Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan isä oli leikannut pojalle siilitukan vasten hänen tahtoaan

Vierailija
29.06.2016 |

11-vuotias poikamme piti pitkistä hiuksistaan, vähän alle hartioiden. Poika oli pyytänyt ostamaan kosteuttavaa hoitoainetta koska lämpimillä ilmoilla hiukset kuivuvat. Isänsä oli suuttunut tästä, istutti pojan tuoliin ja leikkasi siiliksi vaikka poika itki. Olen ihan helvetin vihainen ja surullinen pojan puolesta, miten edetä tästä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa lapsuudessani parturoiduksi tuleminen oli vastenmielistä. Leikattiin silti. Ei mitään uutta tuossa siis.

Vierailija
22/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omassa lapsuudessani parturoiduksi tuleminen oli vastenmielistä. Leikattiin silti. Ei mitään uutta tuossa siis.

Et siis oppinut mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä exä vai oletko tällaisen ihmisen kanssa suhteessa? Jos itse olisin sinä, vetäisin samanlaisen siilen ja sanoisin pojalle, että nyt kasvatetaan yhdessä uudet heviletit. Jos perheessä on tyttö, houkuttelisiin samanlaiseen "sympatiailmaukseen" veljen puolesta.

Niin varmaan.

Kyllä, ja tämä voisi tehota mieheen, jos hänellä on jotain kivikautisia asenteita miehistä ja naisista.

Vierailija
24/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli surkea miesvihaprovo!

Vierailija
25/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan menee jo pahoinpitelyn puolelle, koskemattomuus ja määräysvalta omaan kehoon pitää lapsellakin olla! Omalla samanikäisellä pojallani on myös pitkähköt hiukset joista tykkää kovasti, vihaisi varmaan isäänsä ikuisesti jos tuollaista tapahtuisi, onneksi hänen isänsä ei kuitenkaan ole tuollainen miehisyydestään epävarma tyranni.

Vierailija
26/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin leikattiin lapsena hiukset lyhyeksi moneen kertaan, vaikka en olisi halunnut ja itkin. En nyt näkisi tuota niin vakavana. Minua ei kasvatettu muutenkaan pumpulissa ja se on vain hyvä asia.

Vierailija
27/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siili se miehen tiellä pitää eikä mikään hipserimäinen liehuletti. Miestäkö vai cityvihreää siellä ollaan kasvattamassa?!

Vierailija
28/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai...avioerolapsi...nyt ymmärrän.

Vierailija
29/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tukka kasvaa ja entistä parempana. Isä toimia karseasti. Juuri tällaiset lapsuudenmuistot saattavat värittää muitakin muistoja ja suhdetta isään vuosien ajan. Voit sanoa pojalle, että isä aikuisena  toimi epäaikuismaisesti, mutta aikuisetkin tekevät virheitä. Ja että sinulla on erilainen näkemys asiasta. Mutta älä laajenna tätä episodia koko elämäänne, vaan pidä se erillisenä asiana.

Vierailija
30/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästälähin annatte pojan kasvattaa hiuksensa samoihin mittoiohin ja sinä itse leikkaat pojan hiukset ainakin jonkun aikaa. Et anna siän koskea pojan hiuksiin. Piä kunnollinen älämölö tosta tilanteesta eläkä päästä isää vähemmällä. Poika tuskin haluaa enää isäpappaa leikkaamaan hiuksia. Tai toinen vaihtoehto on että tästälähin käytte parturissa, mutta antakaa ensin pojan kasvattaa hiukset.

Vierailija
31/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ihan tavallinen poika, homo-jutut voi nyt jättää tästä keskustelusta pois kun asia koskee lasta. Tietää kyllä että kosteuttava hoitoaine auttaa hänen hiuksiinsa kun minun luonani käyttää doven kosteuttavaa. Ap

Tänä vuonna 10 täyttävä tyttö osaa käyttää hoitoainetta ja selvityssuihkeita itse, eikä anna isän koskea hiuksiinsa koska osaa omasta mielestäänkin kammata/harjata ne itse paremmin. Luultavasti olisin pojallekin pakannut tuotteet mukaan ja opettanut häntä huolehtimaan itse hiuksistaan.

Vierailija
32/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9v, pitkähiuksinen poika, osasi ihan itse käydä ostamassa Tangle Teezerin, kun luokan tytöt oli kertoneet, että se on hyvä pitkien hiuksien selvittelyyn. Oli kysynyt tytöiltä hinnan ja marssi kauppakeskuksen johonkin kauppaan sen hakemaan. Että miten niin 11v ei osaisi tuollaista ajatella?

Vierailija
33/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin isästä rikosilmoituksen, kyseessä on pahoinpitely.

Vierailija
34/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli.

Vierailija
35/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa isi on tiennyt ihan selkeästi paremmin mikä pojalle on parhaaksi. Uskon että poikakin osaa arvostaa asiaa sitten isompana. Äidille toivoisin hiukka enemmän kypsyyttä, tosin.

Millainen kampaus tai hiustenleikkaus on ihmiselle parhaaksi ?  Vastausta tuohon kysymykseen et voi sinäkään tietää,koska sitä ei kertakaikkiaan ole olemassa. Hiukan enemmän kypsyyttä odottaisi kyllä jo aikuiselta mieheltä ja vielä isältä joka ei anna poikansa  11-vuotiaanakaan päättää tuollaisesta asiasta. 

SE ei taatusti ole parasta millekään.

Ei pojan itsetunnon terveelle kehittymiselle, ei hänen omanarvontunnolleen,ei isä ja poika suhteelle, ei pojan myöhemmälle itsenäistymiselle,ei isän arvostukselle pojan silmissä,ei siksi että se taatusti lataa poikaan aggressioita (jotka joskus tulevat purkautumaan jotakuta kohti, sillä ei opeteta lapselle suvaitsevaisuutta, ei tueta oman maun ja mielipiteen kehittymistä,ei mitään. Asia  tulisi varmasti sinulle helpommin ymmärrettäväksi seuraavalla esimerkillä:

-Miten suhtautuisit vaimoon, joka jonain päivänä olisi kotiin tultuasi nyrhinyt saksillaan tyttäresi tukan siiliksi ja selittäisi sinulle, (tyttäresi nyyhkyttäessä hillittömästi  huoneessaan sängyllään) että tämä tuli nyt kuule  ihan vain hänen parhaakseen   ja että hän tulisi myöhemmin kiittämään äitiä joka noin hienosti osasi ajatella jo silloin hänen puolestaan JA että hän on aivan vakuuttunut tästä koska hän on aikuinen ja vaatisi sinulta kypsyyttä tämän hänen viisaan,oman tyttärensä parhaaksi tehdyn päätöksen syvällisen tarkoituksen ymmärtämiseks sillä tyttärennehän tulisi hänen kaukonäköistä viisauttaan vielä siunaamaankin myöhemmin vaikka nyt onkin vähän mököttävällä tuulella ja 'ärripurri'?

Vierailija
36/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme, millaisia pullamössölapsia nykypäivänä kasvatetaan. Ei ihmekään, että monet nuoret miehet ovat nykyään niin saamattomia vinkujia.

Vierailija
37/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästälähin annatte pojan kasvattaa hiuksensa samoihin mittoiohin ja sinä itse leikkaat pojan hiukset ainakin jonkun aikaa. Et anna siän koskea pojan hiuksiin. Piä kunnollinen älämölö tosta tilanteesta eläkä päästä isää vähemmällä. Poika tuskin haluaa enää isäpappaa leikkaamaan hiuksia. Tai toinen vaihtoehto on että tästälähin käytte parturissa, mutta antakaa ensin pojan kasvattaa hiukset.

Eihän tässä ole kyse siitä, että "isäpappa vain parturoi väärin". Isän ei edes pitänyt leikata tukkaa mitenkään! Isä retuutti lapsen istumaan ja leikkasi hiukset väkisin!

Vierailija
38/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ex-mies on kyseessä. Juuri hänen liikaa päälle puskevien asenteiden vuoksi jätin hänet. On ulkomaalais-vastainen eikä pidä myöskään homoista vaikka ei olekaan poikaa nimitellyt.

Sen verran vielä äidin poika että kertoo minulle kaiken.

Ap

Vierailija
39/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme, millaisia pullamössölapsia nykypäivänä kasvatetaan. Ei ihmekään, että monet nuoret miehet ovat nykyään niin saamattomia vinkujia.

Mitä tekemistä tällä hiustenleikkuuasialla nyt minkään "pullamössö"-juttujen kanssa muka on, tai miten se liittyy mihinkään ruokailuun, tai edes  elintasoonkaan ?

Taidat vinkua nyt vain jotain ihan outoja omiasi asian vierestä.

Vierailija
40/83 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ex-mies on kyseessä. Juuri hänen liikaa päälle puskevien asenteiden vuoksi jätin hänet. On ulkomaalais-vastainen eikä pidä myöskään homoista vaikka ei olekaan poikaa nimitellyt.

Sen verran vielä äidin poika että kertoo minulle kaiken.

Ap

Onkohan tuommoisen ihmisen seurassa oleminen hyväksi lapselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme