Mikä oli HAASTAVINTA kolmannen lapsen synnyttyä?
Ja minkä ikäisiä olivat edelliset vauvan tullessa taloon?
Meillä on nyt 2v ja 4v. Vauvan synnyttyä poika ehtii täyttää 5, tyttö ei ihan kolmea.
Mikä oli haastavinta kolmannen synnyttyä? Ajanpuute/raha/yövalvomiset- jaksaminen/mustasukkaisuus/joku muu?
Saa positiivisiakin juttuja kirjoittaa..;)
Kiitos!!
Kommentit (22)
ollut vauva-aika (nyt puhun kyllä lapsi nro 4:stä, sillä meillä kakkonen ja kolmonen syntyivät yhtäaikaa), vaan vasta myöhemmin, kun kaikki kolme aloittivat päiväkodin ja olivat eri ryhmissä. Niiden kaikkien asioiden muistaminen, vaatteiden nimikoiminen, hoitajien ja hoitokavereiden nimien muistaminen, varsinkin se oli musta noloa, että kaikkien muiden lasten äidit tiesi kuka minä olen, mutta mulla ei ollut aavistustakaan, kuka mulle kulloinkin tuli juttelemaan. Eli muistettavien ja huolehdittavien asioiden määrä on aika suuri, ja varsinkin nyt kun kaksoset ovat koulussa, vanhin on lukiossa, pienin vielä päiväkodissa, pitää olla yhteydessä neljään eri tahoon, siihen päälle yhden lapsen toimintaterapia, yhden puheterapia ja kolmannen silmäasiat... Vauva-ajat oli auvoista aikaa tähän verrattuna :-)
Meillä sanotaan, että kolmas on yleensä se hankalin, jotta älytään lopettaa ajoissa. Näin ainakin meillä =)