Hölmöintä mitä lääkäri on sinulle sanonut?
Minulle yksi kertoi että ton sukunimiset on ikäviä tyyppejä. Juu... Meitä onkin vaan 20-30.000
Ja toinen: kerro sille sun pomolle että teillä työntekijät ei tykkää olla töissä ja ressaantuvat kun vaaditte että pitää tulla ajoissa
Molemmat työterveydessä
Kommentit (81)
"Sä oot varmaan sitä ihmistyyppiä, joka tulee olemaan loppuelämänsä masentunut, sun pitää vaan oppia elämään sen kanssa".
Juu en ole ollut loppuelämääni masennuksen kourissa, vaikka tuon lohkaisun jälkeen olinkin aikani entistä toivottomampi. Ehkä yritti sanoa, että olen masentuvaisuuteen taipuvainen persoona, mutta vähän eri asia kuitenkin tuomita toivottomuuteen ilman valopilkkuja ja sanoa ettei sille vaan nyt voi mitään tehdä.
Olin gynekologin vastaanotolla keskustelemassa mahdollisuuksistani hankkia lisää lapsia. Lääkäri kielsi uuden raskauden edelliseen synnytykseen liittyvien komplikaatioiden takia. Kun asiaa itkeskelin ja kerroin kovasti toivovat vielä lasta, lääkäri sanoi: "Voisitko hankkia vaikka koiran?"
Mulla oli silmätulehdus, jonka huomasi aika selvästi. Lääkäri tiiraili silmääni ja totes että joo taitaa se silmätulehdus olla. Ja seuraavaksi: "Mitäs sille pitäis tehdä?" Olin vähän hoomoilasena. Sanoin että saisinko antibioottitipat ja sitä salvaa. Lääkäri kirjoitti reseptit ja läksin apteekkiin lievästi sanottuna yllättyneenä. Lääkäri oli keski-iän ylittänyt nainen, eli oli luultavasti ehtinyt muutamat silmätulehdukset nähdä minua ennenkin. Ja siis kysyi ihan niin että odotti vastausta, ei ollut mikään vitsi.
Minä: Oon ollu koko ajan tosi pahalla tuulella näiden lääkkeiden alottamisen jälkeen.
Psykiatri: Ehkä sulla on vaan sellanen luonne.
Potkaisin jalkapöytäni penkkiin ja nimetön varvas murtui, ekan viikon jälkeen jouduin hakemaan lisää sairaslomaa, koska en pystynyt töihin (seisomatyö, paljon kävelyä ja työmatkatkin kävellen). Aina kun buranan vaikutus alkoi lakata palasi myös särky. Valitettavasti tk:ssa minua vastassa oli sama lääkäri, joka oli ollut päivystyksessä kun sinne linkutin.
Kun sanoin, että jalkaa särkee, lääkäri katsoi minua kuin idioottia ja totesi, että "Se on murtunut". Aaaargh, kyllä kai minä sen tiesin! Itseasiassa sitä varvasta ei edes särkenyt, vaan enimmäkseen jalkapöytää..
Nyt myöhemmin olen tajunnut, että ilmeisesti varpaan murtuminen on ihan pikku juttu, päätellen ihmisten reaktioista ja siitä hoitajasta, joka silloin tuli hakemaan minut röntgeniin. Lähdin hyppimään yhdellä jalalla hoitajan perässä ja hän oli aivan äimän käkenä, että enkö pysty kävelemään. Juu en. Tosin mulla läsähti jalka silloin niin, että olin ihan varma, että siitä on jokainen luu ihan pirstaleina.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen lisää sen verran, että en tosiaan aio lisääntyä ja satun myös tietämään, että yksittäinen röntgenannos ei vaikuta millään lailla huolestuttavasti lisääntymiskykyyn (tämän tietää myös ajantasaisen säteilykertauksen käynyt lääkäri). Nykyvehkeet alkaa olla sen verran toimivia kuvantamisessa, että korkeintaan raskaana ollessa tai jatkuvalla syötöllä kuvailu olisi vaarallista. Milläs muuten selvitätte onko nikamissa vikaa, muutoin kuin kuvaamalla?
Nyt on kyllä ihan shaibaa tämä höpötys. Todellakin voi olla vaikutusta hedelmällisyyteen ja ehdottomasti ohje on, että mitään turhia kuvia ei lantion alueelta (varsinkaan) oteta. Todennäköisesti lääkärillä ei ollut epäilyä murtumasta ja tämä oli yksi pointti, että ns. varmuuden vuoksi ei nuorta naista lähdetä säteilyttämään.
"sinulla on sukupuolitauti, olisi hyvä käydä testeissä" sanoi lääkäri minulle, kun virtsarakontulehduksen takia siellä kävin.
Hämmennyin, koska olin neitsyt.
Mulla on reidet täynnä arpia ja ne näyttää aika rajuilta. Menin reiden kipujen ja tunnottomuuden takia lääkäriin (kiireisenä veritulppaepäilyn takia), varoitin arvista ennen kuin pyysi ottamaan housut pois. Noh, lääkärin ensireaktio oli "Voi herran jestas"... Oli aika nuori lääkäri, joten ei ollut varmaan vielä paljoa uransa aikana nähnyt, mutta kyllä se vähän ammattitaitoa pistää epäilyttämään kun ei kykene pitämään suutaan kiinni vaikka järkyttyisikin.
Käski soittaa lääkärille jos tilanne ei mene ohi. Oli siis itsekin lääkäri ja olin odottanut aikaa hänen vastaanotolle jo pitkään, koska "tilanne" ei ollut mennyt ohi. Kyseessä oli astmaattinen allergia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittelin oudon pieniä pupilleja (olin tietämättäni kärsinyt pitkään kilpparista ja se tuo mukanaan nukkumisvaikeudet yms...), tietän että jossain on vikaa mutta en tiennyt mitä. Lääkäri rupesi siinä kertomaan "että kyllä ne pupillit laajenevat kun katsot jotain ihanaa ihmistä silmiin". Täh ???
Herttileeri sentään, Joku mnee lääkärille ja vailittaa, että pupillini ovat liian pienet. Jätä ne opiaatit ja palaa asiaan sen jälkeen.
No herttileijaa siinähän se olikin, kun en ollut mitään vetänyt. Kärsin "oudoista" oireista vaikka kuinka pitkään, ennen kuin sitten tuli kilpirauhasen tulehdus. Onneksi tuli, että vihdoin sain apua.
Mun selkä oli jumissa ja en voinut istua enkä kävellä. Sattui niin. Lääkäri sanoi että ei haittaa, otat vaan tän relaksantin aamuin illoin. Otin ja nukahdin töissä nojatuoliin. Soitin lekuriin ja ai niin. Ne väsyttää että älä missään nimessä niitä päivällä ota. Ja mene lenkille
Neuvolassa: poikasi on kuin pulleva pikkupossu, ei saa enää pullaa antaa.
Lääkäri oli oikeasti ihan timantti, mutta mietin kyllä pitkään kun keskusteltiin diabeteshoidon vaihtoehdoista..."kun käytät näin tieteellisiä termejä"...sanoin maksa ja haima, varmaan tarkoitti jotain "olet selvästi ottanut selvää asioista ja sitoutunut tähän". Ihana lekuri kuiten.
Mä valitin kuntosalilla saatua olkapääkipua, olen harrastanut salia 6 vuotta ja treenaan maltillisesti. Lääkäri pyysi näyttämään missä liikkeessä kipu tuntuu. Kun näytin, niin kysyi että miksi pitää tehdä niin. No ööh, harrastan kuntosalia. Vanha mieslääkäri katsoi mua päästä varpaisiin, (olen 50v mainen) ja sanoi että harrastakaa keppijumppaa!
Teinipoikani yritti itsemurhaa ja vein hänet vatsahuuhteluun Taysin ensiapuun. Olin täysin järkyttynyt ja shokissa. Pyysin sairauslomaa itselleni. Keski,-ikäinen naislääkäri ihmetteli kopeasti, miksi tarvitsen lomaa. Antoi sitten armosta yhden.päivän.
Vierailija kirjoitti:
Kakkonen lisää sen verran, että en tosiaan aio lisääntyä ja satun myös tietämään, että yksittäinen röntgenannos ei vaikuta millään lailla huolestuttavasti lisääntymiskykyyn (tämän tietää myös ajantasaisen säteilykertauksen käynyt lääkäri). Nykyvehkeet alkaa olla sen verran toimivia kuvantamisessa, että korkeintaan raskaana ollessa tai jatkuvalla syötöllä kuvailu olisi vaarallista. Milläs muuten selvitätte onko nikamissa vikaa, muutoin kuin kuvaamalla?
magneetilla, näkyy selästä muutkin kuin luut
"Syö hapankorppuja".
- Diabetekseen erikoistunut terv.keskuslääkäri.
Olen diabeetikko.
Minulla oli patti sylkirauhasessa, lääkäri tutki, ja minä sitten kysyin, että voiko se olla syöpä.
Lääkäri vastasi: "ei noin kauniilla naisella voi olla syöpä" :)
No ei ollutkaan. Ja olen iloinen siitäkin, että minulla on diagnoosi: kaunis.