Pojan isä oli leikannut pojalle siilitukan vasten hänen tahtoaan
11-vuotias poikamme piti pitkistä hiuksistaan, vähän alle hartioiden. Poika oli pyytänyt ostamaan kosteuttavaa hoitoainetta koska lämpimillä ilmoilla hiukset kuivuvat. Isänsä oli suuttunut tästä, istutti pojan tuoliin ja leikkasi siiliksi vaikka poika itki. Olen ihan helvetin vihainen ja surullinen pojan puolesta, miten edetä tästä?
Kommentit (83)
61 ei ollut oikean ap:n kirjoittama
T. Oikea Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihme, millaisia pullamössölapsia nykypäivänä kasvatetaan. Ei ihmekään, että monet nuoret miehet ovat nykyään niin saamattomia vinkujia.
Mitä tekemistä tällä hiustenleikkuuasialla nyt minkään "pullamössö"-juttujen kanssa muka on, tai miten se liittyy mihinkään ruokailuun, tai edes elintasoonkaan ?
Taidat vinkua nyt vain jotain ihan outoja omiasi asian vierestä.
Sitä tekemistä, että lapset vuorataan johonkin pumpuliin. Hiuksiakaan ei saisi leikata, ettei lapsen herkkä sielu vain haavoitu. Ja selvennukseksi sinulle, että "pullamössölapsi" on sanonta, eikä liity mitenkään ruokailuun, tai elintasoon, jos et kerta sen vertaa edes tiedä. Mutta huomaan kyllä, että olet itse juuri sellainen pumpulissa kasvatettu vinkuja, niin ihan turha sinulle on yrittää selventää mitään.
Moniakin sellaisia sanontoja tiedän joita en kuitenkaan ihan sillä perusteella ole omassa puheessani käyttöön omaksunut.
Esimerkiksi tuota "pullamössösukupolvea" jonka ,kuten itsekin totesit, ei nähdä viittaavan elintasoon eikä ruokavalioon vaan tässä nyt kai siihen ,että "pojasta pitää tehdä kovalla kurilla ja armeijaotteilla joukkoon kuin joukkoon kyselemättä sopeutuva ja kaikki turha yksilöllisyys pitää karsia pois ja aggressiivinen on tultava" ...
...eli siis sitä vanhaa paskaa kurikasvatusta, jolla pojat on kasvatettu lähinnä armeijaa ja isänmaallisuutta yms. arvoja varten ja miehen mitta ja korkein kunnia on ollut kuolla sodassa jne.
Koita nyt tajuta ,että jo 1960-luvulla tuo kasvatusihanne oli tullut tiensä päähän.
Elämme vuotta 2016 jo!
Emme siis esim. 1930-luvulla jolloin jokainen' kunnon' poika oli sotilaspoika ja jokainen 'kunnon ' tyttö pikkulotta ja kaikki muut jotain epäisänmaallista ainesta,pasifisteja, vakoojia,vieraan vallan agentteja , rikollista ainesta, steriloitavia,isänmaan vihollisia tai kommunisteja ja punikkeja.
Sota hävittiin ja uusi aika maassamme alkoi jo yli 70 vuotta sitten.
Nykyinen Bryssel ei vaadi meiltä mitään koko kansan militarisoimista,eikä aseta raameja yksityiselämällemme.
Elämme VAPAUDESSA ja nyt on rauha.
Koita sinäkin tulla jo sieltä isänmaallisuuskasvattajanpoterostasi ylös ja prpagandan ja taistelumoraalin vaatimista kaikille yhtenäisten sosiaalisten ns. 'selkeiden sukupuoliroolien' ohjaajan tehtävästäsi tänne nykyaikaan .
Kypsänä ihmisenä tänne vastuulliseen vapauteen,Elä siis ja anna toistenkin elää omaa elämäänsä.
Propagandamiehiä ja perheiden valtionkuriin kasvattajia ei enää nykyaikana tarvita.
Hitler-jugendin aika on jo mennyt-meidän kaikkien onneksi, myös sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä ihme, millaisia pullamössölapsia nykypäivänä kasvatetaan. Ei ihmekään, että monet nuoret miehet ovat nykyään niin saamattomia vinkujia.
Mitä tekemistä tällä hiustenleikkuuasialla nyt minkään "pullamössö"-juttujen kanssa muka on, tai miten se liittyy mihinkään ruokailuun, tai edes elintasoonkaan ?
Taidat vinkua nyt vain jotain ihan outoja omiasi asian vierestä.
Sitä tekemistä, että lapset vuorataan johonkin pumpuliin. Hiuksiakaan ei saisi leikata, ettei lapsen herkkä sielu vain haavoitu. Ja selvennukseksi sinulle, että "pullamössölapsi" on sanonta, eikä liity mitenkään ruokailuun, tai elintasoon, jos et kerta sen vertaa edes tiedä. Mutta huomaan kyllä, että olet itse juuri sellainen pumpulissa kasvatettu vinkuja, niin ihan turha sinulle on yrittää selventää mitään.
Meidän pitkätukkapoikaa luullaan usein tytöksi (aikuisten, ei lasten taholta), mutta pullamössölapsen tapaan vain tuhahtelee noille ja pitää oman linjansa. Paljon tietenkin vaikuttaa, että isänsä on myös pitkätukka (ei hippi ja vaan hevari).
Törkeää. :( Anna kasvattaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
...ja kasvata siinä samalla vähän miestäsikin viisaammaksi.Sanot ,että jos poikaani vielä tuossa mielessä enää käyt käsiksi niin sitten katkeaa muutakin kuin poikasi hiukset ja ettei se mikä silloin katkeaa sitten kasva enää tilalle vaan on kerrasta poikki ja sillä siisti . Niin minä tekisin sinuna,jos jotain ohjetta kaipaat..
Ostiko myös pilottitakin pojalle?
67, en ostanut ja tämä ei nyt ole minkään pilkkaamisen aihe.
Ap
Kyllä isä saa päättää jos alaikäinen lapsi näyttää transulta.
Naisilla on joku ihme hinku kasvattaa pojille noita naurettavia lettejä ja laittaa niitä tanssikursseille. Ei ne mitään lemmikkejä ole.
Sille voisi ostaa sellaiset teko tom of finland viikset. Ne olisivat söpöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ja kasvata siinä samalla vähän miestäsikin viisaammaksi.Sanot ,että jos poikaani vielä tuossa mielessä enää käyt käsiksi niin sitten katkeaa muutakin kuin poikasi hiukset ja ettei se mikä silloin katkeaa sitten kasva enää tilalle vaan on kerrasta poikki ja sillä siisti . Niin minä tekisin sinuna,jos jotain ohjetta kaipaat..
Tulee aika jolloin vahvuus on toisinpäin ja poika muistaa mitä isä teki. Jääkö yksin lojumaan sängynpohjalle?
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli surkea miesvihaprovo!
Missä kohtaa näet aloituksessa miesvihaa??
Vierailija kirjoitti:
67, en ostanut ja tämä ei nyt ole minkään pilkkaamisen aihe.
Ap
Kirjoitin "ostiko", siis mies. Jos miehellä on jotain skinisympatioita, mistä minä sen motiiveista tiedän.
Kyllä minusta vanhemmilla on oikeus lapsen hiukset parturoida, vaikka lapsi ei sitä haluaisikaan. Mutta ei paljon tuota vanhemman.
12-vuotiasta jo pitää kuulla siinä asiassa, haluaako hän tavata etävanhempaansa. Todennäköisesti tämä lapsi kieltäytyisi tapaamasta isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta vanhemmilla on oikeus lapsen hiukset parturoida, vaikka lapsi ei sitä haluaisikaan. Mutta ei paljon tuota vanhemman.
Niin, että väkivalloin?
Mun mielestä vanhemmat voi asettaa rajat millaiset hiukset saa olla. Esim. pitkät hiukset täytyy kammata ja pitää puhtaana, muuten leikataan lyhyeksi. Ei niin, että lapsi pyytää uutta hiusharjaa, niin äiti/isä saa kilarit ja vetää pään siiliksi.
Voi rassua, mahtaa ahdistaa kouluun meneminen.. voi olla, että tytöt katsovat kieroon ja kaveritkin. Entinen pitkä tukka on kasvanut siihen mennessä just sellaiseksi natsihomo-mittaiseksi.
Itse sanoisin pojalle, että hän saa itse päättää haluaako jatkossa tavata isäänsä.
Haha. Toi kosteuttava hoitoaine oli kyllä päivän paras. Kaikkea kanssa. 11 vee poika. Todella hyvä!
Olisikohan ap:nkin kannattanut harjoittaa kyseisen miehen kanssa vain etäyhdyntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, että väkivalloin?
Mun mielestä vanhemmat voi asettaa rajat millaiset hiukset saa olla. Esim. pitkät hiukset täytyy kammata ja pitää puhtaana, muuten leikataan lyhyeksi. Ei niin, että lapsi pyytää uutta hiusharjaa, niin äiti/isä saa kilarit ja vetää pään siiliksi.
Ei tuo "Isänsä oli suuttunut tästä, istutti pojan tuoliin ja leikkasi siiliksi vaikka poika itki" miltään väkivallalta kuulosta. Ainahan lapset itkevät, jos kaikki ei mene oman mielen mukaan. Kun äippä ei osta uutta lelua tai älypuhelinta, kun ei saa lähteä iltamyöhällä ulos jne.
Pitkähiuksiset pojat ei pääse inttiin, joten kivahan se on vähän itsetsekseen marssia.
Oli tyttäreni kanssa samaan aikaan aloittanut pitkätukkainen poika joutunut lähtemään samantien siviilipalvelukseen, kun ei suostunut leikkaamaan hiuksiaan. Ruotsissa pitkätukkaisilla inttipojilla on jotkut hiusverkot kuulemma, mutta ei Suomessa ainakaan tuossa tyttären aselajissa inttitytöt käyttäneen mitään verkkoja.
Luin muuten mistä alkoi tämä miesten sotaväkisiilitukk, esimerkiksi 1800-luvun intiaanisodissa menehtynyt kenraali Custer oli varsinainen kultakutri.
Ensimmäisessä maailmansodassa eniten kuolemia aiheutti juoksuhaudoissa pääosumat ja jos likaisia hiuksia joutui ampumahaavaan, menehtyminen oli silloin todennäköisempää. Siksi siis pitkätukkaisia miehiä ei inttiin oteta, tosin luulen että se on tämä kannabis ja muut joiden takia hippejä ei kelpuuteta.
Ap vpo