Vihaan seksiä
Pitäisikö jättää puoliso kun ei vaan enää jaksa teeskennellä että tykkään seksistä? En siis kenenkään kanssa tykkää.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin mies jatkais vaikka kuinka pitkään, mä oon monta kertaa sanonut, että en halua pitkää sessiota, hoidetaan tää homma nyt vaan alta pois. -edellinen
Sitä toivoo, että mies kärsisi ennenaikaisesta siemensyöksystä.
Tai että vaan tulisi nopeasti, että saisi omat tarpeensa tyydytettyä.
Miksi ihmeessä harrastette seksiä jos se ei tunnu hyvältä? Älkää feikatko puolisoillenne.
Ehkä olemattomaan libidoosi löytyy jokin syy. Voi tosin olla niinkin, että olet aseksuaali. Itselläni on samantyylisiä kokemuksia: seksi tuntuu turhalta ja aikaavievältä. Eritteet ällöttävät enkä nauti seksistä - tosin pidän siitä, kun kumppanini nauttii, mutta yleensä en muista sitä, joten on todella vaikea motivoida itseään seksiin. Itse pärjäisin tällä hetkellä mainiosti ilman seksiä, sillä se tuntuu vain rasitteelta arjessa. Sen välttely ja aiheesta ahdistuminen on äitynyt jo niin pahaksi, että hyvä, jos kerran kahdessa kuussa sitä harrastetaan. Kumppanini kokee tämän kovana kolauksena itsetunnolleen: eikö hän ole riittävän viehättävä ja kiihottava silmissäni? Olen lukemattomia kertoja selittänyt hänelle, ettei siitä ole kyse, mutta valitettavasti joillekin seksi on olennainen osa rakkauselämässä, mitä en itse oikein hahmota. Keskustele ehdottomasti kumppanisi kanssa tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en myöskään tykkää seksistä. Aina tulee ärsyttävä olo, kun näkeekin, että miehellä on taas seksi mielessä. Jotenkin en vaan pääse tunnelmaan ja kyllästyttää, kun samanlaista seksiä ollut kohta jo 10 vuotta.
Mä en nauti seksistä ollenkaan. Hikistä, limaista ähkimistä ja oksennus meinaa tulla sperman tuoksusta. Mäkin ootan aina, että milloin tää taas on ohi.
Miehen mieliksi välillä annan välillä seksiä, vaikka en itse siitä tykkää.
Musta olis ihanaa, jos parisuhteessa vois elää kokonaan ilman seksiä.
Niin olisi!
Ajattelin nuorempana, että seksin tarve vähenee vanhetessa, mutta nykyään saa lukea lehdistä, että vanhuksilla on suuria seksuaalisia tarpeita. Se masentaa.
-Ap
Näinpä. Musta olis ihana, että vanhentuessaan mies tekis vähemmän aloitteita seksiin ja oppisi elämään ilman sitä. Että hänelläkin seksihalut hiipuisi iän myötä. Mutta hirveetä, jos kuuskymppisenäkin joutuu katsomaan miehen ähellystä lerppamunansa kanssa. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä harrastette seksiä jos se ei tunnu hyvältä? Älkää feikatko puolisoillenne.
Mä kyllä ymmärrän, että miehellä on seksuaaliset tarpeensa, vaikka mulla niitä ei olekaan. Kai sitä sen verran haluaa miehensä hyvinvoinnin eteen tehdä, että antaa hänen hoidella hommat vaikka vaan kerran viikossa. Mullekin tuo on jo liian usein, enkä mä kyllä feikkaa nauttivani hommasta yhtään. Oon monesti sanonutkin, että hoidetaan nyt vaan pikaisesti tää homma pois alta.
Etsipäs tietoa aseksuaalisuudesta. Aseksuaalisuuden kirjo on laaja ja se ei ole häiriö. Asia kannattaisi ottaa puheeksi miehesi kanssa. Asia voi olla muille hankala käsittää ja ymmärtää. Yksinkertaisesti kaikki eivät saa seksistä mitään irti. Se ei ole perustarve elämässä. Eivät kaikki liikunnastakaan saa samanlaista mielihyvää mitä himoliikkujat.
Mä välttelen tapailusuhteitakin siksi, etten hlua harrastaa seksiä. Eksä painosti seksiin niin siitä tämä kai johtuu. En tosin sitä ennenkään ole ikinä kokenut, että olisi pakko saada seksiä.
Olen viimeksi harrastanut seksiä maaliskuussa, sitä ennen viime vuoden syksyllä. Ei ole tippaakaan ikävä. En saa siitä mitään sellaista mitä kaipaisin. Läheisyyttä haluaisin ja ehkä parisuhteenkin, mutta em velvoitetta harrastaa jstkuvasti seksiä. En tajua miksi pitäisi jatkuvasti työnnellä kullia toosaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä välttelen tapailusuhteitakin siksi, etten hlua harrastaa seksiä. Eksä painosti seksiin niin siitä tämä kai johtuu. En tosin sitä ennenkään ole ikinä kokenut, että olisi pakko saada seksiä.
Olen viimeksi harrastanut seksiä maaliskuussa, sitä ennen viime vuoden syksyllä. Ei ole tippaakaan ikävä. En saa siitä mitään sellaista mitä kaipaisin. Läheisyyttä haluaisin ja ehkä parisuhteenkin, mutta em velvoitetta harrastaa jstkuvasti seksiä. En tajua miksi pitäisi jatkuvasti työnnellä kullia toosaan.
Ja minä kyllä masturboin monta kertaa viikossa. En pidä itseäni missään nimessä aseksuaalina.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olemattomaan libidoosi löytyy jokin syy. Voi tosin olla niinkin, että olet aseksuaali. Itselläni on samantyylisiä kokemuksia: seksi tuntuu turhalta ja aikaavievältä. -- valitettavasti joillekin seksi on olennainen osa rakkauselämässä, mitä en itse oikein hahmota. Keskustele ehdottomasti kumppanisi kanssa tästä asiasta.
No kuulostaa kyllä, että sinä olet tosiaan aseksuaali. Erityisesti pisti silmään tuo, että JOILLEKIN seksi on olennainen osa rakkauselämässä. Kyllä se suurimmalle osalle ihmisistä on erittäin tärkeässä roolissa. Olet pienessä vähemmistössä, jos ja kun seksi on kokonaisuudessaan yököttävää. Ja kyllä, tavanomaisilla haluilla varustettu ihminen kyllä kokee itsensä riittämättömäksi ja rumaksi, jos toista ei kiinnosta, olen itse ollut siinä tilanteessa. Se vaikutti oikeasti itsetuntooni ja minäkuvaani musertavasti, että mies, jota rakastin ja himoitsin, ei halunnutkaan minua naisena eikä halunnut osoittaa rakkautta rakastelulla kuten minä. Eron jälkeen kummallakin menee paremmin. Suosittelen, että a-seksuaalit olisivat avoimia näistä asioista, niin eivät joutuisi kärsimään seksitä ja kumppani siitä, että tuntee itsensä epähaluttavaksi, ei-rakastetuksi ja epänaiselliseksi/miehekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on ihan muuta kuin yhdyntä. Olette aivopestyjä tässä "seksi on parisuhteen liima" -mantrassanne. Puolisoni on ihan oikea.
-Ap
Nyt pitää vanhan rouvan puuttua tähän keskusteluun. Seksi on avioparin keskinäiselle läheisyydelle oikeasti tärkeä elementti. Sillä hoidetaan syvintä yhteyttä puolisoon. Miehen parisuhteen yksi keskeisin tarve on yhtymällä vaimoonsa päästä lähelle vaimoaan niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla. Pelkällä nopealla yhdynnällä ei koskaan pidä kuitata seksuaalista läheisyyttä, koska se tekee vaimosta ajan myötä haluttoman. Seksiin kuuluu paljon, paljon muutakin kuin vain yhdyntä. Nuoruuden kiihkossa useimmiten toimitaan pikaisemmin, vanhemmiten nautiskellaan hitaammin läheisestä yhteydestä. Pariskunnan on itsensä tehtävä työtä oman suhteen vaalimiseksi, ja siihen kuuluu seksi! Useimmiten se on voimakkaampi tarve miehillä kuin naisilla, minkä vuoksi rakastavan vaimon tulee kertoa miehelleen omat halunsa, toiveensa, rajoittuneisuutensa yms, sillä mies ei ole ajatustenlukija, joka osaa luonnostaan ottaa vaimonsa toiveet huomioon. Viisas vaimo etsii asennetta, jolla voi heittäytyä miehensä syliin ymmärtäen miehensä tarpeiden tyydyttämisen olevan nimenomaan hänen, vaimon, tehtävä. Samoin kuin miehen tehtävä on huolehtia oman vaimonsa seksuaalisten tarpeiden täyttämisestä. Pitää jutella avoimesti sen oman puolison kanssa, ja jutella nimenomaan silloin, kun on lämmin läheisyys ja tarpeeksi rauhallista aikaa. Kommunikoinnissa on useimmilla pareilla oppimista, mutta se yhteyden etsiminen kannattaa! Sillä voidaan ehkäistä kummankin eroajatuksia ja perheen hajoamista, ja voin rehellisesti sanoa, että siihen omaan puolisoon voi rakastua tulisesti uudelleen ja uudelleen, kokea välillä viileitä kausia ja taas leimahtaa uudelleen. Pitää vain päättää etsiä keinoja syvän yhteyden löytämiseksi ja toisen hyväksi toimimiseksi.
Ap, toivon teidän löytävän uudelleen alkuaikojenne intohimon toisiinne.
Mitä enemmän asiaa mietin, sitä vähemmän näen järkeä jatkuvassa seksin harrastmisessa. Miksi ihmeessä pitäisi paneskella viikottain, saati sitten joka päivä? En vaan ymmärrä. Ulkoiset paineet aiheuttavat ainkin mulle sen, että koen itseni jotenkin vajavaiseksi, kun en jatkuvasti ole seksi mielessä enkä tarvitse sitä. Haluaako muut todella koko ajan kyrpää jalkoväliin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän asiaa mietin, sitä vähemmän näen järkeä jatkuvassa seksin harrastmisessa. Miksi ihmeessä pitäisi paneskella viikottain, saati sitten joka päivä? En vaan ymmärrä. Ulkoiset paineet aiheuttavat ainkin mulle sen, että koen itseni jotenkin vajavaiseksi, kun en jatkuvasti ole seksi mielessä enkä tarvitse sitä. Haluaako muut todella koko ajan kyrpää jalkoväliin?
Eivät. Näistä jutuista ei vaan puhuta ja se on tabu, ainakin meidän ystäväpiirissä. Muistan jo seksielämän alussa miettineeni miten omituista seksi on ja miten hyvin ilman sitä voisin elää. Tapailujen alussa ahdisti se miten miehet halusivat useita seksikertoja jopa yhden päivän aikana ja sitä naiivina ajatteli, että no kokeillaan ja miellytetään 'kun tällaista suhteessa tulee olla'. Seksiä ei ole ollut aikoihin (sinkku), mutta olen aina kaivannut läheisyyttä ja edelleen kaipaisin sitä, mutta ei miehistä halikavereita vaan löydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus on ihan muuta kuin yhdyntä. Olette aivopestyjä tässä "seksi on parisuhteen liima" -mantrassanne. Puolisoni on ihan oikea.
-ApNyt pitää vanhan rouvan puuttua tähän keskusteluun. Seksi on avioparin keskinäiselle läheisyydelle oikeasti tärkeä elementti. Sillä hoidetaan syvintä yhteyttä puolisoon. Miehen parisuhteen yksi keskeisin tarve on yhtymällä vaimoonsa päästä lähelle vaimoaan niin fyysisellä kuin henkiselläkin tasolla. Pelkällä nopealla yhdynnällä ei koskaan pidä kuitata seksuaalista läheisyyttä, koska se tekee vaimosta ajan myötä haluttoman. Seksiin kuuluu paljon, paljon muutakin kuin vain yhdyntä. Nuoruuden kiihkossa useimmiten toimitaan pikaisemmin, vanhemmiten nautiskellaan hitaammin läheisestä yhteydestä. Pariskunnan on itsensä tehtävä työtä oman suhteen vaalimiseksi, ja siihen kuuluu seksi! Useimmiten se on voimakkaampi tarve miehillä kuin naisilla, minkä vuoksi rakastavan vaimon tulee kertoa miehelleen omat halunsa, toiveensa, rajoittuneisuutensa yms, sillä mies ei ole ajatustenlukija, joka osaa luonnostaan ottaa vaimonsa toiveet huomioon. Viisas vaimo etsii asennetta, jolla voi heittäytyä miehensä syliin ymmärtäen miehensä tarpeiden tyydyttämisen olevan nimenomaan hänen, vaimon, tehtävä. Samoin kuin miehen tehtävä on huolehtia oman vaimonsa seksuaalisten tarpeiden täyttämisestä. Pitää jutella avoimesti sen oman puolison kanssa, ja jutella nimenomaan silloin, kun on lämmin läheisyys ja tarpeeksi rauhallista aikaa. Kommunikoinnissa on useimmilla pareilla oppimista, mutta se yhteyden etsiminen kannattaa! Sillä voidaan ehkäistä kummankin eroajatuksia ja perheen hajoamista, ja voin rehellisesti sanoa, että siihen omaan puolisoon voi rakastua tulisesti uudelleen ja uudelleen, kokea välillä viileitä kausia ja taas leimahtaa uudelleen. Pitää vain päättää etsiä keinoja syvän yhteyden löytämiseksi ja toisen hyväksi toimimiseksi.
Ap, toivon teidän löytävän uudelleen alkuaikojenne intohimon toisiinne.
Eli toivot, että alan kestämään tuntien rakastelusessioita ihan kuin suhteen alussa? Hammasta purren, ja loppua rukoillen, jotta toiselle tulee hyvä mieli.
Oikeastiko sinulle seksi = rakkaus?
-Ap
Kullia toosaan? Kyrpää jalkoväliin? Ei ihme jos seksi ei innosta jos sen kokee noin. Olen surullinen puolisoidenne puolesta.
Olen puhunut kyllä puolisolleni. Olen jopa ehdottanut terapiaa, mutta hän ei halua keskustella asiasta. Hän ei ehkä ymmärrä, mistä on kyse.
Hän näyttää tulkitsevan, että seksiä tulee kehittää. Minä inhoan näitä mielikuvituksellisia seksin kehittämisiä ja pitkiä sessioita. Vihaan erilaisten asentojen kokeilua, vihaan ei-yhdyntäkeskeistä seksiä, vihaan kaikkea seksiä. Halailu on mukavaa, mutta sitäkin vihaan nykyään, koska pelkään, että kohta alkaa seksi. Tulen toimeen ilmankin halailua.
Olen ajatellut, että kun lapsiluku on täynnä ja lapset tarpeeksi isoja, loppuu seksi. Mies saa häipyä jos haluaa. Minä jättäydyn sinkuksi, jos niin käy, enkä ala hankalaksi ex-puolisoksi, vaikka eron taustalla olisi salasuhde.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuorena jaoit pillua hyväksynnän takia?
Toiset jakaa pillua kaikille vastaantulijoille, toiset puolestan työntää vakinaansa pannaanii, porkanaa ja kurkuu. Talvella kynttilöi ja kesälla kesäkurpittaa.
Onkohan seksi vain huonoa? Koskeeko mies sinua paljon? Aloittaa hitaasti ylhäältä ja siirtyy klitorikseen. Vai onko seksinne lähinnä yhdyntää?
Mika kirjoitti:
Masturbointikin on kiellettyä jos seksistä ei tykkää
Masturbointi on myös seksiä, eikä sitä tarvitse erikseen kieltää siltä joka ei seksistä välitä. Ei se meitä kiinnosta tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan seksi vain huonoa? Koskeeko mies sinua paljon? Aloittaa hitaasti ylhäältä ja siirtyy klitorikseen. Vai onko seksinne lähinnä yhdyntää?
Kyse ei ole siitä, että se olisi huonoa. En pidä minkäänlaisesta seksistä.
-Ap
Sitä toivoo, että mies kärsisi ennenaikaisesta siemensyöksystä.