Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Posteljoonina ärsyttää

Vierailija
19.06.2016 |

Pitkät kirjoitukset ovissa. Minun hommani on jakaa laskut, kirjeet ja mainokset.

Alueet kasvavat koko ajan ja on rajallinen aika, jonka aikana pitää jakaa kaikki. Sitten ovissa on sellaisia muurahaisen kokoisilla kirjaimilla kirjoitettuja lappusia "ei mainoksia paitsi lidlin, paikallislehden kiitos mutta ei kirkon lehteä eikä muutakaan uskonnollista".
Noita pitää sitten aina lukea, ovia on niin älyttömästi etten todellakaan opi kaikkia ulkoa ja muutenkin pitäisi tarkistaa, etteivät vaatimukset ole muuttuneet. Sitten kun noita osaa kohdalle, pitää siinä oven takana alkaa penkomaan ja räpläämään, ettei varmasti mene sisään tietoa kauppakeskuksen alepäivistä.
Asukkaat valittavat heti eteenpäin, jos tulee jotain ylimääräistä/jotain haluttua jää puuttumaan.

Asia erikseen ovat huumorilaput, joita on oikeasti olemassa tasan yhdellä tekstillä "kiitti mutta mainokset riitti" ja keskimäärin tällainen löytyy jokaisesta rappukäytävästä.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nyt ratsastuksenopettajia ? kertynyt posteljooni :D - aiheiseen ketjuun...Eikö teillä ole hevosenhoitajia siellä?

Vierailija
22/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin menee rahan takia ahneuksissaan töihin

Ei voi olla totta :D

No eihän tuossa ole mitään epäselvää. Suomessa pärjää vallan mainiosti vaikka ei käy töissä, joten aika ahne ihmisen täytyy olla jos Suomessa käy silti töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, ei ihan heti uskois että postinjakajalla ja ratsastuksenopettajalla on jotain työssä yhteistä!

Nuo p---leen laput ovat kiusana minullakin. Työhöni nimittäin kuuluu myös täysihoitotallin pyörittäminen ja voi jeesus mitä ohjeita hevosenomistajat tekevät.

Eniten ohjeita tulee hevosten loimituksesta. Ohje voi olla vaikka tällainen:

"Hei olen Heppuli (hevosen nimi) ja menen aina tarhaan loimi päällä

- jos pakkasta -5 tai vähemmän, minulle laitetaan rusehtava villaloimi ja siihen punainen vyö sekä eteen että taakse

- jos pakkasta enemmän kuin -5: minulle laitetaan ehdottomasti kevytloimi alle ja joko punainen tai vihreä toppaloimi. HUOM: sininen toppaloimi on kilpailuloimeni, sitä ei saa käyttää paitsi jos punainen tai vihreä ovat likaisia. Kysy aina mammaltani (tarkoittaa omistajaa, perässä puhelinnumero), jos loimi on pesussa.

- jos sataa, tahdon päälleni sadeloimen, koska inhoan vettä

- kesää ja hyttysiä inhoan vielä sadettakin enemmän ja tahdon tarhaan päälleni kevyen ja vilpoisen kesäloimeni. Laitathan minulle pliis kaksi loimivyötä, sillä lempipuuhaani on loimien repiminen. Suihkuta myös hyttyskarkotetta vatsani alle ja varo, sillä en pidä siitä ja saatan potkaista

- jos tarha on kurainen, älä laita minua ulos - paitsi jos en ole ollut edellisenäkään päivänä ulkona, tarkista aina mammaltani (puhelinnumero perässä), olenko ollut edellisenä päivänä ulkona

Jnejne"

Tuollaisia on sitten luettava ja arvatkaa meneekö niihin aikaa? Jos yrität oman kokemuksesi, tietosi ja ammattitaitosi perustelemina sanoa, että suurin osa ohjeistuksista on ihan huuhaata, niin saat niskaasi haukkumaryöpyn ja vittujen huutelua. No, samapa se minulle periaatteessa on, minä teen sitä mistä palkkani saan, mutta sekä nuo hevoset että niiden "Mammat" (!!!) pääsisivät paljon helpommalla, jos hevosia kohdeltaisiin tervejärkisesti harrastuseläiminä eikä jonain ihme ihmissuhteen jatkeena tai korvikkeena.

Sen verran huomautusta, että suurin osa kyseisistä hevosista on ihan tavallisia pullapolleja, eikä kalliita kilparatsuja, joiden hoidossa ylenpalttisen nipottamisen jotenkin ymmärtäisi. Kyse on vain siitä, että ihmiset eivät tiedä omistamistaan eläimistä juuri mitään ja kulkevat hevostenhoidossa ihmeellisten muotivirtausten perässä.

Jos esimerkiksi jonkun huippuratsastajan ratsulla on punainen sadeloimi, samanlainen loimi on  kohta tallin kaikilla hevosilla, koska omistajat kuvittelevat, että samanlaista loimea pitämällä se oma isopäinen, toista takajalkaansa alti lenkottava ja liian lihavaksi ihmerehuilla syötetty suomenhevonen muuttuisi lopulta hienoksi kilparatsuksi joka lentää liihottelee 150 cm esteiden yli. Kilpahevosten omistajat ovat järkevimmästä päästä.

Haistattelevatko hevosten omistajat sinua? Törkeää!

Laittaisin kostoksi joka päivä sen sinisen loimen. :D

No täytyy tunnustaa, että Heppuli kyllä ulkoilee aika usein ihan ilman loimea.

Kostat eläimelle?

Miksi se loimi kilpahevosella on perusteltu? Ei ymmärrä...

Hevonen, jopa lämminverinen, jolla on normaali karva eli pohjakarva ja pintakarva, pärjää kyllä pakkasessakin ja sateessa muutaman tunnin ulkona ilman lointa. Kilpahevoset ovat kuitenkin usein ns. klipattuja, eli niiltä ajettu etenkin talvisaikaan karvaa pois joko siksi, että hevonen raskaan harjoituksen jälkeen kuivaisi nopeammin tai siksi, että esimerkiksi kouluhevonen radalla näyttäisi paremmalta, ja silloin hevosen karva ei toimi normaalina suojana. Silloin se tarvitsee ulos suojakseen loimen.

Ok. Ehkä olisi kuitenkin fiksua sanoa tämä omistajille suoraan?

Miten oikein ymmärsit tämän kohdan tekstistä: Jos yrität oman kokemuksesi, tietosi ja ammattitaitosi perustelemina sanoa, että suurin osa ohjeistuksista on ihan huuhaata, niin saat niskaasi haukkumaryöpyn ja vittujen huutelua.

Vierailija
24/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin menee rahan takia ahneuksissaan töihin

Ei voi olla totta :D

No eihän tuossa ole mitään epäselvää. Suomessa pärjää vallan mainiosti vaikka ei käy töissä, joten aika ahne ihmisen täytyy olla jos Suomessa käy silti töissä.

:D ei voi olla totta. Posteljooni menee ahneuksissaan töihin jakamaan ateistille Kirkkomme-lehteä, jotta tämä järkyttäisi. Ja lukuisat ratsastuksenopettajat vaihtavat käsityksiään loimituksesta. Paras ketju ikinä :D

Vierailija
25/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, ei ihan heti uskois että postinjakajalla ja ratsastuksenopettajalla on jotain työssä yhteistä!

Nuo p---leen laput ovat kiusana minullakin. Työhöni nimittäin kuuluu myös täysihoitotallin pyörittäminen ja voi jeesus mitä ohjeita hevosenomistajat tekevät.

- jos pakkasta -5 tai vähemmän, minulle laitetaan rusehtava villaloimi ja siihen punainen vyö sekä eteen että taakse

- jos pakkasta enemmän kuin -5: minulle laitetaan ehdottomasti kevytloimi alle ja joko punainen tai vihreä toppaloimi. HUOM: sininen toppaloimi on kilpailuloimeni, sitä ei saa käyttää paitsi jos punainen tai vihreä ovat likaisia. Kysy aina mammaltani (tarkoittaa omistajaa, perässä puhelinnumero), jos loimi on pesussa.

- kesää ja hyttysiä inhoan vielä sadettakin enemmän ja tahdon tarhaan päälleni kevyen ja vilpoisen kesäloimeni. Laitathan minulle pliis kaksi loimivyötä, sillä lempipuuhaani on loimien repiminen. Suihkuta myös hyttyskarkotetta vatsani alle ja varo, sillä en pidä siitä ja saatan potkaista

- jos tarha on kurainen, älä laita minua ulos - paitsi jos en ole ollut edellisenäkään päivänä ulkona, tarkista aina mammaltani (puhelinnumero perässä), olenko ollut edellisenä päivänä ulkona

Jnejne"

Tuollaisia on sitten luettava ja arvatkaa meneekö niihin aikaa? Jos yrität oman kokemuksesi, tietosi ja ammattitaitosi perustelemina sanoa, että suurin osa ohjeistuksista on ihan huuhaata, niin saat niskaasi haukkumaryöpyn ja vittujen huutelua. No, samapa se minulle periaatteessa on, minä teen sitä mistä palkkani saan, mutta sekä nuo hevoset että niiden "Mammat" (!!!) pääsisivät paljon helpommalla, jos hevosia kohdeltaisiin tervejärkisesti harrastuseläiminä eikä jonain ihme ihmissuhteen jatkeena tai korvikkeena.

Sen verran huomautusta, että suurin osa kyseisistä hevosista on ihan tavallisia pullapolleja, eikä kalliita kilparatsuja, joiden hoidossa ylenpalttisen nipottamisen jotenkin ymmärtäisi. Kyse on vain siitä, että ihmiset eivät tiedä omistamistaan eläimistä juuri mitään ja kulkevat hevostenhoidossa ihmeellisten muotivirtausten perässä.

Jos esimerkiksi jonkun huippuratsastajan ratsulla on punainen sadeloimi, samanlainen loimi on  kohta tallin kaikilla hevosilla, koska omistajat kuvittelevat, että samanlaista loimea pitämällä se oma isopäinen, toista takajalkaansa alti lenkottava ja liian lihavaksi ihmerehuilla syötetty suomenhevonen muuttuisi lopulta hienoksi kilparatsuksi joka lentää liihottelee 150 cm esteiden yli. Kilpahevosten omistajat ovat järkevimmästä päästä.

Kostat eläimelle?

Hevonen, jopa lämminverinen, jolla on normaali karva eli pohjakarva ja pintakarva, pärjää kyllä pakkasessakin ja sateessa muutaman tunnin ulkona ilman lointa. Kilpahevoset ovat kuitenkin usein ns. klipattuja, eli niiltä ajettu etenkin talvisaikaan karvaa pois joko siksi, että hevonen raskaan harjoituksen jälkeen kuivaisi nopeammin tai siksi, että esimerkiksi kouluhevonen radalla näyttäisi paremmalta, ja silloin hevosen karva ei toimi normaalina suojana. Silloin se tarvitsee ulos suojakseen loimen.

Miten oikein ymmärsit tämän kohdan tekstistä: Jos yrität oman kokemuksesi, tietosi ja ammattitaitosi perustelemina sanoa, että suurin osa ohjeistuksista on ihan huuhaata, niin saat niskaasi haukkumaryöpyn ja vittujen huutelua.

Että sun kannattaisi ottaa yhteyttä työsuojeluun, jos noin heikko tilanne on.

Vierailija
26/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asti posti on ruvennut mainoksia jakamaan?

Täällä ainakin on joku jakeluyhtiö joka niitä jakaa.

Vierailija
27/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jnejne"

Kostat eläimelle?

Moni hevosalan ammattilainen on minun tapaani sanonut, mutta kun hevosmiestaito on näillä kaupunkilaistädeillä ihan surkea, niin ei se mene perille. Heillä on Heppulin paapomisella joku syvempi tavoite ja merkitys eikä kukaan muu tiedä heidän mielestään mitään, vaan heidän oma olematon uskomuksensa on kaiken toiminnan perusta. Se on vähän kuin kaveri olisi rakastunut rikolliseen, joka kusettaa kaveria mennen tullen, ja koitat sanoa siitä. Meneekö perille? No, eipä mene, ei. Turha jankuttaa jankuttamasta päästyään samaa asiaa vuodesta toiseen. Niin ja hevosenomistajat muistavat kyllä muistuttaa, että ratsastuksenopettaja/hevosenhoitaja (koulutuksen saanut, tutkinnot suorittanut ja vuosia alalla ollut) on pelkkä palkollinen, jonka tulee totella jokaista käskyä ja jos käsky kuuluu, että Heppulia on loimitettava, silloin niin on tehtävä ihan riippumatta siitä, onko se järkevää tai Heppulin kannalta fiksua tai viekö se työaikaa liikaa. Minä voin kyllä elää tuon kanssa, saan siitä palkkani enkä tee siitä työpaikallani enää isoa numeroa. Kunhan nyt tässä avauduin, kun yhtäläisyyden huomasin.

Vierailija
28/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas. En tiennyt että nykyään ollaan noin vaativia. Mielestäni se on joko tai. Ei mainoksia tai sitten kaikki.

En ikinä olettaisi että saisin erityiskohtelua postinjakajalta. Kuuluu samaan sarjaan kuin ruuasta nirsoilijat joilla ei ole mitään allergiaa.

Vierailija
29/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posteljooni menee ahneuksissaan töihin jakamaan ateistille Kirkkomme-lehteä, jotta tämä järkyttäisi

Menee ahneuksissaan töihin, koska raha. Ja sitten tekopyhyyksissään valittaa kuinka ikävää hommaa se on, vaikka mikään pakko töihin ei ole mennä.

Vierailija
30/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posteljooni menee ahneuksissaan töihin jakamaan ateistille Kirkkomme-lehteä, jotta tämä järkyttäisi

Menee ahneuksissaan töihin, koska raha. Ja sitten tekopyhyyksissään valittaa kuinka ikävää hommaa se on, vaikka mikään pakko töihin ei ole mennä.

Ei voi olla totta :D Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa?

Vierailija
31/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta :D Onko tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa?

...jotka siis voivat olla tätä mieltä :D

Vierailija
32/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti jakaa nimelliset mainokset. Enpä usko, että tuo aloitus oli postinjakajan tekemä.

Vierailija
33/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan tämän ketjun inspiroimana, että Posti-Pate hyppäisi Heppulin selkään ja jakaisi postin tästä lähtien ratsain! Omakotialueilla Heppuli voisi leikata ruohot sillä aikaa kun Pete jakaisi postin.

Vierailija
34/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan postinkantajien toimenkuva taas laajenee, he varmaan pysähtyvät matkan varrelle pilkkomaan Heppulille omppuja ja vaihtamaan loimen kahdella vyöllä. :)

Vierailija
35/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti jakaa nimelliset mainokset. Enpä usko, että tuo aloitus oli postinjakajan tekemä.

Posti jakaa kyllä muitakin mainoksia. Ja paljon jakaakin.

Vierailija
36/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asti posti on ruvennut mainoksia jakamaan?

Täällä ainakin on joku jakeluyhtiö joka niitä jakaa.

Molemmat jakaa, myös posti.

Vierailija
37/37 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan tämän ketjun inspiroimana, että Posti-Pate hyppäisi Heppulin selkään ja jakaisi postin tästä lähtien ratsain! Omakotialueilla Heppuli voisi leikata ruohot sillä aikaa kun Pete jakaisi postin.

Heppulille diili olisi hyvä koska hänen omistajallaan ei ole yleensä aikaa ratsaille asti mennä kun pitää kirjoittaa niitä ohje lippusia ja lappusia, sovitella uusia loimia ja muita romppeita jne. Posti-Pate olisi varmasti vain mielissään kun joutuisi jonkun heppulin kanssa viettämään työaikaansa samalla vanhalla palkalla ilman kunnon ratsastusvakuutuksia... -18-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi