Erikoisinta/hassuinta mitä olet nähnyt livenä, mitä vieras ihminen teki/sanoi julkisella paikalla?
Itse hämmästelin vuosia sitten, kun nuori nainen tarttui ja otti kiinni kunnolla käteensä piikkipuskan oksan?? Ei varmana sattunut yhtään.
Kommentit (1317)
humalainen mies kusi rautatieasemalla selkä seinään päin ja huusi "anteeksi nyt kauheesti mut on niin kamala kusihätä"
Pari kertaa olen nähnyt parkkipaikalla aasialaisennäköisen (?) miehen kylpytakissa tai vastaavassa harrastamassa jotain itsepuolus- tai kamppailulajia. Usein hänellä on myös sellainen pitkä keppi. Hänen keskittymisensä ei herpaannu, vaikka lämpötila olisi alle 10 astetta ja ihmisiä kulkee ohi.
Kerran lapsena olin kesällä uimassa läheisellä järvellä jossa oli yleinen uimaranta. Sää oli pilvinen, joten rannalla ei ollut kauheesti porukkaa mutta joitakin pojankoltiaisia oli aika iso lauma siellä myös uimassa. Siinä rannalla oli sellainen puinen avonainen rantavahdin tähystyspaikka, ja niillä pojilla taisi vähän joukossa tyhmyys tiivistyä ja he keksivät sen vahtitornin hilata keskelle järveä, ja sinne sen kaatoivat ja upottivat, todeten vielä perään: -Häiskä temppu oli tämä.
Sitten kerran näin kun transvestiittimies lähti moposkootterilla viinakaupan edestä piikkikorkkarit, verkkosukkikset sekä hame yllään ajamaan. Tämä Haaparannassa.
Joku äityli pissatti poikansa Helsingin Aleksanterinkadulla Aleksi 13 -tavaratalon pääoven edessä isossa ruukussa olevan puun juurelle. Se oli muovikukka ja ne nostetaan yöksi sisään. Yyh.
Olin istumassa teininä linja-auto pysäkillä kaupan edessä, kun perus perheenisän näköinen (40-45v?) lähestyi eka kaupan ovea mutta kaartoikin minua kohti. Mielessä kävi että tulee kysymään linja-autoaikatauluista tms mutta tämä mies tuli tuijottamaan minua ja sanoa töksäytti "Oot ihan helvetin seksikäs", luulin kuulleeni väärin ja kysyin anteeksi mitä, ja tämä toisti sanomansa ja jatkoi matkaansa kauppaan. Olin siis pukeutunut ihan perus villapaitaan ja farkkuihin. Jäi jotenkin hämmentynyt ja ahdistunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Mun 9 vuotias voisi puhua juuri noin. On tökerö puhuessaan, oppi puhumaan vasta 5 vuotiaana. On sosiaalisesti aika kömpelö, hakee sanoja pitkään, puhe puurouuu ja on tasapaksua. Diagnoosi löytyy.
Mikä diagnoosi? Kuulostaa vähän tutulta. Lapsi tosin osasi puhua 3-vuotiaasta, mutta epäselvästi. Hakee sanoja ja tankkaa joskus sanaa keskellä sanaa pitkään. Sensomotorinen integraatiohäiriö on se, mitä itse mietin.
Lähikaupan edessä vanha mummeli nosti hameen korviin, pyllisti ja virtsasi! Siis ihan kunnon suihku lensi, en edes tiennyt, että nainen pystyy tekemään niin :D
Mulle sattui yhteen aikaan hassuja juttuja Helsingissä 8 ratikassa. Lievimmästä päästä oli kun eräs spurgu halusi lahjoittaa minulle sellainen neuleen, hihattoman liivin. Se oli ihan siisti, joten otin sen vastaan, koska mies selvästi halusi antaa sen.
Paras tilanne taas oli se, kun eräältä pysäkiltä nousi ratikkaan 5-6 hengen seurue, joilla oli mukanaan jotkut tamburiinit tai vastaavat. Hittaan lakonisesti he kulkivat ees-taas raitiovaunun käytävää ja lauloivat samalla John Lennonin kappaletta "All we are saying, is give peace a chance" :DDD
Sitä me matkustajat sitten naamat kuitenkin aika peruslukemilla kuuntelimme, eikä ilmeetkään juuri värähtäneet. Mitäs siitä, mielenilmaus se tuokin :D
Kolmas hassu tilanne samaisella ratikkalinjalla oli, kun muutaman hengen nuorisopoppoo tuli vaunuun, laittoi ghettoblasterin keskelle ratikkaa ovien kohdalle soimaan ja istuutuivat sen äärelle huput päässä päät painuksissa.
Ai niin, tuli näistä sairaskohtauksen saaneista mieleen, että eräällä miehellä oli jonkinlainen pakko-oireinen häiriö ilmeisesti, koska hänen piti aina pyöriä kaikkien ovien edessä, ennen kuin pystyi menemään niistä sisään :( Näin häntä siis yhteen aikaan useamman kerran. Vaikka se oli sairauden syytä, enkä naura miehen tilanteelle yhtään, päinvastoin hän oli tosi rohkea tullessaan vain kaikenlaisiin paikkoihin, niin kieltämättä silti hassu oire.
t. 8:n ratikoissa matkannut
Vierailija kirjoitti:
Eilen yleisellä rannalla pariskunta harrastamassa seksiä keskellä kirkasta päivää. Aivan estottomasti parissa eri asennossa. Aktin jälkeen ottivat loputkin vaatteet pois ja pistivät pokkana tupakaks.
Hyi helvetti. Miksi tätä on peukutettu?????
Miten jotkut kehtaavat.
Bussissa Vantaalla joku aasialaistaistaisen näköinen nainen istui bussinpenkillä ja söi tyytyväisenä jäävuorisalaatin lehtiä suoraan salaattikerästä.
Itse söin juuri tuolla hetkellä suklaapatukkaa, tuli plösö olo.
Suomalaisen luksushotellin aamiaisella eräs nainen kysyi kovaäänisesti kokilta, että mitä eroa on neljän ja seitsemän minuutin munalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tuntematon nainen sattui näkemään kun kirjoitin allekirjoitusta ja samaan aikaan virkamies tarkisti ajokorttiani. Nainen kurottautui oikein katsomaan mitä kirjoitin ja sitten mitä luki ajokortissa ja sitten alkoi tivaamaan, että minkäs takia kirjoitan allekirjoitukseeni ihan eri nimen kuin ajokortissa. Oli kummallista selventää täysin ulkopuoliselle puhtaan uteliaalle ihmiselle mikä on kutsumanimen ja ajokortissa olevan nimen ero, että ne saattavat poiketa. Hän ei ollenkaan ymmärtänyt vaan ehdotti, että muutan nimeni vastaamaan ajokorttia tai allekirjoitustani. Ok. :D
Virallinen allekirjoitus, esim. passiin tai viisumiin, tai todistajaksi johonkin, kirjoitetaan aina omalla virallisella nimellä. Lempinimellä kirjoitettu allekirjoitus ei ole lainvoimainen eikä oikeudessa pätevä.
Tämän nyt luulisi tietävän jokaisen aikuisen ihmisen.
Mikä on virallinen nimi? Etunimi+sukunimi vai kutsumanimi+sukunimi? Aina olen allekirjoittanut viisumit, passit, ajokortit yms kutsumanimi+sukunimi (toinen nimi kutsumanimenä), eikä kukaan ole koskaan valittanut tai huomauttanut mitään.
Eilen kirpparilla kaksi naapurimaan nuorta tyttöä sovitteli paitoja yhdessä kirppari"loosissa". Siellä vain rintsikat vilkkui. Katsoivat vielä tällaista vanhaa tätiä pahasti, kun uskalsin heihin luoda silmäyksen.
Mulle tuli tuosta yhdestä lompakkotarinasta mieleen oma vastaava kokemus. Olin nousemassa bussista, samalla kun kävelin käytävää ovia kohti tsekkasin laukusta, että kännykkä ja lompakko on tallessa. Huomasin lompakon puuttuvan, ja vähän hädissäni käännyin kannoillani ja kävelin takaisin istumapaikkaani kohti samalla ympärilleni vilkuillen ja bussin lattiaa syynäten. No mun edessä istuneella miehellä sitten oli joku matkalaukku siinä polviensa edessä ja matkalaukun päälle oli asetettu mun lompakko. :O Ovet oli tässä vaiheessa jo suhahtanut auki, ja ajattelematta kahdesti nappasin vaan sen lompakon käteeni ja kipitin ulos. Mies ei reagoinut oikein mitenkään. Oli ilmeisesti poiminut talteen bussin lattialta, en tiedä, oliko aikeissa viedä poliisilaitokselle vai mitä.
Jonkun toisen kyykkimistarinasta tuli mieleen, että omaakin käytöstäni on varmaan ihmiset kummastelleet, kun mulla oli välilevytyrän takia kova hermokipu jalassa, joka paheni seisomisesta ja kävelemisestä ja helpotti hetkeksi kyykkyyn menemällä. Pahimmillaan ihan satojen metrienkin kävelyt oli todella tuskaisia ja jouduin kyykistymään vähän väliä. Oon siis kyykkinyt kesken kävelyn/seisomisen vaikka missä; koulussa, liikennevaloissa, kaduilla, kaupoissa, virastoissa... :D Vaivan alkaessa tein tätä töissäkin (vaivihkaa), mutta aika pian jouduin jäämään sairauslomalle. Terkkuja vaan tutuille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran yhdessä ruokapöydässä ravintolassa kouluikäinen lapsi selitti perheelleen, että siinä laivassa oli sellanen käytävä, katto, seiniä, huonekaluja, kauppoja... No olipa terävää huomiota ei enää miltään leikki ikäiseltä..ap
Eivät kaikki kouluikäiset ole käyneet laivareissuilla. Ehkä tämän lapsen vertailukohta oli pieni moottorivene tai purjelaiva.
kas kun ei soutuvene tai leikkivene vertailukohteena..
Kävin uimahallissa, pyysin sarjalippua, siellä oli ryhmä vammaisia, tiskin takana oleva henkilö kysyi tahdotko tavallisen sarjalipun vai samanlaisen kuin heillä. Pokeri piti, kävin muutaman kerran uimassa, sitten lakkasin, kun vaihdoin työpaikkaa.
En tiennyt oliko se vitsi vai mielentila.
Junassa sellaisessa erillisessä hytissä oli nuorimies laukkuhyllyllä soittamassa nokkahuilua. Näin hänet ohi kulkiessani, olin kyllä kuullut musisoinnin jo toiseen vaunuun matkan aikana.