Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki elämässä vain sattumaa vai tapahtuuko asiat ennalta määrätysti?

Vierailija
30.06.2016 |

Voi antaa esimerkkejä, jos niillä pystyy havainnollistamaan omaa kantaansa.

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu ennalta määrätysti, mutta kyllä ihmiset voivat vaikuttaa siihen, mitä heille tapahtuu. Sattumaakin on paljon pelissä.

Vierailija
2/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapahtuu sen mukaan mitä ihmisen oma tietoisuudentila vetää puoleensa. Lopulta kaikki on siis heijastusta siitä mitä itse on sisältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tapahdu ennalta määrätysti, mutta kyllä ihmiset voivat vaikuttaa siihen, mitä heille tapahtuu. Sattumaakin on paljon pelissä.

Masentavaa, jos tämä on koko totuus.

Vierailija
4/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tapahtuu sen mukaan mitä ihmisen oma tietoisuudentila vetää puoleensa. Lopulta kaikki on siis heijastusta siitä mitä itse on sisältä.

Hienosti sanottu. t.ap

Vierailija
5/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti sanottu. t.ap

AI jaha, eli jos esim. joutuu jonkun mielipuolen uhriksi, rikoksen uhriksi, itse tilasi sen?? Vain narsisti voi väittää sellaista.

Vierailija
6/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tapahtuu epäoikeudenmukaisuutta ja surua, mutta jos ei tätä itse ole kohdannut niin ei sitä pysty ymmärtämään.

Vierailija
7/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kysymys jostain toiminnan lainalaisuuksista tai todennäköisyyksistä? Miksi ikävät asiat toistuvat niin usein?

Vierailija
8/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti sanottu. t.ap

AI jaha, eli jos esim. joutuu jonkun mielipuolen uhriksi, rikoksen uhriksi, itse tilasi sen?? Vain narsisti voi väittää sellaista.

Hmm... en nyt millään saa kiinni siitä, miten johdit siteeratusta ajatuksesta oman päätelmäsi. t.ap

Vierailija
9/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapahtuu ennalta määrätysti, teen nyt samoja asioita kuin 15 vuotta sitten. Tämä nykyinen oli vai ennuste menneisyydestä, kaikki on määrättyä. Esim. tänään näin kaupassa saman kaupantädin, johon törmäsin 15 vuotta sitten 500 km asuinpaikastani.

Vierailija
10/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis kysymys jostain toiminnan lainalaisuuksista tai todennäköisyyksistä? Miksi ikävät asiat toistuvat niin usein?

Koska maailma ei ole hyvä.

Vierailija
11/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koko roska on kirjoitettua. Mitkään sisäiset höpinet eivät vaikuta hyttysen kusen vertaa. Kusijaisen valtuuksilla täällä ollaan.

Vierailija
12/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran juttelin yhdestä armeija kaverista, kun oltiin kavereiden kanssa lapissa. No sadan kilometrin päästä törmäsin häneen Utsjoella. Uskoako vittu vai eikö. No ennalta määrättyä kaikki..

Vierailija
13/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihmiset eivät oivalla kuinka paljon itse vaikuttavat siihen "sattumaan". Rakastuvat "sattumalta" ihmiseen joka tuntuu tutulta, voi toistaa lapsuuden traumoja (esim. lapsena huolehtija - parisuhteessa huolehtija, vanhemmissa alkoholisti, puoliso alkoholisti). Kun tajuaisi paremmin noiden omien valintojen taustat ja valintatilanteessa kykenisi tekemään niitä itselle hyviä valintoja voisi niihin ikäviin tilanteisiin ajautua huomattavasti harvemmin.

Vierailija
14/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miettikään kuinka omaisuus ja valta maailmassa jakaantuu.

Vierailija
15/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tapahtuu ennalta määrätysti, teen nyt samoja asioita kuin 15 vuotta sitten. Tämä nykyinen oli vai ennuste menneisyydestä, kaikki on määrättyä. Esim. tänään näin kaupassa saman kaupantädin, johon törmäsin 15 vuotta sitten 500 km asuinpaikastani.

Ihminen on tapojensa uhri? Ei osaa muuttua, vaikka syytä olisi. Tai ei pysty vaikuttamaan asioihin vaikka haluaisi?

Vierailija
16/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, alitajunta ohjaa tietoisia valintoja ja näiden valintojen kautta maailma heijastuu meille sellaisena, millaisena sen koemme.

Oletko opiskellut teoreettista fysiikkaa?

Vierailija
17/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

makethejp kirjoitti:

No miettikään kuinka omaisuus ja valta maailmassa jakaantuu.

Länsimaissa karkeasti sanoisin: geenit 50% ja oma aktiivisuus 50%

Vierailija
18/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ihmiset eivät oivalla kuinka paljon itse vaikuttavat siihen "sattumaan". Rakastuvat "sattumalta" ihmiseen joka tuntuu tutulta, voi toistaa lapsuuden traumoja (esim. lapsena huolehtija - parisuhteessa huolehtija, vanhemmissa alkoholisti, puoliso alkoholisti). Kun tajuaisi paremmin noiden omien valintojen taustat ja valintatilanteessa kykenisi tekemään niitä itselle hyviä valintoja voisi niihin ikäviin tilanteisiin ajautua huomattavasti harvemmin.

Entä jos ei ikinä valitse vaan ajautuu tilanteisiin? Lapsuuden traumat tallentuvat jäljiksi aivoihin, eikä niistä voi "oppia" pois tai se on vaikeaa, koska ne kertautuvat lapsuuden aikana niin moneen kertaan ennen kuin kasvaa (jos kasvaa) ja itsenäistyy negatiivisten lähiaikuisten vaikutuspiiristä pois?

Vierailija
19/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon esim. taiteilijoita ja tieteellisiä neroja, jotka ovat lähteneet niin nuorina että heidän paras työnsä on luultavasti jäänyt tekemättä. Vaikea nähdä järkeä tuollaisessa. Jos joku/jokin määräilee niin oma logiikka ei yllä sille tasolle.

Vierailija
20/154 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Valintoja ei ole olemassakaan.