Pienituloinen, oletko puolisosi kanssa rahan takia?
Ihan rehellisesti, aika monella olis huomattavasti huonompi elintaso ilman kumppania. Jos on lapsia, toinen joutuisi maksamaan elareita toiselle ja toinen kustantamaan yksin lapsen kuluja. Jos on pienituloinen, ei voisi haaveilla omistusasunnosta tai paremmasta elinstasosta, koskaan. Ihan rehellisesti, oletteko kumppanin kanssa osittain rahan takia?Olisiko teillä varaa nykyiseen elintasoon yksinänne?
Itseäni ahdistaa tämä asia todella paljon. Olen pienituloinen lastenhoitaja, mies DI ja opiskelee tohtoriksi. Tämän takia en suostu ottamaan asuntolainaa, ja asumme huonolla aluella vuokralla. Emme oikestaan tee vapaa- aikana mitään kun minulla ei ole rahaa, enkä halua elää miehen siivellä. Olemme naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Haluaisin toisen ja mies vielä enemmän, mutta en suostu kun ajattelen että jos jään lasten kanssa yksinäni ei ole varaa kuin yhteen lapseen. Onko muita, jotka ajattelette näin? Miestä asia vähän vaivaa, kun työkaverinsa asuvat hyvillä alueilla omistusasunnoissaan. Nytkin vietämme juhannuksen kotona kun minulla ei ollut varaa juhannusmökin vuokraan. Ajattelen, että kun mies kerran halusi lastenhoitajan kanssa naimisiin, eläköön sitten sen mukaan. En suostu kenenkään elätiksi.
Kommentit (69)
Kyllä ap:n mies rakastaa ap:ta kovasti, kun jaksaa kitua elämänsä hänen kanssaan. Jonkun toisen kanssa olisi paljon rikkaampi ja monipuolisempi elämä. Enkä tarkoita sitä rahallisesti vaan henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
sivuilija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin vietämme juhannuksen kotona kun minulla ei ollut varaa juhannusmökin vuokraan. Ajattelen, että kun mies kerran halusi lastenhoitajan kanssa naimisiin, eläköön sitten sen mukaan. En suostu kenenkään elätiksi.
Siis te elätte pelkästään sinun tulojesi mukaan, mutta miehesi kai kuitenkin maksaa puolet kuluista? Silloinhan sulle jää väkisinkin enemmän rahaa käyttöön nyt kuin jäisi yksinäsi. Eikö? Mihin ihmeeseen sä ne rahat hassaat, jos et edes puolta vuokramökin vuokrasta pysty kerran kesässä kustantamaan??
Ap on selvästi provo, ja juuri tämä pointti osoittaa sen. Ei tullut ajatelleeksi tarinaa keksiessään sitä, että kaksi ihmistä jakamassa samoja kuluja on aina enemmän kuin yksi ihminen ja yhteistaloudessa molemmat hyötyvät toisistaan yksin asumiseen verrattuna.
Todennäköisesti ap on oikeasti lompakkoloisista valittava mies, joka yritti tällä provolla kerätä todisteita naisten rahan ahneudesta. Seuraavaa provoa varten kannattaa tehdä pikkuisen enemmän taustatyötä, jotta tällaisilta noloilta mokilta välttyisi. 😉😂😂
Mieheni ei hyödy tästä tilanteestamme mitenkään. Hän saisi halvan asunnon läheltä työpaikkaansa, nyt maksaa 450 e kk vuokrasta, silloin maksaisi 550 e kk mutta säästäisi työmatkakulut jotka ovat 150 e kk. Sähkönkulutus olisi pienempi kun asuisi yksin, toki joutuisi maksamaan elareita mutta voisi ruokailla työpaikallaan ja tulisi kotiin myöhään jolloin säästäisi ruokakuluissa. Nyt perheellisenä on pakko tehdä ruokaa esim. vkloppuna, sinkkuna voisi mennä koululle syömään.
Miksi te ette muuta halvempaan asuntoon miehesi työpaikan lähelle, jos noin paljon vuokrassa säästäisitte?
Onko miehesi työpaikalla ilmaiset ruuat sekä lounasaikaan että illalla, vai miten ihmeessä kotona ruokailu tulisi kalliimmaksi? Yleensä kuitenkin työpaikkaruokailu maksaa ainakin sen verran kuin edullinen itsevalmistettu kotiruokakin.
Missä koululla hyvätuloiset töissä käyvät sinkut voivat ruokailla viikonloppuisin maksutta?
Minkä vuoksi miehesi muuttuisi perheettömäksi, jos te eroaisitte? Kai hän lastanne hoitaisi yhtä paljon kuin sinäkin, eli joutuisi olemaan iltaisinkin kotona ja viikonloppuisin ruokaakin tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastannut, saisiko saman elintason ilman kumppaniaan?Mielestäni vasta silloin on tosirkkautta kun saa saisi saman elintason tai paremman ilman kumppania ja silti on hänen kanssaan.
Eli sun mielestä toista ei voi rakastaa jos hän nyt sattuukin tienaamaan enemmän kuin itse? Tai jos toinen tienaa vähemmän niin hän ei voi rakastaa sinua tosissaan? En oo koskaan kuullut mitään noin hullua, itse kyllä valitsen puolisoni ihan jonkun muun syyn perusteella kuin tulojen, oli niitä sitten vähän tai paljon.
M35
Laitoin linkin iltavuorossa olevalle miehelle tästä ketjusta. Ei siis tiedä mikä tää av-palsta on, en oo sille koskaan puhunut eikä paljon netissä surffaile. Oli lukenut tätä ketjua ja vissiin paria muutakin ja kysyi multa et onko se av joku AVohoidossa olevat palsta, ainakin kuulema juttujen perusteella vaikuttaa siltä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole vastannut, saisiko saman elintason ilman kumppaniaan?Mielestäni vasta silloin on tosirkkautta kun saa saisi saman elintason tai paremman ilman kumppania ja silti on hänen kanssaan.
En saisi. Eikä saisi mieskään. Olemme molemmat hyvätuloisia. Tällä ei ole rakkauden kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
En. Olimme molemmat köyhiä opiskelijoita kun aloimme seurustella.
Nykyään mies on varakas ja meille se tarkoittaa sitä että KOKO PERHE (2+2) on varakas.
Mies ei ole pihi eikä itsekäs ja olemme todella järkeviä talousihmisiä molemmat.
Minä omistan tästä yhteisestä omasta kodista puolet ihan virallisesti vaikka en ole penniäkään tästä maksanut. Tosin olen kyllä osani tehnyt eli hoitanut lapset, siivonnut, kokannut, pessyt pyykkiä ja sisustanut ym ym ja näin mahdollistanut miehelle uran ja vaurastumisen.
Mies onkin sanonut ettei ilman minua näin kivassa kodissa asuisi :)
Kaikki sijoituksetkin hoidetaan aina yhdessä vaikka mies voisi tehdä nekin päätökset yksin mutta ottaa minut ja minun mielipiteeni aina huomioon asiassa kuin asiassa.
:D
Voi apua, meillä se on kyllä sitten rakkaus ailahtelevaista, kun tulot on tässä 10 vuoden aikana heilahdelleet molemmilla. Alussa oltiin molemmat osa-aikaduuneissa käyviä opiskelijoita ja sen jälkeen kumpikin on ollut vuorotellen saamapuolella. Nyt mies tienaa enemmän, ens kuussa osat taas vaihtuu.
AP:n kannattaa jättää lapsensa isälleen ja muuttaa itse kitumaan lähiöyksiöön. Lapsikin saa hyvän esimerkin siitä, että kouluttautuminen kannattaa, katkeruus ei.
P.S. Ihan yllättävän mielikuvituksellinen provo Ulilta vaihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin linkin iltavuorossa olevalle miehelle tästä ketjusta. Ei siis tiedä mikä tää av-palsta on, en oo sille koskaan puhunut eikä paljon netissä surffaile. Oli lukenut tätä ketjua ja vissiin paria muutakin ja kysyi multa et onko se av joku AVohoidossa olevat palsta, ainakin kuulema juttujen perusteella vaikuttaa siltä :D :D
:D
No antakaa mennä ja erotkaa jos elämä on noin hankalaa. Etkös kertonut jo yhden miehen jättäneesi saman asian takia? Sinuna en enää tekisi lapsia kenenkään kanssa josta voi tulla sinua varakkaampi koska sitten ero on taas edessä, itselle vanhempien ero on ollut ainakin yksi suuri surullinen asia elämässäni.