Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "ruma". Miten sinua kohdellaan?

Vierailija
26.06.2016 |

Olen miettinyt tätä rumuus asiaa. Joillekin "rumille" on sanottu aika pahastikin. Itse koen olevani ruma. Ajatustani rumuudestani on vahvistanut huomiotta jääminen esim. jis sanon tai yritän puhua niin minua ei edes kuulla.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä vältän kauniita kaupan kassoja yms. Aika monesti käynyt niin että olen ihan vain morjestanut kaupan kaunista kassaa (morjestan aina, myyjästä riippumatta), niin myyjä vetää naama nyrpeäksi, ei katso edes kohti ja ei tervehdi takaisin. Olen miettinyt monesti että annanko reippaalla tervehtimisellä sitten sellaisen kuvan että olisin iskemässä tätä nättiä kassaa. Tarkoitukseni ei todellakaan ole ollut, mutta en keksi miksi sitten minun kohdallani naama menee nyrpeäksi.

Tuo ihan normaali reippaus on huono juttu rumalla naisellakin! Samoin kuin ystävällisyys eli ilmeisen automaattisesti sitä oletetaan ja odotetaan rumemman olevan inhottava ihminen ja ainakin pyytävän käytöksellään anteeksi omaa olemassaoloaan.

Ihan sama onko kassalla nainen vaiko mies, mutta naiskassoissa on enemmän heitä jotka jättää kokonaan noteeraamatta eli siihen omaan tervehdykseen ei vastata mitään eikä sanota edes summaa tai kiitos, näkemiin eli kassahenkilö on mykkä koko sen ajan kun siinä kassalla olen ja itse tervehdin tullessa ja lähtiessä. Hitsi siinä tuntee yksinään keskustellessa itsensä pölvästiksi.

Ja onpa tullut koettua sekin, että oli naistenpäivänä oli muutaman asiakkaan jono ja kassa sitten toivotteli kaikille edelläni oleville hyvää naistenpäivää (olivat kaikki sattumalta naisia), mutta minulle sitä ei sanonut ja siinä ostoksiani pakatessa kuulin, kun takanani jonossa olleelle miesasiakkaalle toivotti hyvää päivänjatkoa. Tämä (vanhempi) miesasiakas sitten sanoi mulle siitä pakkaamasta lähtiessäni, että hyvää naistenpäivää sinullekin ja tuo jäi varmaan ikuisiksi ajoiksi mieleen. Onneksi sain sanottua kiitos vaikka se alkoikin itkettämään ja tuli kiire pois.

Tuli kyllä paha mieli puolestasi. Ihana tuo miesasiakas kuitenkin!

Vierailija
62/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväksynyt sen että en ole viehättävä ja vastakkainen sukupuoli ei kiinnostu minusta, mutta se mikä tökkii vuodesta toiseen on se että töissä minua ei oteta huomioon, kun puhun. Usein minua ei edes kuunnella kun yritän sanoa jotain, jos kuunnellaan sitä mitä sanon ei uskota, vaan ohitetaan, kunnes joku toinen toistaa saman. Tämä on tosi turhauttavaa ja on johtanut siihen että harvemmin nykyään edes jaksan yrittää puhua kokouksissa tai kahvitauolla.

Mulla tapahtuu tällaista samaa vaikka en ole ruma. Mulla on tosi hiljainen ääni ja olen estynyt ja luulen että ihmiset aistii sen minusta etten halua huomiota. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Missä maailmasa elätte? Mä en varmaan ikinä ole edes nähnyt "rumaa" ihmistä. Persoonallisia toki.

Onko mahdollista että todellakaan et ole "nähnyt rumaa ihmistä"? Paino sanalla nähnyt. 

Nämä ovat näitä maailmanparantaja hihhuleita, sanot vaan, ettei rumuutta ole olemassa ja kaikki ovat persoonallisesti komeita tai kauniita, niin *pum*, ketään ei enää syrjitä, väheksytä tai kiusata ulkonäkönsä takia. 

Koen olevani ruma, en ole koskaan kuullut positiivista ulkonäöstäni muilta kuin vanhemmiltani ja sisarukselta. Kerran "läpällä" sanottu "rumimmaksi ihmiseksi jonka tietää". Kukaan ei koskaan ole kysynyt onko minulla joku, tai että miksei ole. Vastaantulijat monesti tuijottavat ja kääntävät katseensa heti, kun katson päin. Satunnaisilla, useimmiten miehillä on sellainen virne naamalla. Olen mies. 

Vierailija
64/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma, mutta minua kohdellaan hyvin siitä huolimatta. 

Vierailija
65/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyväksynyt sen että en ole viehättävä ja vastakkainen sukupuoli ei kiinnostu minusta, mutta se mikä tökkii vuodesta toiseen on se että töissä minua ei oteta huomioon, kun puhun. Usein minua ei edes kuunnella kun yritän sanoa jotain, jos kuunnellaan sitä mitä sanon ei uskota, vaan ohitetaan, kunnes joku toinen toistaa saman. Tämä on tosi turhauttavaa ja on johtanut siihen että harvemmin nykyään edes jaksan yrittää puhua kokouksissa tai kahvitauolla.

Mulla tapahtuu tällaista samaa vaikka en ole ruma. Mulla on tosi hiljainen ääni ja olen estynyt ja luulen että ihmiset aistii sen minusta etten halua huomiota. 

Minulla ei ole hiljainen ääni ja jos yritän jotain sanoa se tarkoittaa että minulla on oikeasti asiaa, enkä puhele lämpimikseni kuten monet muut palaverissa, siksi minua turhauttaa kun puhutaan päälle ja sivuutetaan ihan kuin olisin äänetön ja näkymätön.

Vierailija
66/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumakin ihminen muuttuu paremman näköiseksi kunhan on vaan iloinen ja avoin luonne, hyvällä huumorintajulla ja älykkyydellä höystettynä! Ja sama toisinpäin, kauniin ihmisen kauneus karisee nopeasti pois huonolla käytöksellä tai huonolla itsetunnolla.

Vierailija
67/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät huomaa, pikkupojat heittelevät kamaa päin, meinasi mennä silmään kivi. Tarhassa lapset pihalla huutaa aidan takaa että tuolla menee ruma mummo.

Kamalaa :(

Vierailija
68/73 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumakin ihminen muuttuu paremman näköiseksi kunhan on vaan iloinen ja avoin luonne, hyvällä huumorintajulla ja älykkyydellä höystettynä! Ja sama toisinpäin, kauniin ihmisen kauneus karisee nopeasti pois huonolla käytöksellä tai huonolla itsetunnolla.

Kiva kun vähättelet. Ei se hyvä käytös paljoa auta, jos olet ihminen jota vaan ei noteerata. Esim. jonottaessani jotain, mun takaa jonosta otetaan ihmisiä ennen mua. Tämä ärsyttää jostain syystä aivan tajuttomasti. Jos mä huomautan siitä, niin kyllä ollaan naama nurinpäin.

Vierailija
69/73 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No valitettavasti ääooni on testien mukaan vähän keskivertoa matalampi ja huumorintajunikin ihan tavallinen. Kummallekaan ei voi mitään. 

Vierailija
70/73 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, itse en muista ajatelleeni koskaan kenestäkään että hän olisi ruma. Persoonalliset kasvot ovat mielenkiintoisia, kun taas sellaiset Grace Kelly-tyyppiset vähän tylsiä kun niitä on julkisuudessa niin paljon.

Vierailija
71/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Vierailija
72/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No valitettavasti ääooni on testien mukaan vähän keskivertoa matalampi ja huumorintajunikin ihan tavallinen. Kummallekaan ei voi mitään. 

Ei me kaikki tosiaan olla älykköjä ja nokkelia rumia, jotka saa loistavalla huumorillaan hurmattua muut ja vakuutettua että kyllä minäkin ansaitsen ihmisarvon ja kunnioitusta vaikka olenkin ruma. Minäkin olen ihan tavallinen älyltäni enkä erityisen supliikki. Näteille riittää että on tavallinen ihminen ja kaikki kuvittelee silti että he ovat jotain erityistä ja huomionarvoisia, pelkästään ulkonäön takia, mutta rumempien pitäisi sitten olla jotain äiti teresa-koomikkoja mensalaisia jotta meidät nähdään edes ihmisinä.

Vierailija
73/73 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle on sanottu, että olen ruma. Ei siitä muuta haittaa ole kuin, että juopot luulee, että minua voi kosiskella tyttöystäväksi ja vaimoksi.  Meillä vaihtuukin paikkakunnan juopot välillä ja sitten ne uudetkin luulee, että minuun voi ottaa jotain kontaktia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi