Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin lähettää todella vähävaraiselle sukulaisperheelle pienen paketin nimettömänä.

Vierailija
27.06.2016 |

Perheessä on neljä lasta, työttömäksi jäänyt äiti ja sairaseläkkeelle joutunut isä.

Tällä hetkellä paketissa on seuraavaa:
- kuusi Linnanmäen ranneketta
- kuusi 250€:n S-ryhmän lahjakorttia
- 12 Finnkinon leffalippua
- TallinkSiljan arvolahjakortti, 2x500€ (koska perhehytti on erikoishytti, eikä sitä voi ostaa tavallisella risteilylahjakortilla)
- lahjakortti yhteen pyöräliikkeeseen, josta koko perhe voi käydä hankkimassa itselleen polkupyörät tarvikkeineen (nyt ilmeisesti vain äidillä ja kahdella lapsella huonot pyörät)
- kuusi haltijakohtaista HSL:n matkakorttia, kuhunkin ladattu 80€ arvoa (matkakortit heillä todennäköisesti on jo, mutta en voi niihin etänä lisätä arvoa tai kautta..)

En halua antaa suoraan rahaa, vaan mieluummin tuollaista koko perheen yhdessäoloon ohjaavia juttuja. S-ryhmän lahjakortilla voi hankkia vaikka kuukauden ruoat tai lapsille leluja, leikkivälineitä tai muuta.

Mikä vielä olisi arkea ja kesää helpottavia kivoja asioita, kun perheellä ei ole rahaa tehdä oikein mitään? Autoa ei ole, tekemiset pitäisi olla Helsingissä.

Kommentit (371)

Vierailija
241/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Museokortti on erittäin hyvä idea!

t. Neljäs vastaaja

Mä taas olen ehodttomasti sitä mieltä että EI museoon. Ne eivät kiinnosta kaikkia ihmisiä ja hyvin vähän siellä on mitään pienille lapsille. Ennemmin vaikka liput Heurekaan. Siellä on nähtävää koko perheelle.

Hieno idea sinulla kyllä, nostan hattua!

Vierailija
242/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoja mielensäpahoittajia tällä palstalla. Ihanko oikeasti te olisitte pahoillanne, kun saisitte tuollaisen tuhansien eurojen arvoisen paketin kotiin? Ihanko oikeasti pahastuisitte, että pärjäätte kyllä ilmankin ja kuka ryökäle uskaltaa määrätä, miten pitäisi elää?

Teidän takianne kaikki Joulupuu- yms. keräykset kierretään meidän perheessä kaukaa. Ei ole yksi eikä kaksi perhettä, jotka pyytävät 400€:n arvoisia pelikoneita tai kännyköitä lapsille, vaikka pitäisi muka olla KÖYHÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltijakohtaisia matkakortteja et voi hankkia toiselle.

Vierailija
244/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Neljäs vastaaja

Mä taas olen ehodttomasti sitä mieltä että EI museoon. Ne eivät kiinnosta kaikkia ihmisiä ja hyvin vähän siellä on mitään pienille lapsille. Ennemmin vaikka liput Heurekaan. Siellä on nähtävää koko perheelle.

Oletko koskaan ollut museossa? Tiedätkö muita museoita kuin Ateneumin, Kiasman ja Kansallismuseon? 

Katsopa museolista läpi ja tule sen jälkeen kertomaan, etteikö löytyisi edes muutamaa museota JOKA IKISELLE suomalaiselle. http://www.museot.fi/index.php

Käsittämätöntä ennakkoluuloista yleistystä.

Vierailija
245/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, lahjasi on yksiulotteinen fantasia köyhän perheen köyhtyneestä lapsiperheen vapaa-ajan laatuajasta, joka johtuu heidän vähävaraisuudesta ja kenties jopa syrjäytymisvaarasta. Sellaisenaan se voi olla loukkaava, keskiluokkaisen hyväntekijän opettavaista hyväntekeväisyyttä. Kas näin tehdään perhettä, kas näin otte reippaasti ja hienosti menee, kun ei raha ole este ja olette ihan normaaleja. Et sitä välttämättä näin tarkoittanut ja sydämesi voi olla kultaa, mutta tällainen diskurssi on luettavissa. Ja jätät oikeataan aika vähän tilaa perheen aikuisille päättää, mikä on heidän tilanteessaan parasta heidän lapsilleen.

Juurikin näin. Valitettavasti vain tämän tasoinen ajattelu menee tällä palstalla täysin yli hilseen. Köyhä on aina syyllinen omaan tilanteeseensa, hän on kouluttamaton eikä osaa käyttää rahaansa oikein. Hänen kuuluu olla ylenpalttisen kiitollinen ja käydä hieronnassa vaika vi*uttaisi, koska se on hyväntekijän fantasia köyhän haluamasta palvelusta. Koko perhe ajaa iloisina pyörillä ja jos ei aja he ovat jälleen kerran ITSE syyllisiä tilanteeseensa. Koska jos he olisivat syyttömiä he kyllä pyöräilisivät ja h*lvetin kiitollisina. Köyhä tykkää Linnanmäestä ja risteilyistä ja varsinkin köyhän lapset. Jos ei tykkää niin koko sakki on itse syyllinen tilanteeseensa. Köyhillä ei saa olla omia mielipiteitä, eikä preferenssejä asioihin. Jos he saavat fantasian mukaisen lahjakortin Heseen, hehän syövät hampurilaisia vaikka olisivat vegaaneja. Ai niin, eihän köyhä voi olla vegaani, koska köyhällä ei saa olla ideologiaa eikä hänellä voi ollakaan koska hänon kouluttamaton ja kaikki "he" haluavat Heseen.  Paniikkihäiriöinen introvertti köyhä risteilee kun hyväntekijä niin haluaa vaikka hajoaisi siihen, koska muuten hän on vaikea ihminen. NIh. Ja tämä EI ole kommentti hyväsydämiselle ap:lle.

Vierailija
246/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haltijakohtaisia matkakortteja et voi hankkia toiselle.

Kyllä voi, nimenomaan niitä haltijakohtaisia matkakortteja voi hankkia vaikka kenelle. Henkilökohtaisia ei voi, eikä niitä voi muut käyttää. Noita haltijakohtaisia kortteja voi ostaa vaikka koko perheen yhteiseen käyttöön, jos perheenjäsenet matkustavat eri aikoihin.

Noita käyttää esim. koululuokat. Niihin ladataan arvoa ja ope sitten painelee 30 kertaa kertalippua, kun oppilaat rynnivät bussiin.

Vierailija
247/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Neljäs vastaaja

Oletko koskaan ollut museossa? Tiedätkö muita museoita kuin Ateneumin, Kiasman ja Kansallismuseon? 

Katsopa museolista läpi ja tule sen jälkeen kertomaan, etteikö löytyisi edes muutamaa museota JOKA IKISELLE suomalaiselle. http://www.museot.fi/index.php

Ei kaikki lapset ole samanlaisia, osaa voi kiinnostaa kovastikin joku dinosauruksen luuranko, vanhat ruosteiset miekat tai Aleksi Gallen-Kallelan isot taideteokset.

Minä vein mieheni Ateneumiin ja hän viihtyi siellä mainiosti, vaikka ei ole taiteesta muuten kiinnostunut. Parasta mulle oli hänen ilmeensä erään nykytaideteoksen edessä :D Se teki sellaisen "vaikutuksen", että muistetaan vielä vuosien jälkeenkin.

Vierailija
248/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me mietimme tätä, mutta sitten lopulta olemme tehneet pieniä juttuja. Yhdessä perheessä ovat vähävaraisia, mutta ovat auttaneet vanhoja sukulaisia paljon henkisellä tasolla, kuten olemalla läsnä yms. Sen sijaan, että olisimme laittaneet nimettömän lahjakortin, veimme kko perheen syömään kolmen ruokalajin aterian. "voittamallamme ravintolalahjakortilla" hotellin kilpailusta.  Tosiasiassa ostimme sen itse. Lisäksi erään vanhuksen kuolinpesään ilmestyi tavaroita, joita siellä ei ollut ja joita kukaan perikunnan jäsen ei tarvitse. Muut sukulaiset olivat juonessa mukana,eikä nämä tavarat edes tosiasiassa vanhuksen asunnossa käyneet, vaan ostimme ne itse porukalla, sellaista, mitä heidän tiedettiin tarvitsevan ja oli jäänyt sinne vanhaan asuntoon, ettei palvelutalossa muka siksi niitä nähneet. (Muutin jutusta pieniä yksityikohtia, ettei asianomainen tunnista itseään). 

Muutit jutusta sen verran paljon yksityiskohtia, etten tajunnut tuota kuolinpesäjuttua ollenkaan. Kenelle te siis ostitte ne tavarat, joita kukaan ei sitten halunnutkaan? Itsellennekö?

Joo, tuli vähän sekava. Siis kerroimme heille, että sieltä vanhuksen talosta (Asunnosta ennen palvelutaloa) on löytynyt hyväkuntoinen tavara X ja tavara Y, kukaan ei tartte, olisko käyttöä - olivat siis ihan uusia, mutta meni läpi silti, kun vanhus kuitenkin aika nopealla tahdilla lähti palvelutaloon. Tiesimme, että heillä on tuollaisille on tarvetta ja kyseessä kuitenkin aika kestävät jutut, joten takuuasioista ei tarvinnut huolehtia. Emme halunneet, että he kokisivat olevansa kiitollisuuden velassa. Sukulaiset sitten antoivat kyllä itse kukin puolestaan jotain pientä kiitokseksi, siitä syntyi mukava paketti mutta ei tuntunut heistä siltä, että yksi antaisi paljon. 

Vierailija
249/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo paketti pelastaa vähävaraisen lapsiperheen kesän ihan taatusti, upeaa että on olemassa vielä anteliaita ja hyväsydämisiä ihmisiä. Huippuylläri kun pian lie taas vuokranmaksu ym (asuivatko vuokralla?)

Vierailija
250/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lahjakortti niin saavat kotiin jotain uutta kivaa

Vierailija
251/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, lahjasi on yksiulotteinen fantasia köyhän perheen köyhtyneestä lapsiperheen vapaa-ajan laatuajasta, joka johtuu heidän vähävaraisuudesta ja kenties jopa syrjäytymisvaarasta. Sellaisenaan se voi olla loukkaava, keskiluokkaisen hyväntekijän opettavaista hyväntekeväisyyttä. Kas näin tehdään perhettä, kas näin otte reippaasti ja hienosti menee, kun ei raha ole este ja olette ihan normaaleja. Et sitä välttämättä näin tarkoittanut ja sydämesi voi olla kultaa, mutta tällainen diskurssi on luettavissa. Ja jätät oikeataan aika vähän tilaa perheen aikuisille päättää, mikä on heidän tilanteessaan parasta heidän lapsilleen.

Juurikin näin. Valitettavasti vain tämän tasoinen ajattelu menee tällä palstalla täysin yli hilseen. Köyhä on aina syyllinen omaan tilanteeseensa, hän on kouluttamaton eikä osaa käyttää rahaansa oikein. Hänen kuuluu olla ylenpalttisen kiitollinen ja käydä hieronnassa vaika vi*uttaisi, koska se on hyväntekijän fantasia köyhän haluamasta palvelusta. Koko perhe ajaa iloisina pyörillä ja jos ei aja he ovat jälleen kerran ITSE syyllisiä tilanteeseensa. Koska jos he olisivat syyttömiä he kyllä pyöräilisivät ja h*lvetin kiitollisina. Köyhä tykkää Linnanmäestä ja risteilyistä ja varsinkin köyhän lapset. Jos ei tykkää niin koko sakki on itse syyllinen tilanteeseensa. Köyhillä ei saa olla omia mielipiteitä, eikä preferenssejä asioihin. Jos he saavat fantasian mukaisen lahjakortin Heseen, hehän syövät hampurilaisia vaikka olisivat vegaaneja. Ai niin, eihän köyhä voi olla vegaani, koska köyhällä ei saa olla ideologiaa eikä hänellä voi ollakaan koska hänon kouluttamaton ja kaikki "he" haluavat Heseen.  Paniikkihäiriöinen introvertti köyhä risteilee kun hyväntekijä niin haluaa vaikka hajoaisi siihen, koska muuten hän on vaikea ihminen. NIh. Ja tämä EI ole kommentti hyväsydämiselle ap:lle.

Koska köyhä ei voi muka tilanteelleen mitään, ei ole valinnut köyhyyttään, mutta ei yritä poiskaan siitä, ja ei, kukaan ei saa auttaa.

Tosi paljon ylpeyttä teillä, köyhät.

Vierailija
252/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vastauksia, mutta ole kiltti ja laita joku kirje tmv mukaan sillä muuten tuon voi tulkta pilaksi, sillä niin runsas tuo pakettisi on jo nyt.

En itse ihan heti uskoisi todeksi sillä elämäni on ollut myös hyvin täynnä vastoinkäymisiä (ensimmäisen lapsen isä kuoli, muiden neljän sairastui mielellisesti, lapsi sairastui vakavasti, samoin minä itse samaan sairauteen. Sairaudet vaativat jatkuvaa seurantaa. Ensimmäinen sairauteni aiemmin vain aiheutti sen, ettei voinut tehdä työksi mitä vaan ja lastani hoitaessani en ole töihin päässytkään. Nyt sairauteni jo niin paha, paheni,mkoska uudet sairaudet estävät sen hoidon ja ettei minusta ole työelämään ja eläke alkaa elokuussa, mutta jää minimiksi työhistoriani vuoksi. Yhtään ei ole tukiverkkoa ja aivan kaiken satsaan lapsiin mitä jopa 100€:n sairaskuluista per kk vaan jää. Se ei ole paljon. Olen onnellinen viidestä lapsestani ja suurin toiveeni on kyetä kasvattamaan heidät kaikki 18-vuotiaiksi ja enemmän kun mielelläni näkisin vielä lastenlapsetkin. Itsellä 5 perussairautta ja ne pahimmat, 5 sairautta puhkesi viimeisen lapsen syntymän jälkeen ja kaksi kertaa olen meinannut niihin menehtyä. Todella taistellut. En ole saanut edes kotiapua! Voitteko kuvitella. Hakenut jopa tukiperhettä 2 vuotta. Kun sanotaan, että Suomessa saa apua niin ei pidä paikkansa ja asun kuitenkin melko isossa kaupungissa. Iso leikkaus edessä ja olen vähintään 6 vkoa niin toipilas etten kykene edes itsestäni kunnolla huolehtimaan ja siltikään en saa apua kotiin (kotish voi käydä minua katsomassa. Olen pyytäny apua jopa lastensuojelusta eikä auta). Tahdon tällä sanoa, että on upeaa kun joku auttaa ja joku saa apua sillä sen saaminen ei ole itsestäänselvyys. Eniten itseäni surettaa se, että jos saisin pientä apua niin voisin paremmin hoitaa itseäni ja siten antaa lapsille ja pelkään, että he menettävät sen ainoan aikuisen ihmisen elämästään kuka heistä huolehtii kun en apua saa.

Tämän kaiken jälkeen jos tuollainen tulisi postissa niin epäilisin sen aitoutta aika tavalla. Myös ihmettelisin myöhemmin, että kuka sen on tehny ja oliko se sittenkään juuri meille ja mitä jos ei ollutkaan? Parasta olisi jos laitat siihen rohkeasti nimesi ja kerrot sen mukana ettei ole palautusoikeutta. ;)

Tai ainakin kirjeellä vakuutat ettei kyseessä ole pila ja mainitset siinä kirjallisesti kaikki lahjoitukset ja niiden summat ja sen, että kyseessä on LAHJA eli heille jää tosite asiasta jos moinen lahja epäilyttää uskaltaa käyttää. :) Ymmärrät varmaan?

Upea ihminen olet!

Vierailija
253/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kateellinen mukaköyhä miinustelee kaikki, missä ap:n juttua pidetään kivana. Lopettais netin, ja negatiivisen asenteensa, ni vois hänkin ihan itse tehdä jotain kivaa eikä kadehtia muiden mahdollista iloa.

Vierailija
254/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

252 korjaa :

1000€:n sairaskulut ei 100€

Tukiverkkoa ei ole yhtään (sukulaiset ulkomailla ja osa kuollut) eli olen käynyt teatterissa ja saanut omaa aikaa pian 10v sitten).

Lapseni ja omani sairaus on hengenvaarallinen jos ei hoida hyvin.

Tämä perustelu heille ketkä keksivöt kysyä heti jotain.

Toivon mukaan muita virheitä ei ollut, kirjoitin vaan niin äkkiä. :)

Vierailija
255/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Neljäs vastaaja

Ei kaikki lapset ole samanlaisia, osaa voi kiinnostaa kovastikin joku dinosauruksen luuranko, vanhat ruosteiset miekat tai Aleksi Gallen-Kallelan isot taideteokset.

Minä vein mieheni Ateneumiin ja hän viihtyi siellä mainiosti, vaikka ei ole taiteesta muuten kiinnostunut. Parasta mulle oli hänen ilmeensä erään nykytaideteoksen edessä :D Se teki sellaisen "vaikutuksen", että muistetaan vielä vuosien jälkeenkin.

Sinulle museo siis tarkoittaa kaikkea antiikkista, tylsää, vanhaa ja "korkeakulttuurista". 

Just loppui Helsingin Observatoriossa LEGO-näyttely, jossa oli todellisista avaruustutkimuksista ammentavia Lego-rakennelmia. Nekin on tosi tylsiä sun mielestä?

Entäs teatterimuseo, jossa lapset saavat itse hakea isosta puvustamosta hienoja teattereissa käytettyjä vaatteita ja näytellä lavalla oikeiden teatterivalojen loisteessa? Ihan plääh sekin varmasti.

Mua ei kiinnosta dinosaurusten luurangot, vanhat ruosteiset miekat, eikä Gallen-Kallelan maalaukset. Silti käyn kymmenissä museoissa joka vuosi. 

Vierailija
256/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jotkut sanovat ap:n olevan provo, syystä tai toisesta, ei poista sitä tosiasiaa että sellaisia anteliaita ihmisiä on jopa rikkaiden keskuudessa, ja meissä köyhissäkin. Minä olen aina miettinyt että kun saan ison lottopotin, lahjoitan siitä suuren osan pois, maksan tietysti omat velat ensin pois, sitten sisarusten, sitten autan kavereita ja tuttuja jotka tarvii jotain, sitten jos rahaa on niin paljon, annan ihan tuntemattomille jotka tarvii. Olen miettinyt sitä että millä konstilla voisi rahaa antaa tarvitseville, että tekisinkö vaikka seurakunnan kanssa yhteistyötä, vai laittaisinko johonkin ilmoituksen että saa laittaa hakemuksen stipendiin, vai jakaisinko kaupungin vuokra-asuntojen läheisyydessä vastaantulijoille isoja seteleitä... joka tapauksessa, jakaisin rahaa tuntemattomillekin, joten en ihmettele yhtään ap:n suunnitelmaa.

T: Tuleva lottomiljonääri

Kaikki kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat eivät ole köyhiä.

Meidän kaupungissa on.

Vierailija
257/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta ei todellakaan mene veroa koska 3999 € per nuppi saa lahjoittaa kolmessa vuodessa ilman veroa. Tuskin se ylittää tuota summaa yhteensä siis per nuppi.

Laita toki mutta miten saat paketin perille ilman että se pöllitään.  Ja miten saat tietää että se on mennyt perille. kirjaat sen.  Siten saat tietää että se on haettu postista.'

Sanoista tekoihin ennenkuin kesä loppuu.

Vierailija
258/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jotkut sanovat ap:n olevan provo, syystä tai toisesta, ei poista sitä tosiasiaa että sellaisia anteliaita ihmisiä on jopa rikkaiden keskuudessa, ja meissä köyhissäkin. Minä olen aina miettinyt että kun saan ison lottopotin, lahjoitan siitä suuren osan pois, maksan tietysti omat velat ensin pois, sitten sisarusten, sitten autan kavereita ja tuttuja jotka tarvii jotain, sitten jos rahaa on niin paljon, annan ihan tuntemattomille jotka tarvii. Olen miettinyt sitä että millä konstilla voisi rahaa antaa tarvitseville, että tekisinkö vaikka seurakunnan kanssa yhteistyötä, vai laittaisinko johonkin ilmoituksen että saa laittaa hakemuksen stipendiin, vai jakaisinko kaupungin vuokra-asuntojen läheisyydessä vastaantulijoille isoja seteleitä... joka tapauksessa, jakaisin rahaa tuntemattomillekin, joten en ihmettele yhtään ap:n suunnitelmaa.

T: Tuleva lottomiljonääri

Kaikki kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat eivät ole köyhiä.

Meidän kaupungissa on.

Kaupungin asunnoissa on tulorajat, joten ainakaan muuttohetkellä ei ole voinut olla rikas. En tiedä, seurataanko tulojen kasvua. Itse en muuttanut kaupungin asuntoon, sillä sain halvemmalla eräältä yritykseltä.

Ja ap: olet oikea arkienkeli! Kaikkea hyvää sinulle elämääsi! Olen niin iloinen tuon perheen puolesta. 💕

Vierailija
259/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortit kuudelle tekee yli 350 euroa...

Vierailija
260/371 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä vallankäyttöviestit taitavat olla vain manipulointia siihen suuntaan, ettei ap antaisi lahjaa. Eli vallankäyttöä.

Voin vaan kuvitella, miten se lahja perheelle olisi pois niin pahantahtoisen narsistin ilosta 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan