Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinä' seipäiden' ma-ti:)

27.02.2006 |

Hah..oli pakko laittaa toi otsikoksi, sillä itse olen jo kaikkea muuta, kuin seiväs;)

Täällä yöt alkavat käymään aina vaan tuskaisimmiksi- nyt jo! Lonkkia särkee, kun nukkuu kyljillä, rinnat painaa, jos ei pidä yölläkin rintsikoita ja pissalla saa rampata ainakin kahteen otteeseen yön aikana! Grr. Siihen päälle vielä taapero herättää ainakin kerran yössä tuttia laittamaan, joten on unet jääneet vähän kehnoiksi. Mites teillä muilla? Nukutteko vielä selällänne? Minun on pakko välillä oikasta itseni suoraksi, mutta pian alkaa henkeä ahistaa ja huomaan, että vauvakin alkaa heti mekastaa- ei siis tykkää henkään.

Niin se viikko taas alkaa...mutta mikä parasta, virallinen KEVÄT alkaa tällä viikolla!

sitruska ja ' irmeli' rv 21+1

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u ei seipään mitoista ole tietoakaan..hih =)

Nukkumisesta sen verraan, että selällään en ole koskaan voinut nukkua kunnolla, koska alaslkäni on ollut syntymästä asti hieman notko, joten selkä puutuu jos nukun selälläni.

Ja vauva alkaa tuuppia heti jos makaan selälläni jalat koukussa.

Kyljet puutuu, kun yrittää maata kyljellään, muuten yöt menee suhtkoht kivuttomasti.

Pikku kakkonenkin on taas rauhoittunut nukkumaan yöt läppeensä.

Nyt vaan herää sen takia välillä, kun on korvat tulehtuneet.

Käsittämätöntä tämä ruoan himo.

Tähän asti ei ole ollut mitään iso himoa mihinkään, mutta nyt tuorekurkku, päärynä ja lihapasteijat...periaatteessa voisin syödä ihan mitä vain ja paljon.

Th kysyikin että miksi minulla ei ole paino noussut kuin n.2kg..noo taitaa nyt olla o 20kg...

No nyt pikku tyttö heräsi, joten pitää rientää!!

Aurinkoista kevättä!!

Mutsi ja 21+1

Vierailija
2/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi tuleva valas..keskiviikkona on neuvola enkä taida uskaltaa puntariin mennä. Mutta ei se mitään, syksyllä täytyy taas kerran aloittaa kevyt ruokavalio.

Mä olen ollut nyt viime viikon ihan sairaan väsynyt. Viikonloppunakin nukuin molempina päivinä kahden tunnin päikkärit ja kahdeksan tunnin yöunet ja silti väsymys painaa. No ylihuomenna on se neuvola ja tsekataan onko hemoglobiini laksenut edelleen.

Pikkupallo potki viime yönä ekaa kertaa, siis noin yö-aikaan. Olen ollut tosi huolestunut kun liikkeitä on tuntunut tosi vähän, aina vaan illalla. No tänä aamuna on tuntunut kuitenkin möyrintää, joten kaipa siellä on kaikki kunnossa.

Kauhee pohtiminen mitä tekis noiden vaunujen kanssa..kai se olis hommattava kaksostenrattaat, vaikka ei huvittaisi. Tosin kesään on vielä aikaa.

Olin muuten labrassa perjantaina 2-vuotiaani kanssa ja yllätys oli suuri kun neiti istui aivan hievahtamatta paikallaan, kun taipeesta otettiin 4 pulloa verta..tais Emla-laastari tehdä tehtävänsä.

Nyt on pakko ruveta hommiin. Mukavaa alkanutta viikoa kaikille!

-Tiziana ja pallo rv 19+5 (kohta siis puolivälissä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, vai sepäiden =) Kumman muhkurainen on tämä seiväs ;o)

Maha kasvaa niin, että alkaa istuessa painaa tuonne kylkiluihin ja hengittäminen käy työlääksi...TUntuu hurjalta ajatella, että tässä vielä lähes 18 viikkoa on aikaa laskettuun aikaan ja olo alkaa jo tukalaksi käydä!

Tsemppiä kaikille joilla suppareita on, toivottavasti saatte vauvat masussa kasvattaa vielä monta kuukautta! Itselläni supparit vähän rauhoittuneet (onneksi), keskiviikkona olisikin äippäpoli ja istukka/kohdunsuu kontrolli.

Yöt ovat kenkkuja täälläkin. Kyljellään kun nukkuu pitää olla tyyny jalkojen välissä ettei lonkkiin ala särkeä, mahallaan ei voi enää edes ajatella nukkuvansa, selällään tulee nopeaan huono-olo. Vessa hätä, jano, vessahätä jne... Esikoisella alkoi viimeyönä taas kasvukivut vaivata niin, että 30 minuutin hieromisen jälkeen piti etsiä särkylääkettä. Kuopuksella yskä ja yöllä piti lääkitä astmapiipulla kun henki meni ahtaalle *huoh* Jotta ei olisi vain liikaa unta saanut niin siihen vielä keskimmäinen näki pahoja unia ja tottakait!!! isännällä yöviikko töissä!!

Oho, tulipa vali vali..anteeksi, ei tämä elämä nyt noin kurjaa sentää ole!

Perjantaina saatiin tuolle kuopukselle putket korviin ja kitarisat poistettiin, toivottavasti sairastelut helpottaisivat hänen kohdallaan nyt!

Mutta eipäs tänne muuta, nyt hakemaan kupillinen kahvia, että herää kunnolla! Silmät on vielä ristissä vaikka kaksi tuntia sitten olen noussut sängystä ylös!!

Hattara 22+1 ja lapset 04, 01, 99

Vierailija
4/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu pari päivää niin tuli takapuolen alla että en oo ehtiny edes käydä muiden juttuja lukemas vaikka oon sitä yleensä joka ilta tehny.

Näin aamusta raapustan nyt sitten muutaman sanan.

Itsekin olen miettinyt tuota selällä makaamista kun muiden kolmen aikana en ole voinut maata selälläni,mutta nyt ei tee yhtään häjyä ja eilen illallakin katsoin sängystä päin tv:tä ja oisin voinut koko ajan maata selällä mutta en sitten uskaltanut vaan makasin aina jonku 10min.kerralla ja sitten siirryin kylki asentoon.

Mulle iski pieni paniikki lauantaina synttäreillä kun olin ottanut kakkua ja syöny jo muutaman palan niin kakun tekijä toimitti jollekin että siinä on tuorejuustoa,en puhunut muille mitään mutta ittestä tuntui tosi pahalta...olin ihan varma että nyt oon saanu listerian ja se siitä....enkä sitä syödessäni edes maistanu sitä juustoa...johtuiko sitte runsaasta sitruunan mausta vai mistä mutta kyllä en syö enää mitään mikä vähäkin epäilyttää...

Jostakin kuulin et sen uuden äp kuvat tulis nettiin mutta milloin tietääkö joku?

pipsaliinu ja öhkämönkiäinen 22+1

Vierailija
5/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sujuu nukkuminen mahallaan,toinen jalka koukussa. Ei vielä ole maha tiellä. Omasta mielestä maha paljon isompi kuin esikoisesta samoihin aikoihin,mutta eipä tätä kait vielä vieraat huomaa,ei ainakaan kukaan ole mitään sanonut.

Nyt aamapalalle ja päivän lehteä lukemaan

pupu ja ötis 21+4

Vierailija
6/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsaliinu kyseli uuden äitiyspakkauksen kuvista. Eiköhän siellä KELAn sivuilla mahdettu luvata, että maaliskuun alussa tulee kuvia. Jännittävää :)

Olimme siis viime viikon Lapissa hiihtämässä. Viidessä päivässä sainkin kasaan reilut sata kilometria (110 tarkalleen ottaen :)) ja olen huipputyytyväinen! Elämän perusasiat ei oikeastaan ole kovin ihmeellisiä: syöminen, lepo ja liikkuminen. Arjessa tuppaavat vaan kaikki jäämään kovin vähälle. Sikälikin viime viikko oli aivan mahtava, kun oli säännölliset ruoka-ajat ja päivän ulkoilusta väsyneenä tuli joka yö nukuttua tosi pitkään. Ja nyt on onneksi täällä etelässäkin kaunis talvi. Harmi vaan, että taas pitäisi motivoitua käymään työ- ja koulujuttujen kimppuun...

Matkassa mukana ollut ystävä sanoi, että viikon aikana mahani kasvoi huomattavasti. En sitten tiedä, ei kukaan muu bussissa ainakaan tainnut huomata mitään.

Joku täällä huolehti, kun vauvan liikkeitä ei ollut tuntunut kuin iltaisin. Itse olen ihan onnessani, kun edes silloin tällöin, pääasiassa iltaisin olen jotain pientä tuntenut. Kai ne tuntemukset tästä hiljalleen vahvistuukin. Mies jo odottaa kovasti, että voisi tuntea pikku-Empun touhuamista - lähes päivittäin hän haluaa kädellä kokeilla josko jo tuntisi.

Kai se kuuluisa pesänrakennusvietti alkaa vaivata täälläkin. Kovasti jo tekisi mieli lähteä vaunu- ja sänkykaupoille. Eilen varmistui, että saadaan turvakaukalo miehen siskolta. Ihan kiva saada jotain käytettynä - kyllä ne rahat varmasti saadaan sitten kululmaan muihin hankintoihin, hih. Nyt olisi myös uusi asunto kiikarissa, saa nähdä miten käy. Se olisi kyllä täydellisen sopiva kaikin tavoin ja vieläpä vapautuisi 1.6., eli siinä vaiheessa kun aloitan luultavasti loman.

Paljon iloa ja aurinkoa kaikille seipäille :) (Itse ainakin olen tosiaan heinäseiväs, eli olo on kuin olisi joka puolelle kroppaa kasattu jotain lisätäytettä :D)

Terv. hirmunuhainen Suippo ja Emppu 19+4

Ai niin, rakenneultra meillä 8.3., eli vielä pitää pari viikkoa lukea uteliaana ja kateellisena muiden ultrakuulumisia ennen kuin oma aika koittaa.

Vierailija
7/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka viikonloppu takana. Jouduin perjantaina perheenjäsenen elvytystilanteeseen, sattumalta. Tänään tuli tieto, että oli nukkunut aamulla pois. Inhottavia tuollaiset, vaikka itelle oli parempi nähdä tilanne alusta asti niin pystyn paremmin hyväksymään tapahtuneen. Päällimmäiseksi huoleksi nousi kyllä masuvaavi, kun sen jälkeen oli vatta kipeä. Siinä tilanteessa ei masua tullut varottua. Lauantainakin kauppakasseja kantaessani alkoi vihlomaan, joten huilin loppu päivän. Nyt tuntuu jo huoli väistyneen, kun lauantai-iltana alkoi kova potkiminen ja sitä on jatkunut sen jälkeen! Ihanaa tuntea viimeinkin selvät liikkeet, että tietää vaavin olevan kunnossa.

Mutta elämä jatkuu ja innolla odotetaan keskiviikon ultraa. En nyt soitellu sitten neuvolaankaan, kun kerran liikkeet alkoi tuntua kunnolla ja kaikki tuntuu olevan muutenkin hyvin. Ja onhan tuo ultra ylihuomenna.

Jotain piti kommentoida jollekin , mutta en nyt muista. Palaan keskusteluun uudestaan...

AnnaMaria 19+5

Vierailija
8/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kävin tuossa aamusella.

Pikkukaveri näkyi ihan hyvin ja mahan sisältökin. Mitään sen kummempia mittoja ei kerrottu, mutta kuulemma oli hyvin kasvanut jne. Sydämestä löytyi 4 kammiota ja istukka oli hyvällä paikalla takaseinässä niinkuin esikoisellakin. Pientä naamaprofiilia näkyi jossain vaiheessa ja pieni pullea maha ;) Sukupuoli jää nähtäväksi sitten synnytyksessä tai myöhempiin neuvolaultriin. Kätilö olisi sen ilomielin katsonut, mutta pikkuinen piti sinnikkäästi polvet yhdessä edessä, että ei nähty. Kätilö yritti " päästä kurkkimaan" monelta suunnalta, mutta ei niin ei :) Esikoinenhan oli myös aina jossain ihmeasennossa, ettei sitä nähnyt. Kävin yksin siellä ja olipa aikamoinen yllätys, kun kätilö alkoi sanomaan, että taidetaan olla sukulaisia. Mun sukunimi on sen verran harvinainen, että yhdisti siitä ja niinhän siinä sitten tuli pieni sukuselvityskin tehtyä ;) Eipä olisi kyllä ihan heti uskonut..

Väsyttää, kun tuli valvottua illalla myöhään ja aamulla sitten oli aikainen ylösnousu. Tuosta nukkumisesta..Mä en pysty olemaan kovin kauaa selällään, kun alkaa oksettamaan. Nukun edelleen melkein mahallaan.

Mutta nyt syömään :)

~suviande ja öttiäinen (ultran mukaan) 22+4~

Vierailija
9/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tämäkin mamma pyöristyy päivä päivältä. Painoa on tullut nyt n.1,5kg lisää, eipähän tarvitse neuvolantädin enää pyöritellä silmiään, ettei paino ole noussut. :D Olen potenut pientä flunssaa ja liikkuminen on viime aikoina jäänyt sen vuoksi hieman vähemmälle ja ruokahalut ovat kuin hevosella! :D

Minäkin olen tuntenut pieniä supistuksia päivittäin ja selkäsärkyä, sellaista " menkkamaista jomotusta" , mikä vissiin kuuluu asiaan, vai kuinka? Mites muilla supistelevilla? Viime raskaudessa tällaiset muistaakseni alkoivat hieman myöhemmin, joskus rv 30 aikoihin...

Viime raskaudesta ei ole aikaa kuin hieman reilu 1,5 v. ja minusta tuntuu, etten muista siitä enää yhtikäs mitään! :D

Nyt olen tämän flunssan ja supistuksien vuoksi ollut sairaslomalla parisen viikkoa ja töihin paluu jännittää, toivottavasti supistukset eivät lisäänny/pahene. Minulla on sellainen työ, että joudun paljon liikkumaan.

Vierailija
10/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen töihin paluun näkee sitten, kun sinne palailee, että miltä vointi tuntuu...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

t. Saraida + pikkuinen rv 19+4

Vierailija
11/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli et milloin tulee nettiin. luin äitiyspakkauspinosta et kelan lehdessä tänään ollu se pakkaus ja nettiin tulee vasta maaliskuun lopussa. haalari kuulema v.sininen/keltainen. esikoisen aikaan v2004 oli v.sininen ja beigekuvioinen joten kuulostaa aika samantyyppiseltä. pitäisköhän olla nopea ja laittaa paperit nopeasti et saisi vielä tämän vanhan pakkauksen.

oma napa. aamulla heräsin kamalaan alavatsa kipuun. tuntui aivan supistuksilta, mutta kipu jatkuvaa. säikähdin todella en uskaltanu liikkua mihinkään koetin vain levätä. no, mahakivun syy selvisi kun kävin aamulla vessassa, rakko oli täysi :) normaalisti käyn öisin vessassa mutta viime yönä en muistanut.

sassa 21+6

Vierailija
12/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää.

Kirjoitanpa ensimmäistä kertaa minäkin tänne vaikka lueskelenkin teidän muiden heinäsirkkojen viestejä..

Meikäläisellä massu kasvanut myös valtaisasti, " tulokas" möyrii ahkerasti ja huomenna olisi rakenneultra tiedossa. Isosisko (s.02/04 )kertoilee kaikille että vauva on masussa ja kesällä tulee pois.. Esikoisella olikin juuri synttärit, joilla sitten massusta näkivät sokeimmatkin ystävät ja sukulaiset että lisää jälkikasvua olisi tulossa..

Olitko muuten,Tiziana, näillä sivuilla jo helmimammana parivuotiastasi odotellessasi? Uteliaisuuttani kyselen, kun nikkisi on niin mieleenpainuva.

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelevat Anne ja Tulokas

Vierailija
13/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu olin 04-helmiksissä:).. neiti sit syntyi tammikun vikana päivänä. Nauratti kun luin sun viestiä, meidän neiti on myös kertonu kaikille että äidin masussa on vauva ja se tulee ulos kesällä.

Mukavaa masunkasvatusta..eiks ookin kiva saada vaihteeksi kesävauva?

-Tiziana

Vierailija
14/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan mahtava ilma. Olihan kiva töissä oppilaiden kanssa hiihtää, kun aurinko kimalsi hangilla. Tämä se on sitä talven parasta aikaa.

Mulla oli taas tuo netti jumissa viikonlopun, enkä saanut mikrotukea kuin vasta tänään. Nyt pelaa jälleen.

Täälläkin vatsa nyt pullahtanut somasti esille. Vielä ei vaan oikein kunnolla nuo mammahousut istu päälle, ehkä sitten kun masu vielä kasvaa lisää. Meidänkin vauveli on alkanut liikkumaan (tai liikkeet tuntumaan selvemmin) enemmän. Helpottaa noita panikointeja, niin ei aina tarvitse miettiä, onko kaikki kunnossa. Minulla ensi viikon tiistaina se rakenneultra, josta sitten selviää varmemmin tuo la.

Carelia ja Tiitiäinen (jo puolivälissä :))

Vierailija
15/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä äippäpolilla ollessa kesken ultran alkoi kuulua hirveä vauvan huuto :) Oiskohan joku saanut just omansa ;) Kyllä se niin yhtäkkiä tuli..

Vihdoinkin kotiuduin ultrareissulta. Autossa mankka rikki, niin olipa outoa ja tylsää ajella 70 km suuntaansa " hiljaisessa" autossa, mitä nyt perän laakeri/t " huutaa" ..

Kohta voisi mennä tuonne ulkoilemaan lampaiden kanssa, kun on niin ihana ilma! Oikeastaan tänään voisi siivota kanihäkin tuolla lampaiden luona, kun ovat haudanneet koppinsa sinne jonnekin olkien sekaan ja oviaukko on tukossa ;) Aurinkokin paistaa vielä, joten sääkin suosisi..

Nyt siis ulkoilemaan..

Vierailija
16/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kauas kadonnut, kun ei ole iltasella vissiin täällä paljon porukkaa viihtynyt. Nyt äkkiä vielä illan kuulumiset pinoon, vielä ehtii arvon naiset :)

Pipsaliinuko se kauhisteli syöneensä sulatejuustoa. Täytyy kyllä sanoa että nou hätä! :) Nuo tuorejuustoja koskevat raskausajan kieltosuositukset ovat ylipäätään vähän turhia, sillä sitä listeriaa ei voi saada sellaisista maitotuotteista, jotka ovat pastoröitu. Eikä Suomessa oikeastaan myydä melkein mitään pastoröimattomasta maidosta tehtyjä juustoja... Kakussakin ollut juusto oli todennäköisesti pastoröidusta maidosta tehtyä, kuten melkein kaikki muutkin juustot, joita pakastealtaista löytyy.

Minulla ei mitään ihmeempää oma napa juttua. Tänään siirryttiin taas uuteen viikkoon, kivaa :) Pikkupoitsu liikkuu ja möngertää mahassa ahkeraan.

Muuttotunnelmien keskeltä, hetkeksi varmaan nettipimentoon jäävä Niinaemo rv 21+0

Vierailija
17/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole vähään aikaan kirjoitellut.Olen käynyt kyllä lukemassa muiden kuulumiset.Ajattelin nyt tänään kirjotella kun on jotain kerrottavaa. Siispä olin tänään kauan odotetussa rakenne ultrassa. Siellä kelluis meidän pikkuisemme. Oli kovin rauhallisella tuulella jalat koko ajan ristissä ja polvet suussa.Vaikka olimme kuinka mieheni kanssa päättäneet että kysymme sukupuolta niin eipä antanut vauveli sitä katsoa. Joten päätimme miehen kanssa että odotamme jäänityksellä loppuun asti. Vaikka minullahan vielä yksi ultra on viikolla 36-37 synnytystapa arvioinnissa.Muuten vauvelilla oli kaikki elimet oikeilla paikoillaan ja lapsivettä oli oikea määrä. Istukka oli takaseinässä.Viime yönä tunsin jopa oikeen kunnon liikeitä ensimmäistä kertaa tunne oli ihana.Semmoista tällä kertaa lähdenpä tästä odottelemaan salkkareiden alkua...

T:Sweety ja rv 19+0

Vierailija
18/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa on kasvanut viimeaikoina ihan hurjasti, ja mahanahkaa " kiristelee" ihan kun nahka oikein venyisi ja paukkuisi. Ei tunnu siis suppareilta vaan ihan vaan venymiseltä :)

Jouduin siirtymään tällä viikolla äitiysvaatteisiin, etenkin housut eivät enää menneet kiinni. Neuvolassa oli tullut yllättäen +3kg, sitä ennen ei yhtään lisäystä. Eli tästä se lähtee...

Pissanäytteestä paljastui jotain epämääräistä ja kun tarkemmin tutkittiin, se osoittautui elämäni ensimmäiseksi hiivatulehdukseksi! Eli selvittiin säikähdyksellä ja aika helpolla hoidolla. Tuo kuulemma tulee helposti raskausaikana.

Vieläkin pelottaa vähän miten raskaus etenee, mutta eipä se pelkäämällä parane, onneksi päiviä tulee koko ajan lisää. Jännitän oikeastaan kahta asiaa, sitä että vauva pysyy tarpeeksi pitkään masussa ja sitä onko vauvalla vakavaa kehityshäiriötä, esim. down tai vastaava. Kummankaan pelon toteutumisesta ei ole onneksi viitteitä toistaiseksi, enkä edes tiedä miksi tällaisia pyörii päässä. Esikoisen kohdalla oli sama juttu! Kaipa meillä jokaisella on omat pelkomme.

Olen suunnitellut jo vähän yrittäväni tulokkaan kanssa kestovaippailua ja kantoliinailua, asiat jotka jäivät esikoisen kanssa kokeilematta. Saa nähdä kuinka suunnitelmien käy!

Hyviä vointeja kaikille äideille ja vauvoille

Terveisin Miina rv 23

Vierailija
19/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltoja vaan kaikille mammoille...

Minä vielä näin illan lopuksi kirjoittelen muutaman rivin kun tuo päivä meni touhutessa, kun innostuin kaappeja ja varastoa siivoamaan :-), tosin nyt kyllä tekee mieli huilata.

Minä en oikein koskaan ole nukunnut selällään, kylkiasento on paras, tykkäisin nukkua mahallani, muttei oikein enää onnistu ja mahan asukki rupee siinä vaiheessa myllertämään kunnolla :-)

Huomenna menen ystäväni luokse vauvan tavaroita katsomaan, säästyy jokunen euro kun saa tuolla tavalla tavaroita ja vieläpä ovat huippukunnossa. Minulla kun on tapa että kaikki on kiva olla valmiina hyvissä ajoin ja onhan niitä mukava hypistellä.

Että tällaista, muuten kyllä jaksetaan ihan hyvin kumpikin osapuoli, odottaen torstaista ultraa...

T:Tupuhupuna + rv18+4

Vierailija
20/22 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin taas jotain kirjottaisin kun on kerrankin kerrottavaa:)

Tänään tuli siis puolivälietappi täyteen ja sen " kunniaksi" kävin myös rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan masussa mallillaan ja tämä meidän rauhallinen köllikkämme esitteli hyvin mieluusti sukupuoltaan.

Yllätykseni oli kyllä suuri, kun lääkäri esitteli, että tässä on napero ja tässä kivekset : 0 :) Koko ajan on ollut tyttöolo ja mahan mallit, sykkeet ja mieliteot on olleet ihan samoja kuin noita kolmea tytöntylleröä odottaessa. Mutta kun lääkäri ne killuttimet sieltä näytti, niin ei niistä kyllä todellakaan voinut maallikkokaan erehtyä.

Lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja kohdunsuu oli nyt jo pehminnyt, mutta oli edelleen napakasti kiinni, eikä ollut lyhentynyt, joten on ilmeisesti ihan normaalia tällaiselle jo useamman synnyttäneelle, koska lääkärikin sanoi kaiken olevan ihan hienosti ja kehotti nyt nauttimaan;)

Minulla ei onneksi ole vielä ollut hirveästi noita raskausvaivoja. Kerran yössä käyn veskissä, mutta muuten nukun vielä makoisia unia selällään. Minulla tosin istukkakin on etuseinässä, niin vaavi ei pääse sitä painamaan. Liikkeitä tuntuu, mutta vielä aika heikosti, johtuen tuosta istukasta. Taitaa kyllä muutenkin olla aika rauhallinen tapaus tällä kertaa:)

Jaja ja Viljo 20+0