Vauvakuumeiset naiset: EI tarkoittaa EI!
Mikä järki on koittaa "pehmittää" miestä ja kieroilla, sekä juonitella saadakseen itsensä raskaaksi/tulevalle lapselleen isän? Näitä "kuntuomiesonmuutenniinhyväkumppaniniinpitäähänsesaadatajuamaanettähaluaaitsekinlapsenvaikkaväittääkinetteinimenomaanhalua"-logiikalla varustettuja naisia on varsinkin 30 vuotiaissa, joiden biologinen kello tikittää. Jos miehenä mainitsen jo nettideittiprofiilissa, että en halua lapsia, niin sitä myös tarkoitan. Tuhlaantuu turhaan vaan kummankin osapuolen aikaa moiseen pelleilyyn. Etsikää miehiä jotka niitä lapsia itsekin haluavat. Mihinkään kondomien tahallaan reiittämisiin tms. hulluuksiin en edes vaivaudu syvemmin puuttumaan. Sanotaanko vaikka että niistä tulisi saada tuntuvia vankeusrangaistuksia tms. Pahimmillaan epätoivottu lapsi pilaa koko miehen elämän ja myös lapsen itsensä. Eli naiset: EI tarkoittaa EI ja miehet: pitäkää varanne näiden kaheleiden kanssa!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa tää epäily, että ei vois luottaa pillereitä syövään puolisoon eikä kondomia käyttävään mieheen, vaan pitäis lähtökohtaisesta epäillä jomman kumman huijaavan. Kauheeta, kuka sellasissa suhteissa on edes? En pystyisi, luotan puolisooni.
Mä olen nainen, mutta tavallaan kannatan aborttioikeutta molemmille, vaikka tiedostan, että se ei lapsen oikeuksien vuoksi ole hyvä asia, eli miehen osalta virallinen juridinen abortti lakisääteisen aikarajan puitteissa, jonka jälkeen hän ei voi muuttaa mieltään, eikä hänellä ole velvollisuuksia lapseen mutta ei missään nimessä myöskään oikeuksiakaan. Eikä tule olemaankaan, koska myös nainen menettää abortissa lapsen ni ei mieskään voisi mieltään muuttaa.
Sillon miehellä olisi samat oikeudet päättää vanhemmaksi tulosta kuin naisellakin, eikä kummallakaan olisi oikeuksia yli toisen. Kumpaakaan ei voisi huijata vanhemmaksi, ei pistelemällä kondomiin reikiä eikä jättämällä pillereitä pois.
Lapsen oikeudet on se olennaisin tässä, miksi tämä ei toteudu ja hyvä niin. Lapsen oikeudet menee edelle kaikesta ja siksi elatus turvattava vastahakoisenkin isän tai äidin ollessa kyseessä. Siitä huolimatta tuntuu epäreilulta, että vain toinen sukupuoli voi päättää vanhemmuudestaan. Mies voi joko saada lapsen vastoin haluaan tai menettää lapsen vastoin haluaan, mikä myös on surullista isäksi haluavalle. Miltä minusta tuntuisikaan, jos joku väkisin abortoisi oman lapseni, vaikka häntä toivon. Miehillehän näin voi käydä. Tätä ei voi mitenkään estää - ja hyvä niin, mutta edes tasapuolinen oikeus päättää siitä, jos ei halua vanhemmaksi, oisi ihan reilua, jos kyse olisi vain aikuisten oikeuksista. Kyse kun kuitenkin on ensisijaisesti lapsen oikeuksista niin näin ei siksi voida koskaan tehdä.
Aivan liian tasa-arvoinen idea, että feministit voisivat kannattaa tällaista!
Ei se oikeestaan ollut edes idea. Ajatusten virtaa. Ei tuosta toteutettavaksi ole, mutta ei se johdu meidän naisten oikeuksista vaan lasten oikeudesta tietää isänsä nimi ja saada elatus. Sitä oikeutta ei minusta voi ohittaa, joten siksi tämä vanhemmaksitulojärjestelmä on tulee aina olemaan epätasa-arvoinen miesten ja naisten välillä, mutta se ei olekaan pointti. Ensisijaisesti sen täytyy olla tasa-arvoinen kaikkien syntyvien lasten kesken, siksi tämä nykytilanne on, miehiä syrjivänäkin, ei ehkä paras mutta ainoa mahdollinen.
Haluan uskoa, että nämä lapsia huijauksen avulla tehtailevan naiset on oikeasti marginaali, todella pieni marginaali. Niin pieni, että sen vuoksi tehdyt lapsen asemaa heikentävät lakimuutokset vaan ei ole asianmukaisia tai järkeviä. Mikäli huijauksesta nainen jäisi kiinni, toki kannattaisin rikossyytettä petoksesta (tämän kuitenkaan poistamatta lapsen oikeuksia nimettyyn isään ja elatukseen), mutta he on marginaalissa enemmän kuin aito laaja-alainen ongelma. Kuvottavia ja vastenmielisiä toiminnassan toki, mutta silti marginaalissa.
Yksikin tapaus on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi, luotan puolisooni.
Mä olen nainen
Sinäpä se onkin tiivistetysti. Kun miehenä ei auta, vaikka kuinka luottaisi naiseen. Eikä auta, vaikka nainen olisi kuinka luottamuksen arvoinen. Ehäisy pettää, ja nainen huomaa, ettei kykenekään keskeytykseen, ja mitään et voi enää tehdä. Tuo riski on pieni, mutta kun ei missään olosuhteissa halua lasta, tuota ei voi oikein ottaa.
Ei tuossa naisenakaan mikään auta. Kun lasta ei missään nimessä halua, mutta aborttiinkaan ei kykene. Monet nimittäin ajattelevat tuota moraalittomana ratkaisuna. Naisen elämä siis on pilalla, kun joutuu omien eettisten näkemystensä takia hoitamaan lasta jota ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa tää epäily, että ei vois luottaa pillereitä syövään puolisoon eikä kondomia käyttävään mieheen, vaan pitäis lähtökohtaisesta epäillä jomman kumman huijaavan. Kauheeta, kuka sellasissa suhteissa on edes? En pystyisi, luotan puolisooni.
Mä olen nainen, mutta tavallaan kannatan aborttioikeutta molemmille, vaikka tiedostan, että se ei lapsen oikeuksien vuoksi ole hyvä asia, eli miehen osalta virallinen juridinen abortti lakisääteisen aikarajan puitteissa, jonka jälkeen hän ei voi muuttaa mieltään, eikä hänellä ole velvollisuuksia lapseen mutta ei missään nimessä myöskään oikeuksiakaan. Eikä tule olemaankaan, koska myös nainen menettää abortissa lapsen ni ei mieskään voisi mieltään muuttaa.
Sillon miehellä olisi samat oikeudet päättää vanhemmaksi tulosta kuin naisellakin, eikä kummallakaan olisi oikeuksia yli toisen. Kumpaakaan ei voisi huijata vanhemmaksi, ei pistelemällä kondomiin reikiä eikä jättämällä pillereitä pois.
Lapsen oikeudet on se olennaisin tässä, miksi tämä ei toteudu ja hyvä niin. Lapsen oikeudet menee edelle kaikesta ja siksi elatus turvattava vastahakoisenkin isän tai äidin ollessa kyseessä. Siitä huolimatta tuntuu epäreilulta, että vain toinen sukupuoli voi päättää vanhemmuudestaan. Mies voi joko saada lapsen vastoin haluaan tai menettää lapsen vastoin haluaan, mikä myös on surullista isäksi haluavalle. Miltä minusta tuntuisikaan, jos joku väkisin abortoisi oman lapseni, vaikka häntä toivon. Miehillehän näin voi käydä. Tätä ei voi mitenkään estää - ja hyvä niin, mutta edes tasapuolinen oikeus päättää siitä, jos ei halua vanhemmaksi, oisi ihan reilua, jos kyse olisi vain aikuisten oikeuksista. Kyse kun kuitenkin on ensisijaisesti lapsen oikeuksista niin näin ei siksi voida koskaan tehdä.
Aivan liian tasa-arvoinen idea, että feministit voisivat kannattaa tällaista!
Ei se oikeestaan ollut edes idea. Ajatusten virtaa. Ei tuosta toteutettavaksi ole, mutta ei se johdu meidän naisten oikeuksista vaan lasten oikeudesta tietää isänsä nimi ja saada elatus. Sitä oikeutta ei minusta voi ohittaa, joten siksi tämä vanhemmaksitulojärjestelmä on tulee aina olemaan epätasa-arvoinen miesten ja naisten välillä, mutta se ei olekaan pointti. Ensisijaisesti sen täytyy olla tasa-arvoinen kaikkien syntyvien lasten kesken, siksi tämä nykytilanne on, miehiä syrjivänäkin, ei ehkä paras mutta ainoa mahdollinen.
Haluan uskoa, että nämä lapsia huijauksen avulla tehtailevan naiset on oikeasti marginaali, todella pieni marginaali. Niin pieni, että sen vuoksi tehdyt lapsen asemaa heikentävät lakimuutokset vaan ei ole asianmukaisia tai järkeviä. Mikäli huijauksesta nainen jäisi kiinni, toki kannattaisin rikossyytettä petoksesta (tämän kuitenkaan poistamatta lapsen oikeuksia nimettyyn isään ja elatukseen), mutta he on marginaalissa enemmän kuin aito laaja-alainen ongelma. Kuvottavia ja vastenmielisiä toiminnassan toki, mutta silti marginaalissa.
Yksikin tapaus on liikaa.
On kyllä. Ja mikäli tämä olisi todistettavissa, kannatan rikossyytettä ja rangaistusta tekijälle ilman muuta. Silti ei voi kannattaa lapsen oikeuksien heikentämistä tämän varjolla. Ei vaan voi. Se ei ehkä ole reilua miehille, mutta kun se on reilua lapselle niin niiden lapsen oikeuksien vaan täytyy olla ensisijaisia. Lapsen oikeus nimettyyn isään ja elatukseen - sitä ei voi poistaa.
Menkää yksityiselle sterilisaatioon, jos kunnallisella halutaan tehdä bisnestä teidän kustannuksellanne (lääkefirmat).
Vierailija kirjoitti:
Olen itse antanut naisille hieman takaisin juonittelua ja kertonut olevani nettideittailemassa tositarkoituksella ja lapsetkin olisivat tervetulleita. Todellisuudessa piuhat on poikkaistu jo edellisen liiton jälkeen.
Johtuu luonteestasi että sinua on aikaisemmin kohdeltu huonosti. Johtuu luonteestasi että tullaan kohtelemaan jatkossakin. Saat olla koko elämäsi kostamassa etkä saa ikinä hyvää kohtelua. Onko tuo niin mukavaa elämää? Ilmeisesti, sinunlaisellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse antanut naisille hieman takaisin juonittelua ja kertonut olevani nettideittailemassa tositarkoituksella ja lapsetkin olisivat tervetulleita. Todellisuudessa piuhat on poikkaistu jo edellisen liiton jälkeen.
Omituinen käsitys, että naiset on jokin yhtenäinen joukkio, jonka kaikki jäsenet kärsii jos teet yhdelle väärin. Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Olen ottanut elämäntehtäväkseni kaiken mahdollisen haitan aiheuttamisen kollektiivisesti naisille. Naisvihani on aiheuttanut naiset ja he saavat nauttia sen hedelmistä yksin ja yhdessä.
Sinä olet aiheuttanut naisvihasi. Et kykene olemaan mukava muille ja saat vain ansaitsemaasi kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen
Sinäpä se onkin tiivistetysti. Kun miehenä ei auta, vaikka kuinka luottaisi naiseen. Eikä auta, vaikka nainen olisi kuinka luottamuksen arvoinen. Ehäisy pettää, ja nainen huomaa, ettei kykenekään keskeytykseen, ja mitään et voi enää tehdä. Tuo riski on pieni, mutta kun ei missään olosuhteissa halua lasta, tuota ei voi oikein ottaa.
Ei tuossa naisenakaan mikään auta. Kun lasta ei missään nimessä halua, mutta aborttiinkaan ei kykene. Monet nimittäin ajattelevat tuota moraalittomana ratkaisuna. Naisen elämä siis on pilalla, kun joutuu omien eettisten näkemystensä takia hoitamaan lasta jota ei halua.
Onko sinusta adoptiokin eettisesti väärin? Lapsi saa syntyä sekä pääsee perheeseen, jossa hänestä halutaan huolehtia ja hän on toivottu, eikä hänen tarvitse elää tilanteessa, jossa äiti ei haluaisi hoitaa häntä. Onko siis abortti ja äitiys sulle ne ainoot vaihtoehdot eettisesti tai siis meneekö adoptiokin tuohon epäeettiseen kategoriaan?
Sellaisen ei ei miehen siimahäntien oikea paikka on miehen peräreikä.
Jättäkää naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen käsitys, että naiset on jokin yhtenäinen joukkio, jonka kaikki jäsenet kärsii jos teet yhdelle väärin. Oletko jotenkin vajaaälyinen?
Olen ottanut elämäntehtäväkseni kaiken mahdollisen haitan aiheuttamisen kollektiivisesti naisille. Naisvihani on aiheuttanut naiset ja he saavat nauttia sen hedelmistä yksin ja yhdessä.
Sinä olet aiheuttanut naisvihasi. Et kykene olemaan mukava muille ja saat vain ansaitsemaasi kohtelua.
Unohdit logiikastasi seuraavan kohdan: naiset eivät kykene olemaan minulle mukavia ja saavat vain ansaitsemaansa kohtelua. Olen todella mukava miehille ja kykenisin halutessani olemaan naisillekin. En aio enää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt takoa poikani päähän, että se joka ei halua lapsia huolehtii ehkäisystä. Parhaassa tapauksessa siis molemmat. :) Sitä en tietysti nuorelle sano, että keneenkään ei voi luottaa, mutta surullinen ja kyyninen faktahan se on.
Itse olen siis nainen ja tällä hetkellä sinkku, vajaa nelikymppinen. Todella ärsyttävää, että kun laittaa deittiprofiiliin että EI halua enää lapsia, niin se ohitetaan saman tien. Oletus on aina että "kyllä se mieli muuttuu kun rakastuu". Mitä vittua oikeasti?? Miksi muuttuisi? Olen lapseni tehnyt enkä aio tehdä niitä lisää. Enkä luota miesten ehkäisyyn vaikka vaadinkin aina kortsun jo tautienkin takia. Tuplaehkäisy on turvallisempi. Sterilisaatiotakaan en saa, koska "kyllä se mieli voi vielä muuttua". Haistakaa jo...
Todellakin saat. Miksi plaat hormonien ja kumien kanssa, kun voisit hoitaa asian kerralla kuntoon?
En saa. Tiedän että pitäisi saada mutta ei ole gyne suostunut vaikka miten vänkäsin. Olen kaksi kertaa käynyt kysymässä, 30-vuotiaana ja 36-vuotiaana. Nyt vain odottelen vaihdevuosia, ei sitä seksiäkään niin kovin usein ole että alkaisi kortsuilu enemmän häiritä. :D Onhan se perseestä, muttei ole varaa yksityisellekään.
Mun on pakko kommentoida tähän. Kukaan ei uskonut vauvapalstalla, kun kerroin etten saa kunnalla sterilisaatiota, vaikka olen 33-vuotias. Yli 30-vuotiaan pitäisi saada sellainen, mutta minulta on jo kaksi lääkäriä evännyt pääsyn kyseiseen toimenpiteeseen, koska heidän mielestään saatan katua päätöstäni tulevaisuudessa.
Muistutusta menemään asenteellisista lääkäreistä, jos keinotekoinen ikäraja on tullut jo ylitettyä. Alkaa näillekin laiskureille hommien teko maistua, kun tulee noottia korkeammalta taholta. Ei nimittäin ole pätevä peruste evätä steri/vasektomia tuo lääkärin harhakuvitelma siitä, että potilas ehkä katuu päätöstään tulevaisuudessa. Tuolla perusteella täällä evättäisiin jokainen aborttikin ja kaikki kauneusleikkaukset muun muassa. Uudestaan vaan lähetettä hakemaan, ja lekurin huoneesta ette poistu ennenkuin lähete on tehty! :D
Tämä asia ahdistaa muakin suunnattomasti, vaikka olen naispuolinen. Ne kusipäiset tapaukset ei unohdu kun tasaisella virralla tulee uusia joista saa kuulla. Ja niin itsellä kiehahtaa.
Ja jos suuni avaan niin vastaukseksi saan vain kliseitä "se huolehtii ehkäisystä joka ei lapsia halua" (vaikka oltaisi yhdessä sovittu että muija syö pillereitä ja muija loukkaantuu jos ei luoteta, hyvät vaihtoehdot...), "Ei isäksi voi tulla vahingossa. Jokainen tietää että seksin seurauksena voi tulla lapsi" (itsekin pitäisi jalat ristissä jos ei lapsia haluaisi.....?), "Ei mies olisi edes tajunnut pitävänsä isyydestä ennen kuin se tapahtui" (kunniaa sille joka petti toisen luottauksen.........).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen
Onko sinusta adoptiokin eettisesti väärin? Lapsi saa syntyä sekä pääsee perheeseen, jossa hänestä halutaan huolehtia ja hän on toivottu, eikä hänen tarvitse elää tilanteessa, jossa äiti ei haluaisi hoitaa häntä. Onko siis abortti ja äitiys sulle ne ainoot vaihtoehdot eettisesti tai siis meneekö adoptiokin tuohon epäeettiseen kategoriaan?
En näe mitään tarvetta alkaa selittää sinulle henkilökohtaisia näkemyksiäni. Mitä iloa siitä kenellekään olisi tai miten se edistäisi keskustelua? Puhuin yleisellä tasolla ja sinä käyt kimppuuni vaatimalla selityksiä jotka koskevat vain minun elämääni.
Mä söin joskus yhdeltä entiseltä poikaystävältä salaa pillereitä. Musta ei todellakaan olis ollut äidiks 20-vuotiaaana ja sillä jätkällä oli kauhee kiire isäks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit logiikastasi seuraavan kohdan: naiset eivät kykene olemaan minulle mukavia ja saavat vain ansaitsemaansa kohtelua. Olen todella mukava miehille ja kykenisin halutessani olemaan naisillekin. En aio enää olla.
Siis yksikään nainen ei ole ollut sinulle mukava. Ei korrekti, ystävällinen, tahdikas, empaattinen, ei mitään. Pelkkää mollausta? Missä piireissä oikein pyörit? Miten tuo on mahdollista, etkö tapaa missään olosuhteissa naisia, jotka käyttäytyvät ystävällisesti sinua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mukava miehille eivätkä he pidä sinusta. Kukaan ei pidä sinusta. Läpimätä luonne näkyy aina ja vain kyseisen luonteen omaava ei tajua sitä. Se kuitenkin on syy miksi elämäsi on kurjaa mutta et tietenkään itse ymmärrä sitä. Olen tavannut paljon samanlaisia ihmisiä, miehiä ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nainen
En näe mitään tarvetta alkaa selittää sinulle henkilökohtaisia näkemyksiäni. Mitä iloa siitä kenellekään olisi tai miten se edistäisi keskustelua? Puhuin yleisellä tasolla ja sinä käyt kimppuuni vaatimalla selityksiä jotka koskevat vain minun elämääni.
Olen tosi pahoillani, jos koit sen noin. Tarkoitukseni ei ole ollut hyökätä, enkä missään nimessä vaadi selityksiä. Koin, että avasit keskustelun esimerkilläsi aiheesta naisen mahdollisuudet epätoivotun raskauden sattuessa ja jäin esimerkkisi innoittamana pohtimaan, onko naisellakaan loppujen lopuksi ollenkaan valinnanmahdollisuuksia, vaikka usein puhutaan, että valinta on naisen ja valinnat on abortti, äitiys tai adoptio ni jäin miettimään, onkohan monia, joille näistä mikään muu kuin äitiys ei ole eettinen.
Omasta puolestani voin sanoa, että koska toivomme lapsia, minulle tietysti äitiys on selvä, mutta en kokisi aborttiakaan epäeettiseksi. Adoptioon päätyviä ihailen, koska heillä on voimaa käydä läpi raskaus ja synnytys tarjotakseen lapselle mahdollisuuden elämään. Minusta ei siihen olisi, joten epätoivotun raskauden kohdalla ei olisi muita vaihtoehtoja kuin abortti tai äitiys, mutta se nyt on teoretisointia, koska lapset on meidän valinta ja yritettyjä ja toivottuja.
Pääasia, että kukin on rehellinen kumppanilleen ja kertoo avoimesti, että ei tekisi aborttia. Tällöin kumppani voi ottaa tietoisen riskin tai siirtyä eteenpäin. Se mahdollisuus on hyvä aina toiselle antaa suhtene loppumisenkin uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole mukava miehille eivätkä he pidä sinusta. Kukaan ei pidä sinusta. Läpimätä luonne näkyy aina ja vain kyseisen luonteen omaava ei tajua sitä. Se kuitenkin on syy miksi elämäsi on kurjaa mutta et tietenkään itse ymmärrä sitä. Olen tavannut paljon samanlaisia ihmisiä, miehiä ja naisia.
Naisen kirjoittamaa tekstiä. Ai mistäkö tiedän? Ei elämäni ole kurjaa. Naisten elämästä teen niin kurjaa kuin pystyn. Vahvistit juuri käsitystäni, että näin minun on mielekkäintä toimia.
Voi kuule mies. Ei sua edes tarvita siihen lastenhankintaan. Spermapankki on paljon järkevämpi valinta, kuin parisuhde jonkun nettiukon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule mies. Ei sua edes tarvita siihen lastenhankintaan. Spermapankki on paljon järkevämpi valinta, kuin parisuhde jonkun nettiukon kanssa.
Niinhän sitä voisi typerämpi luulla.