Pääsin yliopistoon, ketään ei kiinnosta. Ilmeisesti humanistiseen pääsy ei ole mikään meriitti.
Tuntuu aika ikävältä, kun itselle kuitenkin aika iso saavutus. Jaoin tiedon somessa, sain kolme tykkäystä ja kaksi onnitteluviestiä. Sukulaiset soitin läpi ja he toki onnitteli, vaan aika vaisua oli.
Olen sukuni ensimmäinen yliopistoon päässyt, ehkä sit aito saavutus olisi ollut päästä oikikseen tai lääkikseen. :( vaan kun ei oikein nappaa.
En päässyt edes Helsinkiin joten kannattaako edes mennä.
Kommentit (101)
No älä nyt jätä menemättä typerien sukulaisten takia! Sulla on oma elämä, elä sitä just niinkuin haluat ja sillä tavalla joka tekee sinut onnelliseksi. Yliopistosta voit saada uusia, samanhenkisiä tuttuja ja löytää ihan uudet kuviot elämääsi. Onneksi olkoon hienosta saavutuksesta!
Sitä se naurettavuuksiin menevä yliopiston glorifiointi teettää, harhoja.
Nythän se vasta alkaa, eikös onnitella kuulu sitten kun on jotain saavuttanut?
Ei satasen juoksijoitakaan onnitella siitä että ne pääsi lähtöviivalle, vaan vasta siellä maaliviivalla.
Jos tämä ei taas ole provo, niin ap on käsittämättömän epävarma itsestään. Olisihan se hienoa, jos tukea ja kannaustusta olisi enemmän, mutta elämä eletään kuitenkin itseä eikä muita varten.
Muutenkin jos olet suvun ensimmäinen yliopisto-opiskelija, niin on ihan täysin mahdollista, ettei suurimmalle osalle auennut, mihin olet menossa ja miksi se on hienoa. Kun minä menin kauppakorkeaan, kouluttamaton suku ei selvästi erottanut sitä kauppaopistosta - se on joku ihmeellinen koulu, josta tulee kaupallisen alan tyyppejä - tyyliin myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Et kai sinä sinne onnitteluiden ja tykkäysten vuoksi ole menossa?
No en, olisin vaan toivonut toki että ihmiset olisivat iloinneet puolestani kymmenen rankan vuoden jälkeen. Niin ei, hyvin kylmää kyytiä. Yks pisti äsken viestiä et jaa, yliopistoonko meinasit. Jaha.
Kannustusta en ole saanut koskaan. Se on sellainen asia mitä tuskin osaa kaivata jos sitä saa.
Ai, tulevaa alkoholistia pitää nykyään onnitella??!!
Onneks olkoon! Kyse nyt sattuu olemaan sinun elämästäsi ja sinun valinnoistasi, ei muiden!
Tuo on niin ikävää. Itse kun pääsin sisään (eri ala tosin) sain myös vähätteleviä kommentteja, tyyliin mitä tuota nyt opiskelemaan (oli jo aikaisempi ammatti), kannattaakohan ja löytyyköhän edes töitä... Huoh..
Onnittelut annetaan sitten kun valmistut ei ennen sitä! Kouluun pääsy ei oikeesti ole kovinkaan kummonen uutinen
No ei kai nyt humanistiseen pääsystä pidä onnitella. Se on vähän kuin amikseen joutuminen. Tärkeintä kuitenkin on, että oot itse tyytyväinen. Voithan sä tuon jälkeen sitten opiskella jotain oikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en, olisin vaan toivonut toki että ihmiset olisivat iloinneet puolestani kymmenen rankan vuoden jälkeen. Niin ei, hyvin kylmää kyytiä. Yks pisti äsken viestiä et jaa, yliopistoonko meinasit. Jaha.
Kannustusta en ole saanut koskaan. Se on sellainen asia mitä tuskin osaa kaivata jos sitä saa.
10 rankan vuoden?
Ei kannata mennä. Et sä sillä naistutkimuksen gradulla mitään töitä saisi, ilmeisesti sukulaiset tajuaa tämän paremmin kuin sinä. Älä heitä viittä vuotta hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata mennä. Et sä sillä naistutkimuksen gradulla mitään töitä saisi, ilmeisesti sukulaiset tajuaa tämän paremmin kuin sinä. Älä heitä viittä vuotta hukkaan.
Nimim. Kokemusta on!
Yliopistot ovat Suomen suurin treffipaikka. Humanistiseen pyrkivät ne, jotka metsästävät rikasta miestä itselleen. Jos ei nappaa pääsee ehkä johonkin veroja tuhlaamaan. Suomi ei pysy pystyssä, jos humanistien koulutusta ei supisteta rajusti, se on totuus. Olet oikeassa psikassa, jos sinulla on ulkonäköä ja käytöstapoja sen ison lohen pyydystämiseksi.
onnittelle aptä sitten kun eka tilipussi on kädessä. Saat sen varmaan mäkkäriltä tai lähäriksi opiskeltuaan kunnalta.
Onnea kovasti!
On yleistä asiassa kuin asiassa,että jos ollaan kateellisia, niin ei paljon kommentoida.
Minä ainakin olen iloinen puolestasi, vaikken siis sua tunnekaan.
Syksyllä vaan nenä kohti uusia tuulia!
Minä olen filosofian maisteri ja olen valmistunut humanistisesta tiedekunnasta. Kun pääsin heti ensi yrittämällä sisään niin huomasin että monet oli asiasta kateellisia ja mutisivat jotain ettei humanistit työllisty jne katkeraa p....aa.
Olen valmistunut 13 vuotta sitten ja olen vakivirassa ollut jo vuosia ja palkka on ihan hyvä ja näen työni tulokset eli työni on hyvin tuottavaa.
Aloittaja onnea oikein paljon ja ilmoita mahdollisimman pian sinne yliopistoon että otat paikan vastaan.
Opiskele hyvin ja tee itsellesi ihana elämä ihan itsesi vuoksi. Työnnä muut pois mielestäsi.
Mukavaa juhannusta!
Hae Helsingin yliopistoon. Tuppukylien "yliopisto"-tutkinnoilla ei paljon kehuskella.