Miksi ruman naisen kokemuksia ei haluta uskoa?
Ilmiö palstalla: ruma nainen kertoo elämästään ja hänen kokemuksensa mitätöidään. Miksi?
Kommentit (174)
Keskustelupalstojen sinkkumies -keskusteluissa näkyy myös aika usein se kommentti "Kyllä minulle nainen kelpaisi en vain saa aloituksia naisilta, laitoin viestiä sadalla naiselle, kukaan ei vastannut. Saan vaan viestejä rumilta ja läskeiltä".
Kaikilla ei sitten näköjään käännähdä se mielentila empatia-asentoon kun noita kirjottelee. Kyllähän usealla naisella on sama tilanne kuin monella miehellä. Parisuhteen saaminen on todella vaikeaa ulkonäöstä johtuen. Eikä varmasti tunnu kivalta vaikka kuinka yrittää, mutta kun ei.
Samaa varmasti myös työelämässä, aika harvoin missään vaateliikkeissä näkee muita kuin kauniita ihmisiä ja nykyisin myös pikaruokapaikoissakin tuntuu, että ihmiset valitaan naamakertoimen mukaan.
t. mies
Vierailija kirjoitti:
Linkittäkää kuva "rumemman puoleisesta" naisesta, jonka kanssa itse voisitte seurustella?
Ei ole kuvia linkattu...
Tuo kokemusten mitätöinti on kyllä huomattava ilmiö! Minulle on monesti huudeltu törkeyksiä kadulla, siis ihan päin naamaa. Silti näitä kertomiani tapauksia ei jotenkin oteta todesta, vaan mitätöidään sanomalla "varmasti kuvittelit vaan!" Kyllä, varmasti kuvittelin. Pahemman luokan psykoosit ja skitsofreniat olleet varmaan päällä sitten :D usein näitä mitätöintejä harrastavat itse tavalliset ja kauniit naiset, jotka ilmeisesti eivät voi edes kuvitella että näin voisi jollekin käydä. Toisaalta myös miehet joskus kuittaavat nämä kokemukset, että ne "ovat vaan korvien välissä". Ilmeisesti agendana se, ettei kellään naisella voisi olla miestä huonommin asiat!
Kovasti julistetaan miesten keskuudessa, että rumat naiset ovat erittäin harvassa ja naamakertoimella melkein kuka vaan kelpaa miehille, kunhan ei ole epämuodostunut. Samaan aikaan kuitenkin kritisoidaan ja täysin lytätään minun mielestäni ihan tavallisenkin näköisiä naisia. Aika ristiriitaisia signaaleja... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei ole vastaan kävellyt niin rumaa naista +/- 10v ikähaarukassa, etten olisi voinut kiinnostua ulkonäön puolesta.
Ota siinä sitten tosissaan "rumien naisten" avautumiset.
Probleemanne on se, ettei jokainen nainen voi päästä iltapaskaan pyllytytöksi. Kyllä, siihen jotkut teistä ovat liian rumia. Vertaatte itseänne naisten ulkonäölliseen eliittiin, jonka näemme mediassa.
no, entäs nää neidot:
se lihava mtyttö "my fat life" tai mikä lie tv ohjelma...hyiiiiiii!tarja halonen,
irja askola
se sukupuolenvaihdos pappi? siinä sulle friiduu
Taitaa ainoastaan "my fat life" olla ikäluokkaani ja ihan nättihän se pikaisen googlauksen perusteella on.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti julistetaan miesten keskuudessa, että rumat naiset ovat erittäin harvassa ja naamakertoimella melkein kuka vaan kelpaa miehille, kunhan ei ole epämuodostunut. Samaan aikaan kuitenkin kritisoidaan ja täysin lytätään minun mielestäni ihan tavallisenkin näköisiä naisia. Aika ristiriitaisia signaaleja... :D
Juuh, ja samoin naisille ei netissä kelpaa bachelorit sun muut. Kalsarimallitkin on aina liian riukuja, liian lihaksikkaita, liian karvaisia, liian karvattomia, liian pienimunaisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkittäkää kuva "rumemman puoleisesta" naisesta, jonka kanssa itse voisitte seurustella?
Ei ole kuvia linkattu...
Netistä on vaikea löytää edes rumien naisten kuvia. Jotain ilveilijöitä ja tosiaan sairaudesta kärsiviä tietysti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuvia linkattu...
Netistä on vaikea löytää edes rumien naisten kuvia. Jotain ilveilijöitä ja tosiaan sairaudesta kärsiviä tietysti on.
Nyt puhutaankin rumemman puoleisesta naisesta, jonka kanssa mies voisi seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Omakohtaisestihan rumille naisille on muodostunut se kuva, että ei kelpaa miehille ja sitten kun kerrot kokemuksistasi rumana naisena, täällä miehet esittävät että mukamas kaikki naiset kelpaisivat heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuvia linkattu...
Niinpä, ei taida miehille kuitenkaan kelvata ihan minkä tahansa näköinen nainen, puheista huolimatta...
Itse saan olla rauhassa, eipä kukaan juuri tule treffeille pyytelemään, ainoastaan netin kautta ja niilläkin tuntuu olevan vain kertapano mielessä. Olen ilmeisesti liian ruma suhteeseen, vaikka omasta mielestäni ihan ok, ylipainoa lukuunottamatta...
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan ristiriitaisia. Jos tuhannesta miehestä 990 sanoo naista vaikkapa perusnätiksi ja 10 rumaksi, niin nainen kietoutuu uhriviittaansa ja sanoo, että miehet pitävät häntä rumana. Niin kauheaa on "ruman" naisen elämä.
Kaikki naiset eivät ole kauniita, eivät edes viehättäviä. Se on erittäin kipeä asia etenkin nuorena, kun tosiaan suuri osa naisista on siinä iässä aika hyvännäköinen. Sen tietää se, joka on sen kokenut. Itse olin se epäviehättävä nainen. Kukaan mies ei vilkaissutkaan minua kun olin nuori tai nuori aikuinen. Ei yhtään kukaan. Kukaan mies ei yrittänytkään ottaa kontaktia, ei yhtään kukaan. Se oli hyvin surullista. Alistuin kohtalooni ja lakkasin haluamasta parisuhdetta itselleni. Minulla ei edelleenkään tosiaankaan ole perhettä. Joudun silloin tällöin tekemisiin keski-ikäisten naisporukoiden kanssa. Tunnen itseni niin ulkopuoliseksi. Nuo naiset suhteellisen korkeasta iästä huolimatta ovat säilyttäneet mielestäni hassun suhtautumisen kaikkeen mikä liittyy miehiin. Ilmeisesti miesten huomio ja rakkaus ovat jotenkin muovanneet heitä, jo puhe miehistä sytyttää heidät kihertämään yhdessä, heillä on jokin kieli johon minulla ei ole avainta. Suorastaan pidän heitä aika lapsellisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuvia linkattu...
Niinpä, ei taida miehille kuitenkaan kelvata ihan minkä tahansa näköinen nainen, puheista huolimatta...
Itse saan olla rauhassa, eipä kukaan juuri tule treffeille pyytelemään, ainoastaan netin kautta ja niilläkin tuntuu olevan vain kertapano mielessä. Olen ilmeisesti liian ruma suhteeseen, vaikka omasta mielestäni ihan ok, ylipainoa lukuunottamatta...
Minulle on taas sanottu, että vartaloni on upea ja siksi kelpaan kerran-pari seksiin tai jopa joillekin seksisuhteeseen. Sen sijaan kasvoni eivät ole riittävät, joten miestä ei kiinnosta ajatuskaan parisuhteesta kanssani. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan ristiriitaisia. Jos tuhannesta miehestä 990 sanoo naista vaikkapa perusnätiksi ja 10 rumaksi, niin nainen kietoutuu uhriviittaansa ja sanoo, että miehet pitävät häntä rumana. Niin kauheaa on "ruman" naisen elämä.
Ja miten tuo eroaa miehestä joka samassa tilanteessa? On olemassa rumia ihmisiä, ihan molempia sukupuolia. Oletko vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisia kommentteja voi ottaa tosissaan millään tasolla. Et selkeästi käsitä lainkaan millaista on olla ruma nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten tuo eroaa miehestä joka samassa tilanteessa? On olemassa rumia ihmisiä, ihan molempia sukupuolia. Oletko vähän tyhmä?
Taisi mennä tunteisiin? :D Naiset pitävät 4/5 miehistä keskivertoa rumempina, joten puhutaan aivan eri asiasta. Miehet ovat vähemmän kriittisiä naisten ulkonäön suhteen kuin naisten miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroaa siten, että 990 naista sanoo ihan tavallisenkin näköistä miestä rumaksi, 10 suostuu antamaan kännissä kun ketään muuta ei ollut ja koirakin kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi mennä tunteisiin? :D Naiset pitävät 4/5 miehistä keskivertoa rumempina, joten puhutaan aivan eri asiasta. Miehet ovat vähemmän kriittisiä naisten ulkonäön suhteen kuin naisten miesten.
Näin.
Ja tätähän on ihan testattu. Naiset tosiaan pitävät suurinta osaa miehistä keskivertoa rumempina.
Ei täällä ole juuri järkeviä perusteita tullut sille miksi rumien naisten kokemuksia mitätöidään. Osuvimpana voi pitää sitä, että rumia naisia on vähän (itse rumana naisena tajuan kyllä, että kaltaisiani on harvalukuinen joukko), mikä vääristää ihmisten käsityksiä.
Edelleenkään rumien naisten pieni määrä ei tarkoita sitä, että kokemuksemme olisivat valheellisia tai vääristeltyjä.
no, entäs nää neidot:
se lihava mtyttö "my fat life" tai mikä lie tv ohjelma...hyiiiiiii!
tarja halonen,
irja askola
se sukupuolenvaihdos pappi? siinä sulle friiduu