Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
Kuopion torilla 80-luvun lopulla joku varttuneempi gubbe höpisi ja rallatteli pienessä siivussa jotain höpö-juttuja jotka oli suoraan jostain Esa Pakarisen 50-luvun elokuvasta, se gubbekin oli ihan jonkun 50-luvun kupletin sivuroolihahmon näköinen aina puvustusta myöten , mieleen tulee myös se statisti Tähdet kertovat komisario Palmu-leffasta joka kyselee tähtitorninmäellä poliisilta "Löytyykö kasiaisia?". Muistuu vielä yli 30-vuoden takaa elävästi mieleen kun se oli jotenkin niin irti siitä juppivuosien kontekstista.
Nyt kesällä kun oli melko kovat helteet niin näin puistossa miehen, jolla oli päällä selvästi todella paksut vaatteet kuten paksu talvitakki ja toppahousut. Lisäksi hänellä oli toppasaappaat, kaulahuivi, villalakki ja käsineet. Hän hikoili todella kovasti, puuskutti ja kuului sanovan, että onpa kuuma. No, ei kai se ole ihme jos laittaa kesähelteellä päälle vaatteet, jotka paremmin sopisivat 30 asteen pakkasilla
Oltiin käymässä karkkikaupassa ennen leffaa. Hyllyjen välissä pyöri joku esikouluikäinen ja kosketteli karkkipusseja ja availi karkkilaatikoiden luukkuja ym. Ihmeteltiin kun näytti olevan yksinään eikä ollut pussia tai kippoa karkkeja varten. Tultiin liikkeestä ulos ja siinä edessä seisoi nainen joka sitten selvästi olikin tämän lapsen vanhempi. Sanoi jotain tyyliin " kiertele vielä hetki" tms. Eli siis lapsi oli ihan huvikseen muuten vain kiertelemässä karkkihyllyjä eikä vanhemmallakaan, joka seisoi liikkeen ulkopuolella, ollut aikomustakaan ostaa mitään. Vanhempi ei ollut puhelimessa eikä mitään muutakaan ollut meneillään. Hän vaan odotti pelkästään lastaan. Hieman erikoista.
Näin uimahallissa naisten puolella saunassa miehen jolla oli tissit, leveä lantio ja pimppi ihan kuten meillä naisillakin on
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa leikkipuistoon lapseni kanssa, mutta siellä olikin joku humalassa oleva nainen lasten joukossa leikkimässä. Hän seisoi siellä vauvakeinun vieressä ja kimitti suureen ääneen lapsellisella äänellä, että "En mene tuhon, se on vauvoille". Sitten hän huusi jotain, että "Minulla on pippeli ja olen poika, mutta voin silti olla ystävä".
Olisin soittanut poliisit paikalle.
Olin kaupassa, kun luokseni tuli joku täysin tuntematon nainen, joka alkoi kertomaan jostain kehitysvammaisille tarkoitetusta työkeskuksesta ja alkoi vaatimaan, että minä alan käymään siellä, koska siellä on niin kivaa. Sitten hän oli aidon ihmeissään, kun en siitä paikasta heti ollutkaan valmis lähtemään sinne ja ihmetteli, että miksi en käy siellä, kun se on "meille kehitysvammaisille" tarkoitettu ja että siellä pitää käydä. Ei meinannut millään uskoa, että minä en ole kehitysvammainen.
Olin kaupassa ja ostin useamman tölkin energiajuomaa. Kassalla joku tuntematon nainen tuli ja alkoi huutamaan, että miksi olen niin hullu, että ostan niitä niin monta, sillä jos kaikki ostavat yhtä monta energiajuonsa, niin ne loppuvat kesken. Hän vain huusi, kiroili ja kun paikalle tuli vartija, joka lähti viemään häntä pois, niin hän itki ja karjui kovaan ääneen jotain, että "Kädet irti hullu, minun isä on poliisi ja laittaa sinut vankilaan".
Minulla oli 1980-luvulla tummaksi värjätyt hiukset, mustat vaatteet ja käytin melko paljon meikkiä. Kerran kulkiessani kadulla vastaan tuli kaksi vanhempaa naista, joista toinen osoitti minua sormella ja sanoi kuuluvalla äänellä sille toiselle naiselle, että "Katso, tuossa on sellainen saatananpalvoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku mies istui alasti kumiveneessä Steissin ovien edessä soittaen kitaraa tai ukulelea. Ja kyllä, kyseessä olo myöhäinen pe/la-ilta 😂
Ja maalaisille tulkattuna Steissi = Helsingin päärautatieasemaOhis mutta tajuutko kuinka ärsyttävää on nimitellä kaikkia ei-Helsinkiläisiä maalaisiksi. En valitettavasti ole maalainen, vaikka en Helsingissä asukaan. Muitakin kaupunkeja on.
Minuakin huomauteltiin maalaiseksi kun olin tulossa New Yorkista Hesen kautta Tampereelle vanhempieni luo.
Asiaa kirjoitti:
Joulupukki tuli pyörällä vastaan keskellä kesää. Pohjanmaalla.
Täällä asuu spurgu jolla harottavat valkoiset hiukset ja iso valkoinen parta. Pukeutuu punaiseen kokohaalariin ja lapikkaisiin. Kutsutaan joulupukiksi.
Minulla oli kesällä päällä alushousut, shortsit, t-paita, sukat ja sandaalit kun kävin kaupassa. Siellä luokseni tuli nainen, joka sanoi kovalla äänellä, että "Ulos täältä! Julkisilla paikoilla ei saa alasti olla".
San Juanissa Subwayssa poliisi tuli ostamaan subia, katseli heijastustaan lasista, hieroi mahaansa ja totesi espanjaksi että ai vitsi kun olen lihava. Mulla petti pokka ja piti tulkata matkakaverille, että mikä oikein tuli. Oltiin aamiaisella ja paikassa ei ollut muita asiakkaita, poliisi tuskin ajatteli että kaksi skandinaavista blondia ymmärtäisivät espanjaa. Menin kyllä jututtamaan poliisia, sillä meidän air bnb:stä oli varastettu tavaraa ja tarvitsi rikosilmoitus tehdä.
Olin kerran kaupassa ja siellä kuului yllättäen karkkihyllyn lähellä kovaääninen lapsen huuto, että "En halua karkkia, haluan porkkanoita". Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kerta, kun kuulen lapsen kieltäytyvät karkista ja haluavan kasvista. Vai moniko lapsi valitsisi porkkanan karkin sijaan, jos saa itse valita?
En nyt tiedä onko kovinkaan erikoista, mutta jokunen vuosi sitten ollessani koirani kanssa iltalenkillä kello 11 aikaan illalla metsätiellä vastaan tuli humaltunut mies joka kovaan ääneen huudahti iloisesti "Hyvää huomenta!" vastasin siihen sitten että "huomenta" jolloinka mies sanoi että "jatkanpas tästä matkaani" ja jatkoi matkaansa. Metsätie kulkee melko lähellä baaria niin oli kai sieltä tulossa ja kotiinsa menossa.
AntaaKaikkienKukkienKukkiaVaan kirjoitti:
Hieman samantyyppinen tositapaus muutaman vuoden takaa:
RomaniPerhe vaeltelee kaupassa hyllyjen välissä ja kärryissä istuva tenava kiukuttelee ja parkuu - perheen hieman isompi lapsi (ehkä 6-7 v) huutaa kajauttaa tunnistettavalla aksentilla:
"mutsi mutsi, mikä Ernoa vituttaa..?"
Lapsen suusta kuultuna, siinä hetkessä se oli erittäin hauskaa, ja on vieläkin!
Olen kuullut tämän saman ennenkin, mutta eri lapsen nimellä ja kyseessä ei ollut romanit....
Kerran ehkä on n kello kahdeksan illalla kaupan kassalla edessäni ollut mies sanoi myyjälle, että "Hyvää huomenta, kaunis aamu tänään". Poistuessaan hän toivotti kuuluvalla äänellä hyvää joulua ja silloin elettiin kevättä.
40 vuotta sitten pikkusiskon kanssa kaupan jonossa, toki äitikin oli mukana. Sisko huutaa jonossa kovaan ääneen "vittuvettä ja jätkiä"!
Ei ihan osannut kunnolla vielä puhua mutta tarkoitti vichyvettä ja jätskiä, ne oli hänen herkkujaan, vichyveden kuplat etenkin.
Vierailija kirjoitti:
40 vuotta sitten pikkusiskon kanssa kaupan jonossa, toki äitikin oli mukana. Sisko huutaa jonossa kovaan ääneen "vittuvettä ja jätkiä"!
Ei ihan osannut kunnolla vielä puhua mutta tarkoitti vichyvettä ja jätskiä, ne oli hänen herkkujaan, vichyveden kuplat etenkin.
No olipa hauskaa.. Tässä aiheena on mitä tuntematon teki-sanoi, ei perheenjäsenet.
Muutama päivä sitten olin kaupassa ja vastaan tullut nainen katseli minua ihmeissään ja sanoi, että "Sinulla on silmälasit, jos et ole huomannut". Tietysti minä sen tiedän ja mitä ihmeellistä siinä edes on? Hänellä itselläänkin oli sitä paitsi silmälasit!
Olin menossa leikkipuistoon lapseni kanssa, mutta siellä olikin joku humalassa oleva nainen lasten joukossa leikkimässä. Hän seisoi siellä vauvakeinun vieressä ja kimitti suureen ääneen lapsellisella äänellä, että "En mene tuhon, se on vauvoille". Sitten hän huusi jotain, että "Minulla on pippeli ja olen poika, mutta voin silti olla ystävä".