nostan itsetuntoani mieheni avulla
Hävettää, taas kehuin mieheni saavutuksia lähes tuntemattomalle ihmiselle. Se kävi kevyesti ja nopeasti. Tilanteen jälkeen huomasin tuntevani voimakasta ahdistusta. Kainalot ovat hiestä märät. Nyt vasta alkaa huono olo helpottaa, kun tunnistin mitä tein. Onko minulla siis äärimmäisen huono itsetunto vai mistä tämä johtuu? Miksi yritän kohottaa omaa arvoani mieheni kautta? Voiko tästä päästä eroon?
Kommentit (3)
Minä kehun vain lähimmilleni ja ihan aiheesta. Mies menestyy. En kehu huonon itsetuntoni vuoksi. Minulla on niin hyvä itsetunto, että kestän välillä puuduttava arkea, tukijoukkoja vailla, pienten lasten kanssa. Tiedän, että toisissa olosuhteissa olisin itsekin oikea uraohjus. En ole varma, että tahdonko uraa ikinä, kun elämä on niin täyttä muutenkin. Riippuu ihan siitä, että miten hyvin mies jaksa. Olenhan nähnyt hänen kauttaan, että mitä urallaankin joutuisi hämmentelemään, isoja uhrauksia tekemään.
Kuulostaa fiksulta. Noin itsekin ajattelen, että pitäisi toimia. Kestän hyvin omaa puuduttavaa arkeani, mutta tilanteissa, joissa olen arvostelun alaisena, vedän "huomaamatta tukijoukot" mukaan kuvaan. Olen vasta hiljattain huomannut tämän tympeän piirteen itsessäni. Helppo vastaus ongelmaani on tietenkin sanoa, "paranna itsetuntoasi". Toki olen monta opasta aiheesta lukenutkin, mutta miten voisi saada tunteet mukaan, siis itsetunnon ihan aidosti kohoamaan muutenkin kuin järjen äänessä?
Eikö kukaan myönnä tekevänsä samaa?