toivottavasti en pääse.
Illalla taas särki ja kolotti inhottavasti. Ehdin jo toivoa että yöllä tulisi lähtö. Pettymykseksi kuitenkin heräsin yhdessä koossa omasta sängystä. Onneksi sentään sitten yöt saan nukuttua ja vessaan herään vain kerran.
Neuvolassakin sanoi että todennäköisesti yli kun esikoinenkin on mennyt. Näin olin itsekin ajatellut, mutta en millään halua ajatusta hyväksyä. Siispä illalla sauna päälle ja isäntä apuun, jos nyt vaikka alkaisi supistukset kun viimeksi vaan loppuivat.
Vauva on jyskännyt kovasti iltaisin ja päivisin on enemmän hissukseen. Joka potkun jälkeen toivoo että jyskäys puhkaisisi kalvot... Kuinkahan todennäköistä on että jos eka lähteny käyntiin supistuksilla niin toinen lähtisi vesien menolla? Onko kellään kokemusta?
Eipä kait tässä kummempia! Malttia kaikille malttamattomille ja supistuksia niitä kaipaaville!
Kati 39+2 ja 5 päivää laskettuun
Itse olen tehnyt suursiivousta koko aamusta asti ja nyt on olo kuin olisi selkäänsä saanut. =) Joka paikkaa särkee. Ajattelin, että parempi siivota nyt kun vielä joten kuten kykenee, niin sitten ennen vauvan syntymää saa riittää perussiivous. Mutta kyllä on esim. sängyn alustan imurointi hankalaa tämän " repun" kanssa!!! Onneksi esikoinen katseli kiltisti videoita, eikä tullut " auttamaan" siivouksessa.
Leivoin myös fetapiirakan, kun illalla tulee kaveri tyttönsä kanssa kylään. Ihana tuoksu ja tekisi mieli jo etukäteen vähän maistella... Kohta pitäisi vielä jaksaa lähteä vähän ulkoilemaan, huoh!
Omasta voinnista sen verran, että eilen piti jo ottaa ennen nukkumaanmenoa särkylääke, kun kaikki nivelet särkee julmetusti turvotuksesta johtuen. En tiedä mikä tähän auttaisi. Olen yrittänyt syödä ananaskapseitakin viikon verran, mutta mikään ei auta. Öisin herään välillä " menkkamaisiin" kipuihin, mutta muuten olo on hyvä. Kyllä tässä vielä pari viikkoa jaksellaan, vaikka kaikki muut kauhistelevat isoa mahaa jne. Ei si minusta niin iso ole... =)
Mutta nyt ottamaan piirakka uunista ettei pala. Jaksamisia kaikille!
AliisaS + Edvard rv 38+1
kaikille vauvansa jo saaneille.
Eipä syntynyt meidän vauva maanantaina vaikka silloin piti olla syntymäpäivä. eilen mentiin siis käynnistykseen niin kuin oli sovittu viikko etukäteen (ja jännitetty koko viikko) mutta eilinen lääkäri olikin sitä mieltä ettei puhkaista kalvoja koska pienikokoisuus ei ole riittävä syy käynnistykseen. oksitosiinitipalla kokeiltiin " häiriintyvätkö vauvan sydänäänet supistuksista" ja kunnossa oli sydänäänet joten iltasella päästiin kotiin. Harmittaa kun koko viikko kuviteltiin että nyt se vauva syntyy ja nyt sitten uusi lääkäri olikin eri mieltä. myöskään koko päivän istuminen synnytyssalissa tippapullon kanssa " kokeilun takia" ei kyllä ollut hauskaa. huomenna on taas äitipoliaika, ei yhtään huvittaisi mennä sinne,mutta mentävä kai tuo on kun sen ajan antoivat. toivottavasti on viimeinen aika ennen ensimmäistä yliaikaiskontrollia. menisin ihan mielellläni välillä ihan neuvolaan enkä tuonne tyksiin koko aikaa kun kerran kaikki lääkärit ovat eri mieltä asiasta. nyt olen kyllä varma ettei tämä kaveri ainakaan ennen maaliskuun puolta väliä syntymään lähde.
kamukaverit rv 39+4
Tänne ei ihmeitä kuulu. Ei merkkejä vauvan maailmaan tulosta. Lauantaina vietettiin esikoisen synttärit ja olo oli sen mukainen, että hommailtua tuli suht reippaasti. Nyt voimia tuntuisi olevan jo sen verran, että synnyttämäänkin voisi lähteä... Kaveri on parhaillaan synnyttämässä.... jännittää hänen puolesta!
Jokohon tänään saisin aikaiseksi laittaa vauvan sängyn ja sairaalakassin valmiiksi? En ole kiirehtinyt, kun tuntuu, että yli tämä menee. Mutta eihän se vara venettä kaada. Huomenna neuvola, ei suuria odotuksia sen suhteen. Painoa kertynyt jo n. 17 kg, miten teillä muilla?
Eenu + Onnimanni 38+6
Ja onnea taas uusille mammoille!
ilmoittaudunpahan vain että tiedätte että yhtenä palana ollaan. Torstaina aion vielä yllättää neuvolantädin tulemalla paikalle.
Kun ei vauva ymmärtänyt hiihtolomaviikolla syntyä, niin syntyköön sitten vasta ensi viikonloppuna, silloin on esikoiselle sovittu yökyläily pe-su. Eilen ilmoitin miehelle, että aion ruveta synnyttämään perjantai-iltana tai yöllä, niin että vauva syntyy sitten lauantaiaamuna tai -aamupäivällä. Mies ei ollenkaan kyseenalaistanut - jostain kumman syystä se kuvittelee, että mä voin tahdonvoimalla järjestää asioita tapahtuvaksi. Koko viime viikon se pyysi mua odottamaan maaliskuuhun. Aika vahva on luottamus mun kykyihin, ei voi muuta sanoa...
Nyt kun en tällä suurella tahdonvoimallani aio ihan vielä synnyttää, niin oon pari päivää nähny " tavallisia" , tosin aika vauhdikkaita unia. Tätä ennen olin aina unissakin raskaana ja synnytin monta kertaa yössä. Nyt oon nähnyt mm. vakooja- ja agenttiunia enkä todellakaan oo ollu niissä kömpelösti raskaana vaan täysi vauhti päällä. Näen noita unia päiväunillakin. Herääminen on sitten yllättävää, kun tuo pallomaha on tuossa kuitenkin. Hih, nyt yhtäkkiä muistin, että niime yön unessa mulla oli röntgenkatse! Näin luurangot ihmisten sisällä! Taitaa tosiaan olla oma elämä niin tylsää että pitää unissa oikein kunnolla kompensoida!
Painosta kyseltiin. Mulle on tullut tasan 10 kg (neuvolan punnitus viime viikolla). Tuntuu vaan heittelevän aika tavalla näin lopussa, kai ne on ne nesteet... Joskus on tullut 3 kg viikossa ja sitten taas seuraavalla kerralla on pari kiloa vähemmän. Viimeksi oli tullut kilo viikossa.
Mahdollisimman hvyää vointia kaikille! Minä lähden nyt kaupungille kahvittelemaan.
Kävin Kelassa kysymässä koska oikein saan äippärahapäätöksen. Täti katsoi koneelta, että kaikki tarvittavat paperit on niin hänpä tekee päätöksen vaikka siinä samalla. Siis kauankohan oisin saanu odottaa vielä jos en ois menny itse paikalle. Hain sitten verokortinkin samalla.
Tänään 38+0 ja odotus jatkuu. Onneksi ei ole turvotusta yhtään, kuullostaa ikävältä;=( Hassua mun mielestä on se, että kaikki melkein toivovat ja odottavat vauvan syntyvän ennen la:ta vaikka tyypillisintä on, että menee ennemmin yliaikaiseksi. Kumminkin kaikki maalisvauvat, jotka ovat jo syntyneet ovat tulleet etuajassa. No me muut tullaan perässä.
38+0
Heips ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Ihan ensteks.. OIKEIN PALJON ONNEA IHAN JOKAISELLE NYYTTINSÄ LUNASTANEELLE!! Meitä onkin jo aika paljon ja lisää on tiedossa vielä läjä. :) Tänäänhän jollakulla taisi olla suunniteltu sektio, vai muistanko väärin?
Viikonloppu meni nopsaan ja taas on arki. Vaikka eipä sitä paljon tässä vauvanhoidon tiimellyksessä huomaa, onko maanantai vai perjantai. :) Ihan hurjan nopeasti on mennyt nämä ekat kaksi viikkoa. Huomenna siis pikkuisemme täyttää jo 2 viikkoa. Saadaan aloittaa D-vitamiinitotuttelut. Cuplatonia ostin jo valmiiksi varmuuden vuoksi. Ihme on, jos ei edes pikkuisen ala pikkuisen masua vääntää.
Keskiviikkona on ensimmäinen lastenneuvolakäynti. Nyt varmaan on painokin jo yli 3 kiloa ja saadaan eka pituusmittakin sitten syntymän.
Tehtiin eilen päätös, että lähdetään pääsiäistä viettämään Muonioon. Veljeni kihlattuineen on lähdössä mukaan. Vähän jännittää, miten sujuu matka pohjoiseen parin kuukauden ikäisen kanssa, mutta eiköhän siitä selvitä, kun pysähdellään riittävän usein ja varataan muutenkin aikaa tarpeeksi. Onko kenelläkään muuten kokemuksia näin pitkästä automatkasta parin kuukauden ikäisen kanssa? Mitähän tuota matkaa Espoosta Muonioon olisi?.. No, monta sataa kilometriä kuitenkin tulee ajoa. Suunniteltiin ristiäisiä huhtikuun alkuun, mutta ei vielä olla soitettu kirkkoherranvirastoon, kun pitää hoitaa se isyydentunnustus ensin.
Mies katselee telkkua ja tyttö köllii söötisti miehen sylissä ja katselee telkkuun päin, muttei taida raukka paljon ymmärtää. :)
Huomenna ajateltiin käydä ekaa kertaa tytön kanssa ulkona. Tästä on tuohon kauppakeskukseen niin lyhyt matka, että mennään vaunuilla sinne ja yhdistetään kauppareissu tytön ekaan ulkoiluun. Jos sitten jo viikon päästä voisi ruveta nukuttamaan tyttöä ulkosalla päivisin, mikäli tyttö itse on yhteistyöhaluinen. Eli kovasti toivoisin, ettei mitään paukkupakkasia enää tulisi.
Minäkin voisin mennä noiden kahden seuraan tuonne sohvan pohjalle. :) Oikein kivaa päivän jatkoa ja jaksuja kaikille!
Lily & tyttö 1vko6pv