Lihaöyhöttäjät, mitenkäs nyt suu pannaan? " Nyhtökaura on lihaa parempi proteiininlähde"
"Ynnyny kasvissyöjät ei saa tarpeeksi proteiinia, muutenkin paskat aminohappokoostumukset niiden wnb-lihatuotteissa önönönöööö eihän niillä elä!!1!1"
http://www.punttis.net/nyhtokaura-lihaa-parempi-proteiininlahde/
Kommentit (42)
Saat tulla onnelliseksi nyhtökaurasi kanssa. Itse ajattelin grillata kokolihatuotteita koko juhannuksen. Ei tee pahaa eläinten teurastaminen. Metsästäminen ja kalastaminen pitäneet luonnollisen luontosuhteen kunnossa. Kun itsestäni aika jättää niin siirryn vuorostani osaksi luonnon kiertokulkua ja ravintoketjua.
Vierailija kirjoitti:
Proteiineissa on eroja ja nyhtökaurasta saat kasviproteiinia. Lihasta saat yllättäen eläinperäistä proteiinia. Moni on haluaa juuri tuota jälkimmäistä koska ihminen tarvitsee sitä.
Aminohappoprofiili on se mikä ratkaisee, ja se on nyhtökaurassa jopa lihaakin parempi. Nämä eläinperäis- ja kasviperäishöpinät kuuluvat samaan sarjaan kuin pehmeistä ja kovista rasvoista jorisemiset. Proteiinit koostuvat aminohapoista, joten aminohapot ovat se oleellinen asia, aivan kuten rasvat koostuvat rasvahapoista, joten rasvan laadun määrittää rasvahappokoostumus. Lihassa on proteiinin lisäksi toki paljon vitamiineja ja hivenaineita, joista on hyötyä ihmiselle, joten pelkkien aminohappojen tuijottelu ei kerro koko totuutta lihan ravintoarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Nyhtö on niin prosessoitua, että huh huh
Niin on, yhyy. Kuumennettu ja mekaanisesti hierretty. Onneksi lihaa ei ikinä kuumenneta eikä hierretä eikä nyhdetä.
Nyhtökauraa ei ole kaupan hyllyillä
Vierailija kirjoitti:
Oon allerginen maidolle, soijalle ja kauralle, joten on aika haasteellista jättää liha & kala pois. Syön niitä jatkossakin. Nyhtökauraa oon kokeillut kerran mut maha meni heti sekaisin, joten mulle on ihan sama, mikä se proteiinipitoisuus on.
Itselläni on IBS ja en voi syödä sipuleita, papuja, herneitä, kaaleja, monia eri hedelmiä tai marjoja, viljaa vain rajoitetusti ja monia muitakin kiellettyjä ruoka-aineita on. Ruokavalioni on nyt jo niin rajoitettu, että jos jättäisin lihan yms pois tai jopa kaikki eläinkunnan tuotteet, ei hyvin kävisi.
Ihan sama. Mulla on juhannukseks varattu 6-7 kg lihaa...
Siinä lihassa sattuu oleen muutakin kuin proteiinia.
Ihan sama. Ei kiinnosta pätkääkään tuollainen teollisesti supeprosessoitu mössö, joka on neljä kertaa lihaa kalliimpaa.
Mistähän helvetistä sitä nyhtökauraa saa? Olen etsinyt ilman tulosta. Vituttaa tollanen hehkutus tuotteesta, jota ei kuitenkaan ole kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, syön jatkossakin lihaa ihan niin paljon kuin mieli tekee.
Käy katsomassa vaikka oikeutta eläimille-sivustolla videoa teurastamolta. Mieli voi muuttua. Siellä näkyy miten eläin tainnutetaan otsaan kohdistetulla sähköllä. Kurkku vedetään auki ja veri lentää. Eläin nostetaan yhdestä jalasta kattoon ja joskus elävänä kun ei ole vielä kuollut. Verta, kauhua, molinää.... Itse en enää voi lihaa syödä. Kiinalaiset rääkkää koiria ennen eläviltä keittämistä tai paistamsta, koska se tuo kuulema onnea. meistä se kuulostaa hirveältä, mutta myös possu ja lammas ovat eläimiä ja niitä tapetaan liukuhihnalta. Tutustukaa videoihin netissä ja katsokaa, minkälaista oikeasti eläimen tappaminen on.Jos edes kantti kestää katsoa. Silmät on niin helppo sulkea kaikelta kamalalta.
Voit ihan keskenäsi pyöriä jossain vitun ituhippisivuilla katselemassa jotain pervoa eläingorea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, syön jatkossakin lihaa ihan niin paljon kuin mieli tekee.
Käy katsomassa vaikka oikeutta eläimille-sivustolla videoa teurastamolta. Mieli voi muuttua. Siellä näkyy miten eläin tainnutetaan otsaan kohdistetulla sähköllä. Kurkku vedetään auki ja veri lentää. Eläin nostetaan yhdestä jalasta kattoon ja joskus elävänä kun ei ole vielä kuollut. Verta, kauhua, molinää.... Itse en enää voi lihaa syödä. Kiinalaiset rääkkää koiria ennen eläviltä keittämistä tai paistamsta, koska se tuo kuulema onnea. meistä se kuulostaa hirveältä, mutta myös possu ja lammas ovat eläimiä ja niitä tapetaan liukuhihnalta. Tutustukaa videoihin netissä ja katsokaa, minkälaista oikeasti eläimen tappaminen on.Jos edes kantti kestää katsoa. Silmät on niin helppo sulkea kaikelta kamalalta.
Ei tarvi katsoa olen ollut usein teurastomolla. Eläimet "pörkerrytetään" hiidioksidilla, se tapahtuu täysin rahallisesti ilman mitään stressiä. Eläimet kuolevat veren laskuun tiedottomina. Ei mene nuo sinun provosi läpi.
Entäs sitten, syökää vaa nyhtökauraa mä syön sitä lihaa.
Syön jo kauramaitoa, kaurakermaa, kaurajäätelöä, kauraleipää, kaurapuuroa, kaurakeksiä. Lisätään listaan vielä kauraliha niin alkaa jossain vaiheessa varmaan puutosta pukkaamaan...
Ihan vitun sama. Normaalista ruuasta saa normaali ihminen ihan riittävästi proteiineja ja hiilareita. Se voi olla välillä lihaa, välillä kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
"Ynnyny kasvissyöjät ei saa tarpeeksi proteiinia, muutenkin paskat aminohappokoostumukset niiden wnb-lihatuotteissa önönönöööö eihän niillä elä!!1!1"
http://www.punttis.net/nyhtokaura-lihaa-parempi-proteiininlahde/
hölp pölp--syön edelleen lihaa ja etenkin SIKAA
Kasvissyöjänä tälläset alotukset ärsyttää. Antaa kaikkien syödä mitä haluaa.
Antaa myös todella huonon kuvan kasvissyöjistä ja vegaaneista. Toki saattaa olla, että se on tän tarkoituskin.
Jos haluan syödä kauraa, syön kaurapuuroa tai leipää. Jos lihaa, niin sitten sitä. Huvittaa nämä hippien lihankorvikkeet. Eiköhän tämä ole hetken hypetys, painuu unohduksiin kuten Benecolin maailmanvalloituskin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja veri lentää ku pienet lapsityöläiset pikku kätösillään keräilee teille huligaaneillle niitä soijapapuja niin että rakoista veri roiskuu.
Haluisin tietää miten vegaanit eläisi jos suomeen katkastaisiin tuonti eli jos suomi joutuisi pärjäämään omillaan, ei vegaanit kauaa eläisi.
Miten ihmeessä tätä argumenttia vieläkn aina joku jaksaa työntää? Luulisi että kaikki jo tietäisi, että suurin osa viljellystä soijasta menee nimenomaan niiden tuotantoeläinten rehuksi, jos menisi suoraan ihmisille niin tarvitsisi viljellä paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vitun sama. Normaalista ruuasta saa normaali ihminen ihan riittävästi proteiineja ja hiilareita. Se voi olla välillä lihaa, välillä kasviksia.
Muttei se voi olla välillä nyhtökauraa?
Se on niin prosessoitua, että huhhuh