Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin yliopistoon, ketään ei kiinnosta. Ilmeisesti humanistiseen pääsy ei ole mikään meriitti.

Vierailija
23.06.2016 |

Tuntuu aika ikävältä, kun itselle kuitenkin aika iso saavutus. Jaoin tiedon somessa, sain kolme tykkäystä ja kaksi onnitteluviestiä. Sukulaiset soitin läpi ja he toki onnitteli, vaan aika vaisua oli.
Olen sukuni ensimmäinen yliopistoon päässyt, ehkä sit aito saavutus olisi ollut päästä oikikseen tai lääkikseen. :( vaan kun ei oikein nappaa.
En päässyt edes Helsinkiin joten kannattaako edes mennä.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
07.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topicia, mutta eivätkö kaikki opettajat ns. valmistu humanistiselta? Myös ne matematiikan opettajat. Matematiikan opettajiksi opiskelevat siis varmasti valmistuvat matemaattis-luonnontieteelliseltä, mutta eivätkö ne kaikki opettajakoulutukseen liittyvä opetus ole humanistisen puolella? Matematiikan opettajat joutuisivat siis humanistisen lakon sattuessa lopettamaan humanistisen puolelta saamiensa oppien käyttämisen. :D

Jaa niin minkä oppien? Pedagogiset olivat pakollinen pain-in-the-ass ja olisin selvinnyt hyvin ilmankin. Ei olisi kauhean iso menetys

T. fyssan ope

Mun mies valmistui tohtoriksi matemaattis-luonnontieteellisestä. Se aina sanoo, että ne kaikkein huonoimmat opiskelijat on aina opettajaopiskelijoita. Jos joku on oikein pälli, niin siitä aina heti tietää, että opettajaksihan se valmistuu. Eli en ole hirveän yllättynyt sun asenteestasi. :D

Aika pelle äijä, jos opiskelijakavereista "aina sanoo" tuollaista. Ei varmaan mikään varsinainen juhlien keskipiste tämä miehesi?

Minäkin opiskelen matemaattis-luonnontieteellisessä, ja voin tukea alkuperäistä väitettä. Opettajaopiskelijat nyt ovat vähän yksinkertaisempia yleensä. Meidän laitoksellaan heidän ainoa pakollinen syventävä kurssinsa on sellainen kurssi, joka muille opiskelijoille on aineopintokurssi. Muutenkaan heidän ei ole pakko lukea edes kandiin niitä vaikeimpia kursseja mitä muut joutuvat käymään. Ja gradut on vähän mitä on, olen niitäkin silmäillyt kun omaani suunnittelin. Helpolla kyllä pääsee, en sanoisi että esim. matematiikan opettajat osaisivat oikeasti matematiikkaa, he osaavat vain laskea. Ja mulla on paljon opettajia kavereina, en vain tuo näitä ahatuksia esille tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi