Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, haittaako jos mies käyttää sanoja "eukko, akka ja muija"?

Vierailija
24.06.2016 |

Eli jos tapailisit miestä joka on muuten todella upea pakkaus, mutta käyttää naisista aina näitä kolmea ilmaisua, niin mitä ajattelisit tilanteesta?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kyttyrää.

Vierailija
2/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukka, ei siis upea pakkaus. Ja katse kohti seuraavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko, äijä, isäntä.

Vierailija
4/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi aika tympeitä ilmaisuja. Emäntä vielä menis, se on rakastavampi ja söpömpi nimitys.

Vierailija
5/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden sanojen käyttö kertoo kyllä sen, mitä mies yleensä ajattelee naisista. Mies ei todellakaan ole upea pakkaus kuin omasta mielestään.

Vierailija
6/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei henkilökohtaisesti tykkää. Ja en todellakaan antaisi mieheni käyttää kyseisiä nimiä minusta. Itsekään en nimittele miestäni äijäksi enkä ukoksi. Samantien voi käyttää nätimpää nimitystä kuin käyttää noita "haukkuma"sanoja. Minulle muija,akka on haukkuma sanoja. Eukko ehkä vielä jotenkuten menisi, mutta ei sekään ole hyvä. 

Vierailija
7/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista. Samoin termi emäntä, ellei ihminen nyt satu sitten olemaan oikeasti emäntä

Vierailija
8/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moukkamaista. Samoin termi emäntä, ellei ihminen nyt satu sitten olemaan oikeasti emäntä

Musta emäntä on ennemmin leikkisä ilmaisu, ainakin näin kaupunkilaisen näkökulmasta. Muija, akka ja eukko on vain ja ainoastaan ikäviä. En mä nyt siitä emännästäkään jatkuvasti tykkäisi, mutta en vetäisi hernettä nenään satunnaisesta käytöstä huumorimielessä.

Vierailija
9/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emäntä ei tarkoita vaan maatilan emäntää vaan se tarkoittaa perheen pää naista ja isäntä perheen pää miestä

Vierailija
10/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei olisi mun mies todellakaan.

Vierailija
11/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Tosin "muija" on nuorten keskuudessa nykyään yleisemmässä käytössä, eikä siihen sisälly niin paljon negatiivisia mielikuvia.

Vierailija
12/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei akotella, muijitella ja eukotella. Emännäksi jos kutsutaan, niin sitten minulle pitää maksaa enmännän palkka. Palkka on kova, ei riitä mikään suurtalouskeittiön emännän palkka. Emäntä on titteli. Puhuuko joku miehestään, että insinööri tai roskakuski... :-)

Näin me sovimme, kun seurustelimme. Mieheni puhuu minusta vaimonaan tai nimelläni.

(Maatilan emäntä jos olisin, niin tilanne voisi olla toisin.)

Vierailija
13/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuruteluvaiheessa ärsyttäisi. Suhde ei kyllä kaatuisi noihin jos mies olisi muuten huomaavainen ja osoittaisi arvostusta.

Nyt kun ollaan oltu naimisissa jo yli 10 v niin mies käyttää joskus noita. Ja minä ukkoa ja äijää. Mutta niissä sellainen läheisen huumorin sävy. Ei haukkumisen yhteydessä vaan kahden kesken höpsöteltäessä.

Eli mielestäni muu konteksti ympärillä vaikuttaa onko haukkumasanoja, neutraaleja vai jopa hellittelyä jossain eritysitilanteessa.

Vierailija
14/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä keittiöapulaista sitten kutsutaan jos ei nuorenparin naista voi muijaksi kutsua tai jo naimisiinmennyttä emännäksi? Tyttöystävä ja Aviovaimokon vain kelpaa?

Vierailija
15/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emäntä ei tarkoita vaan maatilan emäntää vaan se tarkoittaa perheen pää naista ja isäntä perheen pää miestä

Alapeukuttajille tässä on teille sanakirjafaktaa:

emäntä (10-J)

nainen, joka vastaa tapahtuman tai tilaisuuden hoitamisesta; majatalon, ravintolan tms. johtava nainen

talon päänainen, talon omistaja tai isännän vaimo

keittäjä

(puhekieltä) puoliso; nainen, tyttö

Pyydä emäntäsi mukaan.

Meillä on kylillä nättejä emäntiä.

Vierailija
16/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mieheni käyttää eukkoa ja akkaa, joskus mammaa.. Ja olen vasta 23!! Kyllä välillä ärsyttää

Vierailija
17/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä keittiöapulaista sitten kutsutaan jos ei nuorenparin naista voi muijaksi kutsua tai jo naimisiinmennyttä emännäksi? Tyttöystävä ja Aviovaimokon vain kelpaa?

No kokeile vaikka sen omaa nimeä?

Vierailija
18/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko ja akka sopii minulle, muijakin vaikka alkuun oli totuttelemista. Itse käytän ukkoa, joskus äijää. Emännäksi suostun kunhan saan sen kartanon mitä emännöidä. :D

Muidu sen sijaan oli jotain mikä vei kiinnostuksen miinukselle, siinä on jotenkin halventava sävy. Eukossa, akassa, ukossa ja äijässä minusta on sävy joka kertoo että nyt ollaan tosissaan ja halutaan olla vielä vanhuksinakin yhdessä, kestetään ne ikääntymisen tuomat muutokset eikä vaihdeta, tai yritetä vaihtaa nuorempaan vaikka itse on jo ohittanut parasta ennen -päiväyksen vuosia sitten. Jotenkin rehellisen kuuloinen nimitys, ulkonäkö ei ole ollut ainoa asia joka on vetänyt yhteen.

T: yks akka

Vierailija
19/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haittaa. Ex veti kilarit siitä, kun kerran mainitsin, että kuinka ikävältä minusta tuntuu tulla viitatuksi 'muijana'. Sanoi, että se on pk-seudulla täysin normaali tapa puhua tyttöystävistä ja että minun pitää tottua siihen. Ymmärtänette, miksi kyseinen tyyppi on ex. Ei ainoastaan muijittelun vaan muidenkin asioiden takia.

En pidä myöskään siitä, kuinka mieheen viitataan sanoilla 'ukko', 'tyyppi' tai jokin vastaava. Minusta on yleensäkin viehättävää, kun joku viittaa puolisoonsa etunimeltä mainiten. Se antaa sellaisen vaikutelman, että siinä on kaksi toisiaan arvostavaa ja tasavertaista ihmistä yhdessä. Sellaisen tunteen minäkin haluaisin joskus kokea :3

Vierailija
20/104 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija on ihan perus ja minusta kivakin. Olen kaiken lisäksi akateeminen. Akka, eukko, emäntä, hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi