Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun päässä on vialla kun en vaan pärjää opinnoissa??

Vierailija
29.06.2016 |

Sillä ei ole merkitystä olenko kiinnostunut opinnoista vai ei oppiminen tuntuu olevan joka tapauksessa täysin mahdotonta... Olen kokeillut erilaisia opintoja ei vaan onnistu...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun opiskelutekniikka vaatii hiomista

Vierailija
2/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy kysyä lääkäriltä. Päälääkäriltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa tuon perusteella sanoa.

Vierailija
4/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä elämä: koti, työ ja perhe - tasapaino. Elämässä selviytymiseen tarvitaan mm tahdonvoimaa, maalaisjärkeä, iloa, rakkautta, sosiaalisiasuhteita, keskittymiskykyä ja uteliaisuutta. Mitä tulee naisen valloittaminen - jos havainnolistetaan tilanne vaikkapa kahdella esimerkillä:

1.  Nainen on valmistanut poronkäristystä ja hän pyytää "peräkammarin" poikaa avaamaan hillopurkin, poika tekee kaikkensa (tilanne näyttää lähinnä koomiselta), purnukka putoaa lattialle, särkyy ja puolukat leviävät likaiselle lattialle. Poika poistuu paikalta häpeissään.

2. Nainen on valmistanut poronkäristystä ja hän pyytää miestä avaamaan hillopurkin, naps ja auki. Nainen pyytää miehen peremmälle nauttimaan illallista kanssaan.

Ei se tämän monimutkaisempaa ole.

Vierailija
5/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat eritasoisia. Jotkut ovat vain tyhmempiä, eikä heille opiskelu sovi. Löytävät ehkä kutsumuksensa käytännön parista.

Itse esim. olen tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Kaikki opinnot yläasteen jälkeen ovat keskeytyneet tyhmyyteni takia ja etsinkin edelleen paikkaani maailmasta. Valitettavasti en ole kovinkaan hyvä missään muussakaan, joten etsinnästä voi tulla yllättävänkin pitkä.

Vierailija
6/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt sitten tyhmyyttä ettei muista lukemaansa. Tai ettei osaa soveltaa teoriaa käytäntöön... En tiedä... Ehkä on ehkä ei...

Hiljattain luin kirjan bakteereista ja antibiooteista oli mielenkiintoista... Mutta joo ei niistä kyllä itsellensä ammattia saa...

Matemaattisesti olen kyllä täysin tyhmä. Olen 32v enkä osaa edes kertotaulua kokonaan...

ap

Vierailija
7/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jonkin sortin oppimishäiriöltä. Jos eteenpäin haluat niin soitto terveyskeskukseen ja psykologin tutkimusten jälkeen kuntoutukseen. Virallisen diagnoosin jälkeen on myös mahdollista saada eritysitukea, jos opiskelu kiinnostaa. On kuitenkin ehkä ihan hyvä varautua siihen, että kaikki ei koskaan täysin korjaannu, mutta ainakin saat varmistuksen, että vika ei ole tyhmyydessäsi (vaikka osa keskustelijoista niin väittää), vaan pelkästään oppimisessa.

Vierailija
8/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt sitten tyhmyyttä ettei muista lukemaansa. Tai ettei osaa soveltaa teoriaa käytäntöön... En tiedä... Ehkä on ehkä ei...

Hiljattain luin kirjan bakteereista ja antibiooteista oli mielenkiintoista... Mutta joo ei niistä kyllä itsellensä ammattia saa...

Matemaattisesti olen kyllä täysin tyhmä. Olen 32v enkä osaa edes kertotaulua kokonaan...

ap

Kertotaulua ei tarvitse osata, ja toisekseen matematiikkaa oppii vain laskemalla. Olen itsekin täysin uuno matematiikassa, mutta mystisesti osaan laskea kemian laskuja ihan kivasti.

Bakteereista ja antibiooteista saa kyllä itselleen ammatin jos haluaa.

Onko lukihäiriö poissuljettu, add/adhd? Oletko kokeillut erilaista oppimistapaa? Minä en ainakaan opi mitään pelkästään lukemalla, pitää alleviivata ja tehdä muistiinpanoja (ja laskea!).

Vierailija
9/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa jonkin sortin oppimishäiriöltä. Jos eteenpäin haluat niin soitto terveyskeskukseen ja psykologin tutkimusten jälkeen kuntoutukseen. Virallisen diagnoosin jälkeen on myös mahdollista saada eritysitukea, jos opiskelu kiinnostaa. On kuitenkin ehkä ihan hyvä varautua siihen, että kaikki ei koskaan täysin korjaannu, mutta ainakin saat varmistuksen, että vika ei ole tyhmyydessäsi (vaikka osa keskustelijoista niin väittää), vaan pelkästään oppimisessa.

Ei kaikilla ole oppimishäiriötä, ei kaikilla ole ongelmia opiskelutekniikassa, eivätkä kaikki opinnot sovellu kaikille.

Nykyajan tasapäistämisajattelu on täysin vieraannuttanut ihmiset elämän realiteeteista ja hämärtänyt tosiasian ihmisten eroista. Ei jokainen voi opiskella yliopistossa, eikä jokaisesta voi tulla sähkömies. Ihmisyksilön kapasiteetti on usein rajallinen ja tärkeintä olisikin löytää se väylä, jossa tuota rajallista kapasiteettia voidaan parhaiten hyötykäyttää.

Ei pidä loukkaantua ja nostaa karvoja pystyyn, jos asiasta puhutaan esim. sanalla tyhmyys. On parempi, että asiat sanotaan niin kuin ovat, eikä kierrellä ja kaarrella peläten jonkun loukkaamista.

Vierailija
10/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Yleensähän asioita ei tarvitsekaan muistaa. Ne täytyy ymmärtää, ja jos ne ymmärtää, voi ne järkeillä kerta toisensa jälkeen uudelleen, kuten nyt vaikka sen kertotaulun. Muistaminen vain nopeuttaa prosesseja, joihin tietoa käytetään. Katso youtubesta videot "teaching teaching and understanding understanding" 1-3. Ne on tarkoitettu opettajille, mutta ehkä ne krtoisivat sinullekin, miten oppimiseen pitäisi suhtautua ja miten sitä pitäisi yrittää: vaikka sinun opettajasi eivät osaa tarjota sinulle sitä, mitä pitäisi, jotta sinusta tulisi videon "Susan", saatat itse huomata sen, kun tiedät, mitä etsiä.

Vierailija
11/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriöstä en tiedä. Mutta ei minulla ainakaan ole ongelmia kirjoittamisen tai lukemisen kanssa. Mutta lukihäiriö voi vissiin olla ilmankin niitä ongelmia..?

En usko ainakaan että olis ad/hd en ole yhtään levoton tai sekava. Ainoa kohta mikä piti paikkansa tuossa add/adhd nettitestissä oli tuo haaveilu/omiin ajatuksiin uppoutuminen.... Testin mukaan olen normaali toki oli vain nettitesti...

ap

Vierailija
12/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

add ei tarkoita sitä, että olisit levoton tai sekava. Minulla on hyvin rauhallinen lapsi, joka kärsii oppimishäiriöstä ja hänellä todettiin add. Lääkityksen kanssa on ihan erilainen oppija kuin ilman lääkitystä. Kumma käsitys ihmisillä, että add olisi sama kuin adhd. Kun kerroin tutuille, että lapsella todettiin add, niin joka ikinen vastasi, että eihän sillä sitä voi olla kun ei se hypi seinille!

Vierailija
13/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap, ollut ongelmia oppimisen kanssa jo lapsena? Vai onko tää ongelma tullut myöhemmin ilmi? Typeriä kysymyksiä, mutta lääkärikin kysyy todennäköisesti samaa.

Vierailija
14/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa oli vaikeeta vaan matematiikassa ja sekin vaikeus alkoi vasta kun piti ruveta kertotauluja laskemaan. Mutta siis en kyllä ollut mitenkään erityisen hyvä missään. Yleensä sain vain 7, keskivertoa. Mutta en tiedä olisinko voinut olla parempi jos lukeminen olisi kiinnostanut, ehkä...

Nyt aikuisena kiinnostaa mutten vaan muista enkä opi...

ap

Vierailija
15/15 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole oppimishäiriötä, ei kaikilla ole ongelmia opiskelutekniikassa, eivätkä kaikki opinnot sovellu kaikille.

Nykyajan tasapäistämisajattelu on täysin vieraannuttanut ihmiset elämän realiteeteista ja hämärtänyt tosiasian ihmisten eroista. Ei jokainen voi opiskella yliopistossa, eikä jokaisesta voi tulla sähkömies. Ihmisyksilön kapasiteetti on usein rajallinen ja tärkeintä olisikin löytää se väylä, jossa tuota rajallista kapasiteettia voidaan parhaiten hyötykäyttää.

Ei pidä loukkaantua ja nostaa karvoja pystyyn, jos asiasta puhutaan esim. sanalla tyhmyys. On parempi, että asiat sanotaan niin kuin ovat, eikä kierrellä ja kaarrella peläten jonkun loukkaamista.

Minulla on eriävä mielipide. Omin huono oppilas peruskoulussa ja lukiossa. Menin yliopistoon tosi pitkän ajan kuluttua ylioppilastutkinnosta. Pärjäsin loistavasti pääaineessani ja myös sivuaineissani (ei humanistihömppää), ja sain valmistuttuani hyvät paperit. Gradusta tuli magna. Opiskelu oli helppoa, vaikka en käyttänyt mitään erikoistekniikoita, ja sain tenteistä usein kiitettäviä, samoin esseistä ym. Olin ihan äimän käkenä, miten opiskelu olikin niin helppoa, ja olin pitänyt itseäni tyhmänä. Ehkä olenkin, mutta ei de ainakasn opiskeluissa tullut ilmi. Valmistuin myös tosi nopeasti, koska yliopisto oli helppo nakki. Mitä halusin sanoa on, ettö ei kannata masentua. Itsestäni voi löytää uusia piirteitä, kun pistää toimeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän