Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hölmöintä mitä lääkäri on sinulle sanonut?

Vierailija
29.06.2016 |

Minulle yksi kertoi että ton sukunimiset on ikäviä tyyppejä. Juu... Meitä onkin vaan 20-30.000

Ja toinen: kerro sille sun pomolle että teillä työntekijät ei tykkää olla töissä ja ressaantuvat kun vaaditte että pitää tulla ajoissa

Molemmat työterveydessä

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavanoloinen lääkäri ehdotti minulle vastaanotolla, että mentäisiinkö analysoimaan lisää lähikuppilaan, kun lääkärillä oli kiire. Syömään jotain yms. Oli lomat alkamassa ja oli menossa iltakoneella Venetsiaan. En lähtenyt, mitä se mulle kuuluu, jos lääkäri ei osaa aikatauluttaa tekemisiään?

Vierailija
62/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oral Erottajan vanha suukirurgi (nainen) kieltäytyi suunhiivasienen tutkimisesta, vaikka potilas oireidensa perusteella sitä pyysi tutkittavan. Sanoi, että "ymmärrän, että varmasti harmittaa, kun ei ole mitään hokkuspokkuskeinoja tähän vaivaan. Kun sulla on tota mahaakin, niin jätät vaan sokerit vähemmälle". 

Koska tällä potilaalla on suolistosairaus, niin pöyristyneenä meni tämän kommentin jälkeen yksityiselle yleislääkärille. Sai sieltä heti tehoavan hiivalääkityksen ja oireet katosivat kuurin myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole ikinä ennen nähnyt aikuisella tulehtunutta korvaa" sanoi nuori naislääkäri, ja perään totesi että astmaatikot saa yleensä kaikki lasten taudit.

Vierailija
64/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pahoinpitelyn seurauksena keskenmenon, valuin verta kuin suihkulähteestä. Menin ensiapuun, ultrattiin ja lähetettiin kotiin, kerrottiin että keskenmeno se on. Vuosin vuorokauden ja jossain välissä aloin aavistamaan pahaa, menin ensiapuun uudestaan. Gyne otti mut vastaan, ei halunnut edes ultrata minua. Pitkän inttämisen jälkeen hän ultrasi mut ja mulla olikin myös sisäinen verenvuoto, vuosin vatsaonteloon verta, kohtuni oli revennyt pahoinpitelystä.

Gyne kysyi minulta että "sinullahan on sisäinenen verenvuoto, mitäs nyt tehdään?"

Olin niin vihainen että vastasin vain että enpähän tiedä.

Yöllä minulle tehtiin verensiirto ja tähystysleikkaus.

Vierailija
65/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartoitettiin joskus vastaanotolla, mitä sairauksia lähisuvustani löytyy eli mihin riskiryhmiin kenties kuulun. No selvitin parhaan tietoni mukaan äidinpuoleisen suvun vaivoja ja tauteja, tosin en silloin vielä tiennyt niin paljon kuin nyt. No lääkäri sitten kysymään, miten on isänpuoleisen suvun laita. Totesin siihen, etten tiedä isästäni mitään, en edes nimeä. Siihen lääkäri tokaisi, että totta kai jokainen isänsä tietää. Katsoin häntä H-Moilasena hetken ja totesin sitten, että lienen poikkeusyksilö, koska en todellakaan tiedä. Mieli teki kysyä, oliko tullut lintsatuksi muutama luento, kun noin itsestään selvä asia on mennyt ohi korvien. Äitihän yleensä tiedetään, ellei kyseessä ole adoptiolapsi, jonka tausta on häneltä pimitetty, mitä sitäkin tapahtuu. Isän voi biologinen äiti hyvinkin pimittää lapseltaan. Ja entäpä ne tapaukset, joissa äiti ei itsekään tiedä, kuka hänet tuikkasi raskaaksi. Ei raiskaajat esimerkiksi taida ensin kohteliaasti kätellä ja esitellä itseään, ei myöskään monet yhden illan kavaljeerit. No minä olen sen jälkeen ottanut juuristani selvää ja helpotuksekseni en ole raiskauksen enkä yhden illan jutun tulos. Seurustelukumppaneilla vaan meni pasmat niin pahasti sekaisin, että välit katkesivat kokonaan.

Vierailija
66/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin lääkärille etten käytä laisinkaan alkoholia kun hän kysyi alkoholinkäytöstäni. Lääkäri kommentoi minulla siis olevan alkoholiongelma. Jäin täysin sanattomaksi koska lääkärin logiikka ei auennut minulle.

Jälkeenpäin tajusin, että Suomessa todellakin ihmisellä ajatellaan olevan ongelma jollei hän pidä alkoholista syystä tai toisesta. Edes vaikeahoitoinen migreeni ei muka riitä syyksi kieltäytyä alkoholista ja myöhäisistä valvomisista.

Vierailija
67/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ole ikinä ennen nähnyt aikuisella tulehtunutta korvaa" sanoi nuori naislääkäri, ja perään totesi että astmaatikot saa yleensä kaikki lasten taudit.

Kaikki lääkärit ovat joskus nähneet ensimmäisen kerran aikuisen tulehtuneen korvan. Tämä nuori lääkäri ei ollut poikkeus.

Vierailija
68/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava. Menin lääkäriin korvatulehduksen takia. Lääkäri sanoi "oletteko huomanneet, että olette lihava?"

Vierailija
69/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei kirjoita lähetettä sterilisaation koska on vastoin omaa uskontoa. Olin siis nelikymppinen kolmen lapsen äiti

Vierailija
70/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta sitten kävin lääkärissä, koska oikea reisi puutui silloin tällöin. Vastavalmistunut nuori naislääkäri kysyi "pidätkö liian tiukkoja alushousuja?"

No joo, kyllä helvetissä pidän!!

Pari kk tuosta eteenpäin, minulta leikattiin iso kasvain munasarjasta. Kasvain oli siis painanut ajoittain hermoja, josta johtui reiden puutumisen tunne.

Vierailija
71/81 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin lääkärille etten käytä laisinkaan alkoholia kun hän kysyi alkoholinkäytöstäni. Lääkäri kommentoi minulla siis olevan alkoholiongelma. Jäin täysin sanattomaksi koska lääkärin logiikka ei auennut minulle.

Jälkeenpäin tajusin, että Suomessa todellakin ihmisellä ajatellaan olevan ongelma jollei hän pidä alkoholista syystä tai toisesta. Edes vaikeahoitoinen migreeni ei muka riitä syyksi kieltäytyä alkoholista ja myöhäisistä valvomisista.

Kyse on siitä, että yleensä alkoholistipotilaat vastaavat, etteivät käytä lainkaan tai korkeintaan pari lasia viiniä illassa. Juuri kukaan ei kerro totuutta, ja potilaiden kertoma annosmäärä on vähintään tuplattava, ellei triplattava. Itse tällä viikolla kävi miespotilas, joka kertoi käyttävänsä litran 34 % viinaa 3-4 päivänä viikossa, olisi varmaan pitänyt epäillä että käyttää sen verran joka päivä.

Vierailija
72/81 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syö hapankorppuja".

- Diabetekseen erikoistunut terv.keskuslääkäri.

Olen diabeetikko.

LOL

Jotkut (monet) ovat kyllä ihan pihalla ihmisen kokonaisvaltaisesta hoidosta.

Vierailija
73/81 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea!

Vierailija
74/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää näitä

Vierailija
75/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin kerran psykiatrille, että haluaisin elää terveellisesti. Psykiatri kysyi, että millä tavalla terveellisesti, ja minä sanoin että tupakka pois, unirytmi kuntoon, lisää liikuntaa ja ruokavalio kuntoon. Psykiatri nauroi minulle ja sanoi että ei kannata asettaa liian korkeita tavoitteita ettei pety.

Vierailija
76/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin selkäsäryn vuoksi. Lääkäri kysyi, mitä tutkimuksia haluaisin tehtävän. Olin vähän, että öö…

Vierailija
77/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kommentoi mun painoa useampaan otteeseen käynnin aikana. Liian laiha hänen mielestään. Outoa kun paino ei liittynyt käynnin syyhyn mitenkään. Ja ylipäänsä tökeröä käytöstä mieslääkäriltä kommentoida painoa näin.

Vierailija
78/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ei kirjoita lähetettä sterilisaation koska on vastoin omaa uskontoa. Olin siis nelikymppinen kolmen lapsen äiti

Aivan oikein!

Lääkärin ei ole pakko suostua aborttiinkaan, jos se sotii hänen moraalia ja etiikkaa vastaan.

Lääkärin EI OLE pakko liata käsiään tällaisessa. Sen takaa laki!

----

"Terveydenhuollon henkilökunnalla on oikeus uskonnollisen tai eettisen vakaumuksen perusteella kieltäytyä suorittamasta raskaudenkeskeytystä, ellei naisen henki ole vaarassa. Vakaumuksen perusteella lääkärillä on oikeus kieltäytyä laatimasta raskaudenkeskeytykseen johtavaa lausuntoa."

Vierailija
79/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005779573.html

Vierailija
80/81 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein!

Lääkärin ei ole pakko suostua aborttiinkaan, jos se sotii hänen moraalia ja etiikkaa vastaan.

Lääkärin EI OLE pakko liata käsiään tällaisessa. Sen takaa laki!

----

"Terveydenhuollon henkilökunnalla on oikeus uskonnollisen tai eettisen vakaumuksen perusteella kieltäytyä suorittamasta raskaudenkeskeytystä, ellei naisen henki ole vaarassa. Vakaumuksen perusteella lääkärillä on oikeus kieltäytyä laatimasta raskaudenkeskeytykseen johtavaa lausuntoa."

Lääkäri on väärällä alalla jos ei suostu tekemään työhönsä kuuluvia toimenpiteitä. Ja jos joku kuitenkin väärälle alalle sattuu menemään on hänen silti pidettävä huolta siitä että potilaan oikeus saada hoitoa toteutuu. Esim. terveyskeskuslääkäri ei voi vain sanoa että kieltäytyy omaan vakaumukseen vedoten tekemästä jotain ja lähettää potilaan kotiin ohjaamatta sellaiselle jolta potilas saisi tarvitsemansa hoidon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi