Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko myöntää, suomalaiset erottuvat tyylillään muista pohjoismaalaisista kuin huutomerkki :(

Vierailija
29.06.2016 |

Tuli käytyä Legolandissa. Kaikki kävijät pienten lasten vanhempia. Olen aiemmin tuhahdellut syytöksille suomalaisten tyylittömyydestä mutta järkytyksekseni oli pakko myöntää että erotin suomalaiset porukasta kuin alleviivattuna ennen kuin kuulin mitä kieltä puhuttiin.Ruotsalaiset ja tanskalaiset iskät olivat kuin katalogimalleja istuvissa t-paidoissa, aurinkolaseissa ja seksikkäissä parroissa. Pälvikaljuuntuuvilla lyhyeksi vedetty tukka. Niin nuoret kuin vanhemmatkin olivat miehekkäitä. Suomalaiset taas ukkoutuneita setämiehiä: sporttisandaalit, sukat vedetty polviin asti, sortsit ja joku dorka t-paita ja pahimmilla jopa vyölaukku. Naisilla taas joku raitatunika, alla valkoiset legginsit, ne hemmetin sporttisandaalit ja mikä järkyttävintä, päässä huivi marttatyyliin sidottuna kun aurinko saattoi pilkahtaa ettei vaan auringonpistos yllätä. Tämä on karu tosiasia, ei siellä muunkaan maalaiset juhlavaatteissa olleet mutta heille lasten saaminen ei ole mikään syy muuttua sketsihahmoksi. Huh.

Kommentit (392)

Vierailija
181/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma ulkomailla. Tunnistan kyllä heti suomalaiset...

Vierailija
182/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ylpeilette, että teille on puhuttu Suomessa lentokentällä englantia... Olen töissä Helsinki-Vantaalla ja monesti on todella kiire, asiakkaita tulee solkenaan kuin liukuhihnalta. Jos siinä iso osa asiakkaista on englantia puhuvia, niin ei todellakaan tule kiireessä mietittyä, mitäköhän kieltä seuraavalle puhuisi. Automaattisesti saattaa tulla se tervehdys englanniksi sen kummemmin miettimättä - paitsi tietysti, jos on kuullut asiakkaan puhuvan suomea.

Monesti suomalainen asiakas alkaa siinä pröystäillä kaverilleen, että "mä näytän niin eksoottiselta/kansainväliseltä että toi työntekijä puhu mulle englantia!" Jep jep, harvemmin on siitä kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :D  Katselin juuri fb:ssa tuttavan lomakuvia ja ne lasten vaatekerrat, kuin suoraan tästä keskustelusta. Ulkomailla ollaan oikein etelänlomalla ja kuvia virtaa seinälle tasaiseen tahtiin.

Lapset 1-7v.

Yhdellä on samalla kertaa saatu päälle kirkkaansininen superman-paita, batman-shortsit, kirjavat crocsit (joissa sukat) ja niitä koristemerkkejä, vinkuralla olevat aurinkolasit ja kätyrit-lippis. Silmiä kirvelee. Muissa kuvissa samaiselle tyypille on puettu turtlesia, kätyreitä, ryhmähau-kolttua, hämähäkkimiestä, aina vähintään kahta eri sarjaa/hahmoa kerrallaan, kunnon riikinkukko.  Kaikki roikkuu päällä ja on yltä päältä rähnässä.

Tytöllä (n. 2v.) joka kuvassa tunika ja leggarit (leggarikoulutus alkaa meillä suomalaisilla vissiin jo kehdosta?!). Frillaa ja hörhelöä helmassa ja hihoissa, pinkkiä, keltaista, oranssia, vihreää, HelloKittyä, Frozenia, kaikkia sekaisin. Jaloissa crocsit pitsisukilla (wtf?) ja crocsissa tietty niitä koristepinssejä. Päässä ne kireälle hirtetyt kuiminauhalliset aurinkolasit ja leuan alle solmittu valtava hattu taikka se kuuluisa huivi. Hiukset roikkuu naamalla kun ei ole millään tapaa laitettu.

Kolmas ja neljäs eri perheestä, mutta pukeutumiskaava aivan sama. Roikkuvia mainosvaatteen näköisiä kaiken maailman printtisekamelskaa, crocseja, liian isot aurinkolasit (joita lapsi koittaa pitää nenällään nostamalla leukaa ja nyrpistelemällä), kaikki sateenkaaren värit päällä yhdellä kertaa. Yhdessäkään kuvassa lapsilla ei muuten ollut mitään muuta kuin niitä liian isona lerpattavia trikookuteita.

Surkuhupaisinta on, että kuvissa näkyy taustoilla (aukioilla, puistoissa, ravintoloissa) muitakin lapsia siisteissä kaupunkivaatteissa. Tyylikkäät ja hillityt kokonaisuudet. Väriäkin silti löytyy, mutta vaatteet istuvat, ovat sopivan kokoisia ja esim.pojilla farkkushortseihin yhdistetty sitten joku kesäinen t-paita tai pikee. Tytöillä nättejä siistejä kaupunkimekkoja, yhteen sopivia hameita+paitoja. Yksiäkään crocseja tai ecco-tyyppisiä sandaaleita ei näy.  Auringonpistoskaan ei näytä uhkaavan, päässä on kivoja simppeleitä lippiksia, olkihattuja ja aurinkohattuja, jotka eivät näytä miltään ydinlaskeumalta suojaavalta vaatetukselta, vaan kivalta asusteelta.

Ei tarvitse vetää hernettä nenään. Kirjoitin vain auki aidon suomalaisen lomavaatetuksen.

Vierailija
184/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pukeuden mielestäni ihan kivasti, suht. tyylikkäästi mutten ylitällätysti. Vaatteeni ovat melko kalliita muttei missään nimessä prameilevia. Ja kyllä, Suomen lentokentillä mua on puhuteltu englanniksi (hah hah!).

Reissussa jalassani ovat kuitenkin aina joko jämäkkäpohjaiset urheilusandaalit ja sukat / lenkkarit ja sukat / vaelluskengät ja sukat. Tämä ei ole kovin hyvännäköistä, mutta tässä hyvinvointi menee edelle. En jaksa olla koko päivää jalkojen päällä muissa kengissä. Kokeiltu on. Edes mitkään ballerinatyyppiset eivät sovi. Pohjan täytyy olla paksu ja hyvin iskunvaimennettu.

Reissuporukan muilla naisilla on kauniimmat kengät (ei toki korkkareita). Monen tunnin kävelyn jälkeen alkaa marina, miten kengät painaa, jalkapohjat väsyy, ei jaksa enää, otetaan taksi, mennään hotellille. He eivät halua pilata eleganssiaan terveyskengillä. Joillakin jalat eivät ole moksiskaan, vaikka pitäis millaisia kenkiä. 

Muusta vaatetuksesta olen sitä mieltä, että myös hieman tyylikkäämmät vaatteet voivat tuntua hyvältä päällä. En ymmärrä näitä joka makkaraa korostavia, mutta niin hyväntuntoisia legginssejä.

Tyylittömintä  minusta on liian paljastavat vaatteet. Tästä tulee varmaan lunta tupaan, mutta minusta nainen bikinien yläosassa tai mies paidattomana terassilla tai torikahvilassa ei ole ok. Ne ovat koti- ja piha-asuja.

Olen yleensäkin sitä mieltä että tilanteeseen ja säähän sopivat vaatteet ja kengät on tyylikkyyden perusta.

Olin alkukesästä tilaisuudessa ulkomailla jossa oli paljon miehiä ja muutama heidän vaimonsa minä mukaan lukien eri maista

Ohjelmassa oli pieni nähtävyyskierros ja sitten syönti hienohkossa ravintolassa.

Naisilla ( 2 suomalaista, venäläinen, italialainen, portugalilainen, saksalainen mm) oli kaikilla kävelyyn sopivat matalat kengät paitsi saksalaisella.

Tämä nainen oli todella upea kuin valokuvamalli ja pukeutunutkin niin.

Erittäin korkeat hyvin ohut korkoiset kengät( mielestäni juhlakengät).

Arvatkaa millaista hänen kävelynsä oli kun kadut olivat mukulakivikatuja!

Aivan järkyttävän toivottoman näköistä.

Kukaan , edes miehet, eivät kyenneet katsomaan häntä ja hän selitti kuinka oli tehnyt virheen kenkien suhteen että ei tiennyt näistä mukulakivistä.

No emme me muutkaan niistä tienneet mutta haloo kaupunkikierros kuitenkin oli tiedossa.

Eikä ne kengät olleet sinne ravintolaankaan oikein sopivat vaikkei mikään pikaruokala ollutkaan.

Vierailija
185/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se kun nämä mökki-asuissaan liikkuvat suomalaiset kuvittelevat olevansa jotain ihmeellisiä maailmanomistajia shortseineen, tunikoineen ja legginsseineen. Kyllä välillä hävettää olla suomalainen, myönnän.

Vierailija
186/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Jos vertaa tavis mammaa jostakin jalasjärveltä kultturelliin tukholmattareen, niin kyllä, ero on hälyttävä. Mutta vertaappas helsingitärtä johonkin norjalaiseen maalaisemäntään niin kumpikos vie voiton, mitäs luulette?

No verrataanpa. Jalasjärven naisen voi pukea samoihin vaatteisiin 5 minuutissa

Vierailija
187/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mielestäni meidän kesäpukeutuminen on ok, mutta viime vuonna Tallinnan laivalla tajusin, että siellä on poikkeuksellisen suuri keskittymä epäedullista pukeutumista. Siis sellaista vaatetusta, joka saa käyttäjänsä näyttämään epäviehättävältä. Mua ei haittaa muiden vaatetus, mutta ihmettelin kyllä miksi ihmiset pukeutuvat tavalla joka ei saa näyttämään heitä hyvältä. Muutamia esimerkkejä.

- Teini-ikäisillä tytöillä perseen paljastavat lyhyet shortsit. (Tätä näkyy paljon kyllä myös esim. briteillä)

- Mammoilla kapripituiset housut, jotka oikein korostavat löllöä takapuolta ja mahamaggaroita. Kaprihousut saavat lyhyen ja paksun ihmisen näyttämään vielä lyhyemmältä ja paksummalta. Paljon imartelevampi vaihtoehto olisi polvimittainen a-linjainen hame, joka olisi napakkaa kangasta (ei trikoota).

- Tunika ja legginssit yhdistelmä. Ongelma tässä on se, että usein ovat huonolaatuista trikoota jolloin yleisvaikutelma on halpa ja yöpaitamainen. Laadukkailla tunikoilla voi lopputulos olla ihan kiva! Esim. intialaiset naiset suosivat paljon tunika-housut/legginssi-yhdiselmää. Heillä on laadukkaammat materiaalit, jolloin lopputulos on ihan erilainen kuin trikoorytkyjä käyttämällä.

- Virttyneet t-paidat sekä miehillä että naisilla. Huonosti istuvat lököfarkut miehillä, maastokuvioiset shortsit kaupunkiolosuhteissa. Miehillä vanhoja kenkiä, joista tulee mieleen, että onkohan edes hyvät jalassa.

- Linttaan astutut 10 euron ballerinat! Näitä näkyi joka toisilla! Luulisi, että on ikävä kävelläkin kun kantapää roikkuu kengän pohjaan nähden sivulla. Hyvät ballerinat ovat kalliit, mutta halvat tulevat paljon kalliimmiksi.

Vierailija
188/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen 187 jatkaa vielä: en tajua myöskään, miksi monet suomalaiset kuvittelevat muuttuvansa eksoottisiksi kaunottariksi sillä, että vaaleansävyiset hiukset värjätään mustaksi tai tummanruskeaksi! Todella harvalle perinteisen vaalealle suomalaisiholle sopii tummimman skaalan hiusvärit. Lisäksi meidän pitäisi muistaa, että maailman mittakaavassa me olemme niitä eksoottisia kaunottaria maantienvärisine hiuksinemme :) Jos haluaa jotain sävyä, kannattaa värjätä luonnonvärjäyksellä muutama aste omasta väristä, ei sen enempää.

Samoin aika monet suominaiset tekevät sen virheen, että koittavat muuttaa vaaleaa ihoa esim. tummalla meikkivoiteella, aurinkopuuterilla ja auringon ottamisella. Vaaleaa/punasävyistä ihonväriä voi tasata hyvällä ihonvärisellä pohjustuksella ja meikkivoiteella ja korostaa sopivalla poskipunalla. Vaalean ihon "tummentaminen" saa näyttämään vain tunkkaiselta.

Vierailija
189/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ylpeilette, että teille on puhuttu Suomessa lentokentällä englantia... Olen töissä Helsinki-Vantaalla ja monesti on todella kiire, asiakkaita tulee solkenaan kuin liukuhihnalta. Jos siinä iso osa asiakkaista on englantia puhuvia, niin ei todellakaan tule kiireessä mietittyä, mitäköhän kieltä seuraavalle puhuisi. Automaattisesti saattaa tulla se tervehdys englanniksi sen kummemmin miettimättä - paitsi tietysti, jos on kuullut asiakkaan puhuvan suomea.

Monesti suomalainen asiakas alkaa siinä pröystäillä kaverilleen, että "mä näytän niin eksoottiselta/kansainväliseltä että toi työntekijä puhu mulle englantia!" Jep jep, harvemmin on siitä kyse.

Varmaan näin on, mutta kyllä osa meistä on oikeasti ihan erinäköisiä kui perus-pirkko...

Vierailija
190/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, eteläisessä kantakaupungissa sitä vasta erikoisuuksia liikkuukin! Luulevat olevansa tyylikkäitä hipstereitä ylisuurissa pusakoissaan, ylitiukoissa housuissaan, tukka tungettuna ruman turbaanin sisään (paitsi paksu silmille roikkuva otsatukka) ja karseat pyöreät aurinkolasit päässään. Kenkinä tietysti jotkut lättänät Conversetyyppiset tennarit (eikä vahingossakaan esimerkiksi sirompia tennareita) että jalat näyttävät lumikengiltä niiden ylipillilahkeisten housujen jatkeena. Laukku joku pieni, mihin tavarat eivät mahdu, joten erillinen kangaskassi vielä kädessä. (Jolleivat ole ottaneet oppia Arabianrannan porukoista ja kanna Kånkenia.) Värit mieluiten räikeitä, tai ainakin niitä pitää olla paljon eikä haittaa vaikkeivat sovikaan yhteen. Likaisen keltainen ja muut oudot sävyt ovat plussaa. Keskenään riitelevät kuviot samoin.

(Kyllä, liioittelen. Mutten paljoa.)[/quote]

Se että liikkuu ei tarkoita sitä että asuu täällä.

Vierailija
191/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunnista itseäni, enkä oikeastaan ketään läheisiänikään näistä kuvauksista. En oikeasti tunne ketään, joka käyttäisi mökin ulkopuolella Crocseja. Reissussa tosin saatan tarpoa juoksulenkkareissa, koska mulla on leikattu selkä, eikä se kestä tärinää. Meistä kellään ei ole tatuointeja. Itse en värjää hiuksiani ollenkaan koska mulla on kivat ruskeat hiukset luonnostaan. Kukaan ei tarkoituksella polta itseään punaiseksi, tosin itse kun palan Suomessakin minuuteissa, näin valitettavasti voi vahingossa käydä. Johtuen tästä ominaisuudesta mulla on melkolailla aina pitkähihainen silkki/pellava/puuvillapaita ja pitkä, jotain vilpoisaa kangasta olevat housut. Pää on olkinen lierihattu, se kun hiostaa vähemmän kun ei ole ihan kiinni ihossa koko ajan. Marilaukkua ei ole, ei legginsejä eikä tunikaa. Matkoilla ei useinkaan juoda alkoholia, koska mieluummin otan pirteänä ilon irti reissusta kuin olen pienessäkään darrantapaisessa (mulle tulee usein jo parista viinilasista krapulainen olo).

Ehkä naamasta tunnistaa, että olen suomalainen, mutta mikään näistä täällä luetelluista jutuista ei sitä kohdallani voi paljastaa. Minne mut sitten niputetaan? Eikö mua huomatakaan ulkomailla? Mikä identiteettikriisi, en vissiin olekaan aito suomalainen turisti ;)

Vierailija
192/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.

Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.

Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.

Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.

Tai sitten meni ohi jonkun toisen kommentti.

Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.

Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.

Tämä on vähän eri asia kuin joku periaatteellinen laittautumisen väheksyntä.

Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.

Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.

Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).

Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.

Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.

Ei ole keksitty esimerkki.

Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.

Tekniikan tohtori ja diplomi-insinööri voivat toki olla kiinnostavia ihmisiä. Kuten voivat olla kirvesmies, sairaanhoitaja, runoilija, vaatesuunnittelija ja työtönkin. He kaikki voivat olla myös tyylikkäitä tai vähemmän tyylikkäitä, en oikein ymmärrä mitä noilla ammatilla on nyt koko asian kanssa tekemistä ylipäätään.

Kuvailemallasi perheellä pukeutuminen ei ole ykkösasia. No, ei sen tarvitse olla ykkösasia tyylikkäälläkään ihmisellä, vaan yksi asia muiden joukossa. Tuo on juuri se näkemys jota edellisessä viestissäni kritisoin, eli kun on tyylikäs, niin sinun laillasi ajattelevat ovat sitä mieltä että päähän ei muuta mahdukaan.

Ei se niin ole. Vaateostoksilla kauniin vaatteen valitseminen ei vie kauempaa aikaa kuin rumankaan. Pitää vain osata valita.

Vierailija
193/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sporttisandaalit pitäisi kriminalisoida. Niitä ei taatusti ole myyty yhtään paria Suomen rajojen ulkopuolella. Eikö niiden ja korkkareiden välissä muka ole mitään? Miksi vain ääripäät aina? En nähnyt yksiäkään korkokenkiä huvipuistossa mutta paljon esim. tyylikkäitä neutraaleja tennareita tai naisellisia kauniita sandaaleja.

Ap

On niitä sandaaleja myyty, ja huomattavasti enemmän, muualla kuin Suomessa, mm. britit käyttävät etelän lomilla sandaalit ja sukat yhdistelmää. Ihan ok valinta, jos ollaan jossakin retkeilemässä, mutta ei tarvita kuitenkaan vaelluskenkiä. Kaupunkilomalla vähemmän edustava valinta ja tähän samaan syyllistyvät suomalaiset. Huvipuistossa tms. kohteessa ei ole tarkoituskaan (ainakaan useimmilla) olla näyttäytymässä ja esittelemässä muotia, sinne sopii rennot vaatteet ja sandaalitkin käy hyvin (ilman sukkia!).

Vierailija
194/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että joka toinen mies rikkoo tätä etikettisääntöä: Ei sukkia sandaalien kanssa. Naisillakin olen huomannut joskus paksut tennissukat sandaalien kanssa. Kesällä olisi hyvä antaa ilmakylpyjä jaloille. Mukavia ja matalia sandaaleja on olemassa, ei niitä terveyskenkiä välttämättä tarvitse, ellei ole jalkavaivainen. Suomalaiset panostavat tosi huonosti kenkiin.

Tiedoksi: joudun AINA alkukesästä käyttämään jonkin aikaa sukkia sandaalien kanssa. En siksi, että se olisi mukavaa, vaan siksi, että kengät hiertävät alkukäyttökerroilla ihon rikki. Muutaman käyttökerran jälkeen jalat ja kengät sopeutuvat toisiinsa, ja sukat voi jättää pois.

Vierailija
195/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat vielä niin metsäläisiä ja juntteja että tyylitaju puuttuu.

Vierailija
196/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta terveisiä! Täällä todella erottaa juntti-suomalaiset kadulla jo kaukaa. Virolaiset pukeutuvat siististi ja käyttäytyvät hillitysti, suomalaiset möykkäävät, ovat kännissä, kävelevät kadulla ristiin rastiin kuin jossain suunnistuskisassa ja tyyli on teini-ikään jämähtänyt.

Uskokaa jo: Lordin voitosta on 10 vuotta, eikä hevipaidat ole viileitä kenenkään mielestä. Suuret tatuoinnit kalpealla pullealla iholla ovat rumia. Se karjakko-huivi on kamala. Kaupassa ei tarvitse huutaa pukukopista toiseen kaverille jokaisen vaatteen sovitustietoja. Viro ei ole teidän mökin takapiha.

Parasta on kun juntit kuvittelee olevansa jotenkin erityisiä rikkaita suomalaisia virolaisten silmissä, eikä virolaiset halua olla missään tekemisissä näiden perussuomalaisten kanssa.

Vierailija
197/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssandaaleista puheen ollen, nythän ovat Birkenstockit olleet muotia jo muutaman vuoden ajan. Niiden kanssa voi halutessaan pukea myös sukat tyylin kärsimättä, kunhan sukat ovat yksiväriset, pehmeät, löysävartiset ja varret alas nilkkoihin kasatut. Lookkiin voi yhdistää vaikka lyhyet shortsit tai pitkän, huljuvan hameen. Siinä teille vinkkiä käytännölliset ja mukavuudenhaluiset ihmiset, tyylistä tinkimättä.

Oikeasti olen sitä mieltä, että jokainen saa pukeutua kuten itse haluaa. Jotkut ovat esteetikkoja, jotkut eivät.

Joku toi esiin, että hyvin pukeutuvat ihmiset ovat pinnallisia. En ole samaa mieltä. Vaikka pukeutuminen on pinnallinen asia, niin samaan päähän mahtuu ajatuksia niin vaatteista kuin yhteiskunnasta tai filosofiasta. Sekä pinnallisia että syvällisiä ajatuksia siis. Ja päinvastoin, eivät crocsit ole tae syvällisistä aatoksista, mutta eivät myöskään este niille.

Minä kirjoitin että vaatteisiin paljon huomiota kiinnittävät ihmiset eivät ole niitä kiinnostavimpia, se ei ole sama asia kuin pinnallisuus.

Tai sitten meni ohi jonkun toisen kommentti.

Minun elämänkokemuksen mukaan aina hyvin pukeutuminen vaatii aikaa ja rahaa, siis panostusta joka on muusta pois.

Ja usein olen törmännyt siihen että ihmisellä jolla on paljon kiinnostavaa tekemistä , ei vaan riitä aika yms siihen ulkonäön viilaamiseen.

Tämä on vähän eri asia kuin joku periaatteellinen laittautumisen väheksyntä.

Ja on toki totta että crocsit ei tee ihmisestä automaattisesti syvällistä tai aktiivista tai jotain.

Palstalla ei aina saa sanotuksi tilan puutteen takia ihan täsmällisesti mitä tarkoittaa.

Piti vain yrittää saada sanotuksi että kun nyt häpeätte ulkomailla näitä suomalaisia " junttiperheitä" niin siinä saattaa mennä tekniikantohtori-isä ja diplomi-insinööri - äiti jälkikasvunsa kanssa ( jotka muuten eivät ihan surkeasti pärjää koulussa).

Ovat tulleet Keski-Eurooppaan rastiviikolle ja heillä on paljon ulkomaisia ystäviä, jotka arvostavat heitä vaikka pukeutuminen on mitä on.

Rastiviikolla tarvitaan urheiluvaatteita ja kenkiä eikä juhlia ole. Kaupungilla sitten käydään näissä rytkyissä.

Ei ole keksitty esimerkki.

Tällä perheellä on niin paljon muuta mielessä ja tekemistä että pukeutuminen ei vaan ole ykkösasia.

Näytti kolahtaneen. No hienoa, että olette insinööri-perhe:) Miksi aina pitää yrittää päteä? No, kai se on tätä inhimillisyyttä, ei olla hyväksyttyjä, jos ei ole tiettyjä meriittejä taustalla. Toivon, että ihmiskunta kehittyisi tästä ajatusmallista ja vain teot osoittaisivat ihmisen mitan, ei tittelit.

Minä en suinkaan kuulu tuohon perheeseen joka siis on kyllä olemassa.

Otin vain esimerkiksi " junttiperheestä" joita tässä ketjussa on haukuttu.

Sitä vaan että mieluummin kuitenkin vietän aikaa heidän kanssaan kuin joidenkin tyyligurujen joiden elämässä vaatteet ovat ne tosi tärkeät jutut( tylsää!)

Minä pukeudun tyylikkäästi, mutta en minä vaatteista kuitenkaan keskustele muiden ihmisten kanssa, vaan ihan mistä vaan muista aiheista, vaikka suprajohteista (kun nyt tuosta tekniikasta tunnut olevan kovin innostunut : )

Vierailija
198/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän ainakin miettiä mitä asukokonaisuuksia laitan päälleni. Mutta myönnän sortuvani, varsinkin lomalla, mukaviin yhdistelmiin, kuten Caprit, t-paita ja shortsit. Jalassa eivät ole crocsit, mutta mukavat, paksupohjaiset kengät.

Miksi näin? No, koska harrastan kaupunkilomia, joilla kävelen paljon ja haluan nähdä paljon. Usein lähdetään liikkeelle hotellista aamiaisen jälkeen ja ollaan koko päivä kaupungilla. Paluu hotellille illalla myöhään. Siksi haluan pukeutua mahdollisimman mukavasti, eikä mieleen tule sonnustautua mekkoon ja korkokenkiin. Koska silloin saisin kärsiä tavalla tai toisella, mahdollisesti lomakin menisi pilalle, jos jalat kipeytyisivät vääränlaisilla kengillä kävelemisestä.

Te, jotka pukeudutte tyylikkäästi lomamatkoilla, piipahdatteko usein hotellissa kesken päivän kohentamassa asuanne tai vaihtamassa sen? Minä koen sellaisen ajanhaaskauksena, ja siksi yritän ottaa mukaan sellaiset vaatteet, millä voin olla koko päivän.

Vierailija
199/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Mä sanoisin, että 6/5.

Sen mitä minäkin olen maailmaa nähnyt, myös niitä turistirysiä lasten kanssa, niin suomalaisen kyllä tunnistaa. En sano, että olisivat rumia, pukeutuminen on ihan toista luokkaa, kuin muilla pohjoismaalaisilla. Juurikin sellaista makkarankuori-tunika-legginsi-crocksi -tyyliä. Taitavat lähinnä olla maalaisia.

Vierailija
200/392 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen "italiaontyylikkyydenmekka"-lasien läpi jotkut maailmaa katselevat? Ei tarvitse kuin mennä pois trendikkäistä kahvilakaupunginosista ja vaateshoppailijoiden suosimista tyylipaikoista hieman sivuun, niin mautonta porukkaa alkaa jo näkyä. Jostain Italian maaseudusta kannata edes mainita enää mitään. :D Ylipäänsä ihmiset näyttävät arkisilta ja "tyylittömiltä" melkein missä päin maailmaa vain. Näistä suomalaiset sitä ja tätä jutuista tulee mieleen vähän matkustaneet jotka näkevät "ensihuumassaan" vain positiivisia asioita kaikkialla.

Pfft. Eroja on ihan Suomen sisälläkin. Mene vaikkapa Tampereelta Turkuun. Aika eri lailla mietitään, mitä laitetaan kaupungille päälle.

Tulin Helsingistä Tampereelle ja järkytyin Tamperelaisten pukeutumista. Oli kuin olisi tullut eri maahan.

Minä taas tulin pikkukaupungista Kokkolasta Helsinkiin ja petyin suunnattomasti.

Luulin että ihmiset olisivat paaaljon paremmin pukeutuneita, vaan eivät olleetkaan, suorastaan huonommin.

Ainoastaan yksittäisiä poikkeuksia näkee mutta ei yleisesti.

Helsingissä suurin osa onkin junan tuomia. Mutta menepä istumaan Pohjois-Espan katukahvilaan pariksi tunniksi keskellä jesäruuhkaa. Saatat yllättyä.

Mene itse ja ylläty katkeamattomasta ulkomaalaisten turistivirrasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän