Outlander 2. kausi
Hei.
Olen todella iloisesti yllättynyt! Sarjan taso on noussut aivan huimasti ja näyttelijät ovat kasvaneet rooleihinsa. Lavastus ja puvut hivelee silmää. :D
Millaisia ajatuksia teissä on herättänyt?
Kommentit (45)
Kyllä varmasti on erilainen katsoa jos ei ole lukenut koko kirjasarjaa. Mun mielestä Claire on kirjoissakin vähän sellainen "tätimäinen", ronski sotakokemusten takia, mutta toisaalta vähän brittiläisen pidättyväinen, aika hyvin vastaa mun mielikuvia näyttelijät kun niihin ensin tottui kun näyttivät erilaiselta kuin omassa mielikuvituksessa.
Odotan innolla jatkoa, kuitenkin niin paljon kaikkea tulossa, se on varmasti jännää kun se tytär on aikuinen ja aikamatkustelee myös miehensä kanssa. Eniten kirjoissa on tympinyt amerikan sodan vatvominen, toivottavasti se sivuutetaan sujuvasti, ei ketään kiinnosta sellainen.
Mua harmitti, että 2. kausi alkoi Clairen paluusta vuoteen 1945, eikä niin kuin kirjassa. Olisin jo niin halunnut nähdä Briannan.
Vierailija kirjoitti:
Mennyt täysin epäuskottavaksi!!!!! Mistä Jaime on yhtäkkiä oppinut kaikki hienopiirteiset etikettisäännöt ja laskettelee ranskaa kuin Ludvig konsanaan 😀 ja hih hih ajellaas vähän tussunkarvoja porukalla ja hah hah heitetään peruukkiheppu jokeen niin saadaan kuningas piipahtamaan kylään niin että saadaan superpaha verivihollinen jota voi kiusata taikaloitsuilla.
Skotlanti takas ja nopeesti!!
Jaime ei ole ensimmäistä kertaa Ranskassa. Hänhän oli opiskellut siellä ja asunut useamman vuoden.
Minä tykkään molemmista kausista. Parasta mitä telkusta tulee. Ei sieltä muuta sitten tule kun uusintoja.
Tämän viikon jakson paras kohta oli lopussa, kun Jamie nousi portaita ja Claire oli kylmä kuin kivi... Ihan superhienosti kuvattu, katsoin sen varmaan kymmenen kertaa putkeen! :D Jamie näyttää niin paljon paremmalta parran kanssa kuin ilman (vaikka feikkiparta aika kömpelöltä näyttikin). Olin vähän pettynyt kuninkaan luona tapahtuneeseen kohtaukseen joka vaan venyi ja venyi, oliko kohtaus kirjasta? Mitä muut tykkäsitte? -ap
En ole katsonut 2. kautta ollenkaan, kun en edes tiennyt, että sellainen olisi tullut (en yleensä katso televisiota). Mutta tykkäsin kovasti kirjoista.. siihen saakka, kun siirtyvät uudelle mantereelle. Niiiiin tylsää.
Jep, myöhemmissä kirjoissa koko tarina on kieltämättä hieman levinnyt käsiin ja päähenkilöiden moninkertaistuminen on ihan naurettavaa! Mä toivoisin, että kirjailija vois hypätä ajassa takaisin ja kirjoittaa osan tarinasta uusiksi. :D -ap
Tykkään sarjasta, aika menee ihan hujauksessa sen parissa! Mutta jestas kun Balfe on rasittava näyttelijä. Ei minkäänlaista lämpöä, muutenkin kauheita maneereja. Jamien näyttelijä on ihan hyvä.
Kakkos- ja ykköskausi ovat kyllä kuin kaksi eri sarjaa. Tykkäsin Skotlannista, jotenkin tämä Ludvig XVI:n Ranska juonittelevine ylimyksineen on jo niin nähty.
Se kohtaus siellä hovissa oli jännittävä, mietin miten Raymondille ja St. Germainille käy. Ja olin vahingoniloinen, kun kreivi sai ansionsa mukaan. Seksikohtaus oli aika piinallinen. Ja se typerä lausahdus "think of Scotland". Jotenkin Claire ei vaikuttanut sellaiselta, joka olisi Ludvigin makuun.
Toinen kausi käynnistyi mielestäni aika hitaasti, tuntui ettei oikein mitään tapahtunut. Se eka jakso oli ihan jännä, kun Claire oli takaisin 1900-luvulla, kuinka sitä häiritsi liikenne ja meteli ja se yleinen hälinä, kun se oli tottunut siihen 1700-luvun luonnollisuuteen ja hiljaisuuteen. Toi kivasti esiin sitä eri aikakausien kontrastia ja eroa. Frankia kohtaan se käyttäytyi kyllä todella tunteettomasti, vaikka ymmärrettävästi tunteet olivatkin sitä kohtaan ehtineet hiipua, mutta silti olisi voinut vähän enemmän selittää.
Se Ranska tuntui Skotlannin jälkeen aika tylsältä ja kankealta miljööltä, mutta kun jaksot ovat menneet eteenpäin, on se muuttunut taas mielenkiintoisemmaksi. Sitä ihmettelin alussa, kun ekan tuotantokauden lopussa Claire kertoi Black Jackille sen kuolinpäivän, mutta sitten Ranskaan saavuttuaan Claire luuli kauan että se on kuollut, eikä alkuun ihmetellyt sitä yhtään. Aika outoa. Tuo viimeinen (7.) jakso oli aivan loistava, viimeistään nyt sarja on tullut mielenkiintoisemmaksi taas, se alku oli lähinnä uusiin henkilöihin tutustuttamista ilman sen kummempaa äksöniä, mutta nyt se odotus jotenkin palkittiin. Mun kävi vähän sääliksi sitä Lordi St Germainia, kun se tajusi kohtalonsa, vaikka se onkin ollut aika mulku. Se Mestari Raymond on aivan huippu hahmo, hyvä näyttelijä. Toinen hyvä hahmo kaikessa ärsyttävyydessään on myös Duke of Sandringham. Todellinen opportunisti. Clairessa hieman ärsyttää se kuinka se tavallaan aina onnistuu, vaikka se mitä tahansa uhkarohkeaa yrittää, mutta fiktiotahan tämä on.
Yksi asia mikä on myös mietityttänyt, on se Prinssi Charlie, kuinka se kuvataan niin idioottina. Olikohan se oikeasti? Sitähän sanotaan Bonnie Prince Charlieksi ja käsittääkseni Skotlannissa sitä muistellaan lämmöllä, vaikka kapina ei lopulta onnistunutkaan. Innolla odotan taas uusia jaksoja, vaikka kauden alussa tuntui, ettei meinaa jaksaa oikein seurata.
Vierailija kirjoitti:
Se kohtaus siellä hovissa oli jännittävä, mietin miten Raymondille ja St. Germainille käy. Ja olin vahingoniloinen, kun kreivi sai ansionsa mukaan. Seksikohtaus oli aika piinallinen. Ja se typerä lausahdus "think of Scotland". Jotenkin Claire ei vaikuttanut sellaiselta, joka olisi Ludvigin makuun.
Eikös Claire ajatellut Englantia kun kuningas tuikkasi sitä?
Itse ihastuin Ranskan kuninkaaseen. Se on vaan niin söpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Claire ajatellut Englantia kun kuningas tuikkasi sitä?
Ok, muistin sitten väärin. Jakson katsomisesta on monta viikkoa, joten pieleen meni arvaus.
Ah... Sandringham on mun ehdoton suosikki kaikista sarjan hahmoista! Mulle tuli siitä kuninkaasta vähän sellainen olo, ettei Claire sen mieleen mitenkään erityisemmin ollutkaan, mutta sen täytyi ihan vaan muodon vuoksi kaikessa ylhäisyydessään pökkäistä sitä... Hauskaa muuten, että kumpikin sarjan kuninkaallisista on aika naismaisia.
Miksiköhän Jamien hiukset ei kasva yhtään? Murtaghin ja Jennyn miehen ponnarit on pitkiä...
Seuraako kukaan tätä sarjaa? Ainakaan ei ole hirveästi keskustelua ollut. Mitä mieltä viimeisestä jaksosta? Minun mielestäni sarja parani oleellisesti kun tultiin takaisin Skotlantiin, oli Ranska-vaiheessakin joitain hyviä jaksoja, mutta loppujaksot ovat olleet todella mielenkiintoisia. Tämä päätösjakso oli mielestäni aivan loistava, ehkä jopa paras kaikista tähän mennessä. Pidin niistä uusista hahmoista, todella kaunis se Brianna ja sympaattinen se Roger. Clairen kasvoilta jotenkin näki uskottavasti sen nostalgisen fiiliksen menneistä ajoista, kun istuskeli Lallybrochin rapistuneilla portailla, jonka Ladynä oli kerran ollut 200 vuotta aiemmin sen kukoistuksen aikaan, tai nähdessään sen vanhan asiakirjan, jonka oli itse allekirjoittanut menneisyydessä, yhdessä Jamien ja Murtaghin kanssa.
Clairen ja Briannan välillä oli mielestäni sellaista aitoa äidin ja tyttären välistä viha/rakkaus-suhdetta, kun eivät kunnolla voineet ymmärtää toisiaan. En ole lukenut kuin sen ensimmäisen kirjan, joten en osaa yhtään sanoa mitä tulee tapahtumaan, älkää siis spoilatko jos tiedätte. Uskon kuitenkin Clairen menevän takaisin menneisyyteen. Ikävä jää Dougalin hahmoa, hän on ollut loistava viime jaksoissa, esim kun Collum kuoli, vaikka tyyppinä onkin aika sietämätön. Saa nähdä kuinka käy Black Jackin ja Murtaghin ja muiden tuttujen hahmojen, kuolevatko kaikki Cullodenissa? Harmitti jo silloin kun Angus kuoli, nyt joutuu ehkä jättämään hyvästit monille muillekin, toivottavasti ei kuitenkaan Murtaghille. Harmittaa että tämä taas loppui ja jatkoa saa odottaa varmaan vuoden. Toisen kauden alkupuoliskolla en olisi osannut kuvitella, että tämä sarja saa minut vielä näin innostumaan.
Minusta kakkoskausi on ollut tosi tylsä, paitsi tuo viimeinen jakso, joka oli ehdottomasti koko kauden paras. Siinä oli samanlaista vetoa kuin ykköskaudessa parhaimmillaan. Pelkään että kolmoskaudesta tulee vielä kakkoskauttakin tylsempi ja kaikki hyvät tyypit ovat jokatapauksessa kuolleet.
Tykkäsin kakkoskauden skottijaksoista enemmän kuin Ranskan juonitteluista. Odotan kyllä innolla tulevaa ja aloitinpa tuon Matkantekijän lukemisen taas, siitä onkin joku kymmenen vuotta kun olen lukenut tämän viimeksi :)
Jamie on oppinut hienopiirteiset etikettisäännöt ollessaan nuorena opissa ranskassa (siellä myös kieli opittu).