Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tehtiin sektio tiistaina ja perjantaina heitin 3 km vaunulenkin

Vierailija
30.06.2016 |

Oli vielä juhannusaatto ja aamulla päästiin sairaalasta kotiin.

Mulle tehty kolme sektiota ja olen aina lähtenyt kotiin 4 päivänä sektiosta, yhdestä lähdin jo kolmantena

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ihmettelen kovasti noita narisijoita jotka pitävät sektiota tekosyynä kuukausien makoiluun ja laiskotteluun.

Vierailija
2/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän juoksin sektion jälkeen vauva kantoliinassa 5km kotiin.

Ei tuntunut missään.

Vierailija
4/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpoin provo pitkään aikaan. Jos ei oo provo niin pelkästään urpo, me muut sitten veroistamme maksetaan jos pettää leikkaussauma tms. Sanoinko jo että urpo?

Vierailija
5/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio tiistaina, kotiin lauantaina. Ei käynyt mielessä lähteä lenkille vaunujen kanssa tai ilman, koska se oli kiellettyä.

Vierailija
6/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sait mitalin?

Vierailija
7/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarttis nyt mitalin. Onko kellään antaa?

Vierailija
8/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, jotain kultamitalliako odotat vai miksi tämä aloitus?

Vierailija
9/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Ap! sa saat nyt kylla mitalin tasta suorituksesta. Koska tarkeinta synnytyksen jalkeen onkin kuinka nopeasti paasee vaunulenkille. Sa olet kylla tosi eteva.

Vierailija
10/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän juoksin sektion jälkeen vauva kantoliinassa 5km kotiin.

Ei tuntunut missään.

Good for you. Minä synnytin kaksoset sektiolla ja samana iltana painelin hölkäten kotio toinen vauva eturepussa ja toinen selän puolella.

Vierailija
11/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty myös kolme sektiota, ensimmäinen ja toinen meni hyvin, niiden jälkeen olin jo neljäntenä päivänä rauhallisella parin kilsan kävelylenkillä, kolmas menikin sitten pieleen, ja siitä olin miltei kolme viikkoa niin kipeä, että hyvä kun pystyin sen kilometrin matkan kävellä kolmannen viikon jälkeen. Nuo ovat hyvin yksilöllisiä juttua, että mitä pystyy tekemään ja milloin. Mutta rauhallisesti pitää ottaa se ensimmäinen kuukausi, ettei tule mitään takapakkia, haava repeä tms.. Mua ainakin hoitajat toppuuttelivat liikunnan suhteen malttamaan mielen.

Vierailija
12/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon sinulle ja vauvallesi. Vauvavuosi tulee olemaan varmasti todella mukava teille molemmille, kun äiti haluaa suorittaa äityttään ja tulla kirjoittamaan siitä sitten av:lle.

Mitäpä luulet, kumpihan on parempaa vauvallesi, olla 3 vuorokauden iässä 3km lenkki vaunuissa (jotta äiti saa kokea ettei synnytys mitään muuta), vai köllötellä rinnallasi välillä nukkuen, välillä tapittaen äitään ja välillä syöden?

Vierailija
13/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ihmettelen kovasti noita narisijoita jotka pitävät sektiota tekosyynä kuukausien makoiluun ja laiskotteluun.

Kuukausien makoilu ja laiskottelu tuskin vastasyntyneen äidiltä onnistuu. Vauvaa painavampaa ei kyllä saa nostella. Itse imuroin laitokselta tullessamme, mutta kumartua en voinut vielä seuraavalla viikollakaan eli jouduin pyytämään mieheltä apua monissa jutuissa (=laiskottelinko?)

Vierailija
14/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tehtäisiin mikä tahansa muu leikkaus, jossa yhtä iso leikkaushaava kuin sektiossa. Niin kuinka moni elvistelisi että kävimpä heittämässä 3 km lenkin neljä päivää leikkauksen jälkeen.

Vierailija
15/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksilöllistä tuo sektiosta palautuminen ja vaihtelee myös miten leikkaus on sujunut. Mulla ensimmäinen hätäsektio josta seurauksena kohtutulehdus, viikon kuumeilu jo sairaalassa jne. En pystynyt vauvaa hoitamaan ensimmäiseen viikkoon, mutta tosin hän olikin teho-osastolla, tästä n. 4 kk eteenpäin ja onnistuin kävelemään ilman kipuja.

Toinen (suunniteltu) sektio oli vaikea, mutta ei tulehduksia ja kaikki meni muutenkin hyvin, samana iltana seisaalleen ja seuraavana päivänä jo kävelin. Viikon päästä leikkauksesta olin samassa tilassa mihin edellisen kerran oli mennyt kuukausia.

Että semmosta.

Vierailija
16/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ihmettelen naapurin rouvaa joka sairastaa keuhkosyöpää ja valittaa. Itse en sairasta keuhkosyöpää.

Vierailija
17/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vikasta sektiosta jo 13v aikaa. -ap

Vierailija
18/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli oma valintasi ap. Jouduitko käyttämään sektion jälkeen mitään särkylääkkeitä?

Vierailija
19/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Kaikkien kolmen kanssa vauvavuodet meni hyvin. Nuorin jo 13v komea nuorimies. -ap

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon sinulle ja vauvallesi. Vauvavuosi tulee olemaan varmasti todella mukava teille molemmille, kun äiti haluaa suorittaa äityttään ja tulla kirjoittamaan siitä sitten av:lle.

Mitäpä luulet, kumpihan on parempaa vauvallesi, olla 3 vuorokauden iässä 3km lenkki vaunuissa (jotta äiti saa kokea ettei synnytys mitään muuta), vai köllötellä rinnallasi välillä nukkuen, välillä tapittaen äitään ja välillä syöden?

Vierailija
20/55 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se oli oma valintasi ap. Jouduitko käyttämään sektion jälkeen mitään särkylääkkeitä?

Jos muistat enää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä