Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten yleisimmät fobiat: 1. käärmeet 2. oksentaminen 3. yleisön edessä puhuminen. Kärsitkö itse näistä?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikista noista.

Vierailija
2/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Toki kunnioitan käärmeitä eli vältän, mutta esim. mökillä käärme saa asustaa rauhassa pihan nurkassa, pitääpä myyrät poissa.

Oksentaminen ei ole kauhea asia, paha olo on.

Esiinnyn työkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan vikasta. Minulla on käärmeitä lemmikkinä ja olen sairastanut bulimiaa.

Vierailija
4/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nautin niistä.

Vierailija
5/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisön edessä puhuminen ja hämähäkit, mutta en pidä niitä omalla kohdallani varsinaisina fobioina, koska pystyn toimimaan ainakin jotenkin. En olisi uskonut, että oksennusfobia on noin ylhäällä listalla.

Vierailija
6/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän pelkään ampiaisia kuin mitään noista

Vierailija
7/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeistä en välitä, oksentaminen on inhottavaa ja esiintyminen kivaa.

Vierailija
8/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paha käärmefobia. Kuva tai edes sanan käärme säikäyttää jo melkein ilmat pihalle. Hyi!

Vierailija
9/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeitä en oikein osaa pelätä, varmaan lähinnä siksi, etten ole koskaan kohdannut sellaista luonnossa. Oksentamista kyllä pelkään, ja esiintymiskammoakin löytyy. Omalla henkilökohtaisella jaetulla ykkössijallani on tällä hetkellä lentäminen ja korkeat paikat. 

Vierailija
10/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua puri kerran käärme kesken oksennustaudissa pitämäni puheen.

Vierailija
11/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen, hämähäkit, klovnit, esiintyminen, ukkonen.. tuossa nyt ensimmäiset, jotka mieleen tuli. Kahtahan ei ollut edes listattu tuolla, mutta pelkoja kuitenkin. :D 

Käärmeitä rakastan, ne ovat kauniita, lemmikiksi en tosin ottaisi, kun ne eivät kiinnyt samalla tavalla kuin kissa tai koira. Ihastelen sitten luonnossa niitä.

Vierailija
12/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En. Kyyn olen nähnyt lukemattomia kertoja elämässäni, koskaan ei ole purrut. Kyytä ei tarvitse pelätä, kun tiedostaa totuuden, miten kyy käyttäytyy.

2. En pelkää myöskään oksentamista. En ole oksentanut kertaakaan lähes 10 vuoteen ja sekin tapahtui viimeksi ihan oikean taudin, eli noroviruksen yhteydessä.

3. Yleisön edessä puhumista vähän kammoksun, jos kyseessä on suuri tuntematon yleisö.

Vierailija
13/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeistä saan kyllä kauheen sätkyn. Samoin hämähäkeistä. Kammottaisi myös ajatus meren pohjaan joutumisesta sukellusveneessä/Titanicissä  tai veteen jään alle joutumisesta. Puhumista yleisön edessä teen koko ajan ja oksentamisfobia tuntuu ihan oudolta.

Vierailija
14/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen ja julkinen esiintyminen en tykkää.

Käärmeet ok. Hämähäkit yök ja apua.

Vierailija
15/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kärsi mistään fobioista.

Vierailija
16/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noista mikään kivaa ole. Oksentamisen valitsisin mieluiten. Ei silti mikään fobiaksi yllä.

Vierailija
17/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mulla ei juuri nyt taida olla mitään varsinaista fobiaa.

Vierailija
18/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En. En.

- Suljetun ja ahtaan paikan kammot pahimmat minulla.

- Joskus torikauhukin.

- Joskus ihmismassat, kaupoissa ym.

Vierailija
19/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fobiaa mistään noista. Muita sen sijaan löytyy: korkeanpaikankammo, ahtaanpaikankammo, ampiaiskammo, muurahaiskammo... Jotka ovat lamauttavia. Pelkään myös veden alle joutumista, eli en sukella koskaan. Joskus iski paniikkikohtaus, kun makasin puistossa nurmella ja katselin pilvetöntä, sinistä taivasta. Tuntui, että voisin pudota sinne. Nykyäänkään en viihdy paikoissa, joissa päällä on vain avoin taivas.

Vierailija
20/72 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut edes mieleen että jollakin voisi olla oksennusfobia. Oksennan joka kerta krapulassa (tämän takia juon enää harvoin), mutta jos olisi fobia, en voisi juoda alkoholia enää koskaan viinilasillista enempää.

Käärmeet ällöttää, esiintyminen jännittää muttei ole fobia.