Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1318)
No mun kehitysvammainen veljeni mäkkärissä. Hänestä ei siis päällepäin näe, että olisi mitenkään poikkeava. Käveli jonon eteen, mistä siis otetaan niitä kersuppeja kippoihin yms., painoi suunsa kiinni ketsuppipursottimeen ja alkoi pursottaa ketsuppia omaan suuhunsa. Ihmiset jonossa vähin äänin tyrmistyneen näköisenä lähtivät pois.
Tämä on oikeastaan aika surullista.. keskustan alueella pyörii ehkä 60v nainen jolla selvästi alkon kanssa ongelmaa ja sitten sekoilee aika huolella. Kerran keskellä vilkasta aamupäivää ja keskellä kävelykatua pysähtyi, kyykistyi, laski oluttölkin huolellisesti maahan, huusi " AAAA PAS KATTAA! ja todellakin teki tarpeet siihen, mekko päällä eikä ilmeisesti alushousuja. Toisen kerran oli pelkät rintaliivit ja sortsit päällä pesemässä paitaa kirjaston pihan suihkulähteessä.
Minä olen melko lyhyt. Monta kertaa on tapahtunut, että joku pikkulapsi näkee minut, osoittaa minua sormella, nauraa ja sanoo jotain typerää pituudestani. Eihän lapsi tietenkään välttämättä voi tietää, että niin ei saa tehdä, mutta aikuisen käytös siinä tilanteessa ihmetyttää. Kun aikuinen on monesti katsonut minua pilkallisesti ja nauranut lapsen sanomiselle. Siis lapsesi täysin avoimesti pilkkaa erilaisia ihmisiä ja sinä aikuinen ihminen hyväksyt sen käytöksen nauramalla sen sijaan, että opetat lastasi siihen, että ihminen voi olla esim. lyhytkasvuinen. Nauratko silloinkin, jos joku pilkkasi sinua tai lastasi?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen melko lyhyt. Monta kertaa on tapahtunut, että joku pikkulapsi näkee minut, osoittaa minua sormella, nauraa ja sanoo jotain typerää pituudestani. Eihän lapsi tietenkään välttämättä voi tietää, että niin ei saa tehdä, mutta aikuisen käytös siinä tilanteessa ihmetyttää. Kun aikuinen on monesti katsonut minua pilkallisesti ja nauranut lapsen sanomiselle. Siis lapsesi täysin avoimesti pilkkaa erilaisia ihmisiä ja sinä aikuinen ihminen hyväksyt sen käytöksen nauramalla sen sijaan, että opetat lastasi siihen, että ihminen voi olla esim. lyhytkasvuinen. Nauratko silloinkin, jos joku pilkkasi sinua tai lastasi?
Mä osoitin ja aloin nauramaan kun alle kouluikäisenä ekaa kertaa näin lyhytkasvuisen ihmisen. Olin liikkeellä itseäni 10-vuotta vanhemman serkkuni kanssa ja se oli järkyttynyt, tyrmistynyt ja ehkä hieman hätääntynytkin ja osasi kyllä selittää mulle ettei mun käytös oo ok ja käski pohtimaan miltä tuntuis jos olisi itse siinä ja toiset naurais. Hävettää yhä että nauroin, aikaa on kulunut n. 40-vuotta.
Toisilla suvussa kulkee empatia ja käytöstavat ja toisilla ei.
Olin kaupassa ja eressäni kassajonossa oli reilusti ylipainoinen mies, joka osti ainakin useamman pakastepizzan, monta pussia karkkia, useamman suklaalevyn, suklaavanukasta, limsaa, perunalastuja ja varmasti 10 tölkkiä energiajuomaa. Joukossa oli sitten iso terttu banaaneja, mitään muuta terveellistä hän ei ostanut.
Alle 2-kymppinen pari aukiovisen amisdatsunin vieressä yleisen parkkipaikan asfaltilla istualleen krapuasennossa housut polvissa kesäillassa noin klo 22. Juu, sitä tehtiin ja musa soi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies kävelee pitkiä matkoja takaperin, kilometritolkulla. Ehkä tekee hyvää johonkin - lihaksille? Mutta näyttää tosi pöljältä.
Vaikuttaa kehittävästi lihaksiin, muistiin, keskittymiskykyyn - googlaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten näin kaupassa miehen, joka siis oli selvästi mies, paitsi että hänen sormenkyntensä oli lakattu violeteiksi. Tämä ihmetyttää minua yhä kun eiväthän miehet saa lakata kynsiään. Hänellä kun oli kuitenkin miehen vaatteet ja muutenkin hän oli ihan tavallisen miehen näköinen.
Kuka sanoi, ettei miehet saa lakata kynsiään. Onko joku laki tästä tai miksi väität näin?
Mä nään aika usein miehiä kynnet lakattuna mustiksi enimmäkseen. Kyllä mies saa lakata kynsiään jos haluaa siinä missä nainenkin. Piste.
Esko Eerikäisellä on aina lakatut kynnet. Jospa hän näki Eskon.
OT, tiedän miehen jolle oli suositeltu kynsilakan käyttöä koska kynnet lohkeilivat...
Vierailija kirjoitti:
Olin alkuvuodesta kaupassa ja siellä vaateosastolla nuori nainen kutsui Kyllikkiä ja Esteriä. Sitten hänen luokseen tuli kaksi noin 3-5v tyttöä. Tämä jäi vaivaamaan minua, sillä kuinka joku nykyään antaa lapsilleen nimet, jotka eivät ole ollenkaan pikkutyttöjen vaan vanhojen, noin 80-100v mummojen nimiä?
Et sitten ole kuullut, että nimet kiertävät sukupolvien välillä?
Maalta kirjoitti:
Lasol miehet kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottelin 1980-luvulla grillin luukulla annostani, kun paikalle saapui laitapuolen kulkija ja kohteliaasti kysyi voiko asioida. No toki, mies pyysi olutpulloon vettä, jota saikin.
Kaivoi sitten taskustaan kolinapullon, otti siitä huikan ja vettä päälle. Tarjosi minullekin, mutta ilmoitin että ei taida vatsa kestää. Mies totesi että kyllä se on enemmän asennekysymys, ja otti toisen huikan.
Oli kyllä kohtelias ja ennen kaikkea ei tuoksunut paskalle vaan sille kolinalle.
kolina = eau de cologne, 4711
Hauska juttu ettei lasolia. 4711 oli ja on myrkytys keskuksen numero Suomessa . Kölnin vesi jostain Itävallasta.
Ja 09 4711 Hus'in vaihde
Kölnin vesi jostain Itävallasta.
Maantieto? Köln on Saksassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuntematon nainen sattui näkemään kun kirjoitin allekirjoitusta ja samaan aikaan virkamies tarkisti ajokorttiani. Nainen kurottautui oikein katsomaan mitä kirjoitin ja sitten mitä luki ajokortissa ja sitten alkoi tivaamaan, että minkäs takia kirjoitan allekirjoitukseeni ihan eri nimen kuin ajokortissa. Oli kummallista selventää täysin ulkopuoliselle puhtaan uteliaalle ihmiselle mikä on kutsumanimen ja ajokortissa olevan nimen ero, että ne saattavat poiketa. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt vaan ehdotti, että muutan nimeni vastaamaan ajokorttia tai allekirjoitustani. Ok. :D
Hänellä oli pointti. Mikä virkamies hyväksyi eri nimen allekirjoituksella kuin henkilökortissa? Sitä ei hyväksy ei poliisi, ei lentokenttä, ei pankki.. Kokemusta on.
Allekirjoituksen pitää olla samannäköinen kuin se allekirjoitus henkilökortissa. Jos allekirjoitus on hyväksytty henkilökorttiin, asia on sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
No mun kehitysvammainen veljeni mäkkärissä. Hänestä ei siis päällepäin näe, että olisi mitenkään poikkeava. Käveli jonon eteen, mistä siis otetaan niitä kersuppeja kippoihin yms., painoi suunsa kiinni ketsuppipursottimeen ja alkoi pursottaa ketsuppia omaan suuhunsa. Ihmiset jonossa vähin äänin tyrmistyneen näköisenä lähtivät pois.
Veljesi ei varmaankaan ole sinulle otsikon mukainen "vieras ihminen"? Vai viittasitko jonossa olleisiin ihmisiin, että tämä olisi heille erikoisinta, mitä näkivät vieraan ihmisen tekevän?
Vierailija kirjoitti:
Olin kaupassa ja eressäni kassajonossa oli reilusti ylipainoinen mies, joka osti ainakin useamman pakastepizzan, monta pussia karkkia, useamman suklaalevyn, suklaavanukasta, limsaa, perunalastuja ja varmasti 10 tölkkiä energiajuomaa. Joukossa oli sitten iso terttu banaaneja, mitään muuta terveellistä hän ei ostanut.
Jos tämä oli erikoisinta, mitä olet nähnyt vieraan ihmisen tekevän, niin aika tapahtumaköyhä elämä sulla. Luulin aina, että muiden ostosten kyttääjät ovat joku urbaani legenda, mutta kaipa se joidenkin elämää rikastuttaa.
Kerran kaupassa näin noin 20v miehen, saman ikäisen naisen ja noin 7v pojan. Kuulin pojan kutsuvan miestä isäksi. Tämä ihmetyttää minua yhä että miten täällä Suomessa voivat suunnilleen 13v lapset saada lapsen.
Kun Putin sanoi yhtään mitään yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Olin alkuvuodesta kaupassa ja siellä vaateosastolla nuori nainen kutsui Kyllikkiä ja Esteriä. Sitten hänen luokseen tuli kaksi noin 3-5v tyttöä. Tämä jäi vaivaamaan minua, sillä kuinka joku nykyään antaa lapsilleen nimet, jotka eivät ole ollenkaan pikkutyttöjen vaan vanhojen, noin 80-100v mummojen nimiä?
Aattele sitä kärsimystä mitä kaikki Esterit ja Kyllikit kokivat ollessaan pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin kaikki me synnymme tänne vauvoina, emmekä suoraan 80v mummoina tai pappoina ja useimmat ihmiset saavat nimen jo vauvana. Eli nekin kaikki Esterit ja Kyllikit ovat aikoinaan olleet lapsia eikä se joskus viime vuosisadan saa alkupuolella olleet yhtään sen kummallisempia nimiä kuin nämä nykyajan nimetkään.
Vierailija kirjoitti:
Pappi ajoi autoa eikä huomannut risteyksessä stop-merkkiä.Lähellä oli poliisiauto joka lähti perään.
Pappi ajoi autolinja-auto pysäkille.Poliisit ottivat papin autoon ja alkoivat kirjoittaa sakkoa.
Tien toiselle puolelle pysähtyi auto.Mies tuli poliisiauton luo.Kertoi poliisille että hänen edellään oli ajanut
rattijuoppo.Kertoi auton merkin ja värin.Poliisi sanoi papille äkkiä ulos autosta pääset varoituksella.
Poliisit lähtivät pillit päällä jahtaamaan rattijuoppoa.Pappi ei sakkoa saanut.
Eikun täällä piti kertoa tosijuttuja eikä vanhoja vitsejä tai urbaanilegendoja.
Itse ihmettelin sitä linja-auton lattialle nukkumaan mennyttä miestä...miten ihmeessä siellä mahtuu nukkumaan ja miksi hänen piti nukkua lattialla. Ei muka ollut juovuksissa ja kuitenkin kinattuaan hetken kyytiin nousseiden poikien kanssa jatkoi makoisia uniaan edelleen lattialla?
Jos olisin sen tapauksen nähnyt, tulisin itse kertomaan mitä outoa näin kerran bussissa.