Vegaanien paska
Mietin tässä, että kun vegaanien ravinto on hyvin kasvis, ja samalla kuitupitoista, niin minkälaista on vegaanisen ihmisen paska? Muuttuuko ulosteen koostumus paljonkin, kun ravinto sisältää pelkkiä kasviksia? Mietin että muuttuuko uloste esimerkiksi papanamaiseksi jyrsijöiden tapaan, kun suolen matamisliike kiihtyy kuitumäärän lisääntyessä.
Kommentit (27)
Ihan perus tavaraa tulee. Itsellä toki muuttui niin ettei enää ole tosi usein ummetusta ja kovaa ulostetta.
Haluatko näytteen?
Minä paskannan vain sateenkaaria jotka tuoksuvat kukkakedolta :)
T. vegaani
Enpä oo huomannu mitenkään muuttuvan. Suolisto-ongelmat kylläkin ovat jääneet pois.
Heh, vegaani en ole, mutta kasvissyöjä kuitenkin. Minulla siis kokemusta vasta noin vuoden ajalta tästä. En tiedä, miten muilla, mutta itse joudun käydä useita kertoja päivässä vessassa. Suoli toimii ennätysvauhtia, verrattuna siihen, kun söin epäterveellisesti ja ulostin pari kertaa viikossa :D Uloste usein ripulia/löysää, ja jotenkin tuntuu että mikä menee sisään, tulee suoraan ulos. Uloste myös osittain sulamatonta, sillä osa kasviksista tulee saman näköisenä ulos, kuin menee sisäänkin.
En usko, että kyse mistään sairaudesta, sillä veriarvot ym kunnossa ja tunnen voivani paremmin, kuin koskaan :)
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus tavaraa tulee. Itsellä toki muuttui niin ettei enää ole tosi usein ummetusta ja kovaa ulostetta.
Haluatko näytteen?
Joo. Voitko laittaa kuvan johonkin? Miten toimitus onnistuisi? Huomenna? Oletko mistä päin Suomea?
Ihan normi kakkaa tulloo, tosin vaan "tavanomaista", eli sekaruokavaliota, helpommin tulee ulos. Ei ummetuksia, eikä kovaa paskaa. Kun ruhdyin raakaruokavaliolle, ulosteeni muuttui silloin eritysiesti. Se oli usein vihertävää ja aika sulaa.
Voin vain kuvitella minkälaista sarjatulta ampuu itsensä pavuilla ähkyyn mättänyt vegaani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näytteen?Joo. Voitko laittaa kuvan johonkin? Miten toimitus onnistuisi? Huomenna? Oletko mistä päin Suomea?
Joillain tosi huono ja lapsellinen huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella minkälaista sarjatulta ampuu itsensä pavuilla ähkyyn mättänyt vegaani
Sä taidat elääkin jossain (mieli)kuvitus maailmoissa, realismista ei kauheasti tietoakaan. Älä noita näkemyksiäsi viitsi hirveesti livenä kellekään aukoa, nolaat vaan ittes. Ellet oo max. 4.v sit ihmiset ympärilläsi vielä ymmärtää.
Papuihin ja kasviksiin tottuu parissa kuukaudessa. Alkuun maha oli sekaisin ja pieretti, nyttemmin kakka on laadukasta ja ei ummeta tms. Nykyään pieraisen ehkä kerran päivässä eikä haise enää kuolemalta, niinkuin sekaravinnolla. Mut kaikille sopii vähän eri jutut.
Onko tämä joku paskavitsi-palsta? Pidetään kakkakekkerit. Jokainen tuo oman näyteensä, joita sitten vertaillaan.
Vegaanien paskan xysma on paljon parempilaatuista kuin lihansyöjillä!
Vierailija kirjoitti:
Haluatko näytteen?
Joo. Lähetä näyte tänne Vauvalehden toimitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Heh, vegaani en ole, mutta kasvissyöjä kuitenkin. Minulla siis kokemusta vasta noin vuoden ajalta tästä. En tiedä, miten muilla, mutta itse joudun käydä useita kertoja päivässä vessassa. Suoli toimii ennätysvauhtia, verrattuna siihen, kun söin epäterveellisesti ja ulostin pari kertaa viikossa :D Uloste usein ripulia/löysää, ja jotenkin tuntuu että mikä menee sisään, tulee suoraan ulos. Uloste myös osittain sulamatonta, sillä osa kasviksista tulee saman näköisenä ulos, kuin menee sisäänkin.
En usko, että kyse mistään sairaudesta, sillä veriarvot ym kunnossa ja tunnen voivani paremmin, kuin koskaan :)
Pakkohan se jostain sairaudesta olla kyse, jos kehosi ei sulata normaalisti kasviksia ym. Ainoastaan joku maissi saattaa jäädä sulamottamaksi, jos normaalisti toimii esim. paksusuoli.
Mun miesystävä on kasvissyöjä ja sen jälkeen vessassa ei ikinä haise! Käy myös joka aamu. Mä itse olen puoliaikainen sipsikaljavegaani (normisti terveellistä kasvisruokaa, mutta välillä herkkujakin) ja mä käyn ehkä joka 3. päivä. Joskus haisee pahalle.
Äidilleni tein kerran pastakastiketta , jossa oli paljon eri kasviksia. Äiti on enemmän peruna-jauhelihatyyppi ja oli koko illan kipeä ja ravasi vessassa...
Sen oon huomannut että kakka ei haise enää miltään. Ei jää hajujälkeä kun käy kakkosella. Samoin vatsavaivat on jääneet historiaan.
Muutoin koen olevani ihan normaalikakkaaja. Kerran päivässä, normaali rakenne ja ei tartte kauaa ponnistaa niin kakka on pöntössä.
Kun olin vegaani, toimi suoli hyvin. Nyt olen sekaravinnolla ja syön oikeastaan päivittäin lihaa. Ummetus vaivaa ja ulostaminen on vaikeaa kun kakka kasaantuu isoiksi pökäleiksi.
Ei vegaaneilta tule paskaa tai kusta kun ne säilövät sen kaiken päähänsä.
Luulisi paskan olevan vegaaneilla paremmin luistavaa ja kiinteämpää, kuin lihan kanssa mässäilevillä.