Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Britanniassa vaaditaan uutta kansanäänestystä

Vierailija
25.06.2016 |

Miksi ja ketkä kaksi miljoonaa? Eivätkö tienneet mitä äänestivät ekals kierroksella.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki on äänestää edes ensimmäistä kertaa jos sillä tuloksella ei kuitenkaan olisi mitään merkitystä? Se on ihan se ja sama jättää koko äänestys väliin, jos hävinnyt puoli saa ja voi vaatia uusintaäänestystä joka kierroksen jälkeen. 

Vierailija
2/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla kaikki vaalit voitaisiin uusia kun joku ryhmä ei pidä lopputuloksesta.

Ja mikä sitten jäisi voimaan jos seuraavaa vaalin voittaisi remain-kanta? Eikömsitten pitäisi järjestää kolmannet vaalit jotta.todellinen voittaja selviäisi ?

Minulla on paha fiilis tästä tilanteesta. Jos mitätöidään vaalitulos uusilla vaaleilla, ollaan matkalla demokratian irvikuvaksi ja sen tien päässä on isoja levottomuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt ilmi että brexitkampanja on kertonut kuusi suunnatonta valhetta. Yhteen niistä uskoi yli puolet kansasta.

Vierailija
4/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää pää kiinni ja kunnioittakaa  äänestystulosta !!!!

Vierailija
5/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä meille mitään haittaa ole. Säälittää vain britit.

Vierailija
6/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla kaikki vaalit voitaisiin uusia kun joku ryhmä ei pidä lopputuloksesta.

Ja mikä sitten jäisi voimaan jos seuraavaa vaalin voittaisi remain-kanta? Eikömsitten pitäisi järjestää kolmannet vaalit jotta.todellinen voittaja selviäisi ?

Minulla on paha fiilis tästä tilanteesta. Jos mitätöidään vaalitulos uusilla vaaleilla, ollaan matkalla demokratian irvikuvaksi ja sen tien päässä on isoja levottomuuksia.

Juuri näin. En minä nyt kovin tohkeissani ole Brexit-tuloksesta, mutta tuntuisi todella uskomattomalta, jos voitaisiin järjestää uudet vaalit ikäänkuin sanoakseen kansalle "äänestitte ensimmäisellä kerralla väärin - kokeillaan nyt uudestaan, jos osaisitte äänestää tällä kertaa oikein ja tulisi mediaa ja poliitikkoja enemmän miellyttävä lopputulos".

Vierailija
7/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. En minä nyt kovin tohkeissani ole Brexit-tuloksesta, mutta tuntuisi todella uskomattomalta, jos voitaisiin järjestää uudet vaalit ikäänkuin sanoakseen kansalle "äänestitte ensimmäisellä kerralla väärin - kokeillaan nyt uudestaan, jos osaisitte äänestää tällä kertaa oikein ja tulisi mediaa ja poliitikkoja enemmän miellyttävä lopputulos".

Loistavasti kiteytetty.

Vierailija
8/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä hetkellä ei olla matkalla isoihin levottomuuksiin? Lontoo vs. maaseutu. Nuoret vs. vanhat.

Skotlannin mahdollinen irtautuminen UK:sta. Pohjois-Irlannin mahdollinen yhdistymishalu Irlantiin (tämä olisi erittäin räjähdysherkkä liike historian huomioiden). Gibraltar ja Espanjan halut vallata tämä viimeinkin itselleen.

Ja tietty myös taloudelliset seuraukset erosta ja niiden vaikutukset Britanniaan.

Vierailija
9/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistavasti kiteytetty.

Hei trolli. Kyllä me tiedämme teidän maanne äänestyskäytännöt. Jos tulos ei miellytä, se muutetaan ennen julkaisua. Kuten Krim.

Vierailija
10/10 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki on äänestää edes ensimmäistä kertaa jos sillä tuloksella ei kuitenkaan olisi mitään merkitystä? Se on ihan se ja sama jättää koko äänestys väliin, jos hävinnyt puoli saa ja voi vaatia uusintaäänestystä joka kierroksen jälkeen. 

Olihan tämäkin äänestys uusinta, edellisen kerran Britanniassa äänestettiin 70-luvulla, silloin tulos oli toinen. Kuinka paljon pitää kulua aikaa, jotta uusi äänestys on hyväksyttävissä, 40 vuotta? Missä on määritelty mikä on oikea aikaväli, jossain lakikirjassako? Eipä taida ollaa missään määritelty asiaa.

Eipä tämä asia minua itseäni juuri kosketa. Britannia ei edes maana minua kauheasti kiinnosta enkä todennäköisesti sinne koskaan halua edes matkustaa. Mielenkiintoista kyllä ihan sivusta seurata nyt tätä jälkipyykkiä ja sitä että miten Skotlanti ja Pohjois-Irlanti tulevat toimimaan jatkossa.... Hupaisaa seurattavaa on myöskin näiden Tynkkysten (Tynkkynen taitaa olla kyllä opportunisti) ja muiden populistien ilakointi, sääli etteivät ymmärrä taloudesta ja yhteismarkkinoiden toiminnasta tuon taivaallista. Tynkkyselle tekisi hyvää edes pari yliopistotason kurssia aiheesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi