IL-selvitys: Kirkolla paljon viinaostoksia - arkkipiispan seurueelle vodkaa kello 6.45, Askolalla kosteita lounaita
Kirkkohallituksen ohjeistuksen mukaan kirkon luottokortteja käytetään vain työtehtävien hoitamisesta aiheutuviin menoihin.
- Piispa Askolan edustuskuluihin liittyy aina virkatehtävä ja virkatyöhön liittyvä tilaisuus, Kariranta toteaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016061821695674_uu.shtml
Juttua korjattu 19.6.2016 klo 10.17: Vaihdettu otsikon sanamuotoa "Kirkolla hurjasti viinaostoksia" muotoon "paljon viinaostoksia".
Kommentit (12)
Tarvitaanko virkatehtävän hoitamiseen kymmenen annosta alkoholia?
Toivottavasti Irja Askola tulee itse vastaamaan julkisuuteen, ettei avustajien tarvii selitellä lehdistölle ympäripyöreitä..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Irja Askola tulee itse vastaamaan julkisuuteen, ettei avustajien tarvii selitellä lehdistölle ympäripyöreitä..
Asia vaietaan kuoliaaksi. Suomalainen tapa.
Täytyy kyllä sanoa, että olen pöyristynyt. Täytyy erota kirkosta, mä en jumalauta halua noiden dokailua maksaa. Todella luulin, että edes noi henkilöt eläisivät kunnolla. Olen niin pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä tarvitaan enemmänkin, kun lausuntoja tutkailee... Omilla rahoillaankin mahdollisesti on ostanut virvokkeita.
Ihan naurettava koko juttu. Ja typerä lukijakunta mouhkaa ihan mehuissaan. Esim. nuo aamuisen vodkat oli ostettu venäläisen perinteen mukaan venäläisille vieraille tervetulomaljoiksi. Yksi snapsi per henkilö ja ja klo 6.45 siksi että kyseessä oli aamujuna Pietariin. Ja sitten sitä uutisoidaan ikään kuin piispa itse vetäisi heti aamusta yhdeksän paukkua - ja tyhmä kansa vaahtoaa innoissaan ....
Aika paatuneen uskiskasvatuksen lienee saaneet tästä meuhkaavat. Muita ei papit ja viinakset jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajattelijat kiittävät.
Eiköhän tuo ole yksi käärmeiden pesä koko luterilainen kirkko. Vapaamuurareita pappeina ja arkkipiispa suojelee niitä, varmaan itselläänkin vapaamuurarikytköksiä.
eniten ihmetytttää ettei Askola antanut julki hänen vieraslistaansa, vaikk apyydettiin. Taidan arvata syyn sille, hänen mahdollinen lesborakastajansa nimi paljastuisi . Se on ainoa syy miksi salataan.
Vierailija kirjoitti:
eniten ihmetytttää ettei Askola antanut julki hänen vieraslistaansa, vaikk apyydettiin. Taidan arvata syyn sille, hänen mahdollinen lesborakastajansa nimi paljastuisi . Se on ainoa syy miksi salataan.
Aika hauskaa joa pitää paikkaansa, kirkon johtohahmpihin kuuluva nainen ryyppää virka-aikana (lesbo)rakastajansa kanssa. Kun muistelee kuinka kirkko joskus oli konservatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/arkkipiispa_kari_makinen_meilla_taalla_on_enemman…
"Silloin on autettava, kun on ihminen hädässä"
Toteaa arkkidoku Mäkinen ja lähtee kuselle.
Pääsiäisenä kirkosta eroamisissa nähtiin jälleen piikki, kun Mäkinen sanoi, etteivät kirkon ovet ole kiinni kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneille.
No yllätys!
Yksi rajaus ehkä olisi syytä tehdä siihen onko sopivaa olla ajokunnottomassa kunnossa työaikana, vaikka ei autoa tarvitsisikaan ajaa ? Kun hoitaa verovaroin ylläpidettyä virkaa?