Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruman naisen kokemuksia ei haluta uskoa?

Vierailija
24.06.2016 |

Ilmiö palstalla: ruma nainen kertoo elämästään ja hänen kokemuksensa mitätöidään. Miksi?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette

Blanka Vlasic, korkeushyppääjä

Timea Bacsinszky, tennispelaaja

Vierailija
42/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tähän vedetään aina joku Tarja Halonen. Sehän on ollut ihan ok nuorena ja nyt on ikäisensä näköinen täti-ihminen. Ette kai te nyt väitä, et joku kuusfemma perustäti Prismassa nyt olis sen kummosempi kuin Halonen. Halonen nyt on epäilemättä fiksu ja karismaattinen ja se nyt tuppaa fiksuihin miehiin vetoamaan. 

Mutta toki on höpönlöpöä väittää, ettei todella olisi ns. hyvin rumia ihmisiä, mutta se, ettei löydä parisuhdetta millään, lienee on kuitenkin muita syitä. Omassa tuttavapiirissäni ei mitenkään näy se, että juuri rumat eivät löydä parisuhdetta, vaan ennemmin se, että he eivät löydä, joilla on muunlaisia ongelmia. Esimerkkinä nyt ihan nätti kaveri, jolla on kovat odotukset mieheltä koulutustaustaa myöten, mutta itse on kouluttamaton työtön yh. Ei ole nyt ulkonäöstä ongelmansa kiinni. 

En usko, että ihan kaikista saa edes nättiä millään keinoilla, mutta kaikista saa ok:n pysymällä normaalipainossa, pukeutumalla hyvin vartaloonsa sopivasti, hoitamalla sopivan kampauksen. Ei nyt silloin voi olla niin ruma, että ihmiset pelästyy. Lähinnä sellainen huomaamaton. Mun mielestä todella rumat ovat epäsiistejä eli jumalattoman lihavia, huonosti pukeutuiva, ympäriinsä tatuoituja, suttuisesti meikkaavia, väärällä värillä hiuksensa värjänneitä. Jokainen heistä olisi ok, jos näitä em. ongelmia ei olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti julistetaan miesten keskuudessa, että rumat naiset ovat erittäin harvassa ja naamakertoimella melkein kuka vaan kelpaa miehille, kunhan ei ole epämuodostunut. Samaan aikaan kuitenkin kritisoidaan ja täysin lytätään minun mielestäni ihan tavallisenkin näköisiä naisia. Aika ristiriitaisia signaaleja... :D

Juuh, ja samoin naisille ei netissä kelpaa bachelorit sun muut. Kalsarimallitkin on aina liian riukuja, liian lihaksikkaita, liian karvaisia, liian karvattomia, liian pienimunaisia jne.

Naiset haukkuvat komeita miehiä, koska eivät tykkää siitä jos mies tietää olevansa komea. 

Vierailija
44/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti julistetaan miesten keskuudessa, että rumat naiset ovat erittäin harvassa ja naamakertoimella melkein kuka vaan kelpaa miehille, kunhan ei ole epämuodostunut. Samaan aikaan kuitenkin kritisoidaan ja täysin lytätään minun mielestäni ihan tavallisenkin näköisiä naisia. Aika ristiriitaisia signaaleja... :D

Ei ollenkaan ristiriitaisia. Jos tuhannesta miehestä 990 sanoo naista vaikkapa perusnätiksi ja 10 rumaksi, niin nainen kietoutuu uhriviittaansa ja sanoo, että miehet pitävät häntä rumana. Niin kauheaa on "ruman" naisen elämä.

Ei tällaisia kommentteja voi ottaa tosissaan millään tasolla. Et selkeästi käsitä lainkaan millaista on olla ruma nainen.

Niinpä tietenkin. Vaan jos mies valittaa saavansa pelkkää negatiivista palautetta naisilta, niin hän on automaattisesti lassukka ja lähestyy vain huippumalleja. Hyvin te naiset vedätte.

Vierailija
45/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tähän vedetään aina joku Tarja Halonen. Sehän on ollut ihan ok nuorena ja nyt on ikäisensä näköinen täti-ihminen. Ette kai te nyt väitä, et joku kuusfemma perustäti Prismassa nyt olis sen kummosempi kuin Halonen. Halonen nyt on epäilemättä fiksu ja karismaattinen ja se nyt tuppaa fiksuihin miehiin vetoamaan. 

Mutta toki on höpönlöpöä väittää, ettei todella olisi ns. hyvin rumia ihmisiä, mutta se, ettei löydä parisuhdetta millään, lienee on kuitenkin muita syitä. Omassa tuttavapiirissäni ei mitenkään näy se, että juuri rumat eivät löydä parisuhdetta, vaan ennemmin se, että he eivät löydä, joilla on muunlaisia ongelmia. Esimerkkinä nyt ihan nätti kaveri, jolla on kovat odotukset mieheltä koulutustaustaa myöten, mutta itse on kouluttamaton työtön yh. Ei ole nyt ulkonäöstä ongelmansa kiinni. 

En usko, että ihan kaikista saa edes nättiä millään keinoilla, mutta kaikista saa ok:n pysymällä normaalipainossa, pukeutumalla hyvin vartaloonsa sopivasti, hoitamalla sopivan kampauksen. Ei nyt silloin voi olla niin ruma, että ihmiset pelästyy. Lähinnä sellainen huomaamaton. Mun mielestä todella rumat ovat epäsiistejä eli jumalattoman lihavia, huonosti pukeutuiva, ympäriinsä tatuoituja, suttuisesti meikkaavia, väärällä värillä hiuksensa värjänneitä. Jokainen heistä olisi ok, jos näitä em. ongelmia ei olisi. 

Eli jälleen kerran, ruman naisen kokemuksilla ei ole totuusarvoa. Ruma nainen ei itse käsitä mitä hänelle on tapahtunut vaan syy sille miksi ei saa miestä ei johdukaan ulkonäöstä. Vaan jostain muusta, mystisestä syystä!

Viestissa 34 oli yhdeltä mieheltä saamani mietteet ulkonäöstäni. Eräs toinen kuvaili minua todella mukavaksi ja älykkääksi naiseksi, mutta kun olen niin ruma kasvoiltani. Yhden miehen kuulin haukkuneen ulkonäköäni tuttavillemme selkäni takana. Jne.

Pidän huolta hygieniastani, meikkaan, laittaudun, pukeudun kauniisti ja ei - en mieti pakkomielteisesti ulkonäköäni vaan olen kouluttautunut ja työskentelen oman alani hommissa. Muutakin elämää löytyy, mutta jos osallistun johonkin parisuhteettomuutta käsittelevään ketjuun ja kerron miksi olen ikisinkku, vastauksena on oletus siitä, että syy sinkkuutteeni ei olisi ulkonäössä vaikka ulkonäkö on ainoa asia, josta olen aina saanut negatiivista palautetta.

Vierailija
46/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, asiat ei ole niin yksioikoisia. Mulla on yks sellanen taskuvenus ystävä: sievät kasvot, muodokas vartalo. Saa miehiltä huomiota ravintoloissa ja ihan kadullakin. Hän on akateemisesti koulutettu, mutta ei ole ulkonäkö auttanut asiatuntijatyön saamisessa yhtään. Ehkä jos hakisi johonkin baariin, olisi, mutta nyt 10 vuoden aikana, ei ole saanut kuin harjoittelupaikkoja. Sen sijaan meille palkattiin asiantuntijatyöhön juuri ulkonäöllisesti erittäin epäviehättävä yli 50-vuotiasa nainen ja pätevä onkin. Naimisissa muuten asiallisen oloisen akateemisesti koulutetun miehen kanssa. 

Ihmiset ei aina ymmärrä, että se vika epäviehättävyyteen voi olla jossin ihan muualla kuin ulkonäössä. Yks mun vanhapiika-kaveri ei esim. tajua sitä, että on järkyttävä valittaja ja on aina ollut. Naamari ns. norsunvitulla aina. Kun mennään ravintolaan, niin kaikki on aina pielessä jne. 

Vierailija
47/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vähän oudolta, kun kukaan nainen ei ole koskaan lähestynyt mua ja ite oon lähestynyt todella montaa tuloksetta - myös niitä joita kaverini pitävät rumina. Omat kokemukset ovat niin pahasti ristiriidassa naisten kertomusten kanssa, mikä nyt ei tietenkään todista mitään

Vierailija
48/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumien naisten "kokemukset" ovat yleensä joko epäloogisia valheita tai pelkkää oman pään sisäistä kuvitelmaa siitä mitä muut hänestä ajattelevat. Pelkkää uhriulinaa siis.

Sekoitat hupaisiin lassukkamielipiteisiinne, jotka kopioitte suoraan gurunne koomisista teksteistä.

Vierailija
49/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole juuri järkeviä perusteita tullut sille miksi rumien naisten kokemuksia mitätöidään. Osuvimpana voi pitää sitä, että rumia naisia on vähän (itse rumana naisena tajuan kyllä, että kaltaisiani on harvalukuinen joukko), mikä vääristää ihmisten käsityksiä.

Edelleenkään rumien naisten pieni määrä ei tarkoita sitä, että kokemuksemme olisivat valheellisia tai vääristeltyjä.

Miksi yrität sukupuolittaa tämän ongelman? Täällä mitätöidään rumien ihmisten kokemuksia, ja naisten mielestä rumia miehiä on paljon enemmän kuin miesten mielestä rumia naisia. Ja naisilla valitettavasti on tapana liioitella kokemaansa vääryyttä, niin ikävältä kuin se sinusta tuntuukin.

Vierailija
50/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jälleen kerran, ruman naisen kokemuksilla ei ole totuusarvoa. Ruma nainen ei itse käsitä mitä hänelle on tapahtunut vaan syy sille miksi ei saa miestä ei johdukaan ulkonäöstä. Vaan jostain muusta, mystisestä syystä!

Viestissa 34 oli yhdeltä mieheltä saamani mietteet ulkonäöstäni. Eräs toinen kuvaili minua todella mukavaksi ja älykkääksi naiseksi, mutta kun olen niin ruma kasvoiltani. Yhden miehen kuulin haukkuneen ulkonäköäni tuttavillemme selkäni takana. Jne.

Pidän huolta hygieniastani, meikkaan, laittaudun, pukeudun kauniisti ja ei - en mieti pakkomielteisesti ulkonäköäni vaan olen kouluttautunut ja työskentelen oman alani hommissa. Muutakin elämää löytyy, mutta jos osallistun johonkin parisuhteettomuutta käsittelevään ketjuun ja kerron miksi olen ikisinkku, vastauksena on oletus siitä, että syy sinkkuutteeni ei olisi ulkonäössä vaikka ulkonäkö on ainoa asia, josta olen aina saanut negatiivista palautetta.

Hei! Tätä en tarkoittanut. Kyllä rumia naisia törkeästi haukutaan. Kuljin aikoinani paljon baareissa hyvin lihavan ja rumapiirteisen ystäväni kanssa ja hätkähdin, kuinka törkeästi ja suorasanaisesti miehet saattoivat ilmaista mielipiteensä hänen ulkonäöstään. He kyllä kommentoivat erityisesti ylipainoa. MUTTA kyllä hänellä silti on ollut aina poikaystävä. Ja nyt hän on asunut avoliitossa erittäin fiksun ja urheilullisen miehen kanssa. Ystäväni on hauska, fiksu ja sanavalmis. 

Eli en kiellä sitä, etteikö rumia ihmisiä haukuttaisi, mutta ei vain näy laajahkossa tuttavapiirissäni mitenkään se, että rumilla ei olisi miehiä ja kauniilla olisi. Itsekin olen ollut sinkku jo 3 vuotta eikä kukaan ole ollut edes kiinnostusta odottanut. Olen kuitenkin nätiksi usein kehuttu ja hoikka. Kaikki ovat kyllä toki hyvin ystävällisiä ja apua miehiltä saa kyllä auliisti. Olen ajatellut, että se johtuu siitä, että en ole enää nuori ja minulla on 4 lasta. Ulkonäöllä ei ole enää oikeastaa väliä, kun on ohittanut sen biologisen kiinnostavuuden miesten silmissä. En nyt kuitenkaan epäile, etten nyt jossain vaiheessa jotain omanikäistä, eronnutta ukkoa löytäisi. 

Vierailija
51/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vähän oudolta, kun kukaan nainen ei ole koskaan lähestynyt mua ja ite oon lähestynyt todella montaa tuloksetta - myös niitä joita kaverini pitävät rumina. Omat kokemukset ovat niin pahasti ristiriidassa naisten kertomusten kanssa, mikä nyt ei tietenkään todista mitään

Missä nämä todella monia lähestyvät miehet oikein luuraavat, kun kaikki väittävät olevansa sellaisia? Minua ei ainakaan koskaan lähesty kukaan missään. Valitettavasti.

Vierailija
52/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, mikä susta sitten tekee niin ruman. Ei nyt mitään spesifiä tarvitse, mutta onko jokin yksi piirre vai kokonaisuus sitten? Ikävä kyllä kuulla, että olet joutunut kokemaan tuollaista.

Vierailija
53/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45, mikä susta sitten tekee niin ruman. Ei nyt mitään spesifiä tarvitse, mutta onko jokin yksi piirre vai kokonaisuus sitten? Ikävä kyllä kuulla, että olet joutunut kokemaan tuollaista.

En tiedä. En näe peilistä, kuvista tai videoista katsottuna itseäni rumana. Olen tajunnut rumuuteni vuosien saatossa kun teini-iästä alkaen aloin saamaan noita kommentteja miehiltä, kysymättä. Se etteivät miehet ole iskeneet minua/osoittaneet muutoinkaan kiinnostusta/omat yritykseni ovat päättyneet kehnosti kielii erittäin vahvasti siitä, että näytän epämiellyttävältä.

Vierailija
54/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt naiset jaksako. 

Ylelläkin eilen se isomahainen nainen kertoi, että loukkaavaa kommentointia tulee nimenomaan naisilta. 

Vierailija
55/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt naiset jaksako. 

Ylelläkin eilen se isomahainen nainen kertoi, että loukkaavaa kommentointia tulee nimenomaan naisilta. 

Se nainen muuten kelpaisi minulle vallan mahtavasti taikinamahastaan huolimatta. 

Vierailija
56/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä todella monia lähestyvät miehet oikein luuraavat, kun kaikki väittävät olevansa sellaisia? Minua ei ainakaan koskaan lähesty kukaan missään. Valitettavasti.

Itse olen lähestynyt arviolta 500 naista ja on meitä varmaan muitakin. Baari ja netti varmaan yleisimmät

Vierailija
57/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En näe peilistä, kuvista tai videoista katsottuna itseäni rumana. Olen tajunnut rumuuteni vuosien saatossa kun teini-iästä alkaen aloin saamaan noita kommentteja miehiltä, kysymättä. Se etteivät miehet ole iskeneet minua/osoittaneet muutoinkaan kiinnostusta/omat yritykseni ovat päättyneet kehnosti kielii erittäin vahvasti siitä, että näytän epämiellyttävältä.

Outoa! Itse olen rumahko: iso nenä, leuaton, huono iho, naamassa paljon luomia, huonokuntoiset hiukset, laiha, tissitön… Mutta silti KUKAAN (paitsi minä itse) ei ole koskaan kommentoinut ulkonäköäni negatiivisesti. Kaksi pitkää parisuhdetta ollut (ja kauniita lapsia) ja lyhyitäkin jokunen. Olen kyllä luonteeltani ilmeisesti aika vetovoimainen: sanavalmis ja sanovat karismaattiseksi. En tiedä, että onko se sitten syy, etten nyt ihan seinäkukkaseksi ole jäänyt. 

Vierailija
58/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyn naisia ihan arkisissa tilanteissa. 

Mutta sepä ei suominaiselle sovi. Ovat niin paskanjäykkiä selvinpäin. 

Vierailija
59/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla ruman miehen kokemuksia mitätöidään. Ulkonäkö kun ei kuulemma kiinnosta kuin miehiä, eikä rumille naureskella tai muutenkaan heitä kohtaan ei käyttäydytä törkeästi. Jos muuta väittää niin se on vain miehen harhaisen mielen tuottamaa harhaa. Ehkä ihmiset eivät vain kestä totuutta siitä, että he voivat olla niin pinnallisia, että pilaavat toisten elämiä ulkonäköön perustuen.

Jokseenkin hauskaa se miten myönnetään, että naiset voi olla ilkeitä toisilleen, mutta sitä ei myönnetä, että naiset voi olla ilkeitä myös miehille. Jos voi olla ilkeä toisille naisille niin mikä estää sitten olemasta myös ilkeä miehille? Ihmisiä kai tässä kumpikin sukupuoli edustaa ihan samalla tavalla.

Terveisin Naispelko23

Vierailija
60/174 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa! Itse olen rumahko: iso nenä, leuaton, huono iho, naamassa paljon luomia, huonokuntoiset hiukset, laiha, tissitön… Mutta silti KUKAAN (paitsi minä itse) ei ole koskaan kommentoinut ulkonäköäni negatiivisesti. Kaksi pitkää parisuhdetta ollut (ja kauniita lapsia) ja lyhyitäkin jokunen. Olen kyllä luonteeltani ilmeisesti aika vetovoimainen: sanavalmis ja sanovat karismaattiseksi. En tiedä, että onko se sitten syy, etten nyt ihan seinäkukkaseksi ole jäänyt. 

Onni on, että minulla on hyvä tausta, joten vasta teini-iässä alkanut kritisointi ei ole muuttanut radikaalisti minäkuvaani huonompaan suuntaan vaan olen tyytyväinen itseeni siitä huolimatta, että miehet pitävätkin rumana. Terve itsetunto ulkonäönkin osalta on kuitenkin hyvin tärkeä asia.

Siitä en osaa sanoa miten yleistä toisten ulkonäön kritisoiminen on. Voi olla, että rumuuteni takia osun kritisoivimpien ihmisten lähettyville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi