Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko "ruma". Miten sinua kohdellaan?

Vierailija
26.06.2016 |

Olen miettinyt tätä rumuus asiaa. Joillekin "rumille" on sanottu aika pahastikin. Itse koen olevani ruma. Ajatustani rumuudestani on vahvistanut huomiotta jääminen esim. jis sanon tai yritän puhua niin minua ei edes kuulla.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä olenko ruma vai en. Olen ylipainoinen kyllä, mutta itse näen ylipainossani hyvää ulkoiselta kantilta todella isot rintani. Kasvoistani olen kai suht tavallinen, muutaman kerran olen jopa kehuja saanut (naiset ovat kehuneet useammin), mutta en yöki omalle peilikuvalleni ja osaan ottaa itsestäni todella kauniita selfieitä. En siis oikeasti tiedä olenko ruma vai tavallinen vai mikä.

Mutta harvoin kukaan mies (ainakaan selvinpäin) katselee tai tulee iskemään. En koe tulleeni juurikaan koskaan ahdistelluksi, vaikka monet naiset kokevat sellaisen kohteeksi joutuneensa. Saan olla siis ihan rauhassa. Yleensä mut huomataan vasta siinä kohtaa kun avaan suuni, olen nimittäin nokkela ja hauska, saan ihmiset rentoutumaan seurassani omalla avoimuudellani ja sosiaalisilla taidoillani. En siis juurikaan kerää huomiota ulkonäölläni, mutta luonteeni taitaa olla aika napakymppi sekä miesten että naisten mielestä, tietysti vihaajiakin löytyy.

Vierailija
42/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en ole huomannut että mitenkään huonosti kohdeltaisiin. Ei ole huonoja kokemuksia. Ja siis olen todella ruma nainen. Olen silti opiskellut hyvän ammatin, aina on ollut töitä, aina on ollut mies, ystäviä, harrastuksia jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo sama eli yleensä en tule nähdyksi enkä kuulluksi tai sitten ihan se riittää, että saavun paikalle niin jollakulla nousee jo niskavillat pystyyn ja sitten ärähdetään jotain.

Ne harvat kerrat kun kohdellaan normaalisti / neutraalisti on aivan ihania ja jää pitkäksi aikaa mieleen. Maskiaikana tätä tapahtui paljon.

Vierailija
44/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Missä maailmasa elätte? Mä en varmaan ikinä ole edes nähnyt "rumaa" ihmistä. Persoonallisia toki.

Vierailija
45/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Missä maailmasa elätte? Mä en varmaan ikinä ole edes nähnyt "rumaa" ihmistä. Persoonallisia toki.

Miksi valehtelet internetissä?

Vierailija
46/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista että todellakaan et ole "nähnyt rumaa ihmistä"? Paino sanalla nähnyt. 

Vierailija
47/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä vältän kauniita kaupan kassoja yms. Aika monesti käynyt niin että olen ihan vain morjestanut kaupan kaunista kassaa (morjestan aina, myyjästä riippumatta), niin myyjä vetää naama nyrpeäksi, ei katso edes kohti ja ei tervehdi takaisin. Olen miettinyt monesti että annanko reippaalla tervehtimisellä sitten sellaisen kuvan että olisin iskemässä tätä nättiä kassaa. Tarkoitukseni ei todellakaan ole ollut, mutta en keksi miksi sitten minun kohdallani naama menee nyrpeäksi.

Tuo ihan normaali reippaus on huono juttu rumalla naisellakin! Samoin kuin ystävällisyys eli ilmeisen automaattisesti sitä oletetaan ja odotetaan rumemman olevan inhottava ihminen ja ainakin pyytävän käytöksellään anteeksi omaa olemassaoloaan.

Ihan sama onko kassalla nainen vaiko mies, mutta naiskassoissa on enemmän heitä jotka jättää kokonaan noteeraamatta eli siihen omaan tervehdykseen ei vastata mitään eikä sanota edes summaa tai kiitos, näkemiin eli kassahenkilö on mykkä koko sen ajan kun siinä kassalla olen ja itse tervehdin tullessa ja lähtiessä. Hitsi siinä tuntee yksinään keskustellessa itsensä pölvästiksi.

Ja onpa tullut koettua sekin, että oli naistenpäivänä oli muutaman asiakkaan jono ja kassa sitten toivotteli kaikille edelläni oleville hyvää naistenpäivää (olivat kaikki sattumalta naisia), mutta minulle sitä ei sanonut ja siinä ostoksiani pakatessa kuulin, kun takanani jonossa olleelle miesasiakkaalle toivotti hyvää päivänjatkoa. Tämä (vanhempi) miesasiakas sitten sanoi mulle siitä pakkaamasta lähtiessäni, että hyvää naistenpäivää sinullekin ja tuo jäi varmaan ikuisiksi ajoiksi mieleen. Onneksi sain sanottua kiitos vaikka se alkoikin itkettämään ja tuli kiire pois.

Vierailija
48/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis nainen, mutta kanssa törmännyt ilkeisiin ihmisiin josta saisi listan halutessaan xD

Mm. Rumat on kiusanneet, miehet kokeneet oikeudekseen kiusata jos en oo lähtenyt treffeille, savustettu työpaikoilta ym. Aina löytyy vähättelijöitä ja katkeria 🙂

Vierailija
49/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä olenko ruma vai en. Olen ylipainoinen kyllä, mutta itse näen ylipainossani hyvää ulkoiselta kantilta todella isot rintani. Kasvoistani olen kai suht tavallinen, muutaman kerran olen jopa kehuja saanut (naiset ovat kehuneet useammin), mutta en yöki omalle peilikuvalleni ja osaan ottaa itsestäni todella kauniita selfieitä. En siis oikeasti tiedä olenko ruma vai tavallinen vai mikä.

Mutta harvoin kukaan mies (ainakaan selvinpäin) katselee tai tulee iskemään. En koe tulleeni juurikaan koskaan ahdistelluksi, vaikka monet naiset kokevat sellaisen kohteeksi joutuneensa. Saan olla siis ihan rauhassa. Yleensä mut huomataan vasta siinä kohtaa kun avaan suuni, olen nimittäin nokkela ja hauska, saan ihmiset rentoutumaan seurassani omalla avoimuudellani ja sosiaalisilla taidoillani. En siis juurikaan kerää huomiota ulkonäölläni, mutta luonteeni taitaa olla aika napakymppi sekä miesten että naisten mielestä, tietysti vihaajiakin löytyy.

No kyllä Suomessa saa olla rauhassa vaikka olisi nätti tai tavallisen näköinenkin. Varsinkaan jos ei pukeudu mitenkään provosoivasti. 

Vierailija
50/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein osaa sanoa olenko ruma vai normaali. Jotkut miehet on myös kehunut ja nykyinen väittää että olen kaunis. Minulla on kyllä sirot piirteet, suuret nätit silmät. Mutta myös leuka on pieni, ei sentään ihan olematon. Usein valokuvissa näytän jotenkin rumalta, peilistä sitten taas ihan normaali, jopa nätti. 

Koulussa minua kuitenkin kiusattiin, pojat nimitteli. Baareissa en kerää huomiota, tosin vuosiin en ole käynyt. Eikä muutenkaan miehet iske. Paitsi sitten sellaiset jotka jo tuntee minut. Tai tinderissä on toki vientiä, on mulla hyvä vartalo kuitenkin. Joten miesseuraa kuitenkin saan ja nykyinen mies on oikeasti hyvin komea. Mutta hän ei tykkää liian laittautuvista naisista, joten ehkä hänen makunsa on vähän erilainen. Ja ehkä minunkin rumuus johtuu siitä että en juuri laittaudu. Siisti olen toki, mutta en meikkaa kuin joskus vähän. 

Yleensä olen vain näkymätön, ei mulla ole edes kavereita. Porukassa jään aina syrjään, vaikka yritän kyllä olla jutuissa mukana. Tosin luonteella on varmaan oma osansa tässä. 

N42

Vierailija
51/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelun saaminen vaikeaa kaikinpuolin. 

Vierailija
52/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan joka paikassa huonoa palvelua, vaikka itse olen kohtelias. Jos olen asioimassa jonkun toisen ihmisen kanssa, minulle ei koskaan puhuta tai minua ei katsota, asiat hoidetaan sen toisen kanssa. Olen aivan kerta kaikkisen väsynyt kuulemaan kauniiden ihmisten valituksia elämän stressaavuudesta. Minulle ei ole vuosikymmeniin puhuttu tai edes kohdeltu ihmismäisesti. Kuitenkin nämä samat ihmiset lässyttävät somessa miten jokainen on arvokas ja kaikki ovat samanarvoisia. Hohhoijaa.

Vierailija
53/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan joka paikassa huonoa palvelua, vaikka itse olen kohtelias. Jos olen asioimassa jonkun toisen ihmisen kanssa, minulle ei koskaan puhuta tai minua ei katsota, asiat hoidetaan sen toisen kanssa. Olen aivan kerta kaikkisen väsynyt kuulemaan kauniiden ihmisten valituksia elämän stressaavuudesta. Minulle ei ole vuosikymmeniin puhuttu tai edes kohdeltu ihmismäisesti. Kuitenkin nämä samat ihmiset lässyttävät somessa miten jokainen on arvokas ja kaikki ovat samanarvoisia. Hohhoijaa.

Mä olen alkanut epäillä, että nämä mainitsemasi lässyttäjät ei ihan oikeasti näe meitä rumempia joten omasta mielestään eivät sitten tietenkään kohtelekaan kurjasti vaikka katsovatkin läpi ja kävelisivät vaikka yli jos ei itse hyppäisi alta pois.

Vierailija
54/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kolmekymppinen mies olen ja kaipa mulla on keskivertoa jonkin verran rumempi pärstäkerroin. Kyllähän niitä inhottavia katseita tulee ja naureskellaan kun vähän päätä kääntää, varsinkin kaupassa töissä ollessani. Olen oppinut yhden asian; ei kiinnosta enää hevon helkuttiakaan niiden mielipiteet, koska ihmisinä näköjään ovat huonompia. Vaikka kasvoiltansa ovatkin geenilotossa olleet onnekkaampia, jos tuntemattomista hieman keskivertoa huonommista ajattelu ja ennakkoluulot ovat tuota luokkaa niin morjens. Siinä on kyllä itsensä pönkittämisen tarve vähän turhan suurella vaihteella, jos todella olisivat parempia kuin "rumemmat" ihmiset. Siinäpähän ovat.

Olen todistanut baarin terassilla, kun minun mielestä ihan normi mies otti kontaktia kahteen naiseen viereisestä pöydästä. Nämä naiset oli tosi hanurista tälle tyypille. Toinen heistä sanoi ihan suoraan, että kato ittees luuseri. EIkä tämä mies edes yrittänyt iskeä tai mitään. Oli kysymässä, jotain yökerhoa, että missä se sijaitsee. Siinä se jätkä poljettiin sitten omiin ajatuksiin. Tuli paska fiilis. Sitten sanoin hänelle, että se on tossa kilsan päässä se paikka mitä tarkoitat jne. Kiitteli ja oli sitten hiljaa ja räpläs kännykkäänsä. Mietin, että miten jotkut voi olla noin törkeitä toisia kohtaan. Siihen terassille tuli sitten kaksi kundia. Oli tosi ok näkösiä ja ne jutteli keskenää omassa pöydässä jalkapallosta. Niin ne huomas tän yksinäisen vasta maan rakoon poljetun miehen.

NE sit sanoi sille, että hei tuu tänne istuu miks siellä yksin olet.. Nämä kaksi miestä ei siis tiennyt välikohtauksesta yhtään mitään. Jokin miesten välinen juttu ilmeisesti on, että tuntematon pyydetään yksinäisyydestä samaan pöytään jauhaa omia juttuja.. He tuli heti juttuun. Se taas miehissä on hieno piirre, että keskenään tulee heti juttuun oli aihe mikä tahansa, niin se juttu luistaa välittömästi. Kattelin sitä heidän keskustelua, niin itelle tuli vaikutelma, että ihan kuin noi olis tuntenut toisensa jo vuosia. Niin helposti heidän jutut meni. Mietin, että on miehillä helppoa tutustua toisiinsa jne jne.

Nämä kaksi naista sitten alkoi juttelee näiden miesten pöytään ja pyyteli miehiä siirtymään samaan pöytään. Tämä poljettu mies sanoi ettei hän tule, että just noi sano mua luuseriksi eikä olla edes ikinä nähty ja olisin kysynyt yökerhon paikkaa missä on ja toi ystävällinen nainen kertoi. ( osoitti minua )-. Nämä kaksi miestä sanoi, että on teillä pokkaa arvostella toisia ja voitte suksia veehen ja sitä paitsi onks teillä edes varaa arvostella ja ne alko nauraa.. Naiset jätti siiderit pöytään ja häipy sanomatta sanaakaan. Ne miehet sanoi, että hei tuu sinäkin tänne juttelemaan ja menin.

Kyllä se sonta kolahtaa arvostelijoillekin joskus ja onneksi pääsin näkemään tämän.

Vierailija
55/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina luulin, että se että jään yksin ja huomiotta johtuu rumuudestani. Ajattelin, että kunhan saan pahimmat rumat piirteet kasvoistani korjattua, sen lisäksi että kroppa on treenattu, elämä alkaa ja ihmiset alkaa pitää minusta. 35 ja 40 ikävuoden välillä teetin useamman plastiikkakirurgisen operaation ja hampaisiin laitettiin laminaatit. Tuota nuorempana ei ollut varaa.

Lopputulos: olen edelleen näkymätön ja ihmiset välttelee minua =( Nyt vasta tajuan, että se on mun luonne se mikä tökkii. Olen introvertti ja sosiaalisesti kömpelö, joskus mietin että saatan jopa olla joku diagnosoimaton neuro-epätyypillinen. Mun kanssa ilmeisesti ei ole mukavan ja helpon oloista olla ja vaikutan omituiselta. Harmi kun aivojen sosiaalisuuteen liittyviä osia ei voi jollain leikkauksella vaihtaa parempiin. Taitaa odottaa hyvin yksinäinen loppuelämä. (Ja nyt iän lähestyessä jo 50 se paranneltu ulkonäkökin on voimakkaasti jo rupsahtanut)

Vierailija
56/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolit viedään ympäriltä. Muille jutellaan ja hymyillään. Jos minä hymyilen ja koetan rupatella, katsotaan naama vakavana eri suuntaan ja mennään kauemmas. 

Vierailija
57/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää rumia piirteitä omaavana se, että muut rumia piirtietä omaavat eivät älyä omaavansa rumia piirteitä tai "turn offeja" myös. Sit käytös on niin ylimielistä ja ollaan niin David Beckhameja, että....

Kaikkein ärsyttävin ja uhkaavin ihminen vaikuttaa monelle olevan se, joka ei ole kaunis ja on siitä huolimatta iloinen ja rohkea, eikä kulje pää painuksissa häpeillen. 

Vierailija
58/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä vältän kauniita kaupan kassoja yms. Aika monesti käynyt niin että olen ihan vain morjestanut kaupan kaunista kassaa (morjestan aina, myyjästä riippumatta), niin myyjä vetää naama nyrpeäksi, ei katso edes kohti ja ei tervehdi takaisin. Olen miettinyt monesti että annanko reippaalla tervehtimisellä sitten sellaisen kuvan että olisin iskemässä tätä nättiä kassaa. Tarkoitukseni ei todellakaan ole ollut, mutta en keksi miksi sitten minun kohdallani naama menee nyrpeäksi.

Sielun veli siellä! Itse en asioi mieskassoilla kuin pakon edessä. Pelkään että luulevat minun yrittävän iskeä ja ajattelevat, että hyi hemmetti. 

Vierailija
59/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaista kohtelua tulee vastaan. Tuntemattomien kohtelua enemmän ärsyttää omien naispuolisten kavereiden kohtelu. En jaksa oikein edes avautua siitä, kun alkaa ärsyttämään. He eivät voi kohdella minua tasavertaisena, koska minulla ei tietenkään ome sitä kokemusta mikä normaaleilla naisilla on. Ymmärrän sen. Toisaalta kavereita ei estä mikään esim. vokottelemasta mies, jonka kanssa minulla on jotain. He tekevät vain sen, koska he voivat. Itse miehessä heitä ei kiinnosta mikään. Enkä liiku edes teini-ikäisissä wt-piireissä...

Ei kuulosta hyviltä kavereilta.

Vierailija
60/73 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha viesti, mutta kommentoin silti. Saan naisena samaa kohtelua kauniilta kassaneideiltä, siis nyrpeää naamaa, enkä usko heidän miettivän mun olevan pokaamassa. Se johtuu mun ulkonäöstä. Ihan kuin ruma ihminen olisi vähemmän arvokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme