Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lompakkoloiset

Vierailija
21.06.2016 |

Onko todella totta, että nämä "loiset" ovat yleensä naisia? En tiedä ystäväpiiristäni yhtään naista, joka ei tulisi taloudellisesti toimeen ilman miestään.
Ja useammin (omassa lähipiirissäni) se on nainen, joka hoitaa perheen talousasiat, laskujenmaksusta kauppareissuihin.

Kuitenkin, aivan sama mitä artikkelia luet niin aina näkee sen oletuksen, kuinka mies hoitaa perheen raha-asiat, maksaa laskut aina ensimmäisistä treffeistä lähtien ja tuo rahan pöytään... ja naiset vain odottavat kotona käsi ojossa?

Mitä mieltä siis olette, onko ns. Lompakkoloinen, parempaa elintasoa havitteleva aina automaattisesti nainen?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä, mitä asioista on puhuttu, niin joko asiat jaetaan aika lailla tasan, tai sitten yhdessä ääritapauksessa nainen maksoi KAIKEN (vuokran, ruuat, vedet jne) koska mies oli opiskelija ja käytti olemattomat opintorahat itseensä. 

Vierailija
2/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vuokrat ja ruokakulut pistetään puoliksi. Eli esim (800 €/kk vuokra ja ruoka 400 €/kk) : 2 = 600 euroa kuukaudessa. Palkka on sama, koska tasa-arvo.

Miehen pitää kuitenkin hankkia auto ja maksaa kaikki sen kulut (arvoalennus, velan lyhennys, verot, vakuutusmaksut, huollot bensat) helposti 500 €/kk. Luonnollisesti jos ollaan ulkona, niin miehen kuuluu tarjota.  Näitä kuluja emme kuitenkaan huomio tai "tajua", koska ne pysyvät vain vauva.fi naisten salaisuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oman lompakkoni loinen..

Vierailija
4/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko 41 kirjoitti:

Yleensä vuokrat ja ruokakulut pistetään puoliksi. Eli esim (800 €/kk vuokra ja ruoka 400 €/kk) : 2 = 600 euroa kuukaudessa. Palkka on sama, koska tasa-arvo.

Miehen pitää kuitenkin hankkia auto ja maksaa kaikki sen kulut (arvoalennus, velan lyhennys, verot, vakuutusmaksut, huollot bensat) helposti 500 €/kk. Luonnollisesti jos ollaan ulkona, niin miehen kuuluu tarjota.  Näitä kuluja emme kuitenkaan huomio tai "tajua", koska ne pysyvät vain vauva.fi naisten salaisuutena.

Keskusteltaisiinko tällä kertaa ihan oikeista, todellisista tapauksista, eikä kaikista naisista? Noinko omassa parisuhteessasi/suhteissasi on toimittu? Oletko ottanut asiaa puheeksi?

Vierailija
5/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ahneet rahaan ja materiaaliin liittyvät vaatimukset, kuten työssäkäynti, ovat naisten vaatimuksia miehille, joten kyllä, nainen on suhteessa keskimäärin paljon enemmän rahan perässä kuin mies.

Vierailija
6/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten ahneet rahaan ja materiaaliin liittyvät vaatimukset, kuten työssäkäynti, ovat naisten vaatimuksia miehille, joten kyllä, nainen on suhteessa keskimäärin paljon enemmän rahan perässä kuin mies.

Harvassa on miehet, joille kelpaa elämäntapatyötön nainen. ;)

Vierailija
7/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt näin, että meidän tapauksessa minä miehenä yksin pystyisin vähintään samaan elintasoon ikipoikamiehenä (ellen jopa parempaankin) mutta vaimolla ei mitään mahdollisuuksia ikityttönaisena tähän elintasoon.

Eli täällä se lomplois-aktiviteetti on konkreettista.

Vierailija
8/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on lompakkoloisena mies.

Mä tulen taloudellisesti toimeen ilman miestäni ja en käy töissä.

Vierailija
9/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko 41 kirjoitti:

Meillä on molemmilla auto,  kumpikin valitsee ja maksaa omansa, toki voimme tankata toiselle jos autoa on esim kuljetuskapseiteetin vuoksi lainannut...ei se nyt niin euron päälle ole.

Luonnollisesti jos ollaan ulkona, mies muodon vuoksi tarjoaa ekat. Ruuan maksaa toinen ja taksikyydit toinen tai ruuan ja taksit maksaa toinen ja pääsyliput toinen. 

Enempi seuraan, että kummallakin säästöt karttuu suunnilleen samassa suhteessa.

Vierailija
10/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen euro on 80 senttiä.

Eli niin kauan kun naiset tienaavat miehiä vähemmän, on luonnollista että miehet kustantavat enemmän yhteisistä kuluista.

Minä pärjäisin hyvin itsekseni omilla tuloilla (netto n.2000), mutta koska mieheni tienaa huomattavasti enemmän maksaa hän myös suuremman osan meidän yhteisistä kuluista, esim. lomamatkat ym.

Vierailija
11/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni nainen hoitaa ostokset ja laskut...miehen rahoilla.

Vierailija
12/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa huomattavasti paremmin kuin mä. Jos ero tulis, mies ja lapset jatkais tässä normaalisti ja mä ettisin jostain läheltä jonkun yksiön tms. Mulla ei ole varaa tähän kämppään. Ei nyt niin hulppeesti asuta, vaan tavallinen rivari neliö pkseudulta.

Mä myös hoidan laskut, kaupat,  yms rahaliikenteen. Totta. Miestä ei tuon taivaallistakaan kiinnosta hoidella asioita. Sen verran on kuulolla, että tietää missä mennään ja miten asiat hoituu. Olen mieheni sihteeri monella tavalla. ;)

Pakko sanoa, että kyllä mä duunin lisäksi teen paljon enemmän kotitöitä. Enkä mä edes valita. Kaikki hoituu, enkä koe olevani kovan taakan alla.

Vierailija
13/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä loisinnasta huutelevat miehet ovat niitä jotka itse elelevät veronmaksajien, eli myös niiden työssäkäyvien naisten, piikkiin. Kai he luulevat että jos juuri sitä elättäjää syyttää omasta perseilystään mahdollisimman kovaan ääneen niin ehkä kukaan ei huomaa omaa loisintaa... 

Vierailija
14/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli niin kauan kun naiset tienaavat miehiä vähemmän, on luonnollista että miehet kustantavat enemmän yhteisistä kuluista.

Minä pärjäisin hyvin itsekseni omilla tuloilla (netto n.2000), mutta koska mieheni tienaa huomattavasti enemmän maksaa hän myös suuremman osan meidän yhteisistä kuluista, esim. lomamatkat ym.

http://she-conomy.com/facts-on-women

Pitkälle se naisen 80 senttiä venyy jos on varaa vastata 85 prosentista kulutuksesta.

15/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihmetellyt ihan samaa kuin Ap.

Mun tuntemista naisista vain pari tienaa huonommin kuin miehensä (ja siis näiden "huonommin tienaavien" naisten miehet tienaa jotain 7000-8000€/kk) ja lopuissa tuttavapariskunnissa nainen tienaa paremmin kuin mies.

En ole koskaan tuntenut ketään miehensä siivellä eläjää, tai no yksi nuoruuden kaveri oli, joka oli ihan täysi alkoholisti ja häntä mies ilmeisesti elätti, koska ei kaveri koskaan työssäkään käynyt. Mutta tuo tapaus oli siis ainoa jonka olen koskaan tuntenut.

Sen sijaan työttömiä pummimiehiä elättäviä naisia olen tavannut paljonkin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on miehet, joille kelpaa elämäntapatyötön nainen. ;)

Vaan kun ei ole. Se on todistettu monisssa tutkimuksissa ja kyselyissä, ettei naisen varallisuudella ja työstatuksella ole miehille juurikaan merkitystä, vaan miestä kiinnostaa naisessa muut asiat. Tässä mielessä naisen työttömyys on monien mielestä varmaan vain hyvä asia, sillä se luultavasti tarkoittaa rennompaa elämänasennetta eikä tarvitse kuunnella nalkutusta joka asiasta av-mamma-tyyliin.

Naisilta kysyttäessä voi sanoa. Naisilta kun kysytään mieltymyksiä, ne ei eivät käytännössä edes ole mieltymyksiä, vaan vaatimuksia ja keskeisimpänä näissä vaatimuksessa ovat yleisimmin työstatus, tulotaso, materiaali, vaikka lopuksi toki aina valehdellaan, että "persoona ja luonne ratkaisee".

Vierailija
17/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt näin, että meidän tapauksessa minä miehenä yksin pystyisin vähintään samaan elintasoon ikipoikamiehenä (ellen jopa parempaankin) mutta vaimolla ei mitään mahdollisuuksia ikityttönaisena tähän elintasoon.

Eli täällä se lomplois-aktiviteetti on konkreettista.

Onko kyse yhteisestä valinnastanne vai onko sinut pakotettu siihen? Miksi et etsinyt puolisoa, joka ansaitsisi yhtä hyvin kuin sinä tai jopa enemmän?

Itse en voisi elää suhteessa, jossa on merkittävä tuloero juuri siksi, että kahden eri tasoisen elämäntavan sovittaminen yhteen ei mielestäni onnistu.

Vierailija
18/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen euro olisi 80 senttiä, naiset saisivat kaupassa 20% alennuksen. Enpä ole sellaista vielä huomannut. Naisen euro on euro.

Vierailija
19/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulen taloudellisesti toimeen ilman miestäni ja en käy töissä.

Kummasti tämäkin järjestely saa yläpeukut silloin kun nainen ei käy töissä ja mies käy. Sitten kyllä tulee alapeukkua ja moralisoinnit päälle, jos se onkin mies joka elää tuilla omillaan ja nainen käy töissä.

Vierailija
20/66 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Olen kyllä ihmetellyt ihan samaa kuin Ap.

Mun tuntemista naisista vain pari tienaa huonommin kuin miehensä (ja siis näiden "huonommin tienaavien" naisten miehet tienaa jotain 7000-8000€/kk) ja lopuissa tuttavapariskunnissa nainen tienaa paremmin kuin mies.

En ole koskaan tuntenut ketään miehensä siivellä eläjää, tai no yksi nuoruuden kaveri oli, joka oli ihan täysi alkoholisti ja häntä mies ilmeisesti elätti, koska ei kaveri koskaan työssäkään käynyt. Mutta tuo tapaus oli siis ainoa jonka olen koskaan tuntenut.

Sen sijaan työttömiä pummimiehiä elättäviä naisia olen tavannut paljonkin. 

Jep. Ennen kuin turvapaikanhakijoita alkoi tulla, lassukat valittivatkin siitä, kuinka kaikki naiset rakastuvat renttuihin eikä työssä käyvä kunnon mies kelpaa. Renttuvalitus on vähentynyt ja turvapaikanhakijat ovat tulleet heidän tilalleen, mutta jotenkin kummallisesti naiset lassukkamaailmassa edelleen yhtäältä rakastuvat kotoutumistukea/työmarkkinatukea/toimeentulotukea saaviin renttuihin/turvapaikanhakijoihin ja samaan aikaan kuitenkin loisivat miesten lompakoilla.

Ihmeellinen on lassukkamaailma, on se.