Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko päärynänmallisesta vartalosta saada laihduttamalla tiimalasin?

Vierailija
21.06.2016 |

Olen siis isohko ja lihava päärynä ainakin vartalon laskimien mukaan. Mitat on 170cm, 84kg ja 103,90,113, voinko kuntoilemalla saada tiimalasi vartalon vai olenko edelleen päärynä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pysyn tiimalasina aika pitkään, vaikka lihoisinkin runsaasti. Muoto on luustossa ja lisäksi rasva kertyy takapuoleen ja käsivarsiin. Toisaalta rinnat on minulla luonnostaan aika isot, joten rasva tuntuu lähtevän niistä viimeiseksi. En oikein usko, että päärynä saisi laihduttamalla tiimalasivartalon. Mutta kun on laihduttanut, on paljon helpompi alkaa vaatteilla luomaan illuusiota tiimalasista. 

Tiimalasivartaloa kehutaan paljon, mutta on siinä ongelmiakin. Ei sillekään kaikki vaatteet sovi. Farkkuja on esim. aika vaikea löytää, kaikki vaatteet pitäisi olla tiukkoja ihonmyötäisiä ja maksimekon löytäminen esim. näin kesäisin on vaikeaa. Jokaisella vartalomallilla on tietysti omat ongelmansa. Minusta päärynä on ihan kiva malli vartalolle. Ja vaatteilla tosiaan voi korostaa olkapäitä ja käyttää esim. hameissa vyötäröllä vyötä, niin että syntyy kuva tiimalasista.   

Yhdyn tähän. Olen yli satakiloinen tiimalasi (122-92-121) ja farkkujen kanssa on juuri tuo ongelma, että on pakko olla tilaa lantiolle, jolloin vyötärö liian iso ja housuja saa vyöstä huolimatta nostella. Paidoista istuu vain erilaiset kietaisumallit. Luulen, että juuri päärynämallisten on helpoin löytää vaatteita, koska heitä on ilmeisesti eniten ja kysyntä vaikuttaa tarjontaan.

Vierailija
22/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Minä olen urheileva tiimalasi. Jos lopettaisin treenaamisen, minusta alkaisi tulla pikkuhiljaa päärynä.

Tämän kropan ylläpito vaatii sekä kestävyysurheilua että lihaskuntotreeniä. Alakropasta massaa treenataan pois ja yläkroppaan treenataan lisää massaa, noin niin kuin pääpiirteittäin.

Itse oon kokenut, että naisellinen tiimalasikroppa on sen verran tavoittelemisen arvoinen, että jaksan hyvin urheilla sen 3-4 h viikossa, minkä tämän ylläpito vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko minä sitten H kun lantio on leveä, samoin olkapäät vaikka rinnat onkin pienet? Luulin olevani päärynä, siis siltä omasta mielestäni näytän.

Jos sinulla on kapea vyötärö ja rinnanympärys + lantio suht samaa luokkaa, olet tiimalasi. Jos lantio on isompi kuin rinnanympärys, olet päärynä. O:lla on isoin maha (ja yleensä myös rinnat), H on sellainen suora pötkö, esim. mallit ovat aika usein H-kroppaa.

Pienirintainen voi olla tiimalasi, jos hartiat ovat leveämmät, koska mittasuhteissa se on sama asia eli rinnanympärys ja lantio ovat samaa luokkaa.

Olet H jos vyötäröä ei ole. Jos sinulla on vyötärö, olet tiimalasi.

Juu on vyötärö, nyt näin lihavampana selkeämmin erottuva.

Vierailija
24/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenastako se tiimalasi sitten saadaan?

Iso pömppömaha + rinnanympärys isompi kuin lantio/takapuoli.

Ei oikeaa tiimalasia saa mistään muusta kuin isommasta tiimalasista. Mutta on helpompi saada päärynä lähelle tiimalasia ylävartalon treenaamisella kuin omena millään keinolla.

Luuletko, että tiimalasit lihoo vain rinnan ja perseen kohdalta, eli pysyvät aina tiimalasina vaikka kuinka lihoisivat? Ei valitettavasti pidä paikkaansa. Tiimalasi voi lihota omenaksi ja vastaavasti entinen tiimalasi/nykyinen omena voi laihtua takaisin tiimalasiksi.

Vierailija
25/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kommentoi ettei omenasta saisi tiimalasia. Minä olin nuorena tiimalasi, sitten lihoin lasten jälkeen 25 kg ja suuriin osa siitä meni vatsaan niin että mulla oli pahimmillaan 107 cm ympäryksinen omenamaha. Kun laihdutin, palasin takaisin tiimalasiksi kapealla vyötäröllä. 

Mun käsitys on, että jos tiimalasi lihoo enemmän kuin 5-10 kg, useimmista juurikin tulee omenia, kun taas päärynävartaloiset lihoo enemmän takapuoleen ja reisiin.

Aivan, mun mielestä tuo omppumalli ei ole mikään luonnollinen vartalomalli, koska onko kukaan hoikkana omppu?

Ehkä omppumalli onkin H-mallinen, joka on lihonut mahan kohdalta.

Tiimalasi lihoo yleensä niin että paino kertyy alussa ainakin enemmän rintoihin ja lantiolle, mutta saattaahan olla että jos ylipainoa tulee paljon tai liittyy raskauteen tms. niin lopulta mahakin omputtaa. Ja vaihdevuosissa alkaa tiimalasillekin kertyä mahaan se ekstraläski.

Vierailija
26/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi! Minä olen urheileva tiimalasi. Jos lopettaisin treenaamisen, minusta alkaisi tulla pikkuhiljaa päärynä.

Tämän kropan ylläpito vaatii sekä kestävyysurheilua että lihaskuntotreeniä. Alakropasta massaa treenataan pois ja yläkroppaan treenataan lisää massaa, noin niin kuin pääpiirteittäin.

Itse oon kokenut, että naisellinen tiimalasikroppa on sen verran tavoittelemisen arvoinen, että jaksan hyvin urheilla sen 3-4 h viikossa, minkä tämän ylläpito vaatii.

Sori, mutta olet tainnut ymmärtää vartalomallit täysin pieleen. Ne ovat synnynnäisiä, rakenteellisia ja geneettisiä, joten ei niitä ylläpidetä treenillä, eivätkä ne muutu radikaalisti lihoessa tai laihtuessa.

Tiimalasi ei synny siitä, että on lihasmassaa kehossa vaan se että rasvaa (jonka naishormoni aiheuttaa) kertyy tyypillisesti rintoihin ja lantioon, sekä peppuun. Tiimalasin vartalon suhteet siis pysyvät kohtuullisen samoina treenattuna tai treenamattomana.

Se, että nykyään tietoisesti treenillä ja silikoneilla ja muilla täytteillä sekä kikoilla muokataan kehoa tiimalasiksi, ei tee kehosta tiimalasia oikeasti.

Vierailija
27/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta olet tainnut ymmärtää vartalomallit täysin pieleen. Ne ovat synnynnäisiä, rakenteellisia ja geneettisiä, joten ei niitä ylläpidetä treenillä, eivätkä ne muutu radikaalisti lihoessa tai laihtuessa.

Tiimalasi ei synny siitä, että on lihasmassaa kehossa vaan se että rasvaa (jonka naishormoni aiheuttaa) kertyy tyypillisesti rintoihin ja lantioon, sekä peppuun. Tiimalasin vartalon suhteet siis pysyvät kohtuullisen samoina treenattuna tai treenamattomana.

Se, että nykyään tietoisesti treenillä ja silikoneilla ja muilla täytteillä sekä kikoilla muokataan kehoa tiimalasiksi, ei tee kehosta tiimalasia oikeasti.

Hmm, olen tästä asiasta sikäli hiukan eri mieltä, että ihan perus elämäntyyli määrittää myös vartalon muodon. Lihaksettomuus ei ole mikään normi siinä missä ei lihaksikkuuskaan. Tämän päivän tietokoneyhteiskunnassa minusta tulisi äkkiä päärynä, jos en urheilisi. Jos olisin 100 vuotta sitten elänyt maatilan emäntä, joka hoitaisi karjaa ja osallistuisi ulkotöihin, eläen hiukan niukalla ravinnolla, olisin ns. luonnostaan tiimalasi, ihan ilman urheilua.

t. Se urheileva tiimalasi

Vierailija
28/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, olen tästä asiasta sikäli hiukan eri mieltä, että ihan perus elämäntyyli määrittää myös vartalon muodon. Lihaksettomuus ei ole mikään normi siinä missä ei lihaksikkuuskaan. Tämän päivän tietokoneyhteiskunnassa minusta tulisi äkkiä päärynä, jos en urheilisi. Jos olisin 100 vuotta sitten elänyt maatilan emäntä, joka hoitaisi karjaa ja osallistuisi ulkotöihin, eläen hiukan niukalla ravinnolla, olisin ns. luonnostaan tiimalasi, ihan ilman urheilua.

t. Se urheileva tiimalasi

Sä et edelleenkän tajua sitä, että vartalomalli ei ole vain se erityisesti hankittu lihasmassa tai rasvakerros. Se on luuston rakenne ja luuston mittasuhteet - näitä en pysty elämäntyylillä muuttaamaan mihinkään. Jos sulla on pitkä selkä, ei se siitä lyhene kun laihdut tai lihoat tai treenaat lisää lihasmassa.

Toisaalta rasvan kertyminen naisen kehossa jakautuu myös eri tavalla hormonitoiminnan (joka on geneettistä) perusteella. Siihenkään ei voi kovin paljon elämäntyylillä vaikuttaa, koska kukaan pysty lihoamaan vain lantiosta tai laihtumaan vain rinnoista eikä muualta sen mukaan miten haluaa.

Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
29/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päärynä silloinkin, jos hartiat ovat lantion levyiset, mutta rinnanympärys pienempi?

Vierailija
30/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuvitellut, että tiimalasilla on RINNANYMPÄRYS suht samaa kokoa kuin takapuoli. Ja kapea vyötärö.

Ei kai tässä hartioilla ole mitään tekemistä?

Vierailija
31/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuvitellut, että tiimalasilla on RINNANYMPÄRYS suht samaa kokoa kuin takapuoli. Ja kapea vyötärö.

No tästä onkin eriäviä mielipiteitä. Eihän leveäharteinen nyt päärynältä (jos miettii ihan tuon hedelmän muotoa) näytä, jos asiaa ihan konkreettisesti miettii.

Vierailija
32/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on paljonkin. On olemassa selkeästi päärynänmallisia ihmisiä joilla on luiskat hartiat ja sitten niitä joilla hartiat ovat sopusoinnussa lantion kanssa.

Vierailija
33/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mutta hanurin koolla on aika paljonkin merkitystä. Ja jos on rintalihaksia, se kasvattaa rinnan ympärystä.

t. Edelleen se kamala urheileva tiimalasi

Vierailija
34/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se meneekin. Ei hartioiden leveys liity tiimalasivartaloon vaan rinnat, vyötärö ja takapuoli/lantio

Vierailija
35/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko minä sitten H kun lantio on leveä, samoin olkapäät vaikka rinnat onkin pienet? Luulin olevani päärynä, siis siltä omasta mielestäni näytän.

Mikäköhän minäkin olen. Rinnat pienehköt, leveät hartiat ja lantio (siis suhteessa muuhun kroppaan) kapea vyötärö, olen hoikka joten en kyllä yhtään näytä päärynältä tai tiimalasilta. Tiimalasiin miellän pyöreämmän pepun ja isomman rinnat, minulla molemmat siis pienehköt. Kapean vyötärön vuoksi en ole H, tai ehkä H, joka on kapeampi keskeltä LOL

Vierailija
36/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visuaalisesti kyllä, jos on erityisen kapea- ja luisuhartiainen, voi parhaiten toimia päärynöille annetut pukeutumisneuvot, silti vaikka tissit ,vyötärö ja lantio antaisivatkin ymmärtää että on tiimalasi. Itse olen juuri tällainen, että on isot tissit, kapea vyötärö ja suht leveä lantio, mutta sirot pienet hartiat. Pakko tasapainottaa pukeutumisessa aina niin että hartiat näyttäisivät leveämmiltä, tai muuten näytän kovin "alapainotteiselta" päärynältä.

Vierailija
37/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se meneekin. Ei hartioiden leveys liity tiimalasivartaloon vaan rinnat, vyötärö ja takapuoli/lantio

No eihän nämä mitään kiveen hakattuja juttuja ole. Jos lantio ja hartiat ovat tasapainoiset ja vyötärö kapea, näyttää ihminen hyvinkin paljon juuri siltä tiimalasilta. Eihän sellainen mitenkään päin (paitsi ne hartiat poishakkaamalla) näytä päärynältä.

Vierailija
38/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on paljonkin. On olemassa selkeästi päärynänmallisia ihmisiä joilla on luiskat hartiat ja sitten niitä joilla hartiat ovat sopusoinnussa lantion kanssa.

Ei ole.

Sitä vartalotyyppiä, jossa jollakin on vartalon levein kohta lantiossa ja reisien yläosassa, kutsutaan päärynäksi. Jos hartiat ovat yhtä leveät kuin lantio, silloin se ei voi olla päärynä, koska ei ole päärynän muotoinen.

Myöskään tiimalasissa ei ole leveät hartiat, mutta niiden ei tarvitse olla erityisen kapeat suhteessa lantioon kuten päärynässä.

Näiden vartalomallien määritelmät ovat kovin sekaisin monella, koska aikaisemmin nämä vartalomallit perustuivat juuri vartalonmittoihin, jotka otettiin vaatteita ommellessa (eli rinnan-, vyötärön- ja lantionympäryksen suhteisiin). Siksi se klassinen tiimalasi on se 90-60-90 ja eka 90 cm ei viittaa haritoihin vaan rinnanympärykseen.

Nykyisin vartalomalleja on monia ja ne määritellään enemmän sen mukaan miltä ne näyttävät edestä katsoen tai takaa. Naisilla on nykyisin myös isompia kuppikokoja kuin ennen ja hartiatkin ovat leveämmät. Siksi nykyisin "tiimalasiksi" kutsutaan melko pitkää ja pitkäselkäistä naista, jolla on yhtä leveät hartiat ja lantio edestä katsoen. Itse kutsuisin tätä enemmänkin X-malliksi erotuksena tiimalasista.

Ongelmahan on tuossa jos katsoo vaikkapa pukeutumisneuvoja, niin eihän samat ohjeet käy esim. Kim Kardashianille ja Halle Berrylle. Kim on enemmänkin tiimalasi, Halle taas X.

Vierailija
39/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla hartiat on 118cm, olenko siis kuitenkin omena? Vai H? Koska hartiani eivät ole luisut kuin perinteisellä päärynällä.

Vierailija
40/46 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle sama vastaus, et voi, mutta hoikka, treenattu ja ryhdikäs päärynä on paljon paremman näköinen kuin lihava ja treenaamaton. Treenillä pystyy myös vähän tasoittamaan vaikutelmaa. Ja jos miesten mielenkiinto on  motivoivaa, niin hoikka vyötärö, pyöreä peppu ja selkeä lantonkaari ovat ainakin minulle tuoneet enemmän kuin tarpeeksi huomiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi