Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomissa nauretaan taas köyhille, ei mitään uutta auringon alla

Vierailija
21.06.2016 |

Nämä todellisuudesta vieraantuneet median äänitorvet, toimittaja ja muut pellet aika ajoin paljastavat todelliset karvansa. Samat ihmiset jotka suureen ääneen julistaa oikeudenmukaisuutta ja solidaarisuutta eivät ikinä koe, että suomalaisten köyhien kohdalla näin pitäisi tehdä. Heille suomalaiset vähäosaiset ovat jatkuvan pilkanteon ja naureskelun kohde.
Kuvottavia ihmisiä joita kohtaan en tunne muuta kuin syvää halveksuntaa.
http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/218827-helsingin-sanomissa-nauret…

Helsingin Sanomissa nauretaan taas köyhille, ei mitään uutta auringon alla

Vaihtoehdot

Kommentit (72)

21/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hyväosaiset pois Suomesta viemästä meidän köyhien rahoja! Sitten on hyvä olla, kun jokainen yli 4000 kuussa tienaava on muuttanut maasta pois.

Haha :D

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
22/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän pikkupojan puolustelussa on kyse kokoomus-ilmiöstä, persaukiset ja muut haluavat samaistua rikkaisiin ja hyväosaisiin. He luulevat, että kun helvetisti velkaa, auto velalla, talo velalla jne kuuluvat he tämän maan rikkaisiin. 

Samat ihmiset jouduttuaan työttömiksi ja vaikeuksiin nauttivat juuri niistä turvaverkoista joita ay-liikkeet ja valtio tarjoaa, ymmärtämättä sitä että nuo ovat niitä asioita joista kokoomus ja rikkaat haluaa päästä eroon tai heikentää niitä turvaverkkoja oleellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tyhmä, köyhä ja väsynyt. Voisiko jonkun asian pointin ilmaista tiiviimmin? Siis klikkaamalla linkkiä tulee joku Uuden Suomen juttu, joka taas viittaa Hesarin juttuun?  Kuka sanoi  mitä ja kenelle? Tipuin jo ajat sitten kärryiltä...

24/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuon Onnisen kolumni kritisoi ay-liikettä eli oli ihan samoilla linjoilla kanssasi. Ja samaa mieltä olen minäkin. Eli mikä tässä nyt on niin hankalaa?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Surkea on lukutaidon tila Suomessa. Ainakin av:llä.

Vierailija
26/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Nimenomaan tuon Onnisen kolumni kritisoi ay-liikettä eli oli ihan samoilla linjoilla kanssasi. Ja samaa mieltä olen minäkin. Eli mikä tässä nyt on niin hankalaa?

Sinulla niitä luetun ymmärtämisen vaikeuksia on, et pysty hahmottamaan kirjoituksen yleisluonnetta, sävyä ja sitä uskomatonta tiedon puutetta mitä tuolla kirjoittajalla on. Tyypillinen täysin kuplassa elävä ihminen joka ei edes ole vaivautunut ottamaan asioista selvää.

Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten ja kun musiikkitoimittaja jonka suurin saavutus on Cheekin levyarvostelun kirjoittajaminen, tynnyrien kolina on todella äänekästä.

27/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Mielestäni kirjoittajalla oli kyllä hyviä pointteja, mutta pitää ottaa huomioon että kyseessä oli kolumni, ei siis varsinainen faktapohjainen kirjoitus jossa kirjoittaja olisi listannut kaikki Suomessa pielessä olevat asiat ja perustellut kantansa lähdeviittein. Me ei siis tuon kolumnin perusteella voida oikein vetää johtopäätöksiä Onnisen poliittisesta ja yhteiskunnallisesta tietämyksestä, valitettavasti.

Tuossa nyt lähinnä vitsailtiin kermapersevasemmistolaisten kustannuksella (mikä on tietysti aina virkistävää).

Mitä asiapohjaan tulee, niin mielestäni Onnisen näkemys, että Ay-liike nimenomaan on jarruna sosiaalisen eriarvoisuuden kitkemisessä, kestää lähempää tarkastelua kyllä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
28/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille Suomessa pitäisi olla jo selvää, että AY-liike puolustaa työssäkäyvien etuja. Ja erityisesti miesvaltaisia aloja (millä naisvaltaisella alalla on pekkaspäivät käytössä????). 

SAK koittaa näön vuoksi vikistä määräaikaisia työsuhteita vastaan, mutta ei ne oikeasti kiinnosta.

OAJ puolustaa ainoastaan virassa olevien etuja (mitä edistystä on tapahtunut kesäksi työttömäksi laitettavien määräaikaisten opettajien työsuhteissa?) 

JNE JNE

Ammattiliitot ovat osaomistajina todella isossa määrässä vuokra-asuntoja ja mukana nostamassa niiden vuokria jatkuvasti.

Täytyy olla todella naiivi, jos kuvittelee AY-liikkeen ajavan pienipalkkaisen, määräaikaista työtä tekevän tai työttömän duunarin etua.

Vierailija
29/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin "uutisista" nykyään reilusti yli puolet on toimittajien mielipidekirjoituksia...

Vierailija
30/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari ei oo mikään laatulehti. Ja toimittajien pitäs kirjoittaa neutraalisti, eikä omasta näkökulmastaan niinkun jokatoinen uutinen nykyään.

Vierailija
31/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Surkea on lukutaidon tila Suomessa. Ainakin av:llä.

Jos tämä oli tarkoitettu minulle (#23) niin ok. Kritisoin vain ja ainoastaan sitä, että ymmärtääkseen, mistä tässä nyt oikein on kysymys, pitää lukea pitkä vuodatus jotain keksimetaforia ja sitten vielä on linkki johonkin toiseen vuodatukseen, jota sitten en enää jaksa lukea. Anteeksi vain. Joten täysin pimentoon jäi, miten hesari ivaa tai nauraa köyhille? Vai oliko tämä lohkaisu vain ap:n tulkinta jommasta kummasta "pohjatekstistä". Joka tapauksessa toivottavaa olisi että, jutun pointti olisi hieman ytimekkäämmin ja ilman valtavaa viittausketjua ymmärrettävissä.

Vierailija
32/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille Suomessa pitäisi olla jo selvää, että AY-liike puolustaa työssäkäyvien etuja. Ja erityisesti miesvaltaisia aloja (millä naisvaltaisella alalla on pekkaspäivät käytössä????). 

SAK koittaa näön vuoksi vikistä määräaikaisia työsuhteita vastaan, mutta ei ne oikeasti kiinnosta.

OAJ puolustaa ainoastaan virassa olevien etuja (mitä edistystä on tapahtunut kesäksi työttömäksi laitettavien määräaikaisten opettajien työsuhteissa?) 

JNE JNE

Ammattiliitot ovat osaomistajina todella isossa määrässä vuokra-asuntoja ja mukana nostamassa niiden vuokria jatkuvasti.

Täytyy olla todella naiivi, jos kuvittelee AY-liikkeen ajavan pienipalkkaisen, määräaikaista työtä tekevän tai työttömän duunarin etua.

AY-liikkeillä on ongelmansa, tuskin niitä kukaan kiistää ja kaikissa sopimusneuvotteluissa ei päästä aina voitolle vaan pitää tyytyä kompromisseihin, mutta ne on nimenomaan AY-liikkeet jotka tässä maassa työntekijöitä puolustaa ja oikeuksia turvaa. Tämä lokakampanja AY-liikkeitä kohtaan on juuri sitä rikkaiden ja hyväosaisten vuosikymmeniä jatkunutta kampanjaa, tarkoituksena heikentää niiden valtaa ja samalla myös heikentää työntekijöiden oikeuksia ja etuja.

Ansiosidonnainen on yksittäinen suurin tuki ja turva työttömäksi joutuvalle ja se takaa monille ettei putoa tyhjän päälle, helpottaa uuden työn hakemista ja ihmisen normaalia elämää. Minulla on useita kavereita jotka ovat tänäkin vuonna tuohon joutuneet turvautumaan, luojan kiitos että se on olemassa.

Ei tässä maassa kukaan muu työntekijöiden oikeuksia turvaa, älkää uskoko näiden lokakampanjoiden juttuja, ne jutut tulee ihmisiltä joilla on omia intressejä heikentää työntekijöiden oikeuksia ja turvaa. Osa tästä lokakampanjasta tulee myös hyödyllisiltä idiooteilta joiden ymmärrys asioista on olematon, he ovat propagandan ja lokakampanjoiden uhreja.

Vierailija
33/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oskarin kolumni ei ollut onnistunut. Se ei kuitenkaan ollut uutinen. Turha jauhaa Hesarin tason laskusta jos ei ole Hesaria koskaan avannutkaan. Uutiset erikseen, C-osan hassuttelut erikseen.

Sanottakoon vielä, että köyhät ja tavalliset duunarit ovat myös kaksi eri asiaa.

Vierailija
34/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan eka kerta tänä vuonna kun hesari saa vasemmiston(kin) suututettua :)

Vierailija
35/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse olen tyytyväinen, että kuulun liittoon. Olen saanut oikeusapua juttuun jonka voitin ja kerran olen joutunut turvautumaan ansiosidonnaiseen, ei ole valittamista. On mukava, kun on joku turva, poliitiikkaa ja tätä riitelyä en sen kummemin seuraa, mutta en koskaan eroa liitosta, niin paljon se minua on auttanut. 

Vierailija
36/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suljen kaikki, niin radion kuin telkun tai nettisivun, missä vilahtaakan ah niiiiiin älykäs Enbuske. Jauhaa ulkoaopittua talousliberaalipaskaa ja ujuttaa toisettyypitnytvaanonpaljontärkeämpiäkuintoiset -ajatteluaan vähän joka paikkaan. Sellainen kokoomuksen puudeli ja seuraanhaluaja. Nuoleskelee 'tärkeitä' tyyppejä, pyllistelee itseään alampina pitämilleen tyypeille. Hyasintti Puketin hengenheimolainen.

Vierailija
37/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oskarin kolumni ei ollut onnistunut. Se ei kuitenkaan ollut uutinen. Turha jauhaa Hesarin tason laskusta jos ei ole Hesaria koskaan avannutkaan. Uutiset erikseen, C-osan hassuttelut erikseen.

Sanottakoon vielä, että köyhät ja tavalliset duunarit ovat myös kaksi eri asiaa.

ovatko? miksi?

Molemmat on suomessa suomalaisia, pääsääntöisesti ihan tavallisia ihmisiä. Juoppoja ja renttuja on molemmissa ryhmissä joten siinäkään ei ole hirveästi eroa. Työssäkäyvästä tulee nykysuomessa äkkiä työtön ja sen jälkeen köyhä kun duunia ei löydykään. Toisaalta köyhä menettää köyhän statuksen löydettyään työtä ja muuttuu työtätekeväksi.

Miksi vain toisen näistä ryhmistä etua ajetaan oikeasti, toinen koitetaan unohtaa ja teeskennellä että itse ne on ongelmansa aiheuttaneet tai ansainneet. Pahinta on että nämä rikkaat pullasorsat eli demarit eli ay-liikkeen oma pikku puolue ratsastavat joka vaaleihin köyhien asialla mutta valtaan päästyään eivät huolehdi muusta kuin ay-liikkeen asiasta.

Ay-liikkeen etujen sokea ajaminen ei muuten välttämättä aja edes työtätekevän etua kuten ehkä paperialasta joku näkee. 

Vierailija
38/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suljen kaikki, niin radion kuin telkun tai nettisivun, missä vilahtaakan ah niiiiiin älykäs Enbuske. Jauhaa ulkoaopittua talousliberaalipaskaa ja ujuttaa toisettyypitnytvaanonpaljontärkeämpiäkuintoiset -ajatteluaan vähän joka paikkaan. Sellainen kokoomuksen puudeli ja seuraanhaluaja. Nuoleskelee 'tärkeitä' tyyppejä, pyllistelee itseään alampina pitämilleen tyypeille. Hyasintti Puketin hengenheimolainen.

Olen aina ihmetellyt mihin tuon miehen älykkömaine perustuu, onko se niin kun itse itsensä julistaa älyköksi ja suureksi ajattelijaksi on se automaattisesti totta. On totta, että ulkoinen habitus ja maneerit muistuttaa älykköä, mutta minusta ollakseen älykkö ja oikeasti pitää olla jo muutakin kuin pelkkää pintaa ja imagoa.

Hänen juttunsa on keskinkertaisia parhaimmillaan, muilta opittuja kliseitä ja lainauksia, mitään omaperäistä tai oikeasti alkuperäistä ajatusta hänen jutuissaan ei ole.

Samaa voi muuten sanoa Oskari Onnisesta, hyväosaisten puudeli joka kirjoittaa mitä isot pojat ja tytöt on hänelle kertoneet. Olisikin mielenkiintoista kuulla tai lukea onko tuolla ihmisellä yhtään omaperäistä ajatusta.

Vierailija
39/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kolumni (tai pakina) mielestäni myöskin poikkesi huomattavasti Hesarin yleisestä tasosta. Eli varsin äkkiväärää on tehdä johtopäätöksiä Hesarin linjasta kyseisen kirjoituksen perusteella. En tykännyt Oskarin kirjoituksesta, mutta Hesari on hyvä lehti!

Vierailija
40/72 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ovatko? miksi?

Molemmat on suomessa suomalaisia, pääsääntöisesti ihan tavallisia ihmisiä. Juoppoja ja renttuja on molemmissa ryhmissä joten siinäkään ei ole hirveästi eroa. Työssäkäyvästä tulee nykysuomessa äkkiä työtön ja sen jälkeen köyhä kun duunia ei löydykään. Toisaalta köyhä menettää köyhän statuksen löydettyään työtä ja muuttuu työtätekeväksi.

Miksi vain toisen näistä ryhmistä etua ajetaan oikeasti, toinen koitetaan unohtaa ja teeskennellä että itse ne on ongelmansa aiheuttaneet tai ansainneet. Pahinta on että nämä rikkaat pullasorsat eli demarit eli ay-liikkeen oma pikku puolue ratsastavat joka vaaleihin köyhien asialla mutta valtaan päästyään eivät huolehdi muusta kuin ay-liikkeen asiasta.

Ay-liikkeen etujen sokea ajaminen ei muuten välttämättä aja edes työtätekevän etua kuten ehkä paperialasta joku näkee. 

Olen aivan samaa mieltä kanssasi, tätä ajoinkin takaa. Viittasiin Ap:n otsikkoon, jonka mukaan HS:ssa nauretaan "köyhille". Eihän siinä köyhille naureskeltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme