Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma: psykopaatit pääsevät helposti lisääntymään

Vierailija
19.06.2016 |

Naiset tykkäävät itsevarmoista miehistä, minkä takia karismaattiset narsistit ja psykopaatit pääsevät helposti lisääntymään. Siinä missä evoluutio korjaa kaikenlaisia autisteja, sosiaalisista peloista kärsiviä, ja pahasti mielenterveysongelmaisia geenipoolista, psykopaattien ja narsistien kohdalla käy oikeastaan päinvastoin: karismaattinen mies löytää aina naisia. Ja jos ei ole lihava tai järjettömän ruma, niin löytää vaikka kuinka paljon.

Psykopaateilla onkin tutkitusti todella paljon seksikumppaneita. Kaikista voimakkaimmin tämä näkyy ns. dark triad -persoonallisuuksien kohdalla: narsismin, psykopatian ja machiavellianismin yhdistelmä on tappava naisten iskemisessä. Tällaisilla miehillä on paljon seksikumppaneita ja saavat lapsia nuorena. Ainoa hyvä puoli on, että he kuolevat keskimäärin nuorena, jolloin lapsi ei ehkä joudu koko lapsuuttaan kärsimään empatiakyvyttömästä isästään.

Evoluutio kusee tavallaan yhteiskuntajärjestyksen nilkkaan, kun naisille on niin tärkeää että mies on itsevarma ja sosiaalisesti lahjakas - molemmat ominaisuuksia jotka tyypillisesti yhdistetään narsisteihin ja psykopaatteihin. Psykopatian ilmeneminen edellyttää aina geneettistä periytymistä, joten psykopaattien lisääntyminen tuottaa lisää rikollista ja tunnekylmää väkeä maapallolle.

Olisikin hyvä jos naiset tiedostaisivat, miten pahasti vikaan itsevarmojen miesten suosiminen voi viedä ja mitkä vaikutukset tällä on maapallolle. Loppupeleissä olisi paljon parempi, jos sosiaalisista peloista kärsivät miehet pääsisivät lisääntymään psykopaattien ja narsistien sijaan, jos jonkun pitää päästä. Pelokas erakkomies ei varmasti ole paras mahdollinen isä lapselle, mutta tällainen ei kuitenkaan tuota potentiaalisia huumediilereitä ja jopa sarjamurhaajia, kuten narsisti- ja psykopaattivanhemmat parhaimmillaan, kun lapsi joutuu kohtaamaan päivittäistä halveksintaa ja väkivaltaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa psykopaateista on naisia...

Vierailija
2/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko nyt omistaa elämäsi tämän vääryyden korjaamiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä totta tuo, mitä ap kirjoitti. Eihän nuori nainen edes tunnista lipevää narsistia tai psykopaattia, vaan rakastuu tulisesti.

Vierailija
4/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka suurin osa olisi naisia? En usko! Yhtä paljon se kummallekin periytyy.

Vierailija
5/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka suurin osa olisi naisia? En usko! Yhtä paljon se kummallekin periytyy.

Mikään ei ainakaan puolla sitä että suurin osa olisi. Diagnosoiduista psykopaateista suurin osa on miehiä. Onko tämä koko totuus, sitä on toki vaikea sanoa. Osa asiantuntijoista on sitä mieltä, että mm. hormonaalisista eroista johtuen psykopaatit päätyvät tekemään enemmän rikoksia, erityisesti väkivaltarikoksia. Naispsykopaatteja ei ehkä siis vain tunnisteta, mutta voi myös olla että heitä on vähemmän kuin miehiä.

AP

Vierailija
6/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, tuota... Mikä tässä nyt on se ongelma? Ehkä luonnolla on joku jännä suunnitelma ihmiskunnan varalle. Ei minua nyt ainakaan hirveästi kiinnosta vaikka kusipäiset psykopaatit täyttäisivät maan. Siinähän sitten tuhoavat toisensa :) Ehkä se  on tarkoituskin. Sen tiedän että mitkään parhaat geenit eivät ole enää lisääntyneet ikuisuuksiin.

Vierailija
7/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, tuota... Mikä tässä nyt on se ongelma? Ehkä luonnolla on joku jännä suunnitelma ihmiskunnan varalle. Ei minua nyt ainakaan hirveästi kiinnosta vaikka kusipäiset psykopaatit täyttäisivät maan. Siinähän sitten tuhoavat toisensa :) Ehkä se  on tarkoituskin. Sen tiedän että mitkään parhaat geenit eivät ole enää lisääntyneet ikuisuuksiin.

Eikö tuo ole niin väsynyttä konservatiiviretoriikkaa, että pitää toimia niin kuin "luonto määrää"?

Vierailija
8/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja unohtaa sen tosiasian että on olemassa yhtä paljon narsistisia naisia kuin mitä on vastaavia miehiä, mutta jostakin kumman syystä nyky-yhteiskunnassa naisten sosio-, psykopatia ja narsismi ovat vaiettu aihe, ikäänkuin tabu josta ei saa hiiskuakaan. Naiset ovat enkeleitä, äidit etenkin ja he eivät voi koskaan tehdä mitään väärää kuten satuttaa omaa lastaan, mitä hevonpaskaa. On paljonkin luonnehäiriöisiä naisia jotka jopa pahimmassa tapauksessa kiduttavat ja tappavat omaa jälkikasvuaan. Myytti naisten viattomuudesta voitaisiin jo heittää romukoppaan.

Vierailija
9/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ujo ja sosiaalisia tilanteita välttelevä mies osoittautui juurikin sosiopaatiksi. Saatiin lapset nuorina ja ainakin yhden se on tehnyt jossain vaiheessa. Naisten naurattajaksi kehittyi mun kehujen avulla samalla kun mollasi minua.

Todennäköisesti kuolee nuorena noilla elämäntavoilla. Harmittaa, että lapset tein sen kanssa, kun ei välitä kuin itsestään.l

Vierailija
10/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei periydy geneettisesti, eikä edes kasvatusympäristön tuottamana. Narsisti kasvattaa lapsistaan läheisriippuvaisia ja masentuneita aikuisia, jotka ovat helppoja uhreja aikuisuudessaan myös muille narsisteille, koska eivät kykenen tunnistamaan epänormaalia käyttäytymistä, koska heidät on kasvattanut epänormaali henkilö. Tarpeeksi monta kertaa, kun päätään hakkaa seinään, älykkäimmät osaavat kaivaa tiedon tai se heille kerrotaan ja toipuminen alkaa.

Ennen väitettiin, että seksuaalinen hyväksikäyttä periytyy. Vaikka kukaan aikuinen ei halua lapselle tehdä samaa, kuin mitä itse on joutunut kokemaan. Tässä on vähän sama juttu. Kukaan vanhempi ei halua lastaan kasvattaa niin kuin oma narsistivanhempansa hänet kasvatti, koska tietää miten pahalta se tuntuu.

Vierailija
11/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä totta tuo, mitä ap kirjoitti. Eihän nuori nainen edes tunnista lipevää narsistia tai psykopaattia, vaan rakastuu tulisesti.

Näin, minä olen rakastunut psykopaattiin, vieläpä epätoivoisesti. Mies vei minua kuin pässiä narussa.

Vierailija
12/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti mene niin! Kuule, ainakin monet av-mammat tunnistaa psykopaatin pelkistä silmistä, ja narsistin kilometrin päästä ensimmäisellä tapaamisella! Tutkimukset joiden mukaan juuri esim fiksut narsistit ovat yleensä ihmisten suosiossa eivät pidä paikkaansa ainakaan meidän mammojen kohdalla!!!!!!!

Vierailija
13/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja unohtaa sen tosiasian että on olemassa yhtä paljon narsistisia naisia kuin mitä on vastaavia miehiä, mutta jostakin kumman syystä nyky-yhteiskunnassa naisten sosio-, psykopatia ja narsismi ovat vaiettu aihe, ikäänkuin tabu josta ei saa hiiskuakaan. Naiset ovat enkeleitä, äidit etenkin ja he eivät voi koskaan tehdä mitään väärää kuten satuttaa omaa lastaan, mitä hevonpaskaa. On paljonkin luonnehäiriöisiä naisia jotka jopa pahimmassa tapauksessa kiduttavat ja tappavat omaa jälkikasvuaan. Myytti naisten viattomuudesta voitaisiin jo heittää romukoppaan.

Tässä on ehkä se ero, että ruma narsistimies todennäköisesti saa naisia. Jos on menestynyt niin voi olla että paljonkin. Ruma narsistinainen taas on vaikeuksissa saada ensimmäistäkään. Ensisijaisesti tietysti siksi, että rumuus on sellainen asia mitä nyt vaan ei nainen pysty tilkitsemään millään, tai no ei ainakaan yhtään samassa määrin kuin mies. Toisekseen, luulen että narsismi ei yleensäkään ole naisilla ulospäin niin viehättävää kuin miehillä. Miehillä erilaiset aggressioon liittyvät asiat - kunnianhimo, kova matala ääni, rankka elämä, johtajan rooli, harrikat, aggressiiviset urheilulajit, you name it  - lisäävät myös pitkälti hänen kiinnostavuuttaan kumppanina. Aggressiivinen nainen taas ei ole ollenkaan niin kysytty. Ei lisää naisen pointseja juuri kenenkään silmissä että harrastaa jääkiekkoa, nyrkkeilyä, on kova johtajatyyppi jne. Vaikka narsismiin liittyvä itserakkaus ja manipulointitaidot sinänsä varmaan lisäävätkin naisen viehätysvoimaa, usein persoonallisuushäiriöiden mukana tulevat voima ja aggressio vähentävät sitä.

Toisin sanoen narsistinaiset eivät ehkä niin yliedustettuja haluttujen kumppaneiden joukossa. Ja ehkä tällaiset naiset myös päätyvät useammin ns. corporate psychopatheiksi ja käyttävät hedelmälliset vuotensa työpaikkamanipulaatioon johtajapestin, pääministeriyden ja muun maailmanvalloituksen toivossa?

Vierailija
14/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on vanhempiakin naisia ja miehiä mennyt narsistin/psykopaatin lankaan. Itse tapasin edellämainitunlaisen nuorena tyttönä jolloin en vielä edes tiennyt tuollaisista. Jotain ymmärsin olevan vialla enkä ryhtynyt suhteeseen vaikka lähellä se oli, mutta vasta kun luin tuonlaisista ihmisistä ymmärsin minkä täpärästi vältin.

Narsisteista ja psykopaateista pitää levittää tietoa, että eivät pääsisi lisääntymään mahdottomiin. Ne tuhoavat lastensakin elämän tai kasvattavat heistäkin kaltaisiaan. Aihe tuntuu todella olevan hieman tabu. Minusta asiasta juuri pitäisi puhua, mutta en tietenkään ole yksittäisten ihmisten leimaamisen kannalla.

Vierailija
15/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei periydy geneettisesti, eikä edes kasvatusympäristön tuottamana. Narsisti kasvattaa lapsistaan läheisriippuvaisia ja masentuneita aikuisia, jotka ovat helppoja uhreja aikuisuudessaan myös muille narsisteille, koska eivät kykenen tunnistamaan epänormaalia käyttäytymistä, koska heidät on kasvattanut epänormaali henkilö. Tarpeeksi monta kertaa, kun päätään hakkaa seinään, älykkäimmät osaavat kaivaa tiedon tai se heille kerrotaan ja toipuminen alkaa.

Ennen väitettiin, että seksuaalinen hyväksikäyttä periytyy. Vaikka kukaan aikuinen ei halua lapselle tehdä samaa, kuin mitä itse on joutunut kokemaan. Tässä on vähän sama juttu. Kukaan vanhempi ei halua lastaan kasvattaa niin kuin oma narsistivanhempansa hänet kasvatti, koska tietää miten pahalta se tuntuu.

Narsistien kultalapsista tulee kyllä todella usein narsisteja itsekin. Osasta sitten myös läheisriippuvaisia, erityisesti mustista lampaista. Monista tulee myös käänteisnarsisteja, eli suuruudenhulluja ja manipuloivia, mutta epävarmoja. Psykopatia on ihan tutkitusti neurologinen poikkeavuus, eli synnynnäinen ominaisuus. Vankipsykiatrian erikoislääkäri Hannu Lauerman mukaan huonoissa oloissa kasvaneista psykopaateista voi tulla murhaajia ja jopa sarjamurhaajia, hyvissä olosuhteissa kasvaneista taas yritysjohtajia.

Vierailija
16/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin psykopatia ja narsistisuus periytyy. Ne ovat aivorakenteessa. Kasvatusympäristö sitten muovaa ihmistä, miten se näitä ominaisuuksiaan käyttää..

Ja kyllä vaan lapsenavhyväksikäytwtty käyttää herkemmin myös itse lapsia hyväkseen..

Vierailija
17/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas AP autismi tai aspergeri ei ole perinnöllistä! Voisit vähän tutkia asioita ennenkuin päästät suustasi sammakoita. Autismin aiheuttaa joku ongelma raskauden tai synnytyksen aikana.

Vierailija
18/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut että vastoin joidenkin käsityksiä suurin osa narsisteista/psykopaateista ei ole pörssiyrityksen johdossa vaan vankilassa, mielisairaalassa tai syrjäytyneenä.

Vierailija
19/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että kasvuympäristö on merkityksellisin kehityksen kannalta. Toki psykopatia on aivojen rakenteessa, mutta juurikin niin että hyvästä kasvuympäristöstä psykopaatti ponnistaa yritysjohtajaksi, huonosta väkivaltaiseksi rikolliseksi.

Narsistin lapsi reagoi joko tai: lapsestakin tulee narsisti tai alistuva, masentunut läheisriippuva.

On tutkittu fakta että lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä kokenut syyllistyy siihen itsekin herkemmin kuin sellainen joka ei ole kokenut.

Vierailija
20/30 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Naiset suosivat itsevarmoja, supliikkeja ja dominoivia miehiä, vaikka itsevarmuus tulisi toisten ihmisten kustannuksella. Tällainen ihminen periyttää lapsiinsa mm. kiusaamistaipumuksia. Jos naiset tiedostaisivat miten vahingollista jännämiesten suosiminen ja antaisivat hieman ujommille ja vaatimattomille kilttimiehille mahdollisuuden, yhteiskunta todennäköisesti kehittyisi positiiviseen suuntaan. Kilttimies ei välttämättä saa 30v:n mennssä ollenkaan pimppaa, kun taas psykopaatti jännämies on siihen mennessä siittänyt useita lapsia. 30 v kilttimies on luuseri mutta jännämiehen taipumuksia ei kukaan kyseenalaista.