Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki elämässä vain sattumaa vai tapahtuuko asiat ennalta määrätysti?

Vierailija
30.06.2016 |

Voi antaa esimerkkejä, jos niillä pystyy havainnollistamaan omaa kantaansa.

Kommentit (154)

41/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kysymys jostain toiminnan lainalaisuuksista tai todennäköisyyksistä? Miksi ikävät asiat toistuvat niin usein?

Koska maailma ei ole hyvä.

Eikä oikeudenmukainen. Yleensä hyvät asiat tapahtuu pahoille ihmisille, niille jotka ei niitä millään muotoa ansaitsisi ja sitten taas kaikki paha kasaantuu hyvien ihmisten niskaan.

Eikä tapahdu. Asiat tapahtuvat sattumanvaraisesti. Pahoillekin ihmisille tapahtuu pahoja asioita, hyville hyviä, ja hyvät voivat olla pahoja ja päinvastoin. 

Ei. Kaikki on ennalta määrättyä.

Kenen määräämää? Miksi? Miten? Mistä niin päättelet?

En päättele, vaan tiedän. Tänään näin 20 ihmistä 20 vuoden takaa. Se EI ole sattumaa. 

Kerro sinä minulle kuka on jumala. Hienoja kysymyksiä sinulla.

Sen nimi on joko reunion tai sitten sukujuhlat. Se ei olekaan sattumaa, jos on sinne itsensä pyntännyt ja lähtenyt...

Minä kerron sinulle, kuka on jumala - minä. Minä olen oman universumi jumala, minä päätän sen kaikkein tärkeimmän: kuinka suhtaudun asioihin, jotka minulle tapahtuvat. 

Vierailija
42/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mennä sykolokille toiseen säikeeseen?

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut uskovat säijeteoriaan. On lukuisia universumeita, missä meille tapahtuu eri asioita. Ehkä me jossain ollaan pahiksia ja jossain hyviksiä.

;)

Vierailija
44/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin astraalimatkalla toisessa säikeessä. Nimittäin ;)

Sykolla.

Vierailija
45/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kysymys jostain toiminnan lainalaisuuksista tai todennäköisyyksistä? Miksi ikävät asiat toistuvat niin usein?

Koska maailma ei ole hyvä.

Eikä oikeudenmukainen. Yleensä hyvät asiat tapahtuu pahoille ihmisille, niille jotka ei niitä millään muotoa ansaitsisi ja sitten taas kaikki paha kasaantuu hyvien ihmisten niskaan.

Eikä tapahdu. Asiat tapahtuvat sattumanvaraisesti. Pahoillekin ihmisille tapahtuu pahoja asioita, hyville hyviä, ja hyvät voivat olla pahoja ja päinvastoin. 

Ei. Kaikki on ennalta määrättyä.

Kenen määräämää? Miksi? Miten? Mistä niin päättelet?

En päättele, vaan tiedän. Tänään näin 20 ihmistä 20 vuoden takaa. Se EI ole sattumaa. 

Kerro sinä minulle kuka on jumala. Hienoja kysymyksiä sinulla.

Sen nimi on joko reunion tai sitten sukujuhlat. Se ei olekaan sattumaa, jos on sinne itsensä pyntännyt ja lähtenyt...

Minä kerron sinulle, kuka on jumala - minä. Minä olen oman universumi jumala, minä päätän sen kaikkein tärkeimmän: kuinka suhtaudun asioihin, jotka minulle tapahtuvat. 

Ei ole sukujuhalaa, vaan samat ihmiset eri kaupungeissakin tänään. Olen kauppamatkustaja. Samat ihmiset kahviloissa. Samat ihmiset rannalla. Samat ihmiset soittamassa selloa. Samat kaupan kassat jne jne jne..

Vierailija
46/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oskari parka on pudonnut 3 kertaa hissikuiluun. Ettekö te lue uutisia? Samoja uutisia 10 vuoden välein. Koko tarina on hölynpölyä. Korson puukottajakin oli jo 7 - 10 vuotta sitten. Samoin Oulun aseryöstäjä. Samat uutiset kiertää ..

TARINA ON KIRJOITETTUA ROSKAA

Miten "kirjoitettu roska" ts. tarina tekee tapahtuneen tapahtumattomaksi? Varmaan on pistojälkiä todisteena esim. puukotuksesta?  Vai missä sfääreissä leijut? Hissi ei kulje sinne asti.

Niin mutta ei sillä mitään merkitystä ole, kun ne on kirjoitettu. Jos on kirjoitettu, että kuolet huomenna, niin kuolet huomenna. Jos ei ole kirjoitettu, niin et kuole huomenna. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Onko sekään kiva, että kuolet vaikka tekisit mitä?

Kuka on kirjoittanut? Entäs jos joku kuolee muttei kuolekaan siis jonkinlainen ruumiista irtautumiskokemus? Suuri kynä tulee katumapäälle?

Vierailija
47/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oskari parka on pudonnut 3 kertaa hissikuiluun. Ettekö te lue uutisia? Samoja uutisia 10 vuoden välein. Koko tarina on hölynpölyä. Korson puukottajakin oli jo 7 - 10 vuotta sitten. Samoin Oulun aseryöstäjä. Samat uutiset kiertää ..

TARINA ON KIRJOITETTUA ROSKAA

Miten "kirjoitettu roska" ts. tarina tekee tapahtuneen tapahtumattomaksi? Varmaan on pistojälkiä todisteena esim. puukotuksesta?  Vai missä sfääreissä leijut? Hissi ei kulje sinne asti.

Niin mutta ei sillä mitään merkitystä ole, kun ne on kirjoitettu. Jos on kirjoitettu, että kuolet huomenna, niin kuolet huomenna. Jos ei ole kirjoitettu, niin et kuole huomenna. Ei tämä sen vaikeampaa ole.

Onko sekään kiva, että kuolet vaikka tekisit mitä?

Kuka on kirjoittanut? Entäs jos joku kuolee muttei kuolekaan siis jonkinlainen ruumiista irtautumiskokemus? Suuri kynä tulee katumapäälle?

No se on suhteellista. Dio kuoli monta kertaa jne..

Vierailija
48/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on kirjoittanut kysymykseen en vastaile enempää. 

Sovitaan, että minä ja olen Jumala ja lähetin itse itseni maan päälle.

Vierailija
49/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tärkeintä kysymystä:

1. Onko Jumala olemassa?

2. Mikä on elämän tarkoitus?

3. Milloin tehtiin Pähkinäsaaren rauha?

Vierailija
50/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kysymys on, että koskahan tämä roskalaitos menee kiinni. Sen verta tylsä paikka.

Vierailija
51/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ketjun kysymys jotenkin ahdistava, kun aika moni alkoi häröilemään matkan varrella? t.ap

Vierailija
52/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo häröilty, vaan 100% totta puhuttu. Toki tuokin on kirjoitettua, että totuutta dissataan.

En sitten tiedä mitä sillä luullaan saavuttavan, voisitko ap. kertoa mitä totuuden vääristelyllä saavutatte?

Vierailija
53/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, täytyykin lukea Jaakko Fatalisti taas. :D

Vierailija
54/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa ei ole olemassakaan. On vain tapahtumaketjuja, joissa on niin paljon muuttujia, että ihmisen kapasiteetti ei riitä niiden hahmottamiseen. Esimerkiksi kolikonheitto: ei sen tulosta mikään sattuma-niminen henkiolento määrää. Jos heitto toistetaan tismalleen samanlaisena samoissa olosuhteissa, niin sen tulos on sama.

Tämä pätee koko maailmankaikkeuteen alkuräjähdyksestä alkaen. Asiat eivät voisi mennä mitenkään muuten kuin ne menevät. Joka ikinen tapahtuva asia on käsittämättömän pitkän, mutta vääjäämättömän tapahtumien ketjun ja verkoston tulos. Sama koskee luonnollisesti myös sähköimpulsseja ja kemiallisia reaktioita aivoissamme. Vapaa tahto on pelkkä illuusio.

Vierailija
55/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo häröilty, vaan 100% totta puhuttu. Toki tuokin on kirjoitettua, että totuutta dissataan.

En sitten tiedä mitä sillä luullaan saavuttavan, voisitko ap. kertoa mitä totuuden vääristelyllä saavutatte?

Valitettavasti en  puolestani usko totuuteen vaan siihen että on olemassa eri totuuksia rinnakkain. t.ap

Vierailija
56/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin olin elänyt päivääkään,

olivat kaikki päiväni jo luodut. 

Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala,

kuinka valtava onkaan niiden määrä! 

Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. 

Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani. 

-Raamattu-

Vierailija
57/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumaa ei ole olemassakaan. On vain tapahtumaketjuja, joissa on niin paljon muuttujia, että ihmisen kapasiteetti ei riitä niiden hahmottamiseen. Esimerkiksi kolikonheitto: ei sen tulosta mikään sattuma-niminen henkiolento määrää. Jos heitto toistetaan tismalleen samanlaisena samoissa olosuhteissa, niin sen tulos on sama.

Tämä pätee koko maailmankaikkeuteen alkuräjähdyksestä alkaen. Asiat eivät voisi mennä mitenkään muuten kuin ne menevät. Joka ikinen tapahtuva asia on käsittämättömän pitkän, mutta vääjäämättömän tapahtumien ketjun ja verkoston tulos. Sama koskee luonnollisesti myös sähköimpulsseja ja kemiallisia reaktioita aivoissamme. Vapaa tahto on pelkkä illuusio.

Kiitos, kiva lukea välillä fiksujakin ajatuksia. t. ap

Vierailija
58/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin olin elänyt päivääkään,

olivat kaikki päiväni jo luodut. 

Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala,

kuinka valtava onkaan niiden määrä! 

Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. 

Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani. 

-Raamattu-

Hieno tämäkin! t.ap

Vierailija
59/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kiva lukea välillä fiksujakin ajatuksia. t. ap

Ole hyvä. Olisi mielenkiintoista kuulla ihmisten ajatuksia tästä. Omasta mielestäni on täysin loogista, että tämän koko homman täytyy olla ennalta määrätty. En ymmärrä sattuman konseptia: milloin ja miten se saapuu sotkemaan loogisen tapahtumaketjun?

Vierailija
60/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en  puolestani usko totuuteen vaan siihen että on olemassa eri totuuksia rinnakkain. t.ap

Miksi se on valitettavaa? Minä en usko mihinkään, vaan tiedän että kotiin tullessa ovessani ollut heinäsirkkakin on siinä oleva aivan 100% varmuudella, vaikka olisin heittänyt töissä kuperkeikkaa. 

Rinnakkaisuuksistasi en ymmärtänyt, voitko avata vähän, vaikkei se maailmankuvaani miksikään muutakaan.