Mua niin säälittää kaverin mies :(
Mun paras kaveri ja hänen miehensä ovat todella ihania ihmisiä molemmat ja olleet 20 v yhdessä. Tyhjästä haalineet omaisuutta, kasvattaneet upeat lapset, auttaneet aina apua tarvitsevia.
Nyt on ero tulossa :( mies mokasi pettämällä nuoren työkaverin kanssa. Ystäväni ei pääse asiasta yli ja haluaa eron.
Ystävän mies oli meillä vkonloppuna istumassa iltaa minun ja mieheni kanssa. Kännissä sitten itkeä tirautti että miten hän on voinukin mokata kaiken. Alkuun pieni flirtti nuorelta naiselta oli vaan viatonta ja itsetuntoa kohottavaa. Tämä työkaveri sitten kutsui miehen kylään ja kuulema oli miehen suurin virhe ikinä. Työkaveri on siis vähän päälle 20 v ja asunto sen mukainen. Ei kuulema mitään yhteistä ja siellä ollessaan jo tiesi mokanneensa. Joivat sitten siinä pitkin iltaa ja päätyivät sänkyyn. Ei kuulema edes tuntunut miltään. Oli miehen mukaan kamalinta lähteä sieltä kotiin kun tiesi että jää kiinni.
Ystäväni ei halua puhua tapahtuneesta, haluaa vain eron ja on ehkä sokissakin. Mielestäni hän nyt hätiköi.
Miten saisin hänen päänsä kääntymään? Antaisi edes pienen mahdollisuuden? Surullista katsoa, kun toisiaan syvästi rakastavat näin kärsivät.
Älkää ihmiset pettäkö rakkaitanne. Siitä kärsii koko lähipiirikin.
Kommentit (178)
No voi hyvä tavaton. Ettekö te pariskunnat keskustele etukäteen näitä asioita selväksi? Siis muutenkin kuin olette sillä olettamuksella, ettei muiden kanssa suhinoida? Tuo muuten kummasti pontta asiaan, kun siitä keskustellaan vakavasti kahden aikuisen kesken. Olemme keskustelleet asiasta muutaman kerran pian 30v yhdessäolomme aikana ja joka kerta sama asia kolahtaa; kuinka pahalta tuntuisi, että toisen luottamusta on loukattu, kuinka se olisi sellainen teko, ettei sitä pystyisi enää ikinä antamaan anteeksi ja luottamaan uudestaan.
Meillä olisi siis siis ero samantien, ihan sama kumpi pettäisi. Ja kaikille tiedoksi, miehenikin on ERITTÄIN ehdoton asiassa. Muiden kanssa ei vaan kuksita. Olit kännissä tai et. Tasan tarkkaan niin yksinkertaista.
Sulle hyväuskoiselle hölmölle ei tullut mieleen, että tämä näkemäsi show kaikkine itkun tirauttuleineen oli miehesi ja kaverin miehen yhdessä järjestämä juttu? Jotta menisit miehen puolelle ja puhuisit ystävällesi "järkeä"? Onko miehesi muutenkin hyvä ystävä tälle miehelle?
Ja ajattele nyt: seksiäkin väkisin siinä harrasteltiin vaikkei haluttu ja yöksi jäätiin vaikka oli tosi inhottavaa ja itketti koko ajan? Ihan joo silleen sitä seksiä ruukataan harrastaa, hammasta ja itkua purren..
Monen elämä olisi paljon helpompaa, jos ei olisi niin ehdoton omissa mielipiteissään.
Nää on todella yksilöllisiä asioista. Olennaista on ihmisen sisäinen tunne ja kokemus asiasta. Ei voi toimia omaa tunnetta vastaan, se tekee pitemmän päälle sairaaksi. Jos liitto tuosta hajoaa, niin se on miehen vastuulla kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia ei kannata miehen ikinä mennä naimisiin naisen kanssa tai hankkia lapsia ja yhteistä omaisuutta. Ihan naurettavaa, että 20v pyyhitään pois jonkun kännipanon takia. Mutta kun vaimon kunniaa ja pyhän vulvan yksinvaltaa on loukattu, niin silloin on pistettävä kaikki sileäksi ja lusikat jakoon.
Jossain määrin samaa mieltä. Mitä ihmeellistä siinä seksissä on, että se niin murskaa kaiken? Ja ei, en ole ikinä pettänyt, ja jos joskus selviäisi että siippa on, niin en yhden panon takia eroa ottaisi. Tai edes kahden, ei ole minulle mikään iso juttu. Tämähän on täysin kulttuurisidonnainen juttu, tämä ns uskollisuuden ihannointi. Historiallisesti melko harvinaista ihmiskunnan historiassa, ei ihminen ole luonnostaan yksiavioinen.
Pettämisessä ei ole kyse pelkästä seksistä, vaan koko parisuhteen luottamuksen menettämisestä, siinä menee usko kaikkiin ihmisiin, koko perusluottamus horjuu. Ja oma itsetunto vielä poljetaan maan tasalle, selkeä viesti on "et kelpaa, et riitä minulle".
Ja se on jotain se ja vaikuttaa kaikkeen.
Kuitenkin yleensä luottamusta pidetään parisuhteen pohjana ja itsetuntokin vaikuttaa kaikkeen tekemiseen ja ajatteluun.Olettepa te heikkoitsetuntoisia yksilöitä.
Tuo nyt on tyhmän ihmisen veruke. Haukkua ihmistä joka tekee omat päätöksensä itsetunnon puutteesta.
Jokainen päättää itse rajat jotka asettaa suhteelleen. Tilanteen tullessa kohdalle voi arvioida, pitävätkö ne rajat vielä.
Päinvastoin, se että lähtee suhteesta jossa ei tahdo olla voi olla osoitus kasvaneesta itsetunnosta. Huomaa, että ei tahdo tätä ja jatkaa eteenpäin. Ja selviytyy. (taustamusiikiksi I will survive)HAH! Kas kun ei Kaija "keski-iän kriisi" Koon eronneiden akkojen voimaantumismusiikkia.
Kiva et ymmärsit huumoria :)
Mutta, mutta... koet siis itsesi uhatuksi siitä että keski-ikäiset "akat" eivät roiku miehissään kiinni tapahtui mitä vaan? Onhan se pelottavaa että nainen kasvattaa oman tahdon ja selviää yksinkin. Vai?
Huono itsetunto? Etkö sinä pärjäisikään yksin?
Niinpä. Suurin osa naisista huomaa 30-40 vuoden iässä ettei oikeasti tarvitse miestä mihinkään ja se näkyy avioerotilastoissa. Nainen pärjää aina.
Mitenkäs tämä petturimies olisi suhtautunut, jos tilanne olisikin ollut päinvastainen eli vaimo olisi muhinoinut nuoren miespuolisen työkaverin kanssa. Olisiko mies antanut syrjähypyn hyveellisesti anteeksi, vai olisiko tässäkin tapauksessa seurannut ero?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon takia ei kannata miehen ikinä mennä naimisiin naisen kanssa tai hankkia lapsia ja yhteistä omaisuutta. Ihan naurettavaa, että 20v pyyhitään pois jonkun kännipanon takia. Mutta kun vaimon kunniaa ja pyhän vulvan yksinvaltaa on loukattu, niin silloin on pistettävä kaikki sileäksi ja lusikat jakoon.
Jossain määrin samaa mieltä. Mitä ihmeellistä siinä seksissä on, että se niin murskaa kaiken? Ja ei, en ole ikinä pettänyt, ja jos joskus selviäisi että siippa on, niin en yhden panon takia eroa ottaisi. Tai edes kahden, ei ole minulle mikään iso juttu. Tämähän on täysin kulttuurisidonnainen juttu, tämä ns uskollisuuden ihannointi. Historiallisesti melko harvinaista ihmiskunnan historiassa, ei ihminen ole luonnostaan yksiavioinen.
Pettämisessä ei ole kyse pelkästä seksistä, vaan koko parisuhteen luottamuksen menettämisestä, siinä menee usko kaikkiin ihmisiin, koko perusluottamus horjuu. Ja oma itsetunto vielä poljetaan maan tasalle, selkeä viesti on "et kelpaa, et riitä minulle".
Kuitenkin yleensä luottamusta pidetään parisuhteen pohjana ja itsetuntokin vaikuttaa kaikkeen tekemiseen ja ajatteluun.Olettepa te heikkoitsetuntoisia yksilöitä.
Tuo nyt on tyhmän ihmisen veruke. Haukkua ihmistä joka tekee omat päätöksensä itsetunnon puutteesta.
Jokainen päättää itse rajat jotka asettaa suhteelleen. Tilanteen tullessa kohdalle voi arvioida, pitävätkö ne rajat vielä.
Päinvastoin, se että lähtee suhteesta jossa ei tahdo olla voi olla osoitus kasvaneesta itsetunnosta. Huomaa, että ei tahdo tätä ja jatkaa eteenpäin. Ja selviytyy. (taustamusiikiksi I will survive)HAH! Kas kun ei Kaija "keski-iän kriisi" Koon eronneiden akkojen voimaantumismusiikkia.
Mutta, mutta... koet siis itsesi uhatuksi siitä että keski-ikäiset "akat" eivät roiku miehissään kiinni tapahtui mitä vaan? Onhan se pelottavaa että nainen kasvattaa oman tahdon ja selviää yksinkin. Vai?
Huono itsetunto? Etkö sinä pärjäisikään yksin?
Mistä helvetistä sinä oikein horiset?
Vierailija kirjoitti:
Hivenen mustavalkoista tämä palsta suhtautuminen näihin. Suurin osa on sitä mieltä, että se on kerrasta poikki. Kun nainen kirjoittaa sitä miten meni kännissä pettämään, niin neuvotaan vaan peittämään jäljet ette jää kiinni, koska tuollaista voi sattua kelle vaan ja eihän se mitään tarkoita. Tai jos on jo kiinni jäänyt, niin ukko on kohtuuton, jos heti on jättämässä. Varsinkin kun koko homma on miehen syytä, kun pitää naistaan puutteessa.
Mistäs sitä tietää vaikka tässäkin olisi takana naisen pihtaus? Vai eikö sillä olekaan enää merkitystä, kun pettäjän on mies? Enkä ymmärrä sitäkään, mitä eroa sillä on jääkö kiinni? Minusta teko on ihan yhtä paha silti eikä valehtelu ja salailu minun mielestä asiaa ainakaan paranna. Jos kaikkea saa tehdä, jos vain ei jää kiinni, niin kai kiinni jäämättömät raiskaritkin on ihan hyviä ihmisiä. Tai jos valehtelu on hyväksyttävää silloin kun sen tarkoituksena on pimittää toiselta asioita jotka satuttaisivat häntä, niin jääkö jäljelle mitään mistä ei saa valehdella?
Mun mielestä sillä ei ole mitään väliä, onko pettäjä mies vai nainen. Yhtä kamalaa se on.
Toinen on se, että jos suhde on huono, pettäjä silti tekee päätöksen jäädä suhteeseen. Ei kukaan pakota, sen suhteen voi ihan hyvin päättää, jos se on niin kurja että on mentävä pettämään.
Kyllä, suhtaudun mustavalkoisesti asiaan, koska minua on ennen petetty. Jos kumppanilla ei ole edes sen verran kunnioitusta toista kohtaan, että päättää suhteen ennen kuin hyppää seuraavaan sänkyyn, niin kyllä se on automaattisesti (mulle) heihei. Ei mun (eikä kenenkään) tarvitse sietää niin tylyä käytöstä. Ihan varmasti löydän sitten jonkun joka on uskollinen kuten minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto? Etkö sinä pärjäisikään yksin?Niinpä. Suurin osa naisista huomaa 30-40 vuoden iässä ettei oikeasti tarvitse miestä mihinkään ja se näkyy avioerotilastoissa. Nainen pärjää aina.
Höpöhöpö. Miksi ylipäänsä olla kenenkään kanssa yhdessä? Totta kai ihminen pärjää yksinään, helvetti. Mutta mukavampaa se on yhdessä, paitsi palstakatkeronaisille tietty. Kuka sitä moista riivinrautaa viitsisi perässään vetää?
Mua säälittää se vaimo koska se on sijoittanut tuohon mieheen ja se menee mokaamaan todella ala-arvoisesti.
Mua säälittää se nuori hoito koska se on varmaan saanut turhia toiveita varatulta ukkomieheltä ja varmaan silläkin on morkkis siitä että miksi meni antamaan tälle.
Mua ei säälitä se mies koska se ei ajattele aivoillaan vaan peniksellään ja kehtaa vielä syyttää siitä alkoholia! Mies on siis lyhyesti sanottuna tämän stoorin ainoa tyhmä, sitä ei kannata sääliä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2172 kirjoitti:
Mitähän järkee pettämisessä edes on? Jos haluu panna muita naisia (tai nainen miehiä), mutta ei voi luvan kanssa tehdä vaan pitää pettää, niin silloin pettää sekä itseään, että kumppaniaan ja on suhteessa täysin väärän ihmisen kanssa!
En kannata pettämistä, mutta mietipä tätä: Kerran kahdessakymmenessä vuodessa sinulle tulee tilaisuus, jota ei ole aiemmin tullut, eikä tule todennäköisesti koskaan jatkossa tulemaan. Päätät käyttää tuon tilaisuuden, mutta silti kadut sen jälkeen tapahtunutta. Oletko mielestäsi silti "täysin väärän ihmisen kanssa", jos edelleen rakastat kumppaniasi ja haluat elää hänen kanssaan 20v yhteiselon jälkeenkin?
Eli mies on uskollinen vain, koska hänellä ei ole mahdollisuuksia saada muilta? Ja heti kun ensimmäinen mahdollisuus tulee, mies on välittömästi valmis tarttumaan siihen?
Kyllä, olen ehdottomasti väärän ihmisen kanssa, jos oma puolisoni ajattelisi noin!
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa heittää 20 vuoden parisuhde hukkaan jotta voi kerran kännissä panna jotain naikkosta. Oksettavaa suorastaan.
Kammottavaa miehen vaimoraukalle.
Pettämisessä on se huono puoli et jos ajattelit et se toinen ei vois tehdä niin ja tekeekin niin se muuttuu sun silmissä eri ihmiseksi.Ei oo kysymys anteeksiannosta vaan siitä et haluatko enää olla sen ihmisen kans jolla ei ollutkaan moraalia ja joka valitsi oman mielihyvän ihan niinkuin pienet lapset tekee.Voi olla ettei se mies näytä enää miehekkäältä ton jälkeen ja nainen alkaa katselee aikuisia miehiä.
tämä oli kyllä paras "Minua auttoi ehkä eniten tämän pettämis kumppanin tapaaminen, säälittävä juoppo ja rumakin vielä. Tajusin ettei ole mitään pelättävää tai syytä mustasukkaisuuteen".
Siis aivan sama pettäminen kohan itte kuvittelee olevansa paremmannäköinen. No sehän kertoo miehestä ettei arvosta ulkonäköä samallalailla kun nainen tai piti sitä kamalaa juoppoa ihanana.
Ei toi nyt niin vakavaa ole. Fyysinen pettäminen ei ole niin paha jos ei henkisesti ihastunut työkaveriin. Henkinen pettäminen on pahempaa. Toki sukupuolitautitesteissä vaatisin miestä käymään ennen petipuuhiin ryhtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toi nyt niin vakavaa ole. Fyysinen pettäminen ei ole niin paha jos ei henkisesti ihastunut työkaveriin. Henkinen pettäminen on pahempaa. Toki sukupuolitautitesteissä vaatisin miestä käymään ennen petipuuhiin ryhtymistä.
Tunteille ei mitään voi, ihastuminen ei ole tietoinen valinta ja ihminen voi aina valita olla pettämättä ihastumistunteiden viemänä. Fyysinen pettäminen on aina tietoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei voi todella tietää mitä tuttava/ystäväpariskunnan suhteessa on meneillään. Nytkään et voi ap tietää varmasti, onko tää pettäjämies vilpitön teille. Saattaa olla että vie teitä kuin litran mittaa. Ei halua erota ja nyt ajattelee kun teille "avautuu", niin katumusharjoitukset kulkeutuu vaimon korviin. Se, ettei halua erota vaikka on pettänyt, voi johtua aidosta katumuksesta tai tuhansista muistakin syistä. Jotenkin kuulostaa hullulta, että mies nähtyään hoitonsa asunnon tulee katumapäälle ja silti jää sinne ryyppäämään ja panemaan. :DD Ei oikein kuulosta katuvan ukkomiehen toiminnalta. Ainakaan katuvalta tuossa vaiheessa kun olisi vielä oikeasti voinut pistää pelin poikki. Enää tehtyä ei saa tekemättömäksi.
Kuulostaa melko inhimilliseltä minusta. Hetken himo ja jännitys vei mukanaan. Voi sattua kenelle vain, ja monelle on sattunutkin.
Ihan mielenkiinnosta, miksi noin runsaasti alapeukkuja? Tässä kaneetissa ei puolusteltu pettäjää, mutta ei myöskään demonisoitu. Vaan todettiin erehdysten olevan inhimillsiä. Teillä taitaa olla itsestänne aika korkeat kuvitelmat.
Erehtyminen onkin inhimillistä.Ei se silti poista ihmisen omaa vastuuta.Erehdyksistä on seurauksensa,tässä tapauksessa kännipanon hinta on 20 vuoden avioliitto.Millainen luuseri itkee,kun joutuu kohtaamaan oman mokansa aiheuttaman asian,tässä tapauksessa avioeron?
Ei ihminen riskeeraa parisuhdettaan rakastamansa ja kunnioittamansa henkilön kanssa, jotta pääsisi panemaan toista. Olen itse pettänyt edellisessä suhteessani, ja ajattelin silloin samoin kuin monet täällä: ei se niin vakavaa ole, seksiä vaan, antaisin itsekin anteeksi. Ero tuli muista syistä, pettäminen ei koskaan exälle selvinnyt. Nyt kun olen uudessa, paljon paremmassa suhteessa, ymmärrän, etten pettämisen aikaan rakastanut kumppaniani, vaan suunnilleen halveksin häntä. Kadun pettämistäni ja nykyisen mieheni pettäminen tuntuu ajatuksenakin aivan kauhealta: miten voisin tehdä jotain niin pahaa rakastamalleni ihmiselle?
Mielestäni pettäminen kertoo tunteiden ja välittämisen puutteesta puolisoa kohtaan.
Ja kaikki suomalaiset miehet on vain onnellisia jos oma vaimo kelpaa pantavaksi muillekin miehille ja ei se pillu soutamalla kulu jne. Eikä kukaan ole mustasukkainen vaimosta eikä edes siitä exästä niin että tappaisi exän kun se h....a on nyt muitten kanssa.
Ja suomalaisille miehille jaettu ilo on suurempi ilo ja muilta miehiltä saadut sukupuolitaudit ei haittaa eikä ne käenpojat perheessä. Mies elättää ne mielellään kun on niin ylpeä kun oma vaimo on niin pantava ja muutkin miehet haluaa sitä ja antaa sille semmoiset kyydit että!
Vai miten se taas menikään.....?