Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin kontrollointi aikuisiässä..

LGLLGLHGL
30.06.2016 |

Mitä tehdä paskamaisen äidin kanssa?

Olen aikuinen nainen, 32-vuotias...Hei! Erehdyin tukeutumaan äitiini näinkin yksinkertaisessa pienessä tilanteessa, siis talletin hänen tililleen rahaa, ja sovimme, että hän nostaa rahasumman ja antaa minulle. Tilanne ei mennytkään näin, vaan jouduin äitini epäilyjen kohteeksi, siitä että osaanko varmasti säilyttää tallessa tämän rahasumman ja tilanne vaikutti vahvasti siltä, että hän on antamassa minulle viikkorahaa osissa takaisin. Ja sovimme yhä uudestaan ja uudestaan miten saan koko rahasumman itselleni..

Ongelmani siis on se, että äitini saa minulle olotilan, että en osaa mitään ja oikeasti voin pahoin hänen käytöksestään. Tiedän, että mun ei tarvitse todellakaan todistella hänelle mitään. Päädyin sanomaan hänelle sitten suoraan, että hei olen aikuinen ihminen ja en pidä siitä, että kohtelet minua kuin pientä lasta..Pidemmän päälle tuollainen tilanne on raskasta, joudut pidättelemään itseäsi ja nieleskelemään koko ajan tilanteita ja se ei tunnu todellakaan hyvältä. Pahinta varmaan on se, että tuntuu, että menetät oman järjen ja ajattelukyvyn kotona käydessäsi...

Mutta nyt olemme sitten riidoissa sen vuoksi, koska kerroin tuntoni suoraan, ja sanoin, että nyt riittää. Ja sitten soitin hänelle, että olisiko mahdollista saada koko rahasumma kokonaan, ja erikseen kysyin, että mistä haen ja milloin sinulle sopii. Jäin puhelun jälkeen nyt siihen käsitykseen, että "ehkäpä" hän minulle sen joskus nostaa...Tarkoitus oli varmaankin ärsyttää minua, mutta mulle tämä on vittumaista ja se, että joudun sietämään hänen käytöstään, eikä hän halua tajuta, tai tekee sitten tarkoituksella mahdollisimman hankalaksi minulle näin yksinkertaisen asian.

Viestistä paistaa läpi ärsyyntyminen, mutta mitä tehdä, koska hän ei selkeästi halua ymmärtää mitä tarkoitan, kun kerron, että olisi mukavempaa, että hän kohtelee minua kuten kuuluukin, kuten aikuista ihmistä kohdellaan..Kehitysvammaisiakin kohdellaan aikuismaisesti..Ja huomaan sen, että äitini sanoilla on minulle suuri merkitys edelleen..Ja haluan toki olla hänen kanssa väleissä, mutta en kyllä suostu taipumaan hänen pomppupalloksikaan, tai miellyttämään häntä ihan vaan sen vuoksi, että hänellä on hyvä olla, eli tilanteessani se tarkoittaisi taantua lapseksi, ja hän saa kohdella minua miten haluaa. Ja miten voi olla joillakin vanhemmilla niin vaikea ymmärtää se, että heidän lapsillaan on oikeus yksityisyyteen, oikeus autonomisuuteen, tähän kaikkeen...Eikä se ole normaalia, jos äiti paasaa vielä yli kolmikymppisen tyttärensä perässä tai kohtelee kuin pientä lasta....Mitä tehdä? En siis halua kuluttaa enää yhtään energiaa tähän. Olen työelämässä ja nautin työstä mitä teen..

Neuvoja vinkkejä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut miksi sinun piti tallettaa hänen tililleen rahaa ja hänen sitten nostaa se sinulle? Mikset vain pitänyt rahoja itse?

Vierailija
2/5 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidin tilille, miksei omalle?

Sulla on ongelmia raha-asioiden hoidossa ja siksi äitisi asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sinun holhoojaksi määrätty?

Keskustele asiasta hänen kanssa.

Myös spykiatrin kanssa keskustelu autaanee.

Vierailija
4/5 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajunnut miksi sinun piti tallettaa hänen tililleen rahaa ja hänen sitten nostaa se sinulle? Mikset vain pitänyt rahoja itse?

Yrittää huijata soskua ihan varmasti

Vierailija
5/5 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ymmärrä lopettaa. Ite olen 34v yrittäjänä töissä käyvä viiden lapsen yksinhuoltaja. Joudun välillä pyytämään äitini ymmärrettävästi vahtimaan lapsia, jos esim. hoidan työasioita normaalin työajan ulkopuolella tai pitää käyttää joku lapsista vaikkapa päivystyksessä.

Kaikesta kanssakäymisessä tulee todella paha olo, jopa fyysisesti. Äitini sanoo välillä todella ikäviä kommentteja ulkonäöstäni, vaikka oikeaa syytä ei ole. Olen hoikka ja muutenkin pidän itsestäni huolen. Lapsia en osaa ilmeisesti hänen mielestään hoitaa ja vaikka teen normaalia kotiruokaa lapsille joka päivä, se on passaa ja epäterveellistä. Esim. makaronilaatikko tai nakkikeitto. Pelkkä peruna ja liha on oikeaa ruokaa. En osaa siivota hänen mielestään, vaikka olen tarkka ja aikaansaava ihminen eikä meillä koskaan ole sotkuista, jotain leluja ehkä levällään, jos lapsilla leikki kesken. Äitini saattaa olla hinkkaamassa jotain vessanpönttö, joka on juuri pesty tai viimeksi kun kutsuin heidät kylään niin alkoi huokailla, että pitäisikö täällä imuroida. Olin juuri kuurannut koko talon juhannukseksi. Eli kontrolloi ja epäsuorasti arvostelee koko ajan.

Olen aikoinaan muuttanut kotoa heti 18v täytettyäni juuri tämän saman kontrolloinnin vuoksi ja elättänyt itseni ilman vanhempien apua siitä päivästä lähtien. Olen koko aikuisikäni tehnyt töitä, myös opiskeluaikana. Lukiossa keskiarvoni oli 9,8 mutta siitä ei koskaan sanottu mitään. Nyt omista lapsistani kaksi kouluikäisiä ovat lahjakkaita oppilaita, mutta kuulin, kuinka mummo mitätöi heille keväällä hyviä todistuksia.

Olen suoraan sanonut, että meillä ei vieraat siivoa eikä jääkaappiin salakuljeteta jotain ihme mössöä syötäväksi vaan, koska luulee että lapsilla on joku vitamiininpuutos. Vähän aikaa uskoo, sitten taas lipsuu tai keksii jotain uutta.

Vituttaa aivan älyttömästi, mutta en viitsi lasten takia katkaista yhteydenpitoa. Ehkä huomaavat vähän isompana, että mummo on aika vieminen ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan