Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesti koiranomistajat suhtautuvat ylimielisesti kissoihin.

Vierailija
30.06.2016 |

Miksi ihmeessä? Miten koira on kissaa hienompi eläin?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira voi olla pelastustehtävissä, oppaana, tullissa huumekoirana, poliisin ja metsästäjän korvaamaton apulainen. Koira toimii vahtina lähes jokaisessa kodissa, jossa tällainen on. Ei tänne ainakaan kukaan tietämättäni voi tulla sisään. 

Lääketieteellisellä puolella koiran palvelualttius ja hajuaisti ovat tulevaisuuden toivoja diagnooseja tehdessä. 

Mutta useimmat koirathan ovat vain seurakoiria. Liikuttavat kuitenkin isäntäänsä/emäntäänsä. Eli kansanterveydellinen ja sitä myötä kansantaloudellinen näkökulma tähän. 

Mitä kissa? Maalla kyllä harventaa hiiriä ulkokissana. Mikä on sisäkissan idea? Ei muuta kuin koriste-esine, kuten joku jo sanoikin.&nbsp

Oletko kuullut koskaan rotukissoista ja tiedän monia koiraihmisiä jotka ei tykkää isoista koirista tai pelkäävät niitä.

Vierailija
42/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää koiria. Oon silti sen verran hienotunteinen, etten tuo inhoani esiin esimerkiksi työpaikan kahvihuoneessa. Koiraihmiset ne jaksavat silti haukkua kissoja joka paikassa kovaan ääneen. Oikein vihaavat ja inhoavat kissoja, vaikka eivät ovat olleet kissojen kanssa tekemisissä kuin kylässä tutuilla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hiton väliä sillä on, jos osa koiranomistajista ei tykkään kissoista ja toisin päin? Kuka vaan saa ihan rauhassa olla tykkäämättä mistä eläimestä haluaa, kunhan ei tee mitään pahaa niille eläimille.

Tää keskustelu on jotain sellaista, jota voisi odottaa ala-asteikäisiltä...

Vierailija
44/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira voi olla pelastustehtävissä, oppaana, tullissa huumekoirana, poliisin ja metsästäjän korvaamaton apulainen. Koira toimii vahtina lähes jokaisessa kodissa, jossa tällainen on. Ei tänne ainakaan kukaan tietämättäni voi tulla sisään. 

Lääketieteellisellä puolella koiran palvelualttius ja hajuaisti ovat tulevaisuuden toivoja diagnooseja tehdessä. 

Mutta useimmat koirathan ovat vain seurakoiria. Liikuttavat kuitenkin isäntäänsä/emäntäänsä. Eli kansanterveydellinen ja sitä myötä kansantaloudellinen näkökulma tähän. 

Mitä kissa? Maalla kyllä harventaa hiiriä ulkokissana. Mikä on sisäkissan idea? Ei muuta kuin koriste-esine, kuten joku jo sanoikin.&nbsp

Oletko kuullut koskaan rotukissoista ja tiedän monia koiraihmisiä jotka ei tykkää isoista koirista tai pelkäävät niitä.

Olen kuullut rotukissoista? Toimivatko ne yhteiskunnallisissa tehtävissä esim. puolustusvoimissa ja poliisitoimessa?

Vai mikä on pointtisi?

Vierailija
45/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani meillä oli koira ja nyt minulla itselläni on kolme kissaa. Kieltämättä koiran kanssa en koskaan kohdannut samanlaista kommentointia kuin kissojen! Tällälailla keskustelut menivät:

"Minulla on muuten koira."

"Aaai ihanaa!! Minä haluaisin koiran/minulla on koira. Minkä rotuinen?"

Ja

"Minulla on muuten kissa."

"Ai.. Minä olen koiraihminen/minä en pidä kissoista/en tajua miksi kukaan haluaisi kissan."

Ihan oikeasti kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta ei myöskään tarvitsisi muiden mieltä pahoittaa pilkkaamalla. Itsekään en kaikista eläimistä pidä, mutta ei tulisi mieleenkään alkaa omistajille haukkumaan kyseistä eläinlajia. Eipähän kukaan pakota minua sellaista ottamaan.

Vierailija
46/50 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kissanne katsoi teitä muka rakastavasti, oikeasti se pohtii, että harmi kun en pysty tappamaan tuota, kun se on niin s**tanan iso.

Koira tässä kainalossa tappais mut helposti, valitsee kuitenkin massurapsutukset.

Tämä oli kosto. Kissaihmiset aina hehkuttelee itseään ja mirriään paremmiksi kuin muut.

Vierailija
47/50 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en koiraihminenä ymmärrä yhtään, mitä viehättävää kissoissa on. Minä näen ne eläiminä, jotka eivät ole tippaakaan kiinnostuneita ihmisestä ja joiden omistajien vessoista haisee aina. Mutta en minä niitä omasta mielestäni kuitenkaan mitenkään väheksy, sen enempää kuin vaikka hamstereita tai akvaarioitakaan.

Ihme yleistämistä! Itselläni on ollut sekä kissoja että koiria, ja kissojen kiintymys tuntuu paljon ns aidommalta. Koira palvoo sinua, vaikka kuinka sitä kohtelisit kaltoin, mutta kissan luottamus pitää ansaita.

Se, että luulee etteivät kissat ole kiinnostuneita ihmisestä, on vain tietämättömyyttä. Omat kissani juoksevat ovelle vastaan kun tulen kotiin ja seuraavat perässäni vaihtaessani huonetta. Ne istuvat suihkunkin ulkopuolella, kun peseydyn ja nukkuvat tyynylläni tai mahallani yöt. Älä yleistä.

Olet kissoillesi pelkkä ruoka-automaatti. Olet tulkinnut perässä juoksemisen ja päällä nukkumisen luottamukseksi ja kiintymykseksi, vaikka kyseessä on pelkkä ruokkijan silmällä pitäminen.

Vierailija
48/50 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun nyt omasta kokemuksestani, mitä palstalla ei vissiin pitäisi tehdä koska joka ketjussa on vain yksi oikea mielipide, mutta sanompa silti. Meillä oli aina lapsuudenkodissa kissoja, enkä erityisesti välittänyt koirista. Nyt minulla on koira enkä pois vaihtaisi. Kissa ja koira ovat kaksi täysin eri asiaa, ei niitä voi verrata keskenään. Olen koirani kanssa läheisempi kuin koskaan yhdenkään kissamme kanssa olin. Tutuilla on kissoja, ja jotenkin en pärjää niiden kanssa enää. En osaa edes käsitellä niitä, kun tottunut koiraa rapsuttelemaan ja kissoja pitäisi puolestaan silitellä. Koira ei koskaan ole minua purrut, kissat taas saattaa ykskaks hyökätä kimppuun kesken rapsuttelu/silittelyn. En pidä siitä. (tuttujeni) kissoista irtoaa törkeä määrä karvaa, kun koirasta taas ei. Jotenkin minua inhottaa nykyään kun kissa tulee syliin, en oikein tiedä mitä sille pitäisi tehdä ja miksi se on siinä. Sen sijaan rakastan kun oma koira on sylissä/vieressä/lähellä. 

Mutta sen sijaan että jaottelin koirat vs kissat paremmuusjärjestykseen, tykkään yksilöistä. Vaikka olen nykyään enemmän koiraihminen, on myös tutuilla koiria joita en voi sietää. Lähtee joistakin koirista karvaa ja ne saattavat purra tai olla muuten vaan tosi ärsyttäviä. Ja joillain tutuilla on aivan ihania kissoja joista tykkään kovasti.

Vierailija
49/50 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen enemmän kissaihminen ja luonteeltani introvertti. Pidättyväinen ja hillitty lemmikki vaan sopii luonteelleni paremmin. Uskoisin, että koiraihmisissä on ehkä enemmän ekstroverttejä, joille ulospäinsuuntautunut ja välitön lemmikki sopii paremmin. Eli loppuviimeksi taitaa vaan olla perusluonteesta johtuvaa tuo mieltymys kissaan tai koiraan ja toisaalta se inhokin kumpuaa varmaan tästä samasta asiasta....

Vierailija
50/50 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen introvertti koiranomistaja ja väitän, että meitä on kyllä tosi paljon. Kun ihmisten kanssa on vaikea olla, niin koirasta saa oivan kaverin. Ei tarvi keksiä puhuttavaa lenkkikaverille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi