Voiko päärynänmallisesta vartalosta saada laihduttamalla tiimalasin?
Olen siis isohko ja lihava päärynä ainakin vartalon laskimien mukaan. Mitat on 170cm, 84kg ja 103,90,113, voinko kuntoilemalla saada tiimalasi vartalon vai olenko edelleen päärynä?
Kommentit (46)
No jos läski painottuu arseen, ehkä.. Muuten et
Tuskin, kyllä se päärynänä edelleen pysyy. MUTTA voin kuitenkin todeta, ihan omasta kokemuksests, että päärynöitäkin on eri muotoisia ja voit kyllä saada aikaan suuren muutoksen oman päärynäsi olemuksessa. Et tietenkään pelkästään laihtumalla (laihdut todennäköisesti eniten rinnoista, joten se vain lisää päärynäisyyttä) vaan käsivarsia ja hartioita ja selkä- ja vatsalihaksia treenaamalla. Muista myös venytykset. Saat näin ryhtiä elävartaloon ja se voi tehdä sun pääsynästä melkein tiimalasin.
Ei. Päärynävartaloisella on leveä lantio ja kapea yläkroppa. Luuston rakennetta on mahdotonta muuttaa ilman invasiivisia toimenpiteitä.
Omenastako se tiimalasi sitten saadaan?
Iso pömppömaha + rinnanympärys isompi kuin lantio/takapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Omenastako se tiimalasi sitten saadaan?
Iso pömppömaha + rinnanympärys isompi kuin lantio/takapuoli.
Ei oikeaa tiimalasia saa mistään muusta kuin isommasta tiimalasista. Mutta on helpompi saada päärynä lähelle tiimalasia ylävartalon treenaamisella kuin omena millään keinolla.
Vartalotyyppi on havaittavissa laihastakin. Toki lihavana päärynä voi olla laihana lähes enemmänkin H. Laihoissa ei ole selvää O-tyyppiä, ovat joko H tai ehkä Y.
Ite oon hoikka päärynä: 78-62-90 ja jos lihoisin, niin eiköhän peppu vaan kasvais. Nyt lantion ympärys tulee lähinnä omasta rakenteesta, mutta on pepussakin rasvaa. Yläkroppa sit pienempi.
Veikkaan että olisin itse lähempänä Y-vartaloa hoikkana, mutta uskoisin että isorintaisen O:n on helpompi saada X -vartalon suuntainen kuin päärynän, koska rinnat pienenee yleensä nopeammin kuin lantiorasva.
Itse pysyn tiimalasina aika pitkään, vaikka lihoisinkin runsaasti. Muoto on luustossa ja lisäksi rasva kertyy takapuoleen ja käsivarsiin. Toisaalta rinnat on minulla luonnostaan aika isot, joten rasva tuntuu lähtevän niistä viimeiseksi. En oikein usko, että päärynä saisi laihduttamalla tiimalasivartalon. Mutta kun on laihduttanut, on paljon helpompi alkaa vaatteilla luomaan illuusiota tiimalasista.
Tiimalasivartaloa kehutaan paljon, mutta on siinä ongelmiakin. Ei sillekään kaikki vaatteet sovi. Farkkuja on esim. aika vaikea löytää, kaikki vaatteet pitäisi olla tiukkoja ihonmyötäisiä ja maksimekon löytäminen esim. näin kesäisin on vaikeaa. Jokaisella vartalomallilla on tietysti omat ongelmansa. Minusta päärynä on ihan kiva malli vartalolle. Ja vaatteilla tosiaan voi korostaa olkapäitä ja käyttää esim. hameissa vyötäröllä vyötä, niin että syntyy kuva tiimalasista.
Ylävartaloa voi laajentaa eli nuorena treenaamaan esim. joogaa tai uintia (katsokaa uimareiden hartioita ja kehoa, siinä on luustokin muuttunut kun on kasvuvaiheessa treenattu). Vanhempana voi treenata lihaksia yläkroppaan.
Jos lantio on luustoltaan leveä, sitä ei voi kaventaa pois laihtumalla. Mutta massaa voi aina lisätä selkään ja harteisiin.
Päärynällä on yleensä aina hoikka vyötärö, joten tiimalasia voi muistuttaa esim. tietyillä pukeutumiskikoilla.
Ei voi, oon ite laiha päärynä (165cm, 50 kg). Mutta pukeutumisella voi tehdä paljon. Suosi A-mallisia mekkoja, topattuja hartioita jne.
Kyllä voi, mulla on kokemusta. Olen samanpituinen kuin sinä, painoa noin 15 kg vähemmän. Painoa pois ja paljon kuntosaliharjoittelua, niin varmasti onnistut.
Oonko minä sitten H kun lantio on leveä, samoin olkapäät vaikka rinnat onkin pienet? Luulin olevani päärynä, siis siltä omasta mielestäni näytän.
Riippuu päärynästä, joillain on ylhäälläkin tavaraa, mutta alakertaan yleensä jää silti enemmän. Illuusion tiimalasista saa kyllä pukeutumisella aikaan, mutta tuskin määrättyä rinta-vyötärö-lantiosuhdetta voi saavuttaa. Päärynä on mielestäni oikeastaan kivempi vartalotyyppi.
Omenasta tulee laihduttaessa "tasapaksu".
Vierailija kirjoitti:
Oonko minä sitten H kun lantio on leveä, samoin olkapäät vaikka rinnat onkin pienet? Luulin olevani päärynä, siis siltä omasta mielestäni näytän.
Jos sinulla on kapea vyötärö ja rinnanympärys + lantio suht samaa luokkaa, olet tiimalasi. Jos lantio on isompi kuin rinnanympärys, olet päärynä. O:lla on isoin maha (ja yleensä myös rinnat), H on sellainen suora pötkö, esim. mallit ovat aika usein H-kroppaa.
Pienirintainen voi olla tiimalasi, jos hartiat ovat leveämmät, koska mittasuhteissa se on sama asia eli rinnanympärys ja lantio ovat samaa luokkaa.
Olet H jos vyötäröä ei ole. Jos sinulla on vyötärö, olet tiimalasi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu päärynästä, joillain on ylhäälläkin tavaraa, mutta alakertaan yleensä jää silti enemmän. Illuusion tiimalasista saa kyllä pukeutumisella aikaan, mutta tuskin määrättyä rinta-vyötärö-lantiosuhdetta voi saavuttaa. Päärynä on mielestäni oikeastaan kivempi vartalotyyppi.
Pienirintaisesta omenasta ehkä tulee tasapaksu, mutta itselläni on isot rinnat jotka tuskin kokonaan kuihtuvat vaikka laihdutankin pallomahaani pois. Hartioiden ja lantion mitat mulla on aika lähellä toisiaan, leveähköt hartiat ja pienehkö perse, paidat kuitenkin isompaa kokoa kuin housut rintojen takia.
Vartalomalli perustuu useaan asiaan eli kehon mittasuhteisiin (selän pituus, jalkojen pituus, yms.), luuston rakenteeseen sekä siihen miten naishormonit vaikuttavat rasvaan eli mihin se eniten kertyy.
Noihin ei voi vaikuttaa laihtumisella paljonkaan.
Tosin moni vartalo ei ole selkeästi vain yhtä tyyppiä vaan sekoitus useampaa, joten laihtuminen/lihominen/ikääntyminen/silikonit/vaatteet voivat muokata vaikutelmaa niin että vartalomalli näyttä hieman erilaiselta.
Miksi edes pitäisi väenvängällä pyrkiä johonkin toiseen vartalomalliin? Pitää hyväksyä se oma malli, se on ihan hyvä ja normaali.
Ehkä rintaimplantit ottamalla pääsis aika lähelle tiimalasia?
Joku kommentoi ettei omenasta saisi tiimalasia. Minä olin nuorena tiimalasi, sitten lihoin lasten jälkeen 25 kg ja suuriin osa siitä meni vatsaan niin että mulla oli pahimmillaan 107 cm ympäryksinen omenamaha. Kun laihdutin, palasin takaisin tiimalasiksi kapealla vyötäröllä.
Mun käsitys on, että jos tiimalasi lihoo enemmän kuin 5-10 kg, useimmista juurikin tulee omenia, kun taas päärynävartaloiset lihoo enemmän takapuoleen ja reisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienirintaisesta omenasta ehkä tulee tasapaksu, mutta itselläni on isot rinnat jotka tuskin kokonaan kuihtuvat vaikka laihdutankin pallomahaani pois. Hartioiden ja lantion mitat mulla on aika lähellä toisiaan, leveähköt hartiat ja pienehkö perse, paidat kuitenkin isompaa kokoa kuin housut rintojen takia.
Sä et ole omppumalli (jos sellaista luonnollisesti onkaan) vaan enemmänkin Y-vartalo.
Ei voi