Lue keskustelun säännöt.
Pääsin yliopistoon, ketään ei kiinnosta. Ilmeisesti humanistiseen pääsy ei ole mikään meriitti.
23.06.2016 |
Tuntuu aika ikävältä, kun itselle kuitenkin aika iso saavutus. Jaoin tiedon somessa, sain kolme tykkäystä ja kaksi onnitteluviestiä. Sukulaiset soitin läpi ja he toki onnitteli, vaan aika vaisua oli.
Olen sukuni ensimmäinen yliopistoon päässyt, ehkä sit aito saavutus olisi ollut päästä oikikseen tai lääkikseen. :( vaan kun ei oikein nappaa.
En päässyt edes Helsinkiin joten kannattaako edes mennä.
Kommentit (101)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minäkin opiskelen matemaattis-luonnontieteellisessä, ja voin tukea alkuperäistä väitettä. Opettajaopiskelijat nyt ovat vähän yksinkertaisempia yleensä. Meidän laitoksellaan heidän ainoa pakollinen syventävä kurssinsa on sellainen kurssi, joka muille opiskelijoille on aineopintokurssi. Muutenkaan heidän ei ole pakko lukea edes kandiin niitä vaikeimpia kursseja mitä muut joutuvat käymään. Ja gradut on vähän mitä on, olen niitäkin silmäillyt kun omaani suunnittelin. Helpolla kyllä pääsee, en sanoisi että esim. matematiikan opettajat osaisivat oikeasti matematiikkaa, he osaavat vain laskea. Ja mulla on paljon opettajia kavereina, en vain tuo näitä ahatuksia esille tietenkään.