Voiko päärynänmallisesta vartalosta saada laihduttamalla tiimalasin?
Olen siis isohko ja lihava päärynä ainakin vartalon laskimien mukaan. Mitat on 170cm, 84kg ja 103,90,113, voinko kuntoilemalla saada tiimalasi vartalon vai olenko edelleen päärynä?
Kommentit (46)
Ei päärynällä tarvitse olla "luisut hartiat". Riittää että lantio on leveämpi kuin rintakehä. Tiimalasilla voi olla pienet rinnat, jos vain rintakehä on samaa mittaa suhteessa lantioon. Eli kuvittele musta siluetti edestä ja takaa - jos rintakehä + lantio ovat saman mittaisia ja kapea vyötärö, kyse on tiimalasista. Ei päärynästä, vaikka tissit olisivat pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko päärynä silloinkin, jos hartiat ovat lantion levyiset, mutta rinnanympärys pienempi?
Jos rintakehä on laaja, kuten esim uimareilla ja lisäksi hoikka vyötärö ja leveä lantio niin kyllä se on päärynä. Rintoja ei tarvitse olla, vaikka moni mielellään kuvittelee tiimalasilla aina olevan isot rinnat. Ei tarvitse olla vaan kyse on mittasuhteista.
Enpä ole koskaan nähnyt päärynää kilpauimaria. Urheilullisia y-vartaloita yleensä, joillain h tai x.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko päärynä silloinkin, jos hartiat ovat lantion levyiset, mutta rinnanympärys pienempi?
Jos rintakehä on laaja, kuten esim uimareilla ja lisäksi hoikka vyötärö ja leveä lantio niin kyllä se on päärynä. Rintoja ei tarvitse olla, vaikka moni mielellään kuvittelee tiimalasilla aina olevan isot rinnat. Ei tarvitse olla vaan kyse on mittasuhteista.
Enpä ole koskaan nähnyt päärynää kilpauimaria. Urheilullisia y-vartaloita yleensä, joillain h tai x.
Et tietenkään. Treeni muuttaa vartaloa, jos laji on aloitettu jo teini-iässä tai lapsena. Kunnon päärynä ei tietenkään pärjää lajissa, koska kroppa ei ole aerodynaaminen. Mutta uimareista näkee sen, mitä tietty laji tekee kropalle.
Tämän vartalonmalliasian miettiminen helpottuu, kun ymmärtää että niitä malleja on paljon enemmän kuin vain ne 3-5 kirjainta joita lehtien pukeutumisvinkkijutuissa mainitaan.
Minä esimerkiksi olen selkeästi alapainoitteinen, mutta en pitkäselkäinen ja pitkävyötäröinen päärynä vaan keila, "skittle". Minulla on isot reidet, neliömäinen lantio, lyhyt ja korkea vyötärö, pienehköt rinnat ja lantion levyiset hartiat. Päärynän vinkit eivät mulle sovi.
(Halle Berry on muuten tätä samaa mallia. Hyvä esimerkki tyypistä josta ei oikein tiedä kuuluisiko päärynä- vai tiimalasilaariin ja se johtuu siitä ettei hän ole kumpaakaan.)
Halle Berryllä on lisäksi silikonitissit