Nenäkoruista tietävät
Heippa. Olen ottamassa lävistystä nenään sivulle. Turpoaako nenä? valuuko jotain mähmää? Onko kamalan kipeä? Olen ottamassa läväriä huomenna ja lauantaina olisi juhlat.... voinko olettaa olevani lauantaina normaalin näköinen?
Kommentit (6)
Mulle aikoinaan laitettiin nenäkoru "pyssyllä" ampuen. Eli tällä samalla millä korviinkin ammutaan ja ohjeeksi desifiointiaineen käyttö puhdistukseen. Tuli märkivä paise joka onneksi parani. Myöhemmin kuulin että mieluummin neulalla reikä ja pelkällä vedellä puhdistus.. Eli jos olisin oikeat ohjeet saanut niin varmasti olisi parantunut paremmin. Tästä on jo 15 vuotta ja tosiaan reikähän ei sit koskaan umpeudu niinkuin aikaisempi mainitsi. Oikealla hoidolla tuskin menee parantumiseen pitempää aikaa kuin korvareikien.
Kiitti vastauksesta! Olen asiaa miettinyt n. 20v.! Täytän 40v. ja vihdoinkin sen teen! Eihän sitä tiedä miten hyvin se istuu vielä kuuskymppisenäkin! :D
Ja ihan lävistäjälle olen menossa...
Vierailija kirjoitti:
Olin toissavuoden ilman korua, edes iho ei kasvanut reiän päälle.
:D
Miten siihen reiän päälle edes olisi fysiologisesti mahdollista kasvaa ihoa päälle? :D
Lävistysreikä kun on kunnolla parantunut, niin reikä on kuin tunneli nahassa, jonka seinämillä samanlainen iho kuin reiän vieressäkin.
Eli sama kuin olettaisi että nenäreiän päälle kasvaisi ihoa, jos nenää ei kaiva. :P
Mä olen niin kateellinen ihmisille, joille sopii nenäkoru. Otin itse pienen tapin nenän sivuun nuorempana, mutta eihän se näyttänyt todellakaan hyvältä mun pitkässä venakkonokassa. Aika nopeasti luovuin korusta... ;/
Ei turpoa eikä vuoda, ellei tulehdu. Punoittaa kyllä alkuun. Mieti vielä; itsellä ollut ko nyt 22 vuotta, eikä reikä mene enää umpeen. Olin toissavuoden ilman korua, edes iho ei kasvanut reiän päälle. Pistin sitten pienen hopeapallon takaisin. Näyttää epäilemättä säväyttävältä sitten joskus kuusikymppisenä ;)