Miksi kiltin miehen kanssa ei synny 'kemiaa'
Naisille on parinmuodostuksessa ylivoimaisen tärkeää on ns. kemia. Miksi tätä kemiaa syntyy niin harvoin kiltin, hyväkäytöksisen ja toisia huomioivan miehen kanssa? Ikään kuin rauhallinen ja mukautuvainen temperamentti olisi miehelle jonkinlainen leima otsaan, jonka perusteella joutuu friendzonelle.
Kommentit (115)
Kyllä syntyy, jos kiltti mies on sosiaalinen ja hänellä on hyvä itsetunto.
Kerro viimeisimmästä kerrasta, kun jouduit friendzonelle. Missä tutustuitte, miten tapaamisenne sujui, mitä sitten tapahtui jne. Olisi paljon helpompi pohtia, mikä meni pieleen, kun olisi jotain konkretiaa.
Kemia on tärkein juttu kyllä. Se on puppua, ettei sitä syntyisi hyväkäytöksisen ja kiltin miehen kanssa. Nämä ovat vain niin henkilökohtaisia juttuja, toisen kanssa sitä on, ja toisen ei. Se ei ole selitettävissä järjellä eika ainakaan toimi minkään tasoteorioiden mukaan.
Oma mieheni oli tavatessamme hyvin ujo, kohtelias ja estynytkin. Kemiamme oli kuitenkin mieletön ja toimii edelleen 17 vuoden jälkeenkin.
Ei siinä kiltteys mitään paina, vaan kemiat syntyvät jos syntyvät. Ei tämä ole myöskään mikään naisten ja miesten välinen asia todellakaan, vaan ihan kaikkien ihmisten välinen. Olen asiakaspalvelutyössä ja siellä joidenkin ihmisten kanssa syntyy hyvät kemiat helposti, joidenkin kanssa ei sitten millään vaikka toinen olisi periaatteessa kuinka mukava. Jonkun toisen kanssa hänellä voi sitten synkata oikein hyvin, vaikka minun kanssani tökki.
Kiltti mies voi olla tylsä. Ei tarvitse olla "jännämies", mutta kyllä jotakin mielenkiintoista tarjottavaa pitäisi olla. Intohimoja, mielenkiinnonkohteita, luonteen vahvuuksia, jotakin yllättävää ja erityistä. Hyväkäytöksisyys ja muiden huomiointi ovat aivan alkeellisimpia perusasioita, eikä niistä kuulukaan saada mitään pisteitä.
Oletko muuten hakenut mielenterveystomistosta apua, niin kuin olen sinulle ehdottanut?
M30
Kemia on miehen ominaistuoksu. Joko se miellyttää tai ei. Kiltti mies peseytyy liikaa niin ei tuoksu.
Kilttimies ei uskalla olla seksuaalinen. Nainen loukkaantuu tietoisesti tai tiedostomatta jos mies ei edes yritä tehdä suhteesta fyysistä, tai muuten tylsistyy. Jännämiehellä ei ole tätä ongelmaa. Tie naisen sydämeen kulkeekin pillun kautta.
Ja tää on niin monta kertaa nähty ja koettu niin henkilökohtaisesti kuin lähipiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Kilttimies ei uskalla olla seksuaalinen. Nainen loukkaantuu tietoisesti tai tiedostomatta jos mies ei edes yritä tehdä suhteesta fyysistä, tai muuten tylsistyy. Jännämiehellä ei ole tätä ongelmaa. Tie naisen sydämeen kulkeekin pillun kautta.
Ja tää on niin monta kertaa nähty ja koettu niin henkilökohtaisesti kuin lähipiirissä.
Tämäkin. Kemia tulee miehen tuoksusta, ja jos pysyy käsivarrenmitan päässä kokoajan niin kemiaa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
= Suuret tulot ja iso kalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
= Suuret tulot ja iso kalu.
Ei tarvitse olla suuret tulot, kunhan tulee omillaan toimeen. Ison kaluan haluaa vain messuhallivitut.
Varmaan jokin hormonaalinen juttu, ei-kiltillä miehellä todennäköisesti korkeammat mieshormonitasot, biologia ohjaa naisia lisääntymään korkeampien testoarvojen omaavien miesten kanssa.
Mutta uskon että ikä vähän myös vaikuttaa siihen minkälaisista ominaisuuksista on kiinnostunut toisessa.
Riippuu täysin siitä mitä tarkoitetaan sanalla "kiltti" tässä yhteydessä.
Usein itseään kilttinä pitävä mies on naisen näkökulmasta sellainen, jolla ei ole persoonallisuutta jonka hän toisi esiin, ei mielipiteitä (tai niitä ei kerrota), ei mitään toiveita tai suunnitelmia.
"Mitä haluat tehdä? Minne mennä? Mistä pidät?", kysyy nainen. "Ihan sama", vastaa kilttimies. "Miten vaan". "Kuten haluat", jne.
Mies on kuin löysä nuudeli vailla energiaa, tahtoa ja suuntaa. Naiselle hän on kuin perässävedettävä kivireki.
Itselläni ei ainakaan koskaan tule mitään kemiaa erittäin älykkäiden, korkeasti koulutettujen ja hyvin käyttäytyvien miesten kanssa, vaikka mies olisi hyvännäköinen ja mukavakin.
Vierailija kirjoitti:
Kerro viimeisimmästä kerrasta, kun jouduit friendzonelle. Missä tutustuitte, miten tapaamisenne sujui, mitä sitten tapahtui jne. Olisi paljon helpompi pohtia, mikä meni pieleen, kun olisi jotain konkretiaa.
En ole ap, mutta voisin vastata tähän. Tapasin naisen netissä ja juteltiin siinä jonkin aikaa, kunnes kysyin ulos. No kävin autolla hakemassa ja käytiin syömässä. Mun mielestä synkkasi tosi hyvin ja juteltiin ja ajeltiin koko yö ja heitin sitten mimmin takaisin kotiin. No sain sitten kuulla olevani "kiva mies, mutta..". Oikeastaan tää on aika tyypillinen tapaus, kutakuinkin noin se aina menee
Useasti syynä on ihan pohjimmiltaan se että nainen on pohjimmiltaan lapsi joka kaipaa jatkuvaa kaitsemista ja jonkun daddy-hahmon joka asettaa rajat, kertoo mitä seuraavaksi tehdään ja silleen. Kiltti ja rauhallinen mies on kuin pastöroitua maitoa, kun taas jännittävä, maskuliinisuutta uhkuva mies on sopivasti kypsynyttä laatuviskiä. Siinä sitä kotikemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Useasti syynä on ihan pohjimmiltaan se että nainen on pohjimmiltaan lapsi joka kaipaa jatkuvaa kaitsemista ja jonkun daddy-hahmon joka asettaa rajat, kertoo mitä seuraavaksi tehdään ja silleen. Kiltti ja rauhallinen mies on kuin pastöroitua maitoa, kun taas jännittävä, maskuliinisuutta uhkuva mies on sopivasti kypsynyttä laatuviskiä. Siinä sitä kotikemiaa.
vmp
Testosteroni ja feromonit on kemiaa.
Mun mies on maailman kiltein ja olen aivan hulluna häneen. Koskaan en ole tuntenut tällaista tunteiden paloa ketään kohtaan.
Oletan että ap on näitä 'olen tosi kiva ja kiltti tyyppi mutta naiset ei silti anna mulle'-jankkaajia. Pysyn itse kaukana miehistä jotka erikseen joutuvat toteamaan olevansa kilttejä ja kivoja.
Nää palstan "kiltit" miehet on luonnehäiriöisiä ja sitten ihmettelvät miksei naiset kiinnostu. Niin, on se kumma juttu kun ei huoritteleva "kiltti"mies kiinnosta.
Vaikea kiinnostua miehistä, jotka viettävät vapaa-aikansa netissä.
Joko, muuten, lakkasit hakkaamasta vaimoasi?