Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkisissa meikkaaminen, mikä siinä riepoo?

Vierailija
20.06.2016 |

Valaiskaa. Saatan lopettaa tämän tavan jos joku kertoo pätevän syyn miksi niin ei saisi tehdä.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se käy ilmi ettei se ole sopivaa? Tuleeko joku sanomaan jotakin?

Täällä on muutamassa ketjussa ollut närkästyneitä kommentteja bussimeikkaajista, esim. "Mitkä normaalit asiat kuvottavat sinua"-ketjussa. Olen kyllä huomannut itsekin, että meikatessani jotkut katsovat rumasti ja supisevat keskenään, ei kyllä ole kukaan koskaan käskenyt lopettaa.

Vierailija
22/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen julkisessa tilassa on noloa.

Perustelut? Se, että sinä väitä sitä noloksi ei riitä kunnon argumentoinniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen julkisessa tilassa on noloa.

Miksi? Onko tämä nyt paras argumentti mitä löytyy?

Vierailija
24/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuodaan yksityiselämän puolelle kuuluva asia julkiselle paikalle, ja koska julkisessa kulkuneuvossa on hankala päästä pois (kun perille on pakko mennä, ja aamuruuhkassa ei välttämättä voi vaihtaa paikkaa), niin tuntuu että sitä yksityiselämää oikein hierotaan väkisin toisten naamaan. Vähän sama juttu kuin siinä, että monesta tuntuu epämiellyttävältä, jos ihminen on julkisella paikalla alusvaatteisillaan, kun taas ihan yhtä paljon paljastavat bikinit ovat ihan ok.

Voi kyynel. Istunpa seuraavan kerran eteesi julkisissa ja alan meikkaamaan.

Ihan vapaasti. Lupaan piereskellä ja köhiä ja aivastella antaumuksella, ihan vaan koska olen yhtä lapsellinen kuin sinä. Y-junassa nähdään!

Sinä levität eritteitä ja hajua ympäriinsä. Minä taas en häiritse ketään meikkaamisellani.

Eikö se nyt tullut selväksi, että häiritset? Lukutaito, ohoi!

Vierailija
25/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuodaan yksityiselämän puolelle kuuluva asia julkiselle paikalle, ja koska julkisessa kulkuneuvossa on hankala päästä pois (kun perille on pakko mennä, ja aamuruuhkassa ei välttämättä voi vaihtaa paikkaa), niin tuntuu että sitä yksityiselämää oikein hierotaan väkisin toisten naamaan. Vähän sama juttu kuin siinä, että monesta tuntuu epämiellyttävältä, jos ihminen on julkisella paikalla alusvaatteisillaan, kun taas ihan yhtä paljon paljastavat bikinit ovat ihan ok.

Voi kyynel. Istunpa seuraavan kerran eteesi julkisissa ja alan meikkaamaan.

Ihan vapaasti. Lupaan piereskellä ja köhiä ja aivastella antaumuksella, ihan vaan koska olen yhtä lapsellinen kuin sinä. Y-junassa nähdään!

Mihin aikaan ja kumpaan suuntaan menet aamulla?

Vierailija
26/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ota mitenkään hernettä nenään siitä, jos joku meikkaa julkisissa. Itse en sitä tekisi, mutta kukin tyylillään. Aloin nyt kuitenkin miettiä, että missä menee raja. Esimerkiksi kynsien leikkaaminen tai viilaaminen bussissa olisi minunkin mielestäni jotenkin häiritsevää, samoin hampaiden lankaaminen. Enkä oikeastaan osaa perustella sitä muuten kuin sillä, että mielestäni tuollainen henkilökohtaisen hygienian ylläpitäminen ei sovi bussiin -- ja samalla perusteellahan monet pitävät meikkaamista epäsopivana.

Vierailija
27/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se käy ilmi ettei se ole sopivaa? Tuleeko joku sanomaan jotakin?

Täällä on muutamassa ketjussa ollut närkästyneitä kommentteja bussimeikkaajista, esim. "Mitkä normaalit asiat kuvottavat sinua"-ketjussa. Olen kyllä huomannut itsekin, että meikatessani jotkut katsovat rumasti ja supisevat keskenään, ei kyllä ole kukaan koskaan käskenyt lopettaa.

Ei siihen mahdolliseen kieltoon olisi mitään asiallista perustelua. 

Olen itse korjaillut meikkiä julkisissa (pääosin kivipuuterin/huulipunan tai kiillon lisääminen) ja en ole koskaan huomannut pahoja katseita.

Vierailija
28/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä vertausta meikkaamiseen ja alusvaatteisilla olemiseen. Jos ihminen ei meikkaa lainkaan, onko hän mielestäsi sitten alasti? Sinun mielestäsi ylipäätään muiden ihmisten ulkona liikkuminen on "yksityiselämän naamaan hieromista".

Ei tietenkään, "kuoren" määrä ei ollut pointti, vaan että toinen (meikkaaminen, alusvaatteissa keikkuminen) on täysin asiallista toimintaa omassa kodissa tai siihen tarkoitetussa tilassa, mutta kiusallista julkisella paikalla. Samalla lailla kun on kiusallista vaikkapa jos joku alkaa ajella intiimikarvoutustaan tai vaikka vain säärikarvoja uimahallin tai salin suihkutiloissa. Selvensikö?

Vierailija
29/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ota mitenkään hernettä nenään siitä, jos joku meikkaa julkisissa. Itse en sitä tekisi, mutta kukin tyylillään. Aloin nyt kuitenkin miettiä, että missä menee raja. Esimerkiksi kynsien leikkaaminen tai viilaaminen bussissa olisi minunkin mielestäni jotenkin häiritsevää, samoin hampaiden lankaaminen. Enkä oikeastaan osaa perustella sitä muuten kuin sillä, että mielestäni tuollainen henkilökohtaisen hygienian ylläpitäminen ei sovi bussiin -- ja samalla perusteellahan monet pitävät meikkaamista epäsopivana.

Minä taas en ajattele meikkaamista hygieniatoimenpiteenä. Siinähän lisätään tavaraa eikä poisteta. Kynsien viilaaminen tai hampaiden lankaaminen sotkevat ympäristöä, ei kävisi mielessäkään tehdä moista bussissa.

Vierailija
30/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sekin on mahdollisuus, että jos ei saa näkyvästi meikata varaan sitten vessan 15 min :)

Vierailija
31/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ajattele meikkaamista hygieniatoimenpiteenä. Siinähän lisätään tavaraa eikä poisteta. Kynsien viilaaminen tai hampaiden lankaaminen sotkevat ympäristöä, ei kävisi mielessäkään tehdä moista bussissa.

Millaisia saaliita sä hampaittesi väleistä oikein vetelet jos ne sotkevat ympäristön? Ja miten ihmeessä kynsien viilaaminenkin sotkee ympäristöä? Viilaatko sä kyntesi aina esim. wc-pytyn päällä tai ulkona pihakeinussa mimimoidaksesi sen hirvittävän sotkun joka aiheutuisi jos viilaisitkin vaikka olohuoneessa?

Vierailija
32/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "hieno nainen ei koskaan ehosta julkisesti" on samanlaisia vanhanaikaisia sääntöjä kuin pitkien hiusten pätkäiseminen tanttakampaukseksi heti häiden jälkeen tai ettei herrojen sovi näyttäytyä ilman hattua kuin bulsan eteläpuolella tai että lasten kuuluu näkyä muttei kuulua tai... no, jatkakaa.

Vierailija
33/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia saaliita sä hampaittesi väleistä oikein vetelet jos ne sotkevat ympäristön? Ja miten ihmeessä kynsien viilaaminenkin sotkee ympäristöä? Viilaatko sä kyntesi aina esim. wc-pytyn päällä tai ulkona pihakeinussa mimimoidaksesi sen hirvittävän sotkun joka aiheutuisi jos viilaisitkin vaikka olohuoneessa?

Hä? No en kai minä hampaita lankaisi jos sieltä väleistä ei mitään tulisi pois. Enkä viilaisi kynsiä jos niistä ei irtoaisi hitusia. Sehän se pointti molemmissa taitaa olla. Ja kyllä, kotonakin suoritan nämä molemmat kylppärissä. Ei tämä kyllä tainnut liittyä edes meikkaamiskeskusteluun.

Vierailija
34/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään aina, että meikkaaja satuttaa itseään. Kynällä meikkiä silmiin - ja bussi pysähtyy äkillisesti.

Olen joskus tökännyt itseäni ripsivärillä silmään, kun meikkasin bussissa.

Vierailija
35/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista katsoa tärisevää kättä joka yrittää levittää ripsiväriä töyssyisessä aamubussissa

Vierailija
36/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua riepoo vahvat tuoksut. Hajuveden tai lakan laittaminen julkisissa. Käy henkeen ja tulee pää kipeäksi.

Vierailija
37/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja yritän nyt kasvattaa partaa vaikka karvankasvuni on vähäistä. En jaksa herätä aamulla yhtään aikaisemmin kuin on pakko joten teen niin että otan partakynän mukaan työmatkalle bussiin ja väritän partani tyhjät kolot kynällä. Aikaahan se vie mutta onneksi työmatkanikin on sopivan pitkä, 45 min.

Vierailija
38/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meikkaaminen, kynsien hoito jne. on yksityisasioita, joita ei kuulu tehdä yleisön nähden. Sen verran voi osoittaa kunnioitusta kanssaihmisille, että laittaa itsensä valmiiksi kotonaan ja tulee vasta sitten ihmisten ilmoille oli se sitten ilman meikkiä tai meikin kanssa... Saattaa olla vanhanaikaisesti ajateltu, mutta kylppäri on paikka kauneudenhoitoon. On epäkohteliasta odottaa, että muut joutuisivat katselemaan sellaisia henkilökohtaisia toimenpiteitä.

Vierailija
39/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kivaa jos joutuu naisena heräämään joka aamu puoli tuntia miestä aiemmin meikkaamaan, jotta ei ärsyttäisi kanssaihmisiä julkisissa meikkaamisella. Jos meikkaan pohjan kotona ja lisään bussissa vain ripsarin, kulmavärin ja huulikiillon meneekö siitä jonkun päivä pilalle?

En ole todellakaan mikään aamuihminen. Olen oikeasti hereillä vasta neljän tai viiden tunnin päästä heräämisestä, joten aamulla menee aikaa siihen kun kävelen hömelönä ympäri kämppää ja juon kuusi kuppia kahvia. En ole yhtään tehokkaampi, vaikka heräisin puolitoista tuntia ennen lähtöä. Johonkin mietiskelyyn ja haaveiluun se aika menee. Herään yleensä ruokatunnin jälkeen ja sitten onkin kohta työ- tai koulupäivä pulkassa.

Onko kukaan muuten saanut koskaan meikkaamisesta paheksuvia katseita miehiltä? Minä en. Ne ovat aina näitä keski-ikäisiä naisia. Tosin heillä on norsunpimppi-ilme usein muutenkin.

Vierailija
40/101 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymykseen: ei mikään. Joskus vaan ajattelen, että voinko katsella näitä meikkaustoimia, vai ärsyttääkö meikkaajaa, kun seuraan hänen suoriutumistaan ripsivärin ja rajauskynän kanssa.

Toisaalta, jos meikkaajaa katseluni ärsyttää, kai hän sitten voi meikata kotonaan.