Kun mikään ei kiinnosta, niin mitä ihmettä lähtee opiskelemaan?
En ole laiska, mutta yksinkertaisesti en keksi yhtään mitään työtä, mitä kiinnostaisi tehdä. Siis olen tälläkin hetkellä töisä ja työ on ihan OK:ta, mutta jokin ammatti pitäisi opiskella, mutta mitä lähteä opiskelemaan kun mikään vaan ei kiinnosta...?!
Kommentit (25)
Ammatinvalintatesti sanoo, että baarimikko tai yleisesti ravintola-ala.. Mutta ei, en minä kyllä ravintola-alalle.. Olisihan se mukava, että olisi "normaali" päivätyö eikä vuorotyötä, ravintola-alalla varmaan aika vaikeaa..
AP.
Täällä vähän sama ongelma... Toisaalta tiedän kyllä jotain mikä kiinnostais.. Ongelma on vaan se olen aivan onneton opinnoissa, olen aina ollut aivan tautisen huono koulussa. Joten musta ei todellakaan olis mihinkään ammattikorkeaan tai yliopistoon. Sitten taas on se että kaikki alat ei työllistä... Eikä täällä perähikiällä oo kovin laajat opiskelu mahikset eikä muutto onnistu tässä elämäntilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites suuhygienisti?
yök yök yök yök yök
Rapsutella nyt ihmisten haisevista suista hammaskiveä päivät pitkät.
Siisti sisätyö, selkeä ammatti, pientä näperrettävää työksi, ei suurta vastuuta, kohtuullinen palkka ja työllisyys, mahdollisuus kehittyä...
Mitäs jos ap opiskelisit sitä ravintola-alaa ja perustaisit lounaskahvilan? Silloin työ olisi ma-pe päivätyötä, oma valintasi olisi sitten, pidätkö lauantaisinkin auki. Tai lounasravintolaan töihin. Paljonhan niitä sellaisia on, jotka perustavat toimintansa ihan lounaseen vain. Tai sitten joku metsäala?
Pysy siellä vaatekaupassa töissä niin kauan, että tiedät mitä haluat ja saat vielä sen opiskelupaikankin. Minnekään ei päse ilman motivaatiota ellei nyt satu olemaan huippupaperit.