Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.

Kommentit (392)

Vierailija
221/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että pukeutuminen määräytyy suureksi osaksi sillä tavoin miten kotona on lapsuudessa pukeuduttu. Täälläkin moni mainitsee kuinka vaatteiden täytyy tuntua mukavilta eikä ahdistavilta. Tulee mieleen pikkulapsi, joka joutuu laittamaan farkut jalkaan kaupunkireissulle collareiden sijasta. Vastustaa ajatusta ja haluaa pukeutua mahdollisimman mukavasti. Jos on lapsuudessa puettu siisteihin ja tyylikäisiin, mutta mukaviin vaatteisiin, ei ajatus tunnu niin vastenmieliseltä. On niitä mukavia, tyylikkäitäkin vaatteita esim juuri jokin nätti hellemekko. Ilman legginsejä.

Vierailija
222/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vahvistaa käsitystä että suuri osa suomalaisista asuu jossain pellon laidassa maalaistaajamassa jossa ainoat vaatteiden ostospaikat ovat Prisma ja cittari. Ei jotenkin ollenkaan ymmärretä että tyylikäs pukeutuminen ei ole yhtä kuin tumma puku ja juhlamekko... no tavallaan jotenkin niin suomalaista <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.

Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.

Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.

Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.

Tai sitten meni ohi jonkun toisen kommentti.

Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.

Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.

Tämä on vähän eri asia kuin joku periaatteellinen laittautumisen väheksyntä.

Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.

Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.

Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).

Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.

Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.

Ei ole keksitty esimerkki.

Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.

Tekniikan tohtori ja diplomi-insinööri voivat toki olla kiinnostavia ihmisiä. Kuten voivat olla kirvesmies, sairaanhoitaja, runoilija, vaatesuunnittelija ja työtönkin. He kaikki voivat olla myös tyylikkäitä tai vähemmän tyylikkäitä, en oikein ymmärrä mitä noilla ammatilla on nyt koko asian kanssa tekemistä ylipäätään.

Kuvailemallasi perheellä pukeutuminen ei ole ykkösasia. No, ei sen tarvitse olla ykkösasia tyylikkäälläkään ihmisellä, vaan yksi asia muiden joukossa. Tuo on juuri se näkemys jota edellisessä viestissäni kritisoin, eli kun on tyylikäs, niin sinun laillasi ajattelevat ovat sitä mieltä että päähän ei muuta mahdukaan.

Ei se niin ole. Vaateostoksilla kauniin vaatteen valitseminen ei vie kauempaa aikaa kuin rumankaan. Pitää vain osata valita.

Rastiviikolla ( siis suunnistusta) usein asutaan teltassakin tai retkeilymajatyyppisesti. Jotkut ovat tulleet asuntoautoilla.

Tähän harrastukseen liittyvää tavaraa on paljon ja nähtävyyksien katseluun aikaa vähän.

En sanonut että ovat rumissa vaatteissa mutta hyvinkin urheilusandaaleissa yms sen pari kertaa kun käyvät jossakin kaupungilla jne.

Ei voi ottaa kaikkea mahdollista mukaan.

Tämä oli siis vaan esimerkki siitä että tuo perhe ei ole juntti ( niin kuka nyt mitäkin junttina pitää tietenkin) vaikka hyvinkin joku suomalainen turisti on saattanut nähdä heidät näissä vaatteissa jotka sopivat parhaiten vapaa- aikaan eikä niinkään kaupungille.

Minusta junttimaisinta on kuvitella itsensä muita paremmaksi vaatteiden perusteella.

Kyllä junttihaukkuminen on juuri sitä.

Ja makuja on niin moneksi.

Minä itse kammoan tatuointeja, ne ovat äärimmäisen rumia.

Mutta se on vaan minun mielipiteeni ja erittäin monet näyttävät pitävän niistä.

En varmaan voi leimata niitä junteiksi vaikka mieli tekisi.

Vierailija
224/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka pukeudutte tyylikkäästi lomamatkoilla, piipahdatteko usein hotellissa kesken päivän kohentamassa asuanne tai vaihtamassa sen? Minä koen sellaisen ajanhaaskauksena, ja siksi yritän ottaa mukaan sellaiset vaatteet, millä voin olla koko päivän.

En ymmärrä kysymystä koska tyylikkäät ja siistit vaatteet ovat ihan yhtä mukavia päällä kun virttyneet trikoorievut. Tyylikkäät kengät eivät ole yhtä kuin epämukavat korkkarit vaan jalassa voi olla matalat sirot nahkasandaalit eikä jotain sporttiklohmuja joihin tungetaan vielä paksu hikinen tennissukka...

Minulla on toiseen jalkaterään jouduttu tekemään kaksi luuleikkausta (ei vaivaisenluita). Jalkaan ei todellakaan mahdu siroja kenkiä. Leikkausarvet eivät hivele silmää, sen lisäksi vain harvat kengät eivät satuta niitä. Minun on hirveän vaikea löytää kenkiä, jotka sopivat jalkaan eivätkä aiheuta kipua.

Kun sinä näet minut rumissa kengissä sukat jalassa, niin mistä sinä tiedät, miksi käytän sellaisia? Kauhistelet vain, että ai gauheeta, onpas tyylitöntä ja sipsuttelet tyytyväisenä pois.

No sinulla on hyvä syy, mutta tuskin kaikille disney landin tai alanyan suomituristeille ja heidän lapsilleen on tehty ko operaatio

Vierailija
225/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yritän ainakin miettiä mitä asukokonaisuuksia laitan päälleni. Mutta myönnän sortuvani, varsinkin lomalla, mukaviin yhdistelmiin, kuten Caprit, t-paita ja shortsit. Jalassa eivät ole crocsit, mutta mukavat, paksupohjaiset kengät.

Miksi näin? No, koska harrastan kaupunkilomia, joilla kävelen paljon ja haluan nähdä paljon. Usein lähdetään liikkeelle hotellista aamiaisen jälkeen ja ollaan koko päivä kaupungilla. Paluu hotellille illalla myöhään. Siksi haluan pukeutua mahdollisimman mukavasti, eikä mieleen tule sonnustautua mekkoon ja korkokenkiin. Koska silloin saisin kärsiä tavalla tai toisella, mahdollisesti lomakin menisi pilalle, jos jalat kipeytyisivät vääränlaisilla kengillä kävelemisestä.

Te, jotka pukeudutte tyylikkäästi lomamatkoilla, piipahdatteko usein hotellissa kesken päivän kohentamassa asuanne tai vaihtamassa sen? Minä koen sellaisen ajanhaaskauksena, ja siksi yritän ottaa mukaan sellaiset vaatteet, millä voin olla koko päivän.

Ovatko caprit ja t-paita ainoat mukavat vaatteet? Väittäisin, että esim. nätti mekko voi olla ihan yhtä mukava. Mukavat kengät ovat tosi tärkeät, jos täytyy kävellä paljon, mutta on muitakin mukavia kenkiä kuin sporttisandaalit. Ja niitä sporttisandaalejakin on monenlaisia, niistäkin voisi valita jotkut kivannäköiset.

Mekko ja mukavat kengät on ihan paras valinta. Housut tuntuu aina cm vähän ahdistavilta vaikka kuinka olisivat väljät ja pehmeät.

Vierailija
226/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mitä sitä nyt kieltämään ja esittämään että me suomalaiset olisimme jotenkin tyylitietoisia ja hyvin pukeutuvia. Meidän juttumme on ja tulee aina luultavasti olemaan käytännöllisyys ja vaatimattomuus. Jotkut voivat kutsua tätä junttiudeksi, mutta mielestäni tavallisuus kuvaa meitä paremmin.

Niin kuin joku jo sanoikin, me olemme sympaattisia metsäläisiä - ollaan ylpeitä itsestämme!

Suomalaisten käytännöllisyys on yhtä kuin metsäläisyys ja maalaisuus. Eikö teitä vyölaukkujen, caprien, rumien massiivisten terveyssandaalien, tunikoiden ja kanapersetukkien suosijoita koskaan hävetä? Lapset huonosti käyttäytyviä ja puettu legginseijin ja karmeisiin Disney paitoihin sekä krokseihin.

No, no! Eipäs nyt mennä ihan pohjamutiin.

Suomi on hyvin menestynyt maa melkein millä tahansa mittarilla mitattuna. Suomalaiset, myös naiset, ovat keskittyneet olennaiseen ja tehneet paljon töitä ja ulkonäköön panostaminen ei ole ollut niin merkityksellistä että siihen olisi satsattu.

Ei se tee suomalaisesta metsäläistä.

On mainittu että sananvapaus olisi Suomessa maailman parasta ja juuri oli uutinen että Suomi olisi maailman vakain maa.

Osataan kieliäkin aika hyvin jne.

Suomessa saa olla niin kuin itse hyväksi kokee ja katsoo ilman järjettömiä roolipaineita ( onhan niitä toki mutta monissa maissa paljon enemmän).

Esimiehet eivät ole erehtymättömiä ja opettajia saa sinutella.

Pukeutuminen on osa tätä vapautta.

Vierailija
227/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, kun klassista pukeutumista ei enää opetella. Voidakseen osata olla rento tyylikkäästi tulee ensin hallita muodollinen pukeutuminen.

Vierailija
228/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.

Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.

Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.

Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.

Tai sitten meni ohi jonkun toisen kommentti.

Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.

Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.

Tämä on vähän eri asia kuin joku periaatteellinen laittautumisen väheksyntä.

Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.

Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.

Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).

Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.

Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.

Ei ole keksitty esimerkki.

Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.

Näytti kolahtaneen. No hienoa, että olette insinööri-perhe:) Miksi aina pitää yrittää päteä? No, kai se on tätä inhimillisyyttä, ei olla hyväksyttyjä, jos ei ole tiettyjä meriittejä taustalla. Toivon, että ihmiskunta kehittyisi tästä ajatusmallista ja vain teot osoittaisivat ihmisen mitan, ei tittelit.

Minä en suinkaan kuulu tuohon perheeseen joka siis on kyllä olemassa.

Otin vain esimerkiksi " junttiperheestä" joita tässä ketjussa on haukuttu.

Sitä vaan että mieluummin kuitenkin vietän aikaa heidän kanssaan kuin joidenkin tyyligurujen joiden elämässä vaatteet ovat ne tosi tärkeät jutut( tylsää!)

Minä pukeudun tyylikkäästi, mutta en minä vaatteista kuitenkaan keskustele muiden ihmisten kanssa, vaan ihan mistä vaan muista aiheista, vaikka suprajohteista (kun nyt tuosta tekniikasta tunnut olevan kovin innostunut : )

Ja piikikäskin osaat olla ja tahallasi käsittää väärin. Nehän ne on ei-juntin tärkeimpiä taitoja.

Vierailija
229/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden viikon kuluttua reissun. Ihan varmasti on mukana sporttisandaalit ja shortsit. Tarkoitus on liikkua ja kävellä paljon ja mulle on ihan sama jos pidetään junttina. Tigers do not lose sleep over the opinions of sheep.

Vierailija
230/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, kun klassista pukeutumista ei enää opetella. Voidakseen osata olla rento tyylikkäästi tulee ensin hallita muodollinen pukeutuminen.

Nimenomaan! Sama käytöstapojen kanssa, perusjuttuja ei edes hallita. Lapset kun saavat jo pienestä pitäen valita vaatteensa, ruokansa, lelunsa, sen haluavatko syödä/käydä suihkussa/tervehtiä.

Ei tässä maassa enää millään ole väliä, kaikille kuuluu kaikki eikä perinteitä tarvitse kunnioittaa yms. Tuloksena nämä legginssit ja tunikat ja crocsit.

Vierailija
231/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten lihavuudesta pidän mutta siinä on eroa miltä lihavat suomalais- ja ruotsalaisnaiset näyttävät. Suomalaisnaisilla on pallomaha ja telttapaita, crocsit. Altaalla kokouikkari, ruma ja mummomainen. Ruotsalaisilla bikinit. Eräällä lihavalla ruotsalaisnaisella Kreetalla, oli 45-50 vuotias arviolta,oli tyylikkäästi kiharretut kullanvaalet hiukset, hyvä siisti meikki, ja toisena aamuna aamiaisella vaaleankeltainen ja toisena tummansininen tiukka, pitkähihainen, vatsamakkarat (2 kpl) esiin tuova trikoopaita sekä valkoiset caprit. Näytti minun silmääni varakkaalta hienostoladylta. 120-140 kg ja 165-175 cm. Todella innoissani häntä katselin, olin tuolloin 16-v poika. Hänellä oli myös vaaleansini-vaaleanpunaiset kukalliset bikinit ja oli hyvin ruskettunut. Edelliskesänä oli hotellissani varsin lihava ehkä noin 30-v suomalaisnainen jolla oli tummansininen mummomainen kokouikkari ja telttamainen kukkamekko. Hyvä vartalo, mutta pukeutuminen surkeaa, oli tanttamainen, toisin kuin se ruotsalainen. Naamasta näytti vähän Pipsalta :/

Mistä tiedät että ei ollut Bibs itse kyseessä?

Koska tämä nainen oli nimeltään Hanne.

Vierailija
232/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää näiden "maailmanmatkaajien" näkemys suomalaisista. Ilmeisesti ei ole kuitenkaan tullut reissattua ihan tarpeeksi, sillä omaan silmään matkoilla kyllä yleensä kaikki turistit erottuvat paikallisväestöstä. Oli kyse sitten briteistä, jenkeistä, kiinalaisista jne., turistit yleensä erottaa joukosta mutta eipä ole koskaan itseäni häirinnyt. Ei tulisi mieleenikään arvostella suomalaisten pukeutumista, koska joka puolella on tullut nähtyä jos jonkinlaista tallaajaa ja harvoin jos koskaan ovat suomalaiset olleet se räikeimmin huonosti pukeutunut porukka. Enemmän huvittaa turre, joka ei ole pukeutunut sää/matkaolosuhteita huomioiden, esim. ballerinat ja mekko pitkällä kaupunkikierroksella kun vettä vihmoo ja muut ovat pukeutuneet vaelluskenkiin ja sateenpitävään takkiin.

Vierailija
233/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotimaassa, varsinkin työkuvioissa, tyylikäs, mutta ulkomailla päästän sisäisen rähjäpelleni valloilleen. Mitä ihmettä minä siellä pukeutuisin, kun en todennäköisesti enää ikinä näe niitä tyyppejä enää koskaan .Heidän mielipiteillään minusta ja pukeutumisestani ei siis ole mitään väliä. Toisin olisi, jos vaikka pomo tai asiakkaat näkisivät minut kotimaassa ihan räjähtäneenä - siitä voisi olla haittaa imagolleni. Siksi en mene edes Alepaan jäätelöä ostamaan ihan hiukset kampaamatta ja koti-pieruverkkareissa.

Mutta matkoilla - ai sitä autuutta kun ei ole pakko laittautua, ja saa pukeutua vain siihen mikä on mukavaa. Kengät tietysti ne sporttisandaalit - niissä jalka ei hikoa ja jaksaa kävellä pitkään ilman rakkoja tai kipuja. Housut leggingsit tai lökät shortsit. Joku löysä paita. Hiukset ponnarilla ja ei meikkiä. Lisäksi usein juon kaljaa kuin sieni, nautin täysillä siitä että kerrankin minun ei tarvi käyttäytyä eikä olla kunnollinen :D Saan olla rappiolla edes viikon, ja sitten taas paluu arkeen.

Tuo kertoo että perusluonteeltasi olet juntti ja moukka.

Niinpä olenkin, ja ylpeä siitä :) Valitettavasti työni on sellainen, että en voi kotimaassa avoimesti olla wt-moukka vaan pitää esittää muunlaista ihmistä. Matkoilla onneksi pääsee purkautumaan :D Ja mökillä tietysti. Siellä voi mennä viikkokin etten pue edes mitään vaatteita päälle ;)

Vierailija
234/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on helppo olla tyylikkäämpi kuin muut. Mä olen lähes aina kaupungin tyylikkäin nainen enkä tee tyylin eteen muuta kuin pistän vaatteet sävy sävyyn ja jätän croksit,lenkkarit ja tuulitakit kotiin. Istuvat farkut, sievät ballerinat ja trenssi, sekä pirteä huivi rennosti kaulaan. 

Missä kaupungissa asut jos olet tyylikkäin? Tuo tyyli nyt on ollut muotia varmaan viimeiset 5-6 vuotta. Ihan massaa.

Missä tahansa suomalaisessa kaupungissa. En mä mistään huippumuodista puhunutkaan vaan ihan arkisesta tyylistä, johon ei kuulu croksit eikä legginsit. Kun muut lompsii crokseissa ja legginseissä menemään niin ei paljon vaadi, että on tyylikkäämpi vaikkei olisi huippumuotia nähnytkään.

Vierailija
235/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa kevään korvalla Tukholmassa käymässä.

Kyllä olikin tyylikästä kansaa, tyylikkäät simppelit housut ja tyylikäs rento paita suoraan H&M:n rekiltä. Hiukset kaikilla niin elegantisti laitettuna.

Tunsin itseni vääränlaisissa vaatteissani niin tolloksi kuin vaan olla ja voi.

Kunnes sitten huomasin, että kaikki tukholmalaiset näytti ihan samoilta. Kauniita ja tyylikkäitä, mutta niin hemmetin tylsiä. Useinhan sitä matkoilla jää mieleen mielenkiintoisen näköisiä/erikoisia ihmisiä, mutta nyt en muista yhtäkään. Samaa massaa koko kaupungin popula, maahanmuuttajatkin.

Täällä kotona ei tartte kulkee ku vartti kaupungilla niin vastaan tulee goottia, punkkaria, päästä varpaisiin tatuoituja, tuulipukuja, korsetteja, maxi-mekkoja, minihameita, pillifarkkuja, hippityttöjä ja -poikia. Fiftareita. Butch-lesboja. Ja se on IHANAA! Ihanaa, että ihmiset uskaltaa olla erilaisia ja omia itsejään, toteuttaa tyyliään muutenki ku henkkamaukan sanelemana.

Todellakin aion vastaisuudessakin pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu, vaikka AV-mammat kuolis häpeään.

Vierailija
236/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, miksi mä luin tämän ketjun! Osui/upposi/kolahti/kalahti... Ja menin sitten oikeasti ahdistumaan niin, että peruin tämän päivän menoni:(

Olin just lähdössä vaaleahkossa väljässä tunikassa, tiukoissa mustissa capreissa, jalkaan tulossa mustat ballerinat, laukku olis ollut musta Marimekon olkalaukku. Mutta en vaan pysty, koska kriittinen silmäily peiliin tän ketjun jälkeen paljasti jotain epämiellyttävää. Vaikka terveyssandaaleja en omistakaan, kaikki päälle pukemani löytyi silti nounou-listoista.

-

Kesämekkoja ehdotti moni, valitettavasti polveni ovat todella rumat, joten en voi lyhyenä sellaisia hankkia. Maximekoissa näytän lyhyeltä ja paksulta: Muumimammalta (jos väljä malli) tai ainakin raskaana olevalta (jos vyö tai muu tiukennus vyötärön yläpuolella.) Pellavahousuissa näytän mielestäni homssuiselta, vaatisivat mielestäni ollakseen tyylikkäitä tiukan, ehkä ihan hihattoman yläosan, joka ei ole päälläni pukeva.

Mitä siis pukisin lämpimänä kesäpäivänä? Laihdutan joo, mutta ei se tähän hätään auta.

Vierailija
237/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olikin tyylikästä kansaa, tyylikkäät simppelit housut ja tyylikäs rento paita suoraan H&M:n rekiltä. Hiukset kaikilla niin elegantisti laitettuna.

Kunnes sitten huomasin, että kaikki tukholmalaiset näytti ihan samoilta. Kauniita ja tyylikkäitä, mutta niin hemmetin tylsiä. Useinhan sitä matkoilla jää mieleen mielenkiintoisen näköisiä/erikoisia ihmisiä, mutta nyt en muista yhtäkään. Samaa massaa koko kaupungin popula, maahanmuuttajatkin.

Täällä kotona ei tartte kulkee ku vartti kaupungilla niin vastaan tulee goottia, punkkaria, päästä varpaisiin tatuoituja, tuulipukuja, korsetteja, maxi-mekkoja, minihameita, pillifarkkuja, hippityttöjä ja -poikia. Fiftareita. Butch-lesboja. Ja se on IHANAA! Ihanaa, että ihmiset uskaltaa olla erilaisia ja omia itsejään, toteuttaa tyyliään muutenki ku henkkamaukan sanelemana.

Todellakin aion vastaisuudessakin pukeutua niin kuin itsestä hyvältä tuntuu, vaikka AV-mammat kuolis häpeään.

Rehellisesti sanottuna, en mä halua nähdä ihan kaikkia erilaisia ihmisiä vaikka erilaisuutta ja omaperäisyyttä suosinkin. Tatuoidut valkeat valaat sukupuolesta ja suuntautumisesta riippumatta on laji, jonka mieluiten skippaisin näkökentästäni.

Vierailija
238/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.

Omassa lähipiirissä on pari suomalaisten pukeutumista arvostelevaa tätiä, jotka kilvan selittävät että ollaan juntti- ja metsäläiskansaa.

Yhteistä heille on se, että asuvat syrjäkylillä, tekevät duunaritöitä lyhyellä koulutuksella.

Ovat matkustaneet pari kertaa laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja muutaman kerran ovat käyneet Turkissa rantalomalla.

Itse pukeutuvat erittäin tyylittömästi.

Muistuttavat käytöseltään lähinnä Hyasint -tätiä (en tiedä nimen oikeaa kirjoitusasua) Pokka pitää sarjassa.

Vierailija
239/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna, en mä halua nähdä ihan kaikkia erilaisia ihmisiä vaikka erilaisuutta ja omaperäisyyttä suosinkin. Tatuoidut valkeat valaat sukupuolesta ja suuntautumisesta riippumatta on laji, jonka mieluiten skippaisin näkökentästäni.

Minä tykkään lomailla suurissa kaupungeissa (esim. Lontoo, Pariisi) sillä niissä näkee niin monenlaisia ihmisiä ja erikoisia tyylejä.

Niistä reissusta saa niin paljon hyvää energiaa että jaksaa muutaman kuukauden sitä ahdasmielisyyttä joka tässäkin ketjussa lyö silmille.

Vierailija
240/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Omassa lähipiirissä on pari suomalaisten pukeutumista arvostelevaa tätiä, jotka kilvan selittävät että ollaan juntti- ja metsäläiskansaa.

Yhteistä heille on se, että asuvat syrjäkylillä, tekevät duunaritöitä lyhyellä koulutuksella.

Ovat matkustaneet pari kertaa laivalla Tallinnaan tai Tukholmaan ja muutaman kerran ovat käyneet Turkissa rantalomalla.

Itse pukeutuvat erittäin tyylittömästi.

Muistuttavat käytöseltään lähinnä Hyasint -tätiä (en tiedä nimen oikeaa kirjoitusasua) Pokka pitää sarjassa.

Mutta Hyasint Buket olikin tyylikäs nainen! Aina ja kaikkialla sillä oli just tyylikäs varakkaamman brittirouvan asu. =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi